Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni on hurahtanut rokotusvastaisuuteen, kuinka puhua hänelle järkeä?

Vierailija
13.01.2017 |

Ikävä tilanne. Vaimo on peloteltu puolikuoliaaksi jossain fb-ryhmässä, ja nyt hän ei haluaisi antaa rokotuttaa vauvaamme ollenkaan. Olen yrittänyt lempeästi mutta päättäväisesti puhua hänelle järkeä, ei auta. Neuvolan terveydenhoitajaa ja lääkäriä hän ei myöskään usko. Mitä tehdä?

Kommentit (317)

Vierailija
121/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun jatkuvasti luen rokotusvastaisuuden otsikossa rukousvastaukseksi.

Vierailija
122/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton kirjoitti:

Minulla ei ole mitään rokotetta voimassa. Ennen sairastelin alituiseen. Viimeiseen 10v en juurikaan ole kuin pienestä nuhasta kärsinyt. Ja tänä aikana on viimeiset rokotteet lopettaneet vaikutuksensa joita minulle lapsena annettiin ja armejassa. Liekkö syy-yhteys mutta näin on hyvä. Toki jäykkäkouristusta mietin, mutta... ei kiitos. Luonnollisuus kiitos. Ei myrkkyjä.

Luonnollisuus ≠ myrkyttömyys.  Itse asiassa kaikista pahimmat myrkyt mitä voit kuvitella ovat luonnollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi aikoo siis jäädä lasten kanssa kotiin? Ei todellakaan rokottamattomia lapsia päiväkoteihin ja kouluihin. Siellä on sitten vaarassa kaikki ne lapset joita ei oikeasti voida rokottaa.

Nämä hippiduupelit ovat niin oman napansa ympärillä ettei heitä kiinnosta vaikka naapurin lapsi joudutaan hautaamaan mutta kunhan heidän Kuunsirppi Ananas ei saa rokotteita. Ja päätöksen tekevät kun ovat lukeneet höpöhöpö-sivustoja.

Vierailija
124/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustajien lapset voitaisiin kaikki laittaa omiin päiväkoteihin ja kouluihin. Ne rokottamattomat lapset, jotka eivät hyvästä syystä voida rokottaa, voivat tulla samaan rokotettujen kanssa.

Katsotaan sitten kuinka hyvä juttu on jättää rokottamatta.

Vierailija
125/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton kirjoitti:

Minulla ei ole mitään rokotetta voimassa. Ennen sairastelin alituiseen. Viimeiseen 10v en juurikaan ole kuin pienestä nuhasta kärsinyt. Ja tänä aikana on viimeiset rokotteet lopettaneet vaikutuksensa joita minulle lapsena annettiin ja armejassa. Liekkö syy-yhteys mutta näin on hyvä. Toki jäykkäkouristusta mietin, mutta... ei kiitos. Luonnollisuus kiitos. Ei myrkkyjä.

Voi herranjestas. No niin meidän isäntäkin, koko ajan vähenee sairastelu meillä kummallakin mitä vanhemmaksi tullaan. Eiköhän se ole ihan sitä että pikkuhiljaa vastuskyky paranee tai jotain. Mulla esim oli nuorena ihan eeppisiä räkätauteja joihin ei voinut edes nenäliinaa käyttää koska nenä oli niin rikki. Eipä ole vuosikymmeneen tarvinnut moisista kärsiä.

126/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vaimolle tiivistelmän niiden tautien oireista ja seurauksista, joita vastaan rokotetaan.

Viime vuonna pikkuvauva kuoli hinkuyskään. Ei ollut kai ehtinyt saada rokotusta. Vietiin tukholmaan asti hoidettavaksi jne, ei auttanut. Sitäkö vaimosi toivoo?

Vierailija
127/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton kirjoitti:

Voi herranjestas. No niin meidän isäntäkin, koko ajan vähenee sairastelu meillä kummallakin mitä vanhemmaksi tullaan. Eiköhän se ole ihan sitä että pikkuhiljaa vastuskyky paranee tai jotain. Mulla esim oli nuorena ihan eeppisiä räkätauteja joihin ei voinut edes nenäliinaa käyttää koska nenä oli niin rikki. Eipä ole vuosikymmeneen tarvinnut moisista kärsiä.

