Kaksikielisissä perheissä erotaan muita useammin rahan takia! Tiesittekö tämän?
Kommentit (11)
Jaa, mulla on ulkomaalainen mies. Ei me olla erottu eikä riidelty rahan takia. Kukakohan tämän keksi?
En tiennyt. Eikä pidä kohdallani paikkaansa. Ollaan kaksikielinen pari, eikä olla ikinä riidelty rahasta. Yhdessä jo kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla on ulkomaalainen mies. Ei me olla erottu eikä riidelty rahan takia. Kukakohan tämän keksi?
Kuka keksi että itsensä voin noin yleistää? Tiedetään, että eri kulttuureista olevat parit eroaa paljon herkemmin ja onko vaikka uskottomuus sitten parempi syy?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minulla on ulkomaalainen vaimo, eikä me koskaan riidellä rahasta. Minulla on ihan riittävästi rahaa ja vaimolla monin verroin enemmän. Olemme tähän saakka keskineet muutakin riideltävää, ei tosin onneksi kovin usein.
Olisikohan sinun jo aika lopettaa päivittäinen kiljun juominen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä loisia pitää tuoda tänne?
Olisiko kysymys suhteista, joissa odotukset / oletukset elintasosta eivät kohtaa kahden hyvin erilaisen kulttuurin välisessä suhteessa jossa toinen on yksin taloudellisessa vastuussa? Olen seurannut läheltä muutamaa tällaista suhdetta.
Loogista. Suomalainen mies olettaa usein vaimon menevän töihin, vaimot taas eivät pidä työntekoa tärkeänä. Sama muuten suomalaisen naisen ja ulkomaalaisen miehen kanssa, heillä liitto soljuu vain silloin, kun kumpikaan ei käy töissä.
Olen suomenruotsalainen mies, vaimo puhtaasti suomenkielisestä perheestä. Ei olla koskaan riidelty rahasta. Jos ero joskus tulee niin se ei taatusti tule liittymään rahaan millään tapaa.
Asun ulkomailla; olen asunut jo pitkään... Minulla on hyvä ammatti/ työpaikka, täkäläisellä miehelleni vielä parempi. Lisäksi mieheni tulee varakkaasta perheestä/ suvusta. Koskaan emme ole riidelleet rahan käytöstä tms; avioerosta emme ole koskaan keskustelleet, ei ole tullut edes mieleemme...moinen vaihtoehto.
.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kysymys suhteista, joissa odotukset / oletukset elintasosta eivät kohtaa kahden hyvin erilaisen kulttuurin välisessä suhteessa jossa toinen on yksin taloudellisessa vastuussa? Olen seurannut läheltä muutamaa tällaista suhdetta.
Veikkaisin, että paljolti näitä. Mies, joka köyhässä maassa näyttää hyvinkin rikkaalta, ei kykenekään Suomessa tarjoamaan kummoistakaan elintasoa. Yllätyksenä tulee usein myös se, että vaimon kotimaahan tulisi lähettää rahaa. Ja tietysti se, että vaimon tulisikin täällä mennä töihin ja maksaa puolet kaikesta. Naiset kokevat tulleensa huijatuiksi.
Jaa. Minulla on ulkomaalainen vaimo, eikä me koskaan riidellä rahasta. Minulla on ihan riittävästi rahaa ja vaimolla monin verroin enemmän. Olemme tähän saakka keskineet muutakin riideltävää, ei tosin onneksi kovin usein.