Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2017 - muita hakijoita?

Vierailija
04.01.2017 |

En löytänyt mistään netistä keskustelua psykologian tämän kevään hausta...löytyykö täältä hakijoita? Itse haen 1. kertaa Jyväskylään. Tilastotieteen kirjan lukemisen aloitin pari viikkoa sitten ja tavoite on lukea noin 4-5h|pvä ennen kuin artikkelit julkaistaan. Ilmoittauduin myös valmennuskurssille joka alkaa huhtikuussa. Tiukka kevät tulossa, varsinkin kun mulla on kotihoidossa 1,5- vuotias lapsi. Mutta motivaatio on katossa! Minne te olette hakemassa ja olette jo lukemisen aloittaneet?

Kommentit (308)

Vierailija
201/308 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitoin siihen varianssianalyysitehtävään että se oli yksisuuntanen varianssianalyysi ihan vaan sen pohjalta ku yleensä siellä p-arvossa on lukenu sig 2-tailed, jos se on ollu kakssuuntanen testi jos oon oikein ymmärtäny..

Vierailija
202/308 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vastasin SPSS-tehtävään, että tulee suorittaa parivertailut. Yksisuuntainen se ei ollut, koska oli kaksi luokittelevaa muuttujaa. Mutta koska asuinpaikan luokkia oli 4 ja yhteys havaittiin, mielestäni silloin tulee vielä tehdä erilliset vertailut pareittain. Vikaan tehtävään laskin standardoidun muuttujan arvon ja sain 1,5. Kissakoiraan 0,07.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/308 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäilijä kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää mitä arvosanoja olette kirjoittaneet ylioppilaskirjoituksissa psykologiasta? Itse kirjoitin ämmän ja pähkäilin viitsiikö hakea yliopistoon lukemaan psykologiaan kun kirjoituksetkaan menneet sen paremmin. Kävin kuitenkin katsomassa tämän kevään pääsykokeet.

Aivan kuin yo-arvosanalla olisi mitään tekemistä psykologian opiskelun kanssa. Jos olet kiinnostunut alasta ja motivoitunut, niin hakemaan vain.

Vierailija
204/308 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ahdistaa kun laitoin korttikysymykseen 0,025 ja heti kokeen jälkeen tajusin sen olevan 0,021. Kumpa ei olisi tästä kiinni kutsun saaminen :/

Vierailija
205/308 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasitte meditaatio artikkelin kysymykseen?

Vierailija
206/308 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastasitte meditaatio artikkelin kysymykseen?

Mitä siinä kysyttiin?

Vierailija
207/308 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatioartikkelista taisi olla ainakin kaksi kysymystä, ja molemmissa kysyttiin, että mikä ei pidä paikkaansa. Toisessa väärin oli se, että meditaatioon harjaantumisen edistyneessä vaiheessa vallitsee sympaattinen tila.

Toisessa mielestäni oli väärin se, että meditaatioharjoittelussa pyritään välttämään sitä mitä mieleen nousee. En nyt muista tarkkaan, miten tuo oli muotoiltu.

Vierailija
208/308 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä millään jaksaisi odottaa tuloksia... muutama kysymys jäi mietityttämään, varsinkin tuo tavuharjoittelukysymys.

Vierailija
209/308 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavu harjoittelun vastaukset olivat toiseen se harvinaiset pitkät yleistyi pseudosanoihin ja toiseen se täydellinen säännönmukaisuus.

Vierailija
210/308 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vajaa viikko odotusta jäljellä. Minkälaisia tuntemuksia teillä on näin viikko kokeen jälkeen?

Vierailija
211/308 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei malttaisi enää odottaaa! :/ Olin tyytyväinen omaan osaamiseeni kokeessa ja siksi olenkin ollut koko ajan varovaisen optimistinen. Odottaminen käy tuskalliseksi :D

Vierailija
212/308 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia ajatuksia, tuntuu että hyvin meni mutta ikinä ei voi tietää.. Odottaminen tosiaan alkaa olla vain tuskallista.

Vierailija
213/308 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni myös tosi hyvin! Mielenkiinnolla odotan tämän vuoden pisterajoja...

Vierailija
214/308 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää! Onko teillä joku arvio siitä, minkä verran teitte virheitä kokeessa? Itse arvioin neljää virhettä, mut en sitten tiedä onko se paljon vai vähän tässä kisassa.

Vierailija
215/308 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

järki käteen? kirjoitti:

melko epätodennäköistä on sisäänpääsy, vaikka opettelisi ne noin 4000 asetelmaa... pitäisi mieluummin olla vain älykkäämpi. Tällaiseksi se menee, kun ällän tytöt kilpailevat vuosia keskenään...

Ei ne kaikki ällän tytöt mene psykalle. Niitä menee lääkikseen, Aaltoon, oikikseen, matematiikkaa lukemaan jne

Miksi niin oletat? Ei kai koulumenestys tarkoita sitä, että olisi kiinnostunut isosta palkkapussista. 

Vierailija
216/308 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, että onko minulle iskenyt dementtia, koska en muista mitään tällaisia kysymyksiä, joista ketjussa puhutaan. Sitten tajusin, että puhuttekin Jyväskylän tai Joensuun kokeesta ettekä Helsingin, Tampereen ja Turun kokeesta. 

Itse skippasin kokonaan Jyväskylän pääsykokeen ja Joensuuhun en edes hakenut. En ole varma onko psykka minun juttuni, enkä ole kiinnostunut muuttamaan noihin kaupunkeihin. Haluaisin opiskella siellä missä aion myös työllistyä. 

Vierailija
217/308 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman arvion mukaan virheitä olisi 1-4, mutta ei tietenkään voi olla täysin varma... Olispa jo tiistai niin loppuis tää epätietoisuus...

Vierailija
218/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri tulokset: en päässyt soveltuvuuskokeisiin. Jäi 6 pisteestä kiinni eli kyllähän minä jotain tiesinkin, mutta meni silti selkeästi huonommin kuin luulin tai toivoin. Tuntuu, että artikkeliosio olisi mennyt suht hyvin, lähes kaikki kysymykset olivat omasta mielestäni aika selkeitä, mutta takeltelin tilastomatikassa. Tosin niitä virheitä on täytynyt tulla sitten useammassa sellaisessakin kysymyksessä, johon kuvittelin tietäväni oikean vastauksen. Onko sitä koetta mahdollista saada itselleen, että näkisi missä mokasi?

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun oikeasti kunnolla yritin ja hain. Joskus vuosia sitten kävin istumassa yhdessä kokeessa ilman lukemista . Sinällään tiedän, että monet joutuvat hakemaan montakin kertaa ennen kuin pääsevät sisään ja oma lukutilanteeni tänä keväänä oli aika haasteellinen, joten on aika ymmärrettävää, ettei paikkaa jatkoon auennut.

Haluaisin ehdottomasti hakea uudelleen ja ensi vuoden kokeeseen pystyisin jo valmistautumaan paremmin. Koen kuitenkin paineita läheisiltäni ja heidänkin arkensa joutuu koetukselle joka kerta pääsykoerumbassa, joten en tiedä mitä teen jos siltä taholta alkaa tulla kommenttia, etteivät jaksa mennä enää uudelleen läpi samaa stressiä. Se vasta kurjalta ajatukselta tuntuu, että yrittäisin uudelleen ensi vuonna, enkä edelleenkään pääsisi sisään. Jotain vedenpitävää varasuunnitelmaa pitäisikin keksiä, jos en silloinkaan pääsisi sisään. En vain tiedä mitä... On siis muitakin opiskelukohteita, joista olen kiinnostunut, mutta ainoakaan niistä ei ole mikään varma nakki.

Vierailija
219/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kutsun Jyväskylän soveltuvuuskokeisiin, tänään tuli tieto. Pisteet kokeesta 57/60. Yhteispisteet 104, että ihan yhden pisteen turvin pääsin jatkoon (minimi kutsulle soveltuvuuskokeeseen oli 103). Tiukkaa on, mutta mahdollista. Vielä vain pitäisi siinä soveltuvuuskokeessa onnistua!

Vierailija
220/308 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kutsun Jyväskylän soveltuvuuskokeisiin, tänään tuli tieto. Pisteet kokeesta 57/60. Yhteispisteet 104, että ihan yhden pisteen turvin pääsin jatkoon (minimi kutsulle soveltuvuuskokeeseen oli 103). Tiukkaa on, mutta mahdollista. Vielä vain pitäisi siinä soveltuvuuskokeessa onnistua!

Onneksi olkoon. Soveltuvuuskokeista on kuitenkin jo aika hyvät mahdollisuudet päästä sisälle. Ei se tietysti siinä vaiheessa lohduta, jos sattuu olemaankin joku niistä, joka sitä paikkaa ei saa. Siinäkin tapauksessa voi kuitenkin lohduttautua sillä, että on tehnyt jo kovan työn ja saavuttanut paljon, että pääsi edes niihin soveltuvuuskokeisiin! Itselläni on yksi ystävä, joka ensiyrittämällä pääsi kirjallisista läpi, mutta soveltuvuuskokeissa hylättiin. Yritti vuoden päästä uudelleen ja pääsi sillä kertaa sisälle. Hankalaahan soveltuvuuskokeissa on se, että niihin ei periaatteessa voi ihan kauheasti valmistautua, vaan pitää vain mennä omana itsenään ja toivoa, että se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän