Minullahan ei ole mitään salattavaa
"Ottakaa huomioon nykytilanne: Me hallitsemme teidän kalliita älyautojanne, me hallitsemme teidän kotinne hälytysjärjestelmiä, me hallitsemme teidän tyttärenne kannettavaa tietokonetta, me hallitsemme teidän vaimonne älypuhelinta. Me tallennamme teidän salaiset tapaamisenne, me luemme sähköpostinne, me hallitsemme teidän suosikki-ilotyttönne älykelloa, me olemme teidän rakkaiden pankkienne sisällä ja me luemme tilikirjojanne. Ette ole turvassa sähkölaitteiden lähettyvillä enää koskaan."
Kommentit (9)
Ei mulla ole älypuhelinta eikä käytä Googlea tai Facea, bonuskortteja tms.Autokin on älytön ropponen ja puhelin pysyy ajossa virrattomana.
Pienestä lisämaksusta voin tarjota autoilijoille sellaista palvelua, että nauhoitan kaikki autossa käydyt keskustelut. Jos joku ei halua ostaa tätä lisäpalvelua, poliisi antaa sakot, heh heh!
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka saa kaiken tuon tiedon haltuunsa? On totta, että kaikki tieto on nykyään sähköisenä, mutta ei niitä oikeasti pysty kukaan yhdistämään helposti. Eli saadakseen mun puhelu-, pankkikortti-, plussakortti-, sähköposti- ja paikkatietotiedot, pitää jonkun murtautua teleoperaattorin, pankin, kaupan ja googlen tietokantoihin ja sen jälkeen vielä osata yhdistää "mattimeikäläisen" tiedot oikein.
Joka vuosi tuon kaiken yhdisteleminen on hiukan helpompaa kuin edellisenä. Ja koska kansa naivisti kuvittelee, jopa tapaus Aarnion jälkeen, että virkavalta on aina hyvis, niin sekalaisten byrokraattien pääsy tuohon dataan on helppoa.
Ap unohti omakannan. Kaikki terveystietomme ovat muutaman vuoden päästä jokaisen viraston saatavilla. (Mitä! Tuollainen sairaushistoria lapsellasi! Tulisit kunnalle kalliiksi, joten rakennuslupaa ei tipu!)
Kuka niistä muka oikeasti olisi niin kiinnostunut?
Ei olla vieläkään tuossa pisteessä onneksi. Vai ollaanko..?
Siis kuka saa kaiken tuon tiedon haltuunsa? On totta, että kaikki tieto on nykyään sähköisenä, mutta ei niitä oikeasti pysty kukaan yhdistämään helposti. Eli saadakseen mun puhelu-, pankkikortti-, plussakortti-, sähköposti- ja paikkatietotiedot, pitää jonkun murtautua teleoperaattorin, pankin, kaupan ja googlen tietokantoihin ja sen jälkeen vielä osata yhdistää "mattimeikäläisen" tiedot oikein.