Lisäyksenä tähän että olen ottanut esim jäykkäkouristusrokotteen ja matkustamiseen liittyviä rokotteita aikuisiällä. Muutenkin oma kokemus on se että myös sairastamiset vaikuttaa sairastamisiin. Kärsin joskus vuosia sitten ihan eeppisen räkä-yskätaudin, joka kesti ainakin kuukauden jollei kaksi. Sen jälkeen en pariin vuoteen sairastanut mitään.

128/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeaataan ymmärrä miten tähän asiaan edes tarvitsee mitään tutkimuksia tuekseen. Moni tauti, jota vastaan rokotetaan, on tappava. Rokote suojaa tältä tappavalta taudilta ja henkilö jää eloon.

Mikä tässä on niin vaikeaa? Huomaa kyllä, että nykyihmiset ovat vieraantuneita siitä todellisuudesta, kun lapsia kuoli kuin pipoa ties mihin tauteihin.

Vierailija
129/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ketjun aloittaja.

En ole lukenut aiempia viestejä muutamaa pidemmälle, koska mielestäni täällä ihmiset kiivastuksissaan käyttäytyvät typerästi ja menevät henkilökohtaisuuksiin.

Olen terveydenhuollon ammattilainen, tarkemmin sairaanhoitaja. Olen erittäin rokotekriittinen, eikä lastani ole rokotettu lainkaan. Mieheni taas näkee asian erilailla. Tämä asia oli tiedossa jo ennen raskautta ja raskausaikana keskustelimme asiasta paljon.

Ymmärrän mieheni kannan ja olen pyytänyt häntä myös perehtymään minun näkemykseen asiasta. Ei auta, että lukee jonkun tutkimuksen jostain, vaan täytyy perehtyä syvemmälle. Miksi tutkimus on tehty? Kuka tutkimuksen on rahoittanut? Yleensä lääkefirmojen rahoittamat tutkimukset puhuvat aina lopulta rokottamisen puolesta. Etsikää vaimosi kanssa yhdessä puolueettomia tutkimuksia rokottamisesta ja sitä vastaan. Kunnioittakaa toistenne näkemyksiä.

Me olemme mieheni kanssa toistaiseksi päässeet sopimukseen, ettei lastamme ainakaan rokoteta ennen kuin on 3v. Siihen mennessä lapsen luonnollinen vastustuskyky on kehittynyt vahvaksi ja suolisto saanut rauhassa luoda oman bakteeriflooransa ilman rokotteiden sekoittamista.

Rokotteissa myös käytetään hirvittäviä täyteaineita ja kaikki ne on lueteltu rokotteen ainesosaluettelossa. Mainittakoon nyt vaikka alumiini. Söisitkö sinä alumiinia? Antaisitko lapsesi syödä? Et varmasti. Mutta silti olisit valmis laittamaan sitä suoraan lapsesi verenkiertoon, jolloin tuhot elimistössä ovat valtavat.

Kaikki taudit, joita vastaan rokotetaan, on hoidettavissa tämän päivän lääketieteellä. Netistä löytyy varmasti myös tilastoja siitä, kuinka paljon oikeasti suomalaisia on menehtynyt esim tuhkarokkoon tai polioon viimeisen 20v aikana.

Tärkein ohjeeni on kuitenkin: kunnioittakaa toistenne näkemyksiä. Vaimollesi voit rauhoitella, että homeopatialla voi korjata rokotuksesta seuranneita haittoja. Ja tämä siis sinulle ns puolustukseksi jos päätätte rokottaa lapsenne.

Et voi vakavalla naamalla sanoa olevasi "terveydenhuollon ammattilainen", jos et ymmärrä alasta mitään, kuten tekstistäsi tulee hyvin ilmi. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta melko koomista yrittää esiintyä jonain ammattilaisena, jos tietotaso on esikoululaisen luokkaa, kuten jo tuosta alumiinilätinästäsi tulee ilmi.

