Vaimoni on hurahtanut rokotusvastaisuuteen, kuinka puhua hänelle järkeä?
Ikävä tilanne. Vaimo on peloteltu puolikuoliaaksi jossain fb-ryhmässä, ja nyt hän ei haluaisi antaa rokotuttaa vauvaamme ollenkaan. Olen yrittänyt lempeästi mutta päättäväisesti puhua hänelle järkeä, ei auta. Neuvolan terveydenhoitajaa ja lääkäriä hän ei myöskään usko. Mitä tehdä?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolaa suitsutetaan mutta satasesta vetoa ettei Puolassa tilattu rokotetta siksi että siellä ei saada mitään aikaan. Puoliso on ollut tekemisissä puolalaisten kanssa työn puolesta ja kävivät siellä opintomatkallakin toteamassa että puolalaisten systeemeistä ei ole mitään opittavaa. Monien maiden kanssa oli tehty yhteistyötä eräässä asiassa ja kun oli puolalaisten vuoro järkätä yksi iso juttu se meni pipariksi koska tiettyjä normaaleja varatoimenpiteita ei oltu tehty. Että Puolan suhteen taisi käydä niin että saamaton veikkasi vahingossa oikein. Tällä kertaa.
Puolisosi on varmaan opintomatkansa pohjalta paljon pätevämpi kuin Puolan terveysministeri, joka päätti olla myrkyttämättä kansaansa huonosti testatulla rokotteella. Ranskassahan taas pohdittiin jopa pakkorokotusta samaisella rokotteella. Niin sai media kohun aikaan ja sehän oli tarkoituskin. Suurin lääketieteen kusetus tähän mennessä ihmiskunnan historiassa ja todella tuottoisa. Uusi tulee varmaan muutaman vuoden päästä kunhan kohu on laantunut edellisestä. Miksi ei tulisi kun vanhakin onnistui yli odotusten?
Kerrotkos nyt, että mikä siinä rokotteessa oli kusetusta?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25869891
http://thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(12)70133-0/f…Näytti oikein tehokkaasti estävän sikainfluenssaa.
Joo, oli ikävää, että mahdollisesti aiheutti narkolepsiaa. Ei se tee siitä kusetusta. Ja vaikka moni toisin luuleekin, niin tutkittuhan sitä kyllä oli tarpeeksi, oli H5N1-muodossa päässyt normaalein testein EU:ssa markkinoille kaikessa rauhassa ennen H1N1-pandemiaa. Ongelma oli siinä, että tutkimuksissa olisi pitänyt rokottaa miljoonia ihmisiä, jotta ongelma olisi tullut esille. Eikä sellainen ole oikein mitään tutkimusta enää, vaan käyttöönotto.
sinä se vaan jaksat vanhaa kusetusta hurrata ja selitellä edelleen vuosien jälkeen.
koska testaamattomasta rokotteesta elinikäisen sairauden itselleen saaneet saavat asianmukaisen korvauksen, kun testaamattoman rokotteen ja mediahypetyksen voimin tehtiin käytännössä kuitenkin rikollista rahaa satoja miljardeja?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma oli siinä, että tutkimuksissa olisi pitänyt rokottaa miljoonia ihmisiä, jotta ongelma olisi tullut esille. Eikä sellainen ole oikein mitään tutkimusta enää, vaan käyttöönotto.
Toisten täytyy nähdä historian toistavan itseään säännöllisesti, että ymmärtävät. Kyllä se aika siitä pian tulee.
[/quote] Itse olen sillä tavalla rokotuskriittinen, etten missään nimessä laita lastani mihinkään rokotuskokeiluihin. Ohjelman mukaiset rokotukset otamme, sekä ne mitä tarvitaan matkoille, mutta esim. vesirokkorokotteen kanssa mietimme. Nyt sekin tulee rokotusohjelmaan, joten eiköhän ole ihan turvallinen ja tarpeeksi testattu. En usko salaliittoteorioihin.[/quote]
Olen saanut vesirokkorokotteen -95 ja en ole saanut minkäänlaisia haittavaikutuksia ja vesirokkoa en ole sairastanut. Olen välttynyt ikäviltä rokonarvilta ja jälkitaudeilta. Jos jostain olen vanhemmilleni kiitollinen, niin tästä rokotteesta. Suosittelen.
