Vaimoni on hurahtanut rokotusvastaisuuteen, kuinka puhua hänelle järkeä?
Ikävä tilanne. Vaimo on peloteltu puolikuoliaaksi jossain fb-ryhmässä, ja nyt hän ei haluaisi antaa rokotuttaa vauvaamme ollenkaan. Olen yrittänyt lempeästi mutta päättäväisesti puhua hänelle järkeä, ei auta. Neuvolan terveydenhoitajaa ja lääkäriä hän ei myöskään usko. Mitä tehdä?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sekä isän että äidin sisarus kuollut vauvana. Toisesta ei ole enää tietoa mikä kuoleman aiheutti mutta luultavasti joku tartuntatauti. Toinen kuoli 2kk ikäisenä hinkuyskään. Kun lukee tuota listaa siitä mihin kaikkeen 10 lapsen lapsiperheessä jälkikasvu kuoli kunnes jäljellä oli vain yksi ei kuin ihmetellä miten ihmiset oikein kesti sitä.
Tilastojen mukaan tartuntatauteihin ei 1936-2010 välisenä aikana ei tartuntataudit olleet pääsyy http://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt_2010_2011-12-16_kat_007_fi.html
"Vuonna 1936 alle 1-vuotiaana kuolleista 40 prosenttia menehtyi syntymävammoihin, kehitysvirheisiin tai synnynnäiseen heikkouteen. Myös keuhkokuumeeseen, tauteihin ja väkivaltaan kuoli paljon lapsia."
Ennen 1900-lukua lapsia kuoli nälkään yms. asioihin.
Vuonna 2010 kuoli alle vuoden ikäisenä (imeväisiässä) 138 lasta.
Yleisimmät tappavat taudit olivat vielä 1800-luvulla ja paikoin sen jälkeenkin vatsanpolte ja rintatauti.
Noiden alle mahtuukin sitten valtava määrä ihan eri tyyppisiä sairauksia, mutta ennen ei lääketiede ollut kovinkaan kehittynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3474 kirjoitti:
En oikeaataan ymmärrä miten tähän asiaan edes tarvitsee mitään tutkimuksia tuekseen. Moni tauti, jota vastaan rokotetaan, on tappava. Rokote suojaa tältä tappavalta taudilta ja henkilö jää eloon.
Mikä tässä on niin vaikeaa? Huomaa kyllä, että nykyihmiset ovat vieraantuneita siitä todellisuudesta, kun lapsia kuoli kuin pipoa ties mihin tauteihin.
No eihän ole tappava :) ... laskeppas todennäköisyys jäykkäkouristukselle, joka on tappava 1:10. Ensin sinun pitää tietää millä todennäköisyydellä saat jäykkäkouristuksen, sitten jos sen saat, silti vain 1:10 kuolee.
Suomessa rokottamiseen liittyvät asiat perustuu indoktrinaatioon, iskostamiseen. Sama menetelmä kuin Hitler Jugendissa käytettiin. Mikäli uhka on todellinen, rokotteen ollessa ainoa vaihtoehto, on se silloin järkevä. Sikainfulenssa katsottiin meillä todelliseksi uhkaksi, mutta moni maa päätti, ettei se ole todellinen uhka, eikä rokottanut, tai ei saanut ostettua rokotetta. Silti kuolleisuus oli mitätöntä ja kun pohtii satojen ihmisten vammautumista rokotteesta, niin rokottamispäätös oli täysin järjetön.
Vanhemmille pitäisi tuottaa todellista tietoa, jonka perusteella he itse tekevät kypsän päätöksen rokottamisesta. Mikäli he jättävät rokottamatta, niin se on heidän päätös. Vain sosialistit kyttäävät toisten ihmisten tekemisiä.
Jokaiselle sikaflunssaan kuolleelle rokottamattomuus oli kuitenkin äärimmäisen huono asia.
Meillä tuli muutamia narkoletikkoja, mutta samalla monet säästyivät kuolemalta.
Ilmeisesti sinusta on sitten parempi, että ihmiset kuolevat, niin hetken kuluttua kukaan ei edes muista että jokin tauti oli monille tappava.
Yhteiskunnan kannalta on paljon parempi, että kuolivat, sillä satojen ihmisten vammautuminen maksaa miljardeja. Kaikkiin tappaviin tauteihin ei voi rokottaa muutenkaan, eli kyllä se on edelleen hyvää tuuria ja hyviä elintapoja, joilla elämässä pärjää.
