Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2017 - muita hakijoita?

Vierailija
04.01.2017 |

En löytänyt mistään netistä keskustelua psykologian tämän kevään hausta...löytyykö täältä hakijoita? Itse haen 1. kertaa Jyväskylään. Tilastotieteen kirjan lukemisen aloitin pari viikkoa sitten ja tavoite on lukea noin 4-5h|pvä ennen kuin artikkelit julkaistaan. Ilmoittauduin myös valmennuskurssille joka alkaa huhtikuussa. Tiukka kevät tulossa, varsinkin kun mulla on kotihoidossa 1,5- vuotias lapsi. Mutta motivaatio on katossa! Minne te olette hakemassa ja olette jo lukemisen aloittaneet?

Kommentit (308)

Vierailija
221/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Olipa sinulla hyvät koepisteet (57/60), ja siksi en ymmärrä tuota yhteispistejuttua. Siis etkö ole päässyt noin hyvillä koepisteillä soveltuvuuskokeeseen, vaan yhteispistemääräkin vaikutti? Ku eikö soveltuvuuskokeeseen oteta osa porukkaa pelkillä koepisteillä? Ja sä olisit varmaan just siinä sakissa noin hyvillä pisteillä.

Vierailija
222/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla muuten oikeassa, ei niillä yo-pisteillä tainnutkaan olla väliä minun tapauksessani (valintakoepisteeni siis 57/60).

Kutsussa soveltuvuuskokeeseen sanottiin seuraavaa:

"Soveltuvuuskokeisiin yhteispistemäärän perusteella kutsuttavien alin yhteispistemäärä oli 110/125 ja valintakoepistemäärän perusteella kutsuttavien alin valintakoepistemäärä oli 53/60 (koska tämän pistemäärän saaneita oli useita, paremmuusjärjestyksen ratkaisi todistuspistemäärän ja valintakokeen yhteispistemäärä. Kutsuttavilla yhteispistemäärän tuli olla vähintään 103)"

Tätä kun nyt tarkemmin mietin, niin ehkä siis heillä, joilla oli tuo 53/60 pistettä pääsykokeesta niin piti olla yhteispistemäärä 103.

Kokeen tehtyäni tiesin kyllä, että ainakin 50 pistettä tulee. Kahdeksan kysymyksen kanssa pähkäilin kahden vaihtoehdon välillä, mutta aika hyvin sain niistäkin sitten näköjään oikean vastauksen valittua. En oikein vieläkään usko, että kutsu tuli, mutta niin siinä vain kävi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kutsu soveltuvuuskokeisiin tuli! Nyt jännittää!

Vierailija
224/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pääsin soveltuvuuskokeisiin, enkä voisi onnellisempi olla!:) Pisteitä tuli 56/60 ja yhteispisteitä 114!

Suuresti onnea muillekin jatkoon päässeille. Ja isot tsempit myös niille, joilla ei tällä kertaa tärpännyt - kyllä jokaiselle löytyy aina hyvä varasuunnitelma siihen saakka kunnes tärppää :)

Vierailija
225/308 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tulla vakoilemaan tänne, että kuinka moni on päässyt soveltuvuuskokeisiin. Itse pääsin viime vuonna opiskelemaan Jyväskylään. Soveltuvuuskokeet tuntui vaikeammalta rastilta. Tsemppii.

Vierailija
226/308 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan tulla vakoilemaan tänne, että kuinka moni on päässyt soveltuvuuskokeisiin. Itse pääsin viime vuonna opiskelemaan Jyväskylään. Soveltuvuuskokeet tuntui vaikeammalta rastilta. Tsemppii.

Aika jänskää, itsestä tuntuu taas, että nyt on se vaikein este ylitetty. :) Myös jo ihan siinä mielessä, että prosentit ovat hakijan puolella tässä kohdin, kun yli puolet pääsee toisesta vaiheesta sisään.

Toisaalta mielipide riippuu varmasti paljon siitä, onko esimerkiksi ujompi tai kuinka kova on jännittämään haastattelu yms. tilanteita. Itselleni ne ovat onneksi aika luontevia, vaikka toki ei voi tietää millaisiksi fiilikset kehittyvät näin ison asian äärellä. Ja se on totta, että painetta kasvattaa entisestään se tosiasia että pääsykokeen läpäisy oli kiinni omasta aktiivisuudesta. Soveltuvuuskokeisiin ei voi oikein harjoitella.

Olen kuitenkin todella optimistisella asenteella suuntaamassa soveltuvuuskokeeseen :)

Vierailija
227/308 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jänskää, itsestä tuntuu taas, että nyt on se vaikein este ylitetty. :) Myös jo ihan siinä mielessä, että prosentit ovat hakijan puolella tässä kohdin, kun yli puolet pääsee toisesta vaiheesta sisään.

Toisaalta mielipide riippuu varmasti paljon siitä, onko esimerkiksi ujompi tai kuinka kova on jännittämään haastattelu yms. tilanteita. Itselleni ne ovat onneksi aika luontevia, vaikka toki ei voi tietää millaisiksi fiilikset kehittyvät näin ison asian äärellä. Ja se on totta, että painetta kasvattaa entisestään se tosiasia että pääsykokeen läpäisy oli kiinni omasta aktiivisuudesta. Soveltuvuuskokeisiin ei voi oikein harjoitella.

Olen kuitenkin todella optimistisella asenteella suuntaamassa soveltuvuuskokeeseen :)

Vierailija
228/308 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

järki käteen? kirjoitti:

melko epätodennäköistä on sisäänpääsy, vaikka opettelisi ne noin 4000 asetelmaa... pitäisi mieluummin olla vain älykkäämpi. Tällaiseksi se menee, kun ällän tytöt kilpailevat vuosia keskenään...

Ei ne kaikki ällän tytöt mene psykalle. Niitä menee lääkikseen, Aaltoon, oikikseen, matematiikkaa lukemaan jne

Miksi niin oletat? Ei kai koulumenestys tarkoita sitä, että olisi kiinnostunut isosta palkkapussista. 

eikä kaikki kympin tytöt mene yllämainittuihin, onhan se niinkin, tiedän että psykalle on vaikea päästä ja varsinkin Hkiin. 

Vierailija
229/308 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulehan kertomaan kokeiden jälkeen miten kävi. Itse en pitänyt missään nimessä soveltuvuuskoetta läpihuutojuttuna vaikka lähtökohtaisesti ajatellen minulla oli hyvät mahdollisuudet.

Vierailija
230/308 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut Turkuun soveltuvuuskokeeseen kutsua?

Vierailija
231/308 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyiskö se kutsuminen opintopolussa jos kutsu olis tullut? Nyt siellä lukee vaan kesken.

Vierailija
232/308 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että näkyy opintopolussa, taitaa tulla vain sähköposti? Itselle ei vielä ainakaan ole tullut.

Vierailija
233/308 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan ku sähän olet hylätty Turussa jos et pääse soveltuvuuskokeeseen niin tuota opintopolkua.

Vierailija
234/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieläkään Turusta kellekään kuulunut?

Vierailija
235/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mulle ainakaan!

Vierailija
236/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssä liikkui huhua että tänään on jo jotkut saaneet kutsun Turkuun.

Vierailija
237/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se varmaan mitään huhua ole.:/ Pakkohan niiden on alkuviikosta laittaa ne kutsut, että ihmiset pääsee ens viikolla tulemaan.

VITTU! Tekis mieli lyödä pää seinään.

Vierailija
238/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sieltä kaikille samana päivänä lähetetä kutsu... Olishan se tietty kiva, että niillekin lähetettäis, ketkä eivät ole tulleet valituiksi niin ei turhaan tarvitsis vahdata sähköpostia.

Vierailija
239/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin luulen. Turkuun on varmaan matalin pisteraja, joten se siitä sitten. Harmi ku ei näy opintopolussa tai tuu mailia.

Vierailija
240/308 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kaiketi Turkuun oli vaikein päästä, joten ei pidä heittää kirvestä kaivoon. Sitäpaitsi luin, että jos 1. tai 2. vaihtoehtoon on tullut valituksi (ja Turku ei kuulu niihin) niin ei saa kutsua soveltuvuuskokeisiin. Eli vielä on toivoa.. ehkä.. :)