Kunnioita vaimosi mielipidettä. Joskus tunteeseen ja intuitioon luottaminen on kaikista järkevin ratkaisu. Jos yrität käännyttää häntä, saat todennäköisesti aikaan vain valtavaa ahdistusta, ehkä jopa eron. Se tuskin on teidän lapselle hyväksi.
Hyvä hygienia ja terveelliset elämäntavat riittää pitkälle näitä rokotusohjelmankin tauteja vastaan. Rokotteet ei ole autuaita, virukset muuntuu. Suuri osa rokoteohjelman rokotteista on siellä vain ja ainoastaan säästääkseen yhteiskunnan varoja (haluatko uhrata lapsesi hyvinvoinnin jotta valtio säästää?)
Myös rokotteisiin voi kuolla. Todennäköisempää tämä on mitä pienempi vauva rokotetaan. Ympäristöstä tulevat saasteet eivät vaikuta kuten rokotusten myrkyt, sillä ympäristön saasteet käyvät läpi meidän kehomme puolustus- ja puhdistusmekanismit. Rokotteet isketään suoraan ohi näistä kaikista. Myös rokotteiden valmistukseen liittyy paljon kysymyksiä.........
Tärkein kysymys aloittajalle: Oletko sinä valmis kantamaan vastuun, mikäli lapsenne saa vakavan rokotehaitan tai jopa kuolee? Koskaan ei voi etukäteen tietää, onko teidän lapsenne juuri se "yksi tuhannesta" joka saa vakavan haitan......
Että vai että rokotteisiin kuolee, oletko ihan sekaisin. Ja montako ihmistä tiedät jonka lapsi on saanut rokotteesta vakavan haitan? En ole kuullut koskaan kenestäkään vaikka aika iso määrä lapsia on jo elämässä tullut vastaan.
Oltasiinpa yhtä kriittisiä antibioottien suhteen kun rokotevastaiset rokotusten suhteen..
Kumpi on rokotekriittisen mielestä parempi tilanne:
Jos keksittäisiin rokote joka lähes kokonaan poistaisi lasten korvatulehdukset, ottaisiko lapselleen rokotteen niin että ei tarvitsisi syödä antibioottikuureja, vaikka korvatulehdushan ei ole mikään vaarallinen ja tappava kulkutauti?
Monet rokotteet on alunperin kehitetty ja otettu mukaan rokoteohjelmaan henkien pelastamiseksi. Nykyään voi perusteena olla ihan vain hyvinvoinnin ja kansantaloudelliset syyt. Esim. vesirokko ei ole mikään älyttömän tappava tauti, mutta aiheuttaa vanhemmille paljon poissaoloja töistä ja epämukavaa oloa lapselle, toki joillekin myös jälkitauteja, sen takia se on nyt otettu mukaan ohjelmaan.
Joka tapauksessa jokainen saa päättää mitkä rokotukset ottavat, mutta mielestä taudin ei tarvitse edes olla tappava, jotta rokotus olisi kannattava:)
Helppo juttu.
Ryhdyt miettimään, että pitäisikö alkaa hankkia lapsia entisaikojen malliin jos noista teidän nykyisistänne kuitenkin osa kuolee johonkin tautiin kun ei ole rokotuksia.
Suunittelet vaikkapa neljää lisää noin aluksi.
Antibioottienkin teho on jo heikenynyt tosi paljon ja niitä bakteeriperäisistä, mutta rokotuksin torjuttavista voi nykyään lähteä henki helposti jos ei satu löytymään tepsivää antibioottia.
Terveisin, eräs jonka isovanhempien sisaruksista 7 kuoli rokotuksin nykyään torjuttaviin tauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Oltasiinpa yhtä kriittisiä antibioottien suhteen kun rokotevastaiset rokotusten suhteen..
Kumpi on rokotekriittisen mielestä parempi tilanne:
Jos keksittäisiin rokote joka lähes kokonaan poistaisi lasten korvatulehdukset, ottaisiko lapselleen rokotteen niin että ei tarvitsisi syödä antibioottikuureja, vaikka korvatulehdushan ei ole mikään vaarallinen ja tappava kulkutauti?Monet rokotteet on alunperin kehitetty ja otettu mukaan rokoteohjelmaan henkien pelastamiseksi. Nykyään voi perusteena olla ihan vain hyvinvoinnin ja kansantaloudelliset syyt. Esim. vesirokko ei ole mikään älyttömän tappava tauti, mutta aiheuttaa vanhemmille paljon poissaoloja töistä ja epämukavaa oloa lapselle, toki joillekin myös jälkitauteja, sen takia se on nyt otettu mukaan ohjelmaan.