Eli nyt meillä on maassamme muutama sata hengissä säilynyttä, joiden on syytä olla todella syyllisen oloisia?
Pitäisikö hankkia jalkapuut takaisin kirkkojen pihoille.
Vaimosi on idiootti. Rokottamattomuus on iso riski. Mun äiti hurahti jo kasarilla joksikin "new age" hipiksi ja mut jätettiin rokottamatta, koska äidin mielestä rokotteet oli propagandaa jolla alistetaan ihmiset valtion järjestelmään. Tuloksena sain vähän päälle vuoden ikäisenä aivokalvontulehduksen joka ensin meinasi tappaa mut ja jätti mulle kuulovamman ja motorisia häiriöitä. Ylläripylläri mun 9 vuotta myöhemmin vuonna 2000 syntynyt pikkusisko sai kaikki rokotteet ajallaan.
Näytä vaimollesi tilastot lapsikuolleisuudesta ennen ja jälkeen yleisimpien rokotusten käyttöönottoa.
Toinen aika merkittävä asia on rokotusten vaikutustapa, lukekaa siitä yhdessä ja mietikää kuinka loppujen lopuksi lähelle luonnollista toimintatapaa siinä päästään, kun herätellään lapsen omaa immuunipuolustusta toimimaan taudinaiheuttajia vastaan. Jos muksu jonkun vakavamman sairauden saa ja päätyy teholle hoidettavaksi niin ne tropit on sitten kaukana luonnollisuudesta.
No, isoin ongelma näiden rokotusten vastustajien kanssa on se, että he eivät vain yksinkertaisesti usko (tai tajua) tosiasioita.
Mulla on tuttavapiirissä tämmöinen tyyppi, ja hänelle on ihan turha sanoa, että rokotuksilla ehkäistään vaarallisia tauteja. Kun ei kuulemma ehkäistä - vaarallisten tautien häviäminen ei hänen mukaansa johdu rokotteista vaan hygieniasta ja terveellisestä ravinnosta. Samoin on ihan turha esitellä tilastoja rokotusten haitoista vs. niillä ehkäistävien tautien haitat - hänen mukaansa rokotusten haittoja piilotellaan, joten tilastot ovat valetta (tähän väliin seuraa "tositarina", kuinka siinä ja siinäkin perheessä lapsi kuoli / vammautui rokotuksen jlk, lääkärit eivät vaan myönnä että johtui rokotuksesta). Lisäksi rokotuksilla ehkäistävät taudit eivät ole ollenkaan niin vaarallisia kuin väitetään - niiden haitoista kertominen on lääkeyhtiöiden rokotuspropagandaa. Kaikki tieteelliset tutkimukset, joihin rokottaminen perustuu, ovat tietysti lääkeyhtiöiden maksamia ja päinvastaisia tutkimustuloksia piilotellaan. A. Wakefield on tietenkin tämän porukan sankari ja heidän mukaansa oikeassa siinä, että rokotuksista aiheutuu autismi. Big Pharma on vaientanut hänet ja mustamaalannut hänen maineensa. Sama koskee kaikkia muitakin hörhöjä, jotka ovat menettäneet lääkärin oikeutensa ja tekevät nykyään bisnestä rokotusvastaisuudella sun muulla pelleilyllä (mm. Dr. Mercola).
Viimeisenä argumenttina vedotaan "luonnollisuuteen" ja omaan intuitioon, joka ei voi olla väärässä.
Keskustelu ei onnistu, koska keskustelijoiden ajatusmaailma ja ajattelutapa ovat aivan eri planeetoilta.
Toi Mercola on kyllä ihan oma lukunsa. Mies pyörittää valtavaa luontaistuotebisnestä sillä argumentilla että Big Pharma sitä ja tätä. Mies jonka mielestä syöpä on sieni on Mercolan mukaan väärinymmärretty nero ja kuinka ollakaan, onneksi Mercolalla on kaikki tropit tappaa sieni ihmisen elimistöstä. Myisi vanhan mummonsakin jos siitä joku maksaisi.
Rokotevastaiset osaavat muokata tilastonsa sillä lailla että tyhmempi menee lankaan. Näillä sitten todistellaan että oikeasti hygienia ja ravinto hävitti tartuntataudit. Tosin vain ne taudit joita vastaan rokotetaan kaikki, flunssat kyllä jatkaa jylläämisyään. Temppu tehdään sillä lailla että valitaan tarpeeksi iso mittakaava. Silloin rokotteen edut saadaan häivytettyä. Kun mittakaava on tuhansia tai kymmeniä tuhansia, kaaviossa näyttää siltä kuin rokotteet eivät toisi oleellista etua verrattuna esim hygieniaan. Käytännössä on kuitenkin ratkaiseva ero sillä kuoleeko Suomessa hinkuyskään 100 vai 0 vauvaa. Mikä on rokotehörhön mielipide tähän? Montako kuollutta vauvaa on ok?
En kyllä jättäisi rokottamatta. Hinkuyskä tuntuu olevan taas nouseva trendi, itsekin noita sinisiä vauvoja nähneenä olen todella järkyttynyt. Kyse ei todellakaan ole mistään pienestä köhästä, ainakaan noilla vauvaikäisillä. Tekee todella pahaa katsoa vierestä kun toinen ei saa henkeä ja yskii niin kauan kunnes ei vaan enää jaksa hengittää ja alkaa muuttua harmaansinertäväksi, sitä pakokauhun määrää.. Siinä on oikeasti leikki kaukana ja henki halpaa, en lähtisi ottamaan riskiä sairastumisesta oman tai kenenkään muun lapsen kohdalla kun rokotus on keksitty. Laumaimmuniteetin suojaan on turha tuudittautua, eikä tauti ole mitään menneiden aikojen muistoja, vaan ihan tätä päivää näköjään lisääntyvissä määrin. En tiedä vaikuttaako maahanmuutto vai matkustelu.
Minua harmittaa se, että rokotusten vastustajat käskevät "ottamaan asioista itse selvää", ja he pitävät meitä, jotka annamme rokotuttaa lapsemme, hölmöinä ja tietämättöminä auktoriteettiuskovaisina lampaina. Sama koskee muitakin terveyteen liittyviä asioita, mm. ravitsemusta. Ns. viralliset suositukset ovat heidän mielestään aina automaattisesti väärässä, oli asia mikä hyvänsä.
Ainakin itse olen hyvin paljon pohtinut omaan ja lasteni terveyteen liittyviä asioita ja ottanut selvää asioista sen minkä näin maallikkona kykenen. Pitkällisten pohdintojen jälkeen olen päätynyt siihen, että nyt käytössä oleva rokotusohjelma perustuu parhaaseen saatavilla olevaan tietoon, eikä ole mitään syytä epäillä sen laatijoiden olevan asioista tietämättömiä ja / tai jonkin mystisen bigpharman tms. lahjomia.
On ihan hölmöä vaatia ihmisiä itse perehtymään joka ikiseen terveysaiheeseen syvällisesti - tavallisen ihmisen rahkeet eivät mitenkään riitä muodostamaan luotettavaa ja kattavaa kuvaa esim. tästä rokotusasiasta, aihe on niin laaja ja vaikeaselkoinen. Kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin luottaa itseään viisaampiin. Jos tosiaan alkaa ottamaan itse asioista selvää ja tekemään päätöksiä sen perusteella, niin on erittäin suuri vaara, että ne päätökset eivät ole järkeviä vaan perustuvat ennemminkin tunteisiin ja vääriin mielikuviin.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa se, että rokotusten vastustajat käskevät "ottamaan asioista itse selvää", ja he pitävät meitä, jotka annamme rokotuttaa lapsemme, hölmöinä ja tietämättöminä auktoriteettiuskovaisina lampaina. Sama koskee muitakin terveyteen liittyviä asioita, mm. ravitsemusta. Ns. viralliset suositukset ovat heidän mielestään aina automaattisesti väärässä, oli asia mikä hyvänsä.
Ainakin itse olen hyvin paljon pohtinut omaan ja lasteni terveyteen liittyviä asioita ja ottanut selvää asioista sen minkä näin maallikkona kykenen. Pitkällisten pohdintojen jälkeen olen päätynyt siihen, että nyt käytössä oleva rokotusohjelma perustuu parhaaseen saatavilla olevaan tietoon, eikä ole mitään syytä epäillä sen laatijoiden olevan asioista tietämättömiä ja / tai jonkin mystisen bigpharman tms. lahjomia.