Todellisuudessahan ei näiden idioottien kanssa kannata edes väitellä. Toistelevat aina samoja miljoonaan kertaan kumottuja myyttejä alumiinista, elohopeasta, yleisistä vakavista rokotehaitoista ja autismista yms. Tämäkin yllä lainattu idiootti systemaattisesti poissulkee kaiken muun kuin rokotevastaisen informaation, koska se on "lääketehtaiden rahoittamaa". Oikeasti, ei tälläistä tyhmyyttä saisi olla olemassa tälläisessä maasa, jossa koulutus on kuitenkin kaikille taattu.

Vierailija
130/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

En oikeaataan ymmärrä miten tähän asiaan edes tarvitsee mitään tutkimuksia tuekseen. Moni tauti, jota vastaan rokotetaan, on tappava. Rokote suojaa tältä tappavalta taudilta ja henkilö jää eloon.

Mikä tässä on niin vaikeaa? Huomaa kyllä, että nykyihmiset ovat vieraantuneita siitä todellisuudesta, kun lapsia kuoli kuin pipoa ties mihin tauteihin.

No eihän ole tappava :) ... laskeppas todennäköisyys jäykkäkouristukselle, joka on tappava 1:10. Ensin sinun pitää tietää millä todennäköisyydellä saat jäykkäkouristuksen, sitten jos sen saat, silti vain 1:10 kuolee.

Suomessa rokottamiseen liittyvät asiat perustuu indoktrinaatioon, iskostamiseen. Sama menetelmä kuin Hitler Jugendissa käytettiin. Mikäli uhka on todellinen, rokotteen ollessa ainoa vaihtoehto, on se silloin järkevä. Sikainfulenssa katsottiin meillä todelliseksi uhkaksi, mutta moni maa päätti, ettei se ole todellinen uhka, eikä rokottanut, tai ei saanut ostettua rokotetta. Silti kuolleisuus oli mitätöntä ja kun pohtii satojen ihmisten vammautumista rokotteesta, niin rokottamispäätös oli täysin järjetön.

Vanhemmille pitäisi tuottaa todellista tietoa, jonka perusteella he itse tekevät kypsän päätöksen rokottamisesta. Mikäli he jättävät rokottamatta, niin se on heidän päätös. Vain sosialistit kyttäävät toisten ihmisten tekemisiä.

Vierailija
131/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ketjun aloittaja.

En ole lukenut aiempia viestejä muutamaa pidemmälle, koska mielestäni täällä ihmiset kiivastuksissaan käyttäytyvät typerästi ja menevät henkilökohtaisuuksiin.

Olen terveydenhuollon ammattilainen, tarkemmin sairaanhoitaja. Olen erittäin rokotekriittinen, eikä lastani ole rokotettu lainkaan. Mieheni taas näkee asian erilailla. Tämä asia oli tiedossa jo ennen raskautta ja raskausaikana keskustelimme asiasta paljon.

Ymmärrän mieheni kannan ja olen pyytänyt häntä myös perehtymään minun näkemykseen asiasta. Ei auta, että lukee jonkun tutkimuksen jostain, vaan täytyy perehtyä syvemmälle. Miksi tutkimus on tehty? Kuka tutkimuksen on rahoittanut? Yleensä lääkefirmojen rahoittamat tutkimukset puhuvat aina lopulta rokottamisen puolesta. Etsikää vaimosi kanssa yhdessä puolueettomia tutkimuksia rokottamisesta ja sitä vastaan. Kunnioittakaa toistenne näkemyksiä.

Me olemme mieheni kanssa toistaiseksi päässeet sopimukseen, ettei lastamme ainakaan rokoteta ennen kuin on 3v. Siihen mennessä lapsen luonnollinen vastustuskyky on kehittynyt vahvaksi ja suolisto saanut rauhassa luoda oman bakteeriflooransa ilman rokotteiden sekoittamista.

Rokotteissa myös käytetään hirvittäviä täyteaineita ja kaikki ne on lueteltu rokotteen ainesosaluettelossa. Mainittakoon nyt vaikka alumiini. Söisitkö sinä alumiinia? Antaisitko lapsesi syödä? Et varmasti. Mutta silti olisit valmis laittamaan sitä suoraan lapsesi verenkiertoon, jolloin tuhot elimistössä ovat valtavat.

Kaikki taudit, joita vastaan rokotetaan, on hoidettavissa tämän päivän lääketieteellä. Netistä löytyy varmasti myös tilastoja siitä, kuinka paljon oikeasti suomalaisia on menehtynyt esim tuhkarokkoon tai polioon viimeisen 20v aikana.

Tärkein ohjeeni on kuitenkin: kunnioittakaa toistenne näkemyksiä. Vaimollesi voit rauhoitella, että homeopatialla voi korjata rokotuksesta seuranneita haittoja. Ja tämä siis sinulle ns puolustukseksi jos päätätte rokottaa lapsenne.

Et voi vakavalla naamalla sanoa olevasi "terveydenhuollon ammattilainen", jos et ymmärrä alasta mitään, kuten tekstistäsi tulee hyvin ilmi. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta melko koomista yrittää esiintyä jonain ammattilaisena, jos tietotaso on esikoululaisen luokkaa, kuten jo tuosta alumiinilätinästäsi tulee ilmi.

Todellisuudessahan ei näiden idioottien kanssa kannata edes väitellä. Toistelevat aina samoja miljoonaan kertaan kumottuja myyttejä alumiinista, elohopeasta, yleisistä vakavista rokotehaitoista ja autismista yms. Tämäkin yllä lainattu idiootti systemaattisesti poissulkee kaiken muun kuin rokotevastaisen informaation, koska se on "lääketehtaiden rahoittamaa". Oikeasti, ei tälläistä tyhmyyttä saisi olla olemassa tälläisessä maasa, jossa koulutus on kuitenkin kaikille taattu.

Pidät siis niitä idiootteina, jotka epäilevät aiheellisesti rokotteiden turvallisuutta? Silloinhan olet itse idiootti, sillä jokainen asiantuntija tietää tarinan kuudesta sokeasta ja elefantista. Suosittelen sinua lukemaan tarinan.

Vierailija
132/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus mietin että jos olisin huijaamiseen taipuvainen, rupeaisin myymään homeopaattisia valmisteita. Ei tarttis kuin perustaa verkkokauppa ja ruveta myymään pullotettua vettä. Joku laboratorion näköinen vuokrata savuverhoksi.

Vierailija
133/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän onkin hyvä heittää TamiFlu, jota Suomi osti kymmenillä miljoonilla varastoon. Tutkimukset olivatkin fabrikoituja ja todellisuudessa TamiFlu ei auta tippaakaan virusepidemioissa. Kuka olikaan fiksu, ne maat, jotka eivät ostaneet TamiFlu:ta varastoon vai ne, jotka ostivat? TamiFlu on kuskattu nyt jo Ekokemille vanhentuneena.

Vierailija
134/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus mietin että jos olisin huijaamiseen taipuvainen, rupeaisin myymään homeopaattisia valmisteita. Ei tarttis kuin perustaa verkkokauppa ja ruveta myymään pullotettua vettä. Joku laboratorion näköinen vuokrata savuverhoksi.

Plasebo on ihmeellistä. Voisit menestyä tosi hyvin. Olisit myös uhka lääketeollisuudelle. Siitä vain kokeilemaan.

Vierailija
135/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua itseäsi ei lapsena rokotettu kurkkumätää vastaan, oletko kuollut? Onko kurkkumätä yleisempi vuonna 2017 kuin se oli 70-luvulla?

Niin, minä en kuollut, mutta isäni sisko kuoli kurkkumätään 6-vuotiaana. Ei muuten ole erityisen mukava tapa kuolla.

Minun vaarini veli kuoli kurkkumätään 2-vuotiaana. Vaari sairastui, muttei onneksi kuollut.

Vierailija
136/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintojaan kannattaa ehkä hetki miettiä myös alustuksella "Mitä tapahtuisi, jos kaikki toimisivat kuin minä?"

Toistaiseksihan rokottamattomuuskin on suhteellisen turvallista, koska laumaimmuniteetti suojaa. Tällä hetkellä siis valtaosa vanhemmista on valmis kantamaan sen rokottamiseen liittyvän pikkuruisen riskin, jotta voidaan estää merkittävästi suuremmat ongelmat. On lapsia, joita ei voida rokottaa. Heidän turvallisuutensa on kiinni siitä, että ne jotka voivat, tekevät oman osuutensa. Lapsen rokottamattomuus ei siis ole vain omaa perhettä koskeva valinta.