Joka tapauksessa jokainen saa päättää mitkä rokotukset ottavat, mutta mielestä taudin ei tarvitse edes olla tappava, jotta rokotus olisi kannattava:)
Muistaakseni pneumokokkien vastaiset rokotteet ovat vähentäneet myös korvatulehduksia.
Vai että yksi tuhannesta joka saa vakavan haitan. Oikeasti esim mpr-rokotteen ja tuhkarokon haitat menee seuraavasti: Rokotteeseen kukaan ei kuole mutta yksi miljoonasta voi saada vakavan allergisen reaktion tai aivotulehduksen, joihin kumpaankaan ei välttämättä kuole mutta joku riski tietty on. Tuhkarokossa saa keuhkokuumeen 1/20, aivotulehduksen 1/2000 ja kuolema 1/3000. Että siitä vaan riskiä valitsemaan.
Vaimosi voi miettiä asiaa kun vauvanne kuolee johonkin harvinaiseen tautiin, jonka olisi saanut rokotteella pois. Miten tuollaisia ihmisiä edes voi olla?
Hei ketjun aloittaja.
En ole lukenut aiempia viestejä muutamaa pidemmälle, koska mielestäni täällä ihmiset kiivastuksissaan käyttäytyvät typerästi ja menevät henkilökohtaisuuksiin.
Olen terveydenhuollon ammattilainen, tarkemmin sairaanhoitaja. Olen erittäin rokotekriittinen, eikä lastani ole rokotettu lainkaan. Mieheni taas näkee asian erilailla. Tämä asia oli tiedossa jo ennen raskautta ja raskausaikana keskustelimme asiasta paljon.
Ymmärrän mieheni kannan ja olen pyytänyt häntä myös perehtymään minun näkemykseen asiasta. Ei auta, että lukee jonkun tutkimuksen jostain, vaan täytyy perehtyä syvemmälle. Miksi tutkimus on tehty? Kuka tutkimuksen on rahoittanut? Yleensä lääkefirmojen rahoittamat tutkimukset puhuvat aina lopulta rokottamisen puolesta. Etsikää vaimosi kanssa yhdessä puolueettomia tutkimuksia rokottamisesta ja sitä vastaan. Kunnioittakaa toistenne näkemyksiä.
Me olemme mieheni kanssa toistaiseksi päässeet sopimukseen, ettei lastamme ainakaan rokoteta ennen kuin on 3v. Siihen mennessä lapsen luonnollinen vastustuskyky on kehittynyt vahvaksi ja suolisto saanut rauhassa luoda oman bakteeriflooransa ilman rokotteiden sekoittamista.
Rokotteissa myös käytetään hirvittäviä täyteaineita ja kaikki ne on lueteltu rokotteen ainesosaluettelossa. Mainittakoon nyt vaikka alumiini. Söisitkö sinä alumiinia? Antaisitko lapsesi syödä? Et varmasti. Mutta silti olisit valmis laittamaan sitä suoraan lapsesi verenkiertoon, jolloin tuhot elimistössä ovat valtavat.
Kaikki taudit, joita vastaan rokotetaan, on hoidettavissa tämän päivän lääketieteellä. Netistä löytyy varmasti myös tilastoja siitä, kuinka paljon oikeasti suomalaisia on menehtynyt esim tuhkarokkoon tai polioon viimeisen 20v aikana.
Tärkein ohjeeni on kuitenkin: kunnioittakaa toistenne näkemyksiä. Vaimollesi voit rauhoitella, että homeopatialla voi korjata rokotuksesta seuranneita haittoja. Ja tämä siis sinulle ns puolustukseksi jos päätätte rokottaa lapsenne.
Nämä keskustelut on sikäli turhia että vapaamatkustus jatkuu vain niin kauan kuin laumasuoja toimii. Heti kun laumasuoja lakkaa ja lapsia alkaa kuolla, täysissä järjissään olevat painuu kiireesti rokotuttamaan lapsensa ja tilanne palaa normaaliin. Rokotekriittiset elää siinä harhaluulossa että voivat verrata rokotteen ottamista siihen tilanteeseen että rokotetta ei ota kukaan MUTTA tilanne jatkuu samana kuin ennen. Ja äiti voi vauvan saadessaan luottaa siihen että jos lapsi ei sairastu johonkin vakavaan tautiin tai kuole onnettomuudessa, hän melko varmasti pysyy elossa aikuiseksi asti. Näinhän se ei oikeasti kuitenkaan tulisi menemään, vaan äidit saisivat palata siihen tilanteeseen että syntynyt lapsi voi milloin tahansa kuoli muutaman päivän sisään tartuntatautiin. Kaikkein eniten en tajua sitä että nää vapaamatkustajat rummuttaa kovaan ääneen että minä en rokotuta lapsia eikä kenenkään muunkaan kannattaisi. Minä olisin kyllä hipihiljaa ja kiittäisin luojaa että muut vastuulliset vanhemmat tekee vapaamatkustamiseni ylipäänsä mahdolliseksi.
"Hoitsu", kerropas meille paljonko alumiinia on yhdessä rokotteessa ja paljonko esim olemassa? Tiedät varmasti vastauksen. Minä en tiedä mutta tuolla yksi kirjoitti että alumiini on maaperän yleisimpiä yhdisteitä ja sitä on joka paikassa. *paljonko omenassa
Vierailija kirjoitti:
Hei ketjun aloittaja.
En ole lukenut aiempia viestejä muutamaa pidemmälle, koska mielestäni täällä ihmiset kiivastuksissaan käyttäytyvät typerästi ja menevät henkilökohtaisuuksiin.
Olen terveydenhuollon ammattilainen, tarkemmin sairaanhoitaja. Olen erittäin rokotekriittinen, eikä lastani ole rokotettu lainkaan. Mieheni taas näkee asian erilailla. Tämä asia oli tiedossa jo ennen raskautta ja raskausaikana keskustelimme asiasta paljon.
Ymmärrän mieheni kannan ja olen pyytänyt häntä myös perehtymään minun näkemykseen asiasta. Ei auta, että lukee jonkun tutkimuksen jostain, vaan täytyy perehtyä syvemmälle. Miksi tutkimus on tehty? Kuka tutkimuksen on rahoittanut? Yleensä lääkefirmojen rahoittamat tutkimukset puhuvat aina lopulta rokottamisen puolesta. Etsikää vaimosi kanssa yhdessä puolueettomia tutkimuksia rokottamisesta ja sitä vastaan. Kunnioittakaa toistenne näkemyksiä.
Me olemme mieheni kanssa toistaiseksi päässeet sopimukseen, ettei lastamme ainakaan rokoteta ennen kuin on 3v. Siihen mennessä lapsen luonnollinen vastustuskyky on kehittynyt vahvaksi ja suolisto saanut rauhassa luoda oman bakteeriflooransa ilman rokotteiden sekoittamista.
Rokotteissa myös käytetään hirvittäviä täyteaineita ja kaikki ne on lueteltu rokotteen ainesosaluettelossa. Mainittakoon nyt vaikka alumiini. Söisitkö sinä alumiinia? Antaisitko lapsesi syödä? Et varmasti. Mutta silti olisit valmis laittamaan sitä suoraan lapsesi verenkiertoon, jolloin tuhot elimistössä ovat valtavat.
Kaikki taudit, joita vastaan rokotetaan, on hoidettavissa tämän päivän lääketieteellä. Netistä löytyy varmasti myös tilastoja siitä, kuinka paljon oikeasti suomalaisia on menehtynyt esim tuhkarokkoon tai polioon viimeisen 20v aikana.
Tärkein ohjeeni on kuitenkin: kunnioittakaa toistenne näkemyksiä. Vaimollesi voit rauhoitella, että homeopatialla voi korjata rokotuksesta seuranneita haittoja. Ja tämä siis sinulle ns puolustukseksi jos päätätte rokottaa lapsenne.
Meillä on kaikilla alumiinia elimistössämme.
50-150mg tavallisesti.
Alumiinikattiloista liukenee alumiinia ruokaan.
Maaperässä on valtavasti alumiinia kaikkialla, joten sitä on myös ruoassa.