On ihan hölmöä vaatia ihmisiä itse perehtymään joka ikiseen terveysaiheeseen syvällisesti - tavallisen ihmisen rahkeet eivät mitenkään riitä muodostamaan luotettavaa ja kattavaa kuvaa esim. tästä rokotusasiasta, aihe on niin laaja ja vaikeaselkoinen. Kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin luottaa itseään viisaampiin. Jos tosiaan alkaa ottamaan itse asioista selvää ja tekemään päätöksiä sen perusteella, niin on erittäin suuri vaara, että ne päätökset eivät ole järkeviä vaan perustuvat ennemminkin tunteisiin ja vääriin mielikuviin.
Osittainhan se näin on, mutta vain tyhmä luottaa toisiin ilman kyseenalaistamista. Tieteen perusta, kaiken emansipaationkin perusta. Rokotteiden suhteen on yksi lysti ottaako vai ei, sillä kuoleman riski on tuhansia kertoja suurempi jos menet sairaalaan. Hoitovirheisiin kuolee todella paljon porukkaa ja uutena kivana antibioottiresistentit bakteerit, joihin ei ole olemassa mitään hoitoa. Eli ne elämäntavat ovat ykkösenä, tuuri toisena ja sitten nämä muut jutut.
Tärkeintä on se, että kun tekee päätöksen, oli se mikä hyvänsä, tuntee tehneensä päätöksen oikein perustein. Mikäli päätös oli väärä, niin sitten oli. Rokotus ei suurimmalle osalle aiheuta mitään haittaa, joillekin se aiheuttaa, mutta etukäteen sitä on vielä tässä hetkessä vaikeaa tietää. Jälkikäteen asiat saattavat selvitä, ainakin sitten, kun THL:n pääjohtajan päällä kasvaa metrisiä koiranputkia.
Rokotusohjelman rokotteet ovat olleet pitkään käytössä ja tutkittuja, tunnettuja ja turvallisia. Rokottaminen toimii siten, että se esittelee kehon immuunijärjestelmälle taudinaiheuttajan. Näin ihmisen oma immuniteetti oppii puolustautumaan sitä vastaan. Rokottamattomuus altistaa lapsen vaarallisille infektioille. Entisaikaan lasten infektiokuolleisuus olikin suurta. Rokottaminen on estänyt käsittämättömän paljon ennenaikaisia kuolemia.
Vierailija kirjoitti:
Hei ketjun aloittaja.
En ole lukenut aiempia viestejä muutamaa pidemmälle, koska mielestäni täällä ihmiset kiivastuksissaan käyttäytyvät typerästi ja menevät henkilökohtaisuuksiin.
Olen terveydenhuollon ammattilainen, tarkemmin sairaanhoitaja. Olen erittäin rokotekriittinen, eikä lastani ole rokotettu lainkaan. Mieheni taas näkee asian erilailla. Tämä asia oli tiedossa jo ennen raskautta ja raskausaikana keskustelimme asiasta paljon.
Ymmärrän mieheni kannan ja olen pyytänyt häntä myös perehtymään minun näkemykseen asiasta. Ei auta, että lukee jonkun tutkimuksen jostain, vaan täytyy perehtyä syvemmälle. Miksi tutkimus on tehty? Kuka tutkimuksen on rahoittanut? Yleensä lääkefirmojen rahoittamat tutkimukset puhuvat aina lopulta rokottamisen puolesta. Etsikää vaimosi kanssa yhdessä puolueettomia tutkimuksia rokottamisesta ja sitä vastaan. Kunnioittakaa toistenne näkemyksiä.
Me olemme mieheni kanssa toistaiseksi päässeet sopimukseen, ettei lastamme ainakaan rokoteta ennen kuin on 3v. Siihen mennessä lapsen luonnollinen vastustuskyky on kehittynyt vahvaksi ja suolisto saanut rauhassa luoda oman bakteeriflooransa ilman rokotteiden sekoittamista.
Rokotteissa myös käytetään hirvittäviä täyteaineita ja kaikki ne on lueteltu rokotteen ainesosaluettelossa. Mainittakoon nyt vaikka alumiini. Söisitkö sinä alumiinia? Antaisitko lapsesi syödä? Et varmasti. Mutta silti olisit valmis laittamaan sitä suoraan lapsesi verenkiertoon, jolloin tuhot elimistössä ovat valtavat.
Kaikki taudit, joita vastaan rokotetaan, on hoidettavissa tämän päivän lääketieteellä. Netistä löytyy varmasti myös tilastoja siitä, kuinka paljon oikeasti suomalaisia on menehtynyt esim tuhkarokkoon tai polioon viimeisen 20v aikana.
