Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku palstan "akateemikko" taitaa provoilla HS:ssa: "Minulle ei löytynyt älykästä miestä"

Vierailija
29.12.2016 |

"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto"

"samassa intellektuellissa asemassa olevia miehiä ei riitä kaikille"

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005023858.html

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nainen tietää, vai voiko sen varmistaa, että sperma on varmasti älykön spermaa eikä esim. duunarin spermaa?

Entä jos hänen tuleva lapsensa ei jostain syystä saa äitinsä älykön geeniä vaan päätyy duunarin ammattiin? Sääliksi käy tuota tulevaa lasta kyllä.

Vierailija
22/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille.

Miksi tämä on ongelma? Ei kai nyt koulun käynti määrittele ihmistä niin tarkasti, että ei voisi yhtään "alemman" kanssa olla? Miksi tohtorinainen ei voisi löytää sielunkumppaniaan esim. amk-insinöörimiehestä? Kysyn ihan asiallisesti, en pahalla. Ymmärrän kyllä, että täysin ääripäiden on vaikea löytää yhteistä säveltä, esim. peruskoulun kesken jättänyt ja tohtori ei ehkä löydy jutun juurta. Mutta onhan niitä välimuotoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi syy miksi kannattaa etsiä se puoliso nuorena, opiskeluaikana. Köyhänä opiskelijana ei koulutustasot, varallisuus, usra, ym. asiat ole määrittelemässä ihmisen kelvollisuutta. Vanhempana sen oikean löytäminen vaikeutuu omien kriteerien kasvaessa ja kelvollisten joukko kutistuu.

Näinhän se on - jos elämässä tärkeintä on pyydystää ylipäätään joku tallaaja. Jos etsii itselleen yhteensopivaa kumppania, helpottaa kun vähän odottelee ja katsoo, mihin suuntaan kasvaa itse ja mihin suuntaan muut kasvavat.

Vierailija
24/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemikko ja akateeminen ovat eriasioita.

Miksi te väheksytte älykkään naisen kaipuuta älykkääseen miesseuraan. Yli 20 pinnan ero älykkyysosamäärässä, tekee yleensä esimerkiksi keskustelusta vaikeaa ja seurustelusta liki mahdotonta.

Asiaa on tutkittu, ja tutkimustulokset ovat selvät, miehet ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin naiset.

http://www.iqtestexperts.com/iq-better.php

Vierailija
25/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma arvaus: Jonkun Hesarin freelancerin kirjoittama keksitty juttu.

Näitä epämääräisiä mielipidekirjoituksia jotka julkaistaan ilman nimeä on alkanut olla Hesarissa yhä enemmän. Milloin on joku heitetty junasta kun lippu on ollut repun pohjalla, milloin mitäkin epämääräistä ja epäuskottavaa. Ja yhä useammin ilman nimeä.

Ja tarinat vaikuttavat aina tosi epämääräisiltä ja keksityiltä. En voi uskoa, että kukaan väitellyt olisi niin hölmö, että sekoittaisi tutkinnot älykkyyteen.

Eli eiköhän Hesari keksi näitä nimettömiä mielipidekirjoituksia joilla yritetään saada kiinnostusta ja klikkauksia.

Vierailija
26/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä."

Jos ei löydä töitä eikä miestä, voisiko syytä olla myös itsessä?

Ja jos 35-vuotiaana vasta alkaa suunnitella lasta, voiko kutsua älykkääksi?

Voi, itsekin aloin ja tulin heti raskaaksi. Tosin mieheni ei ole akateeminen, vaikka itse olenkin.

Molemmilla työpaikat ja järkeä päässä, hyvä aika lisääntyä.

Vierailija
27/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen vois pudottaa akateemisuuden cv:stään ja katsoa mitä jää jäljelle. Sillä ei nimittäin ole miesten silmissä vitunkaan merkitystä, varsinkaan jos se on joltain runotieteen alalta.

Vierailija
28/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille. Tämän voi ihan todeta ekojen opiskelijabileiden sukupuolijakaumasta. Tai minkä vaan huippulukion vanhojen tansseista. Esim. Itse olen aina ollut akateemisen miehen kanssa, mutta ekan ja tokan puolison välissä meni lähes 10 vuotta sinkkuna, sillä yhtäkään fiksua vapaata miestä ei tullut vastaan. Akateemisia viehättäviä sinkkunaisia oli ystäväpiirissä samaan aikaan varmaan tusina. Sen sijaan esim. Ex- puolisoni ( tohtori ) ei ole ollut päivääkään sinkkuna sitten lukiovuosien, aina on ollut ottajia jonoksi asti...

Akateeminen nainen ja täysi pöllö. Jos ainoa kriteeri on se akateeminen ura, niin akateemisella, jos kellä on varaa lähteä etsimään isommasta poolista kuin oman osakunnan karkeloista tai oppiaineen vuosijuhlista. Kansainvälinen akateeminen maailma tarjoaa paljon mahdollisuuksia ja pakkoko se on pelkästään oman vuosikurssin miehiä kytätä. Olen itse akateeminen ja kaksin kertainen tohtorinna, hyvin on tohtoreita riittänyt, menekkiä olisi ollut vaikken ole koskaan sinkkuna ollutkaan. Vai onko tämä joku maaseutuakateemisten ongelma pelkästään?

Vierailija
29/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi syy miksi kannattaa etsiä se puoliso nuorena, opiskeluaikana. Köyhänä opiskelijana ei koulutustasot, varallisuus, usra, ym. asiat ole määrittelemässä ihmisen kelvollisuutta. Vanhempana sen oikean löytäminen vaikeutuu omien kriteerien kasvaessa ja kelvollisten joukko kutistuu.

Näinhän se on - jos elämässä tärkeintä on pyydystää ylipäätään joku tallaaja. Jos etsii itselleen yhteensopivaa kumppania, helpottaa kun vähän odottelee ja katsoo, mihin suuntaan kasvaa itse ja mihin suuntaan muut kasvavat.

Yleensä nuorena pariutuneet kasvavat samaan suuntaan. Ikääntyneiden on vaikea löytää samanlaisia ja samanmielisiä.

Vierailija
30/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen kohta 35-vuotias korkeasti koulutettu nainen. Minulla on tohtorin tutkinto, mutta se ei takaa minulle töitä."

Ja jos 35-vuotiaana vasta alkaa suunnitella lasta, voiko kutsua älykkääksi?

Voi, itsekin aloin ja tulin heti raskaaksi. Tosin mieheni ei ole akateeminen, vaikka itse olenkin.

Molemmilla työpaikat ja järkeä päässä, hyvä aika lisääntyä.

Joo ja akateemiset naiset tulevat helpommin raskaaksi. Heillä on normiväestöä terveellisemmät elämäntavat, terveys kunnossa jne.

Vierailija
31/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksullinen artikkeli, ei pysty lukemaan.

Avaa sivu incognito-tilassa (tai joku vastaava eri selaimissa).

Maksa tilausmaksu, niin edes joku harjoittaa journalismia vielä 10 vuoden kuluttua. YLE ei riitä riippumattomaksi ammatilliseksi mediaksi, koska poliitikoilla voi olla sananvaltaa toimituksessa.

Vierailija
32/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse akateeminen ja kaksin kertainen tohtorinna

Eikö akateemiset hallitse yhdys sanoja? :)

Vierailija
33/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tohtorimies voi ihastua vaikka kaupan kassaan, mutta tohtorinaiselle pitää löytyä kovapalkkainen tohtorimies.

Vierailija
34/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tohtorimies voi ihastua vaikka kaupan kassaan, mutta tohtorinaiselle pitää löytyä kovapalkkainen tohtorimies.