Meillä roketeohjelmaa ei noudatettu orjallisesti, rota jätettiin pois ja joitakin muitakin viivästytettiin. Lähinnä siksi, että tarvitsin harkinta-aikaa. Sitten lopulta tuo yhteisvastuullisuus ajatus oli se, mikä ratkaisi ja esi erkiksi vitosrokete otettiin kyllä.

Vierailija
137/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä isän että äidin sisarus kuollut vauvana. Toisesta ei ole enää tietoa mikä kuoleman aiheutti mutta luultavasti joku tartuntatauti. Toinen kuoli 2kk ikäisenä hinkuyskään. Kun lukee tuota listaa siitä mihin kaikkeen 10 lapsen lapsiperheessä jälkikasvu kuoli kunnes jäljellä oli vain yksi ei kuin ihmetellä miten ihmiset oikein kesti sitä.

Vierailija
138/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomia ihmisiä Suomessa suojaa vain laumaimmuniteetti. Asiallisesti rokotetut siis suojaavat näitä rokottamattomia suurelta osin. Mutta kun matkustaa ulkomaille tai kun näistä maista tulee ihmisiä tänne, löytävät virukset jossain vaiheessa suojaamattoman elimistön kohteekseen. Sitä odotellessa rokotushörhöilkää rauhassa.

Vierailija
139/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3474 kirjoitti:

No eihän ole tappava :) ... laskeppas todennäköisyys jäykkäkouristukselle, joka on tappava 1:10. Ensin sinun pitää tietää millä todennäköisyydellä saat jäykkäkouristuksen, sitten jos sen saat, silti vain 1:10 kuolee.

Suomessa rokottamiseen liittyvät asiat perustuu indoktrinaatioon, iskostamiseen. Sama menetelmä kuin Hitler Jugendissa käytettiin. Mikäli uhka on todellinen, rokotteen ollessa ainoa vaihtoehto, on se silloin järkevä. Sikainfulenssa katsottiin meillä todelliseksi uhkaksi, mutta moni maa päätti, ettei se ole todellinen uhka, eikä rokottanut, tai ei saanut ostettua rokotetta. Silti kuolleisuus oli mitätöntä ja kun pohtii satojen ihmisten vammautumista rokotteesta, niin rokottamispäätös oli täysin järjetön.

Vanhemmille pitäisi tuottaa todellista tietoa, jonka perusteella he itse tekevät kypsän päätöksen rokottamisesta. Mikäli he jättävät rokottamatta, niin se on heidän päätös. Vain sosialistit kyttäävät toisten ihmisten tekemisiä.

Jokaiselle sikaflunssaan kuolleelle rokottamattomuus oli kuitenkin äärimmäisen huono asia.

Meillä tuli muutamia narkoletikkoja, mutta samalla monet säästyivät kuolemalta.

Ilmeisesti sinusta on sitten parempi, että ihmiset kuolevat, niin hetken kuluttua kukaan ei edes muista että jokin tauti oli monille tappava.

Vierailija
140/317 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sekä isän että äidin sisarus kuollut vauvana. Toisesta ei ole enää tietoa mikä kuoleman aiheutti mutta luultavasti joku tartuntatauti. Toinen kuoli 2kk ikäisenä hinkuyskään. Kun lukee tuota listaa siitä mihin kaikkeen 10 lapsen lapsiperheessä jälkikasvu kuoli kunnes jäljellä oli vain yksi ei kuin ihmetellä miten ihmiset oikein kesti sitä.

Tilastojen mukaan tartuntatauteihin ei 1936-2010 välisenä aikana ei tartuntataudit olleet pääsyy http://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt_2010_2011-12-16_kat_007_fi.html

"Vuonna 1936 alle 1-vuotiaana kuolleista 40 prosenttia menehtyi syntymävammoihin, kehitysvirheisiin tai synnynnäiseen heikkouteen. Myös keuhkokuumeeseen, tauteihin ja väkivaltaan kuoli paljon lapsia."

Ennen 1900-lukua lapsia kuoli nälkään yms. asioihin.

Vuonna 2010 kuoli alle vuoden ikäisenä (imeväisiässä) 138 lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan