Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on tullut marttyyri

Vierailija
25.12.2016 |

Olen aina ollut huono sietämään loukkauksia, mutta lähes neron tasolla mitä tulee niiden havaitsemiseen. Pienet, salakavalat ja hienovaraiset yritykset vähätellä tai nöyryyttää minua eivät jää huomaamatta. Nuo seikat ovat oikeastaan hyvin yleisiä kaikenlaisissa ihmissuhteissa.

Loukkauksia on kertynyt elämässäni niin paljon etten enää kestä niitä. Minulla onkin nykyään tapana sulkea ihmiset elämästäni hyvin kevyin perustein. Jos huomaan että minuun suhtaudutaan välinpitämättömästi, köytetään hyväksi tai koen olevani pilkan kohteena, ystävyys- tai sukulaisuussuhde on entinen. Olen luonteeltani hieman miellyttämisenhaluinen (tai ihmiset ainakin tulkitsevat minut niin, olen ainakin ystävällinen), joten on lähes luonnollista, että ylitseni kävellään tuon tuosta. Erona useimpiin miellyttäjiin on se, etten anna toista mahdollisuutta. Seurauksena tässä on valitettavasti se, ettei ympärilläni ole pahemmin ihmisiä. Voi olla että olen pohjimmiltani ilkeä ihminen, sillä nautin myös siitä kun saan ihmiset kyseenalaistamaan oman käytöksensä, vailla mahdollisuutta enää korjata sitä, ainakaan minun suhteeni.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet tiedostanut tuon, niin miten aiot toimia jatkossa?

Vierailija
2/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole sinä. Sinulla on vinksahtanut jotain pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samankaltainen. Pitkävihainen ja vaikea antaa loukkaukset anteeksi.

Vierailija
4/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuski oli marttyyri ja ihan kivastihan seki eli. Että jatka samaan malliin. Hyvällä tuurilla sun synttäreitä vietetään vielä 2000:nen vuoden kuluttua. Peukkua valitsemallesi tielle.

Vierailija
5/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä liiottele. Et sä voi olla marttyyri jos sussa vielä henki pihisee. Tapa ittes ensin niin sitten katotaan riittääkö kvalifikatsioonit.

Tässä vaiheessa mä luulen, että uhriutuminen kuvais sua parhaiten, ja sitä tautia onkin liikkeellä paljo.

Vierailija
6/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten: oletko hoitanut suhteiden katkaisun kertomalla syyt vai pitämällä mykkäkoulua? Jos noudatat jälkimmäistä tapaa, heillä ei ole harmainta aavistusta, mitä heidän pitäisi ottaa opikseen.

Joka tapauksessa hankaloitat vain omaa elämääsi, joten hae apua itsellesi.

Vierailija
7/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olet tiedostanut tuon, niin miten aiot toimia jatkossa?

En mä tiedä. Yritän toimia niin, että kunnioitan itseäni ja niitä, jotka sen ansaitsee. Jos tuo johtaa yksinäisyyteen, niin se olkoon kohtaloni. Katkeruutta ja ylimielisyyttä yritön cältellä viimeiseen asti. Toivon vain että minulla on kykyä havaita ne tarpeen tullen.

Ap

Vierailija
8/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ehkä et enää jaksa antaa itsestäsi saamatta tarpeeksi takaisin, olet ehkä masentunut ja mahdollisesti itsetunto kaipaisi nostatusta jollain tavalla, ettei nuo "osumat" tuntuisi nahoissasi. Osuikohan joku noista oikeaan?

Vierailija
9/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuulosti erittäin tutulta.

Vierailija
10/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoitti:

Muuten: oletko hoitanut suhteiden katkaisun kertomalla syyt vai pitämällä mykkäkoulua? Jos noudatat jälkimmäistä tapaa, heillä ei ole harmainta aavistusta, mitä heidän pitäisi ottaa opikseen.

Joka tapauksessa hankaloitat vain omaa elämääsi, joten hae apua itsellesi.

Taisin oikeastaan aloituksessa sanoa väärin, että katkaisen suhteet kevyin perustein. Olen katkaissut useita ihmissuhteita, mutta toisaalta olen kestänyt pitkiäkin aikoja jatkuvaa nöyryyttämistä. Kynnys siltojen polttamiseen on nykyään ehkä madaltunut hieman. Mykkäkoulu taitaa olla taktiikkani. En yleensä selittele mitään. Tilanteen pitäisi tosin jokaisessa tapauksessa olla itsestäänselvä, että selittelyjä ei mielestäni tarvita.

Ap

Vierailija
11/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen herkkänahkainen, pitkävihainen ja katkeroitunut ihminen löytyy lähipiiristä. Hänen ihmissuhteensa ovat todella epävakaita; milloin toisten täytyy olla suurinpiirtein polvilleen pyytämässä anteeksi, jos on mahdollisesti loukannut ja milloin sitten toisten pitää arvuutella hänen mielialojaan.

Itse olen vähentänyt tämän ihmisen vaikutuspiirissä olemista ja huomaan taas voivani hengittää vapaasti.

Poikkeusetta huomaan, että tällaiset ihmiset, jotka kiinnittävät koko ajan siihen omaan olotilaan huomiota ja siihen miten muut kohtelevat itseään. Niin ovat hyvin itsekeskeisiä ihmisiä ja yleensä ovat niitä, jotka kaiken sen loukkaantumisen, uhriutumisen ja marttyyriyden keskellä eivät huomaa miten itse kohtelevat muita.

Vierailija
12/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Olet siis kuollut uskontosi puolesta, vai oliko kyseessä jokin muu ylevä aate?

Aikamoinen temppu. Mikähän instituutio on validoinut asemasi ja onko sinulla jo joku kiva pyhimysnimi valittuna?

Suosittelen tujua Campari-pohjaista drinkkiä, sillä ne maallisest katkeruudet (katkerot) lähtee.

Vierailija
13/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ehkä et enää jaksa antaa itsestäsi saamatta tarpeeksi takaisin, olet ehkä masentunut ja mahdollisesti itsetunto kaipaisi nostatusta jollain tavalla, ettei nuo "osumat" tuntuisi nahoissasi. Osuikohan joku noista oikeaan?

Luultavasti kaikki osui oikeaan. Ehkä minulta puuttuu motivaatio ylläpitää ihmissuhteita. Toisaalta olen luonteeltani hyvin tarkkaavainen, eli muut kaