Löytyykö täältä muita, jotka ovat Sipilän KIKY-sopimuksen uhreja?
Miten teillä on toteutettu tämä kilpailukykyä muka parantava 24 tunnin pidennetty työaika?
Kommentit (196)
Tosimies666 kirjoitti:
Hajotkaa siihen selkäänpuukottavat konttorirotat!!
Asiaa tosimies! Onko ne jo hajonneet? Laittakaa ihan piruuttanne pahimmille juoruakoille ihan oikeasti töitä, ettei tartte katsella kun ne löi viisi tilausta päivässä ja 30 tilausta lyönyt savustettiin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen ansioista kortistossa kirjoitti:
Ainakin työttömät.
Hallitus viittaa kintaalla sille että maassa on kohta kymmenen vuotta kestänyt lama ja suurtyöttömyys.
Työntekijöitä nöyryytetään jatkuvilla YT:illä ja tottakai kun ihmiset työpaikkansa säilyttääkseen tekee 12-tuntisia päiviä uskaltamatta kirjata ylitöitä (ja firmassahan on jatkuvien YT:iden ja rekrykieltojen takia ylityökielto) niin sehän tarkoittaa sitä ettei pestata lisää väkeä vaan imetään vanhat kuiviin.
Oikeastaan vain ihan puhdas tehdastyö on jäänyt tämän ilmaisen ylityön ulkopuolelle, koska kun vuoro vaihtuu niin hanskat putoaa. Kiky-menettelyn tarkoitus on laajentaa ilmainen ylityöskentely myös sellaisille aloille.
Mitä enemmän työ teetetään jo töissä olevilla ihmisillä, sitä enemmän työttömät pysyvät työttöminä.
Jokainen joka on lukenut taloustiedettä ymmärtää miten tärkeää olisi että kaikki työ jaettaisiin ja valtion elättejä päästettäisiin oikeisiin töihin, sellaisiin jota nämä osaavat, eikä mihinkään risusavottaan. Risusavotta ja kortistossa oleminen köyhdyttää maan osaamispääomaa. Lisäksi, mitä tasaisemmin palkat jakautuvat, sitä suurempi on palkkojen rajakulutusalttius ja sitä enemmän raha lähtee kiertoon. Köyhälle annettu kolikko menee 100% kulutukseen, rikkaalle annettu menee 99% säästöön, ehkä Bermudalle.
Nykysysteemi ei palvele kansantaloutta, vaan ainoastaan Kokkareiden äänestäjiä. Olen ennen mieltänyt itsensi siihen hyvin menestyvään kokkariporukkaan ja äänestänyt niitä, mutta nyt talous menee niin perseelleen että aion äänestää Li Andersonia jonka lyhennetyn työpäivän ajatus ei ollut "populistinen heitto" vaan ihan taloustieteen parhaiden oppien mukainen liike.
Mä olin niitä jotka joutuivat kaikenmaailman työkykyarviointeihin vain siksi koska olin 6,5 vkoa sairaslomalla yhden kamalan kriisin takia. Juoksin siis työkykyarvioinneissa ynnä muissa jutuissa. Ylläri olikin se, että olin tehnyt samalla tilastoidusti enemmän töitä kuin toimistossa jatkuvasti päivystävä ja selän takana pahaa puhuva massa.
Ja koska pahaa puhuttiin, niin tein vain sitten entistä nopeammin töitä. Olin ikään kuin robotti jota testattiin, että kauan se pystyy.
Sinä saat ajan kone älä hyydy! (Ja nythän tässä on aikaa hyytyä sohvalla ja miettiä että mitä vittua siinä kävi).
No miten siinä kävi? Saitko potkut?
Irtisanouduin itse (kiristettynä). Ja nyt ks yritys on ongelmissa. Selvitystä pukkaa yms.
Meillä kiky käytetään opiskeluun. Saa tehdä myös etänä.
Mä aion kikyn kunniaksi lisätä joka päivääni netissä surffailla 12 min.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen ansioista kortistossa kirjoitti:
Ainakin työttömät.
Hallitus viittaa kintaalla sille että maassa on kohta kymmenen vuotta kestänyt lama ja suurtyöttömyys.
Työntekijöitä nöyryytetään jatkuvilla YT:illä ja tottakai kun ihmiset työpaikkansa säilyttääkseen tekee 12-tuntisia päiviä uskaltamatta kirjata ylitöitä (ja firmassahan on jatkuvien YT:iden ja rekrykieltojen takia ylityökielto) niin sehän tarkoittaa sitä ettei pestata lisää väkeä vaan imetään vanhat kuiviin.
Oikeastaan vain ihan puhdas tehdastyö on jäänyt tämän ilmaisen ylityön ulkopuolelle, koska kun vuoro vaihtuu niin hanskat putoaa. Kiky-menettelyn tarkoitus on laajentaa ilmainen ylityöskentely myös sellaisille aloille.
Mitä enemmän työ teetetään jo töissä olevilla ihmisillä, sitä enemmän työttömät pysyvät työttöminä.
Jokainen joka on lukenut taloustiedettä ymmärtää miten tärkeää olisi että kaikki työ jaettaisiin ja valtion elättejä päästettäisiin oikeisiin töihin, sellaisiin jota nämä osaavat, eikä mihinkään risusavottaan. Risusavotta ja kortistossa oleminen köyhdyttää maan osaamispääomaa. Lisäksi, mitä tasaisemmin palkat jakautuvat, sitä suurempi on palkkojen rajakulutusalttius ja sitä enemmän raha lähtee kiertoon. Köyhälle annettu kolikko menee 100% kulutukseen, rikkaalle annettu menee 99% säästöön, ehkä Bermudalle.
Nykysysteemi ei palvele kansantaloutta, vaan ainoastaan Kokkareiden äänestäjiä. Olen ennen mieltänyt itsensi siihen hyvin menestyvään kokkariporukkaan ja äänestänyt niitä, mutta nyt talous menee niin perseelleen että aion äänestää Li Andersonia jonka lyhennetyn työpäivän ajatus ei ollut "populistinen heitto" vaan ihan taloustieteen parhaiden oppien mukainen liike.
Mä olin niitä jotka joutuivat kaikenmaailman työkykyarviointeihin vain siksi koska olin 6,5 vkoa sairaslomalla yhden kamalan kriisin takia. Juoksin siis työkykyarvioinneissa ynnä muissa jutuissa. Ylläri olikin se, että olin tehnyt samalla tilastoidusti enemmän töitä kuin toimistossa jatkuvasti päivystävä ja selän takana pahaa puhuva massa.
Ja koska pahaa puhuttiin, niin tein vain sitten entistä nopeammin töitä. Olin ikään kuin robotti jota testattiin, että kauan se pystyy.
Sinä saat ajan kone älä hyydy! (Ja nythän tässä on aikaa hyytyä sohvalla ja miettiä että mitä vittua siinä kävi).
Niin ja työkykyarvioinnissa minut arvioitiin työkykyiseksi ja jopa neurologi käski että älä ole enää firman juoksutyttö. Työnantajalle ehdotettiin että saisin oman huoneen ja haasteellisempia töitä. Näin ei tapahtunut vaan alkoi ulossavustus.
Kiky:llä on työntekijän motivaatiota alentava vaikutus ja lisäksi monimutkaistaisi työajan seurantaa, joten meidän firmassa sitä ei otettu käyttöön.
Vitun kiky ja vitun pomot meidän firmassa. Työaika ennen 9.05-16.45, kaikki ajatteli että se 5 min tulee aamuun lisää mutta ei, työaika muutettiinkin 9.30-17.15! Tuo puoli tuntia päivän loppuun kuulostaa ehkä vähältä mutta tekee niin paljon hallaa, ei tässä enää paljon mihinkään jumppiin/asioille kerkiä töiden jälkeen..
Ei nyt kiky, mutta muita säästöjä, eli 15 irtisanotaan meidän yksiköstä, tänään saatiin nimet tietoon. Luojan kiitos, ei osunut mun kohdalle, mutta olen huolissani ja surullinen monen muun kohtalosta. Joukossa esim. 6-kymppisiä ja yksinhuoltajia, suurperheellinen. Kauhea on nyt meillä tämä hallitus :(.
Mä en ole niin minuutilleen vahtinut töitäni, eli välillä menee vähän pitkäksi päivät, pidetään pois kun ehditään. Joskus jää jotain töitä kirjaamatta, mutta olen ajatellut, ettei sen nyt niin tarkkaa vaikka itse siinä olenkin hävinnyt. Nyt kun on alettu vääntämään minuuteista, huomaan itsekin olevani tarkempi kirjatessani työtuntejani ja pidän huolta, että saan ylityökorvaukset tai ehdin pitämään vapaat. Lopputuloksena taitaa tulla kalliimmaksi työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole niin minuutilleen vahtinut töitäni, eli välillä menee vähän pitkäksi päivät, pidetään pois kun ehditään. Joskus jää jotain töitä kirjaamatta, mutta olen ajatellut, ettei sen nyt niin tarkkaa vaikka itse siinä olenkin hävinnyt. Nyt kun on alettu vääntämään minuuteista, huomaan itsekin olevani tarkempi kirjatessani työtuntejani ja pidän huolta, että saan ylityökorvaukset tai ehdin pitämään vapaat. Lopputuloksena taitaa tulla kalliimmaksi työnantajalle.
Juuri näin. Jousto loppui kikyyn myös minun osaltani. Tulen tekemään tänä vuonna huomattavasti vähemmän töitä kuin viime vuonna.
Ei mitenkään. Ylempi toimihenkilö it-alalla globaalissa firmassa.
Meillä kaikki tekevät kiky-tunnit aina ma-aamuisin klo 6-8 ja jokaisen työtä valvoo Puolueen vartija piippu ohimoon osoittaen. Varmistaen näin työskentelyn tehokkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kyselen, että millä aloilla ylipäätään vielä on jotain pekkaspäiviä?? Siis mistä niitä voi ottaa pois. Olen aina ajatellut, että on joku menneen ajan jäänne.
Meillä on, teknologiateollisuus kyseessä.
Useinhan esim. palvelualoilla tai toimistotyössä työaika on 37,5 tuntia viikossa. Meillä se on 40 tuntia ja pekkaset hoitaa tuon eron. Kyseessä on siis vain erilainen tapa jakaa työajan lyhennys. Joko 2,5 h viikossa tai 12,5 työpäivää vuodessa.
Meillä toimistotyössä yksityisellä on työaika 37,5 h/vk ja ei meillä mitään pekkasia ole. Ole ollut vuosikausiin.
Ei 37,5 h tyypille kuulukaan mitkään pekkaset millään alalla, ainoastaa 40h tyypeille, joita ei enää niin paljoa palkata kuin joskus kauan sitten.
Kiitos AV! Taas oppi jotain uutta. En ollut oikeasti tiennyt tuota viikkotuntiaikaeroa, luulin että kyseessä on vain jotkut ylimääräiset vapaapäivät. Yleissivistys parani jälleen :)
Mun mielestä pekkaset on käytännössä nimenomaan ylimääräisiä vapaita. Nimittäin itse toimihenkilönä työaika on mukamas 37,5 koska ruokatunti on omaa aikaa. Mutta jos olisin työpaikallani aina 7,5 tuntia, tulisi saldoihini aina puoli tuntia miinusta jokaiselta päivältä. Joten kyllä se päivä 8 tuntia on, niinkuin työntekijöilläkin, mutta heillä vaan kertyy pekkaset..
Tänään tuli ekat kiky-miinukset (-8h) saldoille, WUHUU!!!! En taida tehdä mitään enää puolen päivän jälkeen kun vituttaa niin paljon.
Saako kikypäivään käyttää vuosilomapäivän?
Olen vuorotöissä. Määräajoin tulen työmaalle 2 tuntia aiemmin. Mitään en voi tehdä kun toinen on vuorossa. Keittelen kahvit ja luen lehtiä. Näin se kilpailukyky tai vitutus kasvaa. Ihan turhaa kyykytystä.
5.5min lisää työaikas ja lusäksi 3h 20 min tyky toimintaan jonain lauantaina.