Tärkein ohjeeni on kuitenkin: kunnioittakaa toistenne näkemyksiä. Vaimollesi voit rauhoitella, että homeopatialla voi korjata rokotuksesta seuranneita haittoja. Ja tämä siis sinulle ns puolustukseksi jos päätätte rokottaa lapsenne.
Tuo viimeinen pointti on hyvä: sano vaimollesi että ei hätää, rokotetaan vaan kun mielikuvistuslääkkeellä voi korjata mielikuvitushaitat. Problem solved.
Mietitäänpä tilannetta, että ketään ei maailmassa rokotettaisi. Vuosi eteenpäin siitä ja maapallon liikakansoitus olisi historiaa. Sinänsä ihan hyvä, mutta onko tämä näiden rokotusvastaisten tavoite? Ennenkin vaikka ihmisiä oli vähemmin ja ihmiset liikkuivat huomattavasti vähemmän, taudit levisivät ihan kiiteetävästi.
Etsi netistä tilastot missä näkyy rokottamattomien ja rokotettujen lasten sairastumisen välinen ero. Ja olihan tässä juuri ollut taas hinkuyskää suomessa joka on julistettu jo kauan sitten hävinneeksi. Tämä ei ole nyt rasistinen kommentti mutta maahanmuuttajien mukana on suomeen tullut näitä tauteja joihin meillä on olemassa rokotusohjelma.
Jo siksi ne kannattaa ottaa koska matkailun lisääntyminen yleisesti tuo aika ajoin vakavia tauteja tänne. Siksi on ensisijaisen tärkeää että rokotukset on olemassa.
Ihan yleisesti ajatellen sanoisin ilman tarkastamista 1 / 50.000sta saa perusrokotteista jotain oireita. Ilman rokotusta olet taas aina mahdollisesti sairastuva. Ihan maalaisjärjen pitäisi auttaa tuon ymmärtämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Provo ;) . Mutta kuitenkin vastaan. Sulla on harvinaisen järkevä vaimo. Neuvolan lääkärit ja terveydenhoitajat ovat leipäpappeja. Mutta bisness is bisness :( .
Perehdyhän nyt itsekin rauhassa rokotusten vaaroihin.
Omiani ei ole rokotettu. Miettikööt sitten täysi-ikäisenä oman kantansa näihin asioihin.
Evoluuti hoitaa.
Tässä hyvä kuva! En tiedä onko ollut jo täällä, en jaksanut lukea koko keskustelua läpi.
http://tinypic.com/r/2z6ds94/9
"Kaikkia lapsia ei tarvitse rokottaa, vain ne jotka haluaa pitää"
Hieman mustaa huumoria, mutta aivan totta. Lauma rokotettuja suojaa usein yhtä rokottamatonta, mutta kun rokottamaton päätyy vaikka ulkomaalaisen rokottamattoman seuraan, jolla on vaikka tuberkuloosi tai kurkkumätä, kuolema voi olla oikeasti lähellä. Rokottakaa lapsenne, hän ei pysty itse päättämään siitä! Itse olen sairaanhoitaja, enkä ota esimerkiksi influenssarokotusta, koska se on ylimääräinen ja hyödytön minulle, koska olen aina omannut erittäin hyvän vastustuskyvyn ja en siksi ole kipeä kuin kerran muutamaan vuoteen.
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002834574.html "Rokottamaton poika kuoli Espanjassa - vanhemmat katuvat"
Vierailija kirjoitti:
Olet TAVALLINEN keskiverto ihminen
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä kuva! En tiedä onko ollut jo täällä, en jaksanut lukea koko keskustelua läpi.
http://tinypic.com/r/2z6ds94/9
"Kaikkia lapsia ei tarvitse rokottaa, vain ne jotka haluaa pitää"
Hieman mustaa huumoria, mutta aivan totta. Lauma rokotettuja suojaa usein yhtä rokottamatonta, mutta kun rokottamaton päätyy vaikka ulkomaalaisen rokottamattoman seuraan, jolla on vaikka tuberkuloosi tai kurkkumätä, kuolema voi olla oikeasti lähellä. Rokottakaa lapsenne, hän ei pysty itse päättämään siitä! Itse olen sairaanhoitaja, enkä ota esimerkiksi influenssarokotusta, koska se on ylimääräinen ja hyödytön minulle, koska olen aina omannut erittäin hyvän vastustuskyvyn ja en siksi ole kipeä kuin kerran muutamaan vuoteen.
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002834574.html "Rokottamaton poika kuoli Espanjassa - vanhemmat katuvat"
Jahas linkki lopetti toimimisen, kuten koko sivusto :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ketjun aloittaja.
En ole lukenut aiempia viestejä muutamaa pidemmälle, koska mielestäni täällä ihmiset kiivastuksissaan käyttäytyvät typerästi ja menevät henkilökohtaisuuksiin.
Olen terveydenhuollon ammattilainen, tarkemmin sairaanhoitaja. Olen erittäin rokotekriittinen, eikä lastani ole rokotettu lainkaan. Mieheni taas näkee asian erilailla. Tämä asia oli tiedossa jo ennen raskautta ja raskausaikana keskustelimme asiasta paljon.
Ymmärrän mieheni kannan ja olen pyytänyt häntä myös perehtymään minun näkemykseen asiasta. Ei auta, että lukee jonkun tutkimuksen jostain, vaan täytyy perehtyä syvemmälle. Miksi tutkimus on tehty? Kuka tutkimuksen on rahoittanut? Yleensä lääkefirmojen rahoittamat tutkimukset puhuvat aina lopulta rokottamisen puolesta. Etsikää vaimosi kanssa yhdessä puolueettomia tutkimuksia rokottamisesta ja sitä vastaan. Kunnioittakaa toistenne näkemyksiä.
Me olemme mieheni kanssa toistaiseksi päässeet sopimukseen, ettei lastamme ainakaan rokoteta ennen kuin on 3v. Siihen mennessä lapsen luonnollinen vastustuskyky on kehittynyt vahvaksi ja suolisto saanut rauhassa luoda oman bakteeriflooransa ilman rokotteiden sekoittamista.
Rokotteissa myös käytetään hirvittäviä täyteaineita ja kaikki ne on lueteltu rokotteen ainesosaluettelossa. Mainittakoon nyt vaikka alumiini. Söisitkö sinä alumiinia? Antaisitko lapsesi syödä? Et varmasti. Mutta silti olisit valmis laittamaan sitä suoraan lapsesi verenkiertoon, jolloin tuhot elimistössä ovat valtavat.
Kaikki taudit, joita vastaan rokotetaan, on hoidettavissa tämän päivän lääketieteellä. Netistä löytyy varmasti myös tilastoja siitä, kuinka paljon oikeasti suomalaisia on menehtynyt esim tuhkarokkoon tai polioon viimeisen 20v aikana.
Tärkein ohjeeni on kuitenkin: kunnioittakaa toistenne näkemyksiä. Vaimollesi voit rauhoitella, että homeopatialla voi korjata rokotuksesta seuranneita haittoja. Ja tämä siis sinulle ns puolustukseksi jos päätätte rokottaa lapsenne.
Et voi vakavalla naamalla sanoa olevasi "terveydenhuollon ammattilainen", jos et ymmärrä alasta mitään, kuten tekstistäsi tulee hyvin ilmi. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta melko koomista yrittää esiintyä jonain ammattilaisena, jos tietotaso on esikoululaisen luokkaa, kuten jo tuosta alumiinilätinästäsi tulee ilmi.
Todellisuudessahan ei näiden idioottien kanssa kannata edes väitellä. Toistelevat aina samoja miljoonaan kertaan kumottuja myyttejä alumiinista, elohopeasta, yleisistä vakavista rokotehaitoista ja autismista yms. Tämäkin yllä lainattu idiootti systemaattisesti poissulkee kaiken muun kuin rokotevastaisen informaation, koska se on "lääketehtaiden rahoittamaa". Oikeasti, ei tälläistä tyhmyyttä saisi olla olemassa tälläisessä maasa, jossa koulutus on kuitenkin kaikille taattu.
Pidät siis niitä idiootteina, jotka epäilevät aiheellisesti rokotteiden turvallisuutta? Silloinhan olet itse idiootti, sillä jokainen asiantuntija tietää tarinan kuudesta sokeasta ja elefantista. Suosittelen sinua lukemaan tarinan.
En ole sama henkilö mutta minäkin pidän näitä idiootteina. Unohda sokeat elefanttisi ja tutustu tilastotieteeseen emotionaalisen okkultismin sijaan.
Yhteiskunnan kannalta on paljon parempi, että kuolivat, sillä satojen ihmisten vammautuminen maksaa miljardeja. Kaikkiin tappaviin tauteihin ei voi rokottaa muutenkaan, eli kyllä se on edelleen hyvää tuuria ja hyviä elintapoja, joilla elämässä pärjää.