Koska sitä on niin yleisesti, niin evoluutio on sopeutunut asiaan, eikä pieni lisä aiheuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hei ketjun aloittaja.
Homeopaattisissa valmisteissa on kaissa äärimmäisen pieniä määriä alumiinia, joten sehän homeopatiaoppien mukaan olisi äärimmäisen tehokasta aluminisointia.
Rokotteet taas homeopaattisten oppien perusteella eivät juurikaan vaikuta alumiinin kautta, sillä niissä on sitä homeopaattisia valmisteita enemmän.
Minulla ei ole mitään rokotetta voimassa. Ennen sairastelin alituiseen. Viimeiseen 10v en juurikaan ole kuin pienestä nuhasta kärsinyt. Ja tänä aikana on viimeiset rokotteet lopettaneet vaikutuksensa joita minulle lapsena annettiin ja armejassa. Liekkö syy-yhteys mutta näin on hyvä. Toki jäykkäkouristusta mietin, mutta... ei kiitos. Luonnollisuus kiitos. Ei myrkkyjä.
Mielestäni vapaus päättää ottaako noita rokotteista on ja pitääkin olla yksilöillä itsellään, Mutta siihen pitäisi myös kuulua vastuu päätöksestä. Jos tautiin on ilmainen rokote tarjolla ja siitä on kieltäydytty, niin vahingon sattuessa sen taudin hoitokin tulisi olla maksullista kyseiselle yksilölle/perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi on fiksu. Ota itsekin asioista selvää, äläkä ole viranomaisten ja lääketeollisuuden aivopesemä lammas. Haluatko että lapsestasi tulee esim. autisti? Älkää ainakaan missään nimessä antako lastenne tai itsenne ottaa rokotteita jotka sisältävät elohopeaa tai alumiinia edes pienen määrän. Pyytäkää rokotteet lisäaineettomina. Jos sellaista ei ole tarjolla, niin sitten kannattaa olla kokonaan ilman.
Saamme alumiinia ja elohopeaa elimistöön ihan myös ravintomme mukana...
Pistää vihaksi kaikki nämä rokotevastaiset hörhöt, etenkin silloin kun viattomat joutuvat kärsimään. Skepsis ry:n keskusteluryhmä sekä Paholaisen Asianajajan ryhmä Facessa ovat hyviä paikkoja kysellä rokotteista. Minun vanhempani vastustivat rokotteita ja lääkkeitä ja siten kärsin lapsuuteni kaikista helposti hoidettavista vaivoista, mutta onneksi vakavemmilta sairauksilta vältyttiin. Hankin itse kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet 12-vuotiaana kun sain itse asiasta päättää. Kuitenkaan vesirokkorokotetta en ymmärtänyt ottaa vaikken vesirokkoa ollut sairastanut ja se vei 21-vuotiaana pitkäksi ajaksi sairaalaan. Olin aivan helvetin vihainen vanhemmilleni, se tuska olisi ollut niin helposti vältettävissä.
Historia toistaa itseään ja ihmiskunta tekee samoja virheitä vuosisadasta toiseen.
Linkistä löytyy pdf -tiedostomuodossa oleva tutkimus (tai muu vastaava) Suomessa riehuneista taudeista (löytyy paljon muutakin tietoa) ja olen tuon lukenut suurinpiirtein läpi.
Tuohon aikaan löytyi jo joitain rokotteita, mutta silminnähtävää oli rokotevastaisuus. Huomioitavaa on, että tuohon aikaan ei tiedetty, miten taudit liikkuvat ja tarttuvat.
LINKKI: http://vnk.fi/julkaisu?pubid=5701
On todella mielenkiintoinen, laittaa miettimään, miten pienestä voi kaikki olla kiinni. Meidänkin olemassaolo. Tuon tekstin luettuani ymmärsin, miksi aikoinaan tehtiin jopa 10 lasta. Okei, ei ollut ehkäisyä, mutta osasyy saattoi olla seuraava: 2 vauvaa kuolee synnytykseen /komplikaatioihin, 2 vauvaa kuolee ensimmäisen vuoden aikana, 2 lasta kuolee ensimmäisen 10 elinvuotensa aikana, 1 kuolee ennen täysi-ikäisyyttä ja ne, jotka selviää täysi-ikäiseksi, niistä kuolee 2 kuolee sodassa. Jäljelle jäi 1.