Johtuu siitä, että tohtorismieskin ajattelee vehkeellään, joka ei ole juuri oppiarvoja saavuttanut.

Vierailija
35/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera tussukka.

Vierailija
36/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Miehethän haluavat päästä pätemään älyllään ja laistamaan naista. Naiset taas haluavat älyllistä haastetta.

Vierailija
37/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aalto-yliopistossa töissä ja tunnen koko joukon akateemisia miehiä, tohtoreita, väitöskirjaa tekeviä, dippa-inssejä. Ei tule mieleen kuin yksi varma yksineläjä josta ei tiedä mikä sukupuoli kiinnostaa. Kaikilla muilla  on kotona nainen ja sikäli kun tiedän niin useimmilla koulutettukin sallainen.

Vierailija
38/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan tuo tohtorinainen on. Jokainen akateemisesti koulutettu nainen tietää, ettei niitä akateemisia miehiä riitä kaikille. Tämän voi ihan todeta ekojen opiskelijabileiden sukupuolijakaumasta. Tai minkä vaan huippulukion vanhojen tansseista. Esim. Itse olen aina ollut akateemisen miehen kanssa, mutta ekan ja tokan puolison välissä meni lähes 10 vuotta sinkkuna, sillä yhtäkään fiksua vapaata miestä ei tullut vastaan. Akateemisia viehättäviä sinkkunaisia oli ystäväpiirissä samaan aikaan varmaan tusina. Sen sijaan esim. Ex- puolisoni ( tohtori ) ei ole ollut päivääkään sinkkuna sitten lukiovuosien, aina on ollut ottajia jonoksi asti...

Suomi on kyllä ihme koulu-uskovaisten maa. Kun itse väittelin, ja oikeastaan jo väitöskirjavaiheessa, alkoi naisia pyöriä ympärillä housut litisten. Olihan niitä kiva tyyppaa ja noin mutta varsinkin ne tohtorit sai järjestään ihan hirveet raivarit kun totesin että 'ollaan liian erilaisia'.

Vierailija
39/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemikko ja akateeminen ovat eriasioita.

Miksi te väheksytte älykkään naisen kaipuuta älykkääseen miesseuraan. Yli 20 pinnan ero älykkyysosamäärässä, tekee yleensä esimerkiksi keskustelusta vaikeaa ja seurustelusta liki mahdotonta.

Ei-akateeminenkin voi olla älykäs. Minun älykkyysosamääräni ylittää reilusti Mensa-rajat, mutta ylioppilaspohjalla tässä mennään elämä loppuun.

Vierailija
40/145 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanoikos hän ettei löydä miestä? E, vaan hän ei löydä riittävän älykästä miestä itselleen. Siis sellaista joka haluaa myös hänet, ja lapsen, ja lapsen juuri NYT! 

Ja tämä on niin totta ja niin tyypillinen tilanne. Olen ollut itse samassa suossa,. Biologinen kello lyö päähän, mutta halukasta RIITTÄVÄN (edes minimaalisen sopivaa) kumppania ei ole, joka MYÖS haluaisi lapsia juuri nyt eikä huomenna. Itsekin ajattelin sillin tuossa iässä että menee vaan nettiin ja ottaa kenet tahansa ja alkaa tekemään lasta. Mutta todellisuudessa ei se vaan niin toimikaan. Sekin on luonnon laki että jos joku ei säväytä niin ei sitä voi väkisin alkaa teeskentelemäänkään. Ja sitten pilaisi sen tulevaisuudessa tapahtuvan mahdollisen tosi rakkaudenkin jos tekisi huonon valinnan jota katuisi aina. Kyllä se oikea rakkauskin voi osua kodalle tuolle naiselle, sitten JOSKUS tulevaisuudessa, mutta ei nyt. Eli on valittava sen odottelu yksin ja lapsettomuus, tai lapsi nyt jonkun kanssa.

Tuossa iässä ne hyvät eronneet miehet on jo tehneet 3 lasta eivätkä halua enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi