Psykologia 2017 - muita hakijoita?
En löytänyt mistään netistä keskustelua psykologian tämän kevään hausta...löytyykö täältä hakijoita? Itse haen 1. kertaa Jyväskylään. Tilastotieteen kirjan lukemisen aloitin pari viikkoa sitten ja tavoite on lukea noin 4-5h|pvä ennen kuin artikkelit julkaistaan. Ilmoittauduin myös valmennuskurssille joka alkaa huhtikuussa. Tiukka kevät tulossa, varsinkin kun mulla on kotihoidossa 1,5- vuotias lapsi. Mutta motivaatio on katossa! Minne te olette hakemassa ja olette jo lukemisen aloittaneet?
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Joensuun psykan tulokset on jo tullu. Miten ihmisil on mennyt?
Pääsin opiskelemaan. Ihan uskomaton fiilis.
Ihmettelen, miten Joensuuhun sisäänpäässeet on jo julkistettu. Osa sinne hakeneista on vielä eilen ollut Jyväskylän soveltuvuuskokeissa, ja varmuudella kaikki sovessa olleet eivät tule saamaan opiskelupaikkaa Jyväskylästä. Joensuu voikin olla joillakin kakkosvaihtoehto hakujärjestyksessä ja tämä koe on voinut mennä niin hyvin, että sisäänpääsy olisi mahdollinen. Osa Joensuuhun päässeistä voi siis saada tiedon tästä vasta ensi viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten Joensuuhun sisäänpäässeet on jo julkistettu. Osa sinne hakeneista on vielä eilen ollut Jyväskylän soveltuvuuskokeissa, ja varmuudella kaikki sovessa olleet eivät tule saamaan opiskelupaikkaa Jyväskylästä. Joensuu voikin olla joillakin kakkosvaihtoehto hakujärjestyksessä ja tämä koe on voinut mennä niin hyvin, että sisäänpääsy olisi mahdollinen. Osa Joensuuhun päässeistä voi siis saada tiedon tästä vasta ensi viikolla?
Siis mitä outoa tässä on? Joensuun pisteet ovat valmiit ja he, jotka ovat valinneet Joensuun ykköseksi ja joiden pisteet sinne riittää ovat saaneet tiedon opiskelupaikasta.
Pisteet kai kuitenkin ratkaisee, eikä se oliko paikka laitettu ykköseksi vai kakkoseksi.
Joutuukohan Jyväskylän tuloksia odottamaan perjantaihin asti? Onko kellään kokemusta aikaisemmilta vuosilta?
Osaako joku kertoa, että onko Helsinki-Tampere-Turku -kokeissa samat tai osittain samat materiaalit hakemista varten joka vuosi? :)
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, että onko Helsinki-Tampere-Turku -kokeissa samat tai osittain samat materiaalit hakemista varten joka vuosi? :)[/quot
Tilasto-osuus ollut jo vaikka kuinka monta vuotta, artikkelit vaihtuvat vuosittain.
Vois alkaa pikkuhiljaa tulla niitä Turku/Tampere/Helsinki-tuloksia. Ei tässä malta enää odottaa, kun pääsykokeestakin jo niin pitkä aika.
Tää odottelu alkaa kyllä olla tosi tuskallista... toivottavasti ei tarvi oottaa perjantaihin saakka!
kuulemma viime vuonna Jyväskylän tulokset oli tulleet ajoissa ja tänäkin vuonna soveltuvuuskoekutsut tuli paljon ennen sitä "viimeistään" -päivää. Elättelen siis toiveita ettei tarvitsis tänäkään vuonna oottaa viimesen päivään asti
Mulle oli tullut opintopolkuun tänään jyväskylästä ei hyväksytty -tieto (en saanut kutsua soveltuvuuskokeeseen). Onkohan soveltuvuuskokeidenkin tulokset tulleet tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tulla vakoilemaan tänne, että kuinka moni on päässyt soveltuvuuskokeisiin. Itse pääsin viime vuonna opiskelemaan Jyväskylään. Soveltuvuuskokeet tuntui vaikeammalta rastilta. Tsemppii.
Aika jänskää, itsestä tuntuu taas, että nyt on se vaikein este ylitetty. :) Myös jo ihan siinä mielessä, että prosentit ovat hakijan puolella tässä kohdin, kun yli puolet pääsee toisesta vaiheesta sisään.
Toisaalta mielipide riippuu varmasti paljon siitä, onko esimerkiksi ujompi tai kuinka kova on jännittämään haastattelu yms. tilanteita. Itselleni ne ovat onneksi aika luontevia, vaikka toki ei voi tietää millaisiksi fiilikset kehittyvät näin ison asian äärellä. Ja se on totta, että painetta kasvattaa entisestään se tosiasia että pääsykokeen läpäisy oli kiinni omasta aktiivisuudesta. Soveltuvuuskokeisiin ei voi oikein harjoitella.
Olen kuitenkin todella optimistisella asenteella suuntaamassa soveltuvuuskokeeseen :)
Miten kävi, pääsitkö?
Mulla oli eilen soveltuvuuskokeet! Tulispa tulokset jo, en kestä tätä odottelua :(