Psykologia 2017 - muita hakijoita?
En löytänyt mistään netistä keskustelua psykologian tämän kevään hausta...löytyykö täältä hakijoita? Itse haen 1. kertaa Jyväskylään. Tilastotieteen kirjan lukemisen aloitin pari viikkoa sitten ja tavoite on lukea noin 4-5h|pvä ennen kuin artikkelit julkaistaan. Ilmoittauduin myös valmennuskurssille joka alkaa huhtikuussa. Tiukka kevät tulossa, varsinkin kun mulla on kotihoidossa 1,5- vuotias lapsi. Mutta motivaatio on katossa! Minne te olette hakemassa ja olette jo lukemisen aloittaneet?
Kommentit (308)
Oon hakenut Ruotsiin. Ei pääsykokeita, vaan yo-todistuksella haetaan. Omani on hyvä, katsotaan mihin riittää :) Jännittää kyllä jo valmiiksi miten selviäisin ruotsinkielisistä opinnoista. Asun jo nyt täällä, mutta töissä suomalaisella työpaikalla ja en ole hirveästi kieltä käyttänyt. Oon alanvaihtaja ja todnäk reilusti olisin kanssaopiskelijoita vanhempi.
Oon kerran hakenut Helsinkiin ja pääsin jonnekin 100.varasijalle. Olin sillon suht tyytyväinen tuohonkin sijoitukseen, koska hakijoitahan riittää enkä töissäkäyvänä määräänsä enempää pystynyt lukemaan. Lukutaktiikka mulla oli vähän väärä. Esim artikkeleista yritin ymmärtää kokonaisuuksia ja pääpointteja, mutta olis pitänyt ulkoaopetella detskuja 😕
Pitää lukea ketju vielä paremmalla ajalla läpi!
Mahdoton päästä muutenkin lääkis.oikkis.psyka
Joensuun koe oli kyllä helppo tänä vuonna. Olin varautunut vaikeaan essee kysymykseen joten tämä yllätti helppoudellaan. Pelkään vain, että helppouden takia taso on korkealla. Kuumottaa odotella tuloksia kk ajan kun jäi hyvä fiilis kokeesta, mutta ei tiedä riittääkö se.
järki käteen? kirjoitti:
melko epätodennäköistä on sisäänpääsy, vaikka opettelisi ne noin 4000 asetelmaa... pitäisi mieluummin olla vain älykkäämpi. Tällaiseksi se menee, kun ällän tytöt kilpailevat vuosia keskenään...
Ei ne kaikki ällän tytöt mene psykalle. Niitä menee lääkikseen, Aaltoon, oikikseen, matematiikkaa lukemaan jne
Vierailija kirjoitti:
Ei se mahdotonta ole, sadat pääsevät noihin vuosittain sisään 🙂
Itsellä matikka meni huonosti. Olisi pitänyt lukea enemmän sitä. Artikkeleissa tein muutaman typerän virheen. Todennäköisesti kutsua eteenpäin ei tule.
Jyväskylän kokeet takana ja nyt tyhjä olo. Tammikuusta asti pyöreitä päiviä uurastin, mutta silti matikka oli vaikea osuus kokeessa. Artikkelit meni hyvin. Se on se helvetin matikka, mihin tää homma voi kaatua :(
Miten laskitte ja mitä vastasitte todennäköisyys laskuihin? Siihen kissakoira tehtävään ja kortti tehtävään?
Joo matikka oli mullekin hirveen vaikeeta, vaikka luulin osaavani. Viime vuonna painotettiin mun mielestä paljon enemmän lukuja ja olin nytkin opetellu kaikki otoskoot ja pienimmätkin prosentit mut niitä ei sit kysyttykään... Sain kissa ja korttitehtävistä hirveen isot todennäkösyydet, en muista enää tarkkoja lukuja, onks muilla sama?!
Jyväskylän koe käyty tekemässä ja laskin, että noin 40 vastauksista oli sellaisia, joista olen aika varma. Lopuistakin pitäisi pisteitä jonkin verran ropista, mutta sisäänpääsy jää sitten siitä kiinni tuleeko niistä tarpeeksi oikeita vastauksia..
Kuulin, että aiemmin sisäänpääsyn pistemäärä on pyörinyt jossain 53 tienoilla, mutta en tiedä pitääkö tämä paikkansa.
Miten muilla meni ja mitä vastasitte tilaston laskutehtäviin?
Korttipakkatehtävän vastaus oli ainakin 0,021. Mitä laitoitte kissakoira -tehtävään? Jälkeenpäin laskettuna sen vastaus oli 0,4 ja sellaista vastausvaihtoehtoa ei edes ollut..
Mielestäni osa artikkelikysymyksistä oli aika monitulkintaisia. Esim. Heikkilän ym. artikkelista kysymys, joka koski tavuharjoittelun yleistymistä muihin kuin harjoiteltuihin tavuihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mahdotonta ole, sadat pääsevät noihin vuosittain sisään 🙂
Suurin osa niitä jotka ei pääse. Jotkut käy valmennuskurssi monenkin ja uhraavat viisikin vuotta ja ei pääse.
Joo toi tavuharjoittelu kysymys oli outo. Laitoin siihen, että yleistymisvaikutusta ei ollut.
Sain myös tuon 0.021 korttitehtävästä ja kissakoiraan sain vastaukseksi. 0.066 eli n. 0.07 jonka sitten vastasin.
Mikä oli viimeisen tilasto-osuuden kysymyksen vastaus? Kysyttiin siis mikä on x6... En ymmärtänyt kysymyksestä mitään...:(
Se x6 vastaus oli 1,5 eli piti laskea standardoitu muuttujan arvo. Mikä teidän mielestä oli oikea vastaus siinä kysymyksessä, jossa piti tulkita regressiotaulukkoa?
Eikö siinä tulkittu varianssianalyysin spss tulostetta? Laitoin että täytyy tehdä ne parittaiset vertailut..
Minua kiinnostaisi tietää mitä arvosanoja olette kirjoittaneet ylioppilaskirjoituksissa psykologiasta? Itse kirjoitin ämmän ja pähkäilin viitsiikö hakea yliopistoon lukemaan psykologiaan kun kirjoituksetkaan menneet sen paremmin. Kävin kuitenkin katsomassa tämän kevään pääsykokeet.
Sama täällä! Historian monivalinnat ja yksi muu jäi vastaamatta, muuten monivalinnat tuntuivat aika simppeleiltä ainakin verrattuna viime vuoden Jyväskylän kysymyksiin.. Esseessä loppui aika kesken, nuoruusasioihin asti ehdin kirjoittaa suht kunnolla, mutta aikuisuus ja vanhuus tuli käsiteltyä vain pintaraapaisulla... Nyt kuukausi jännätään! Miten muilla on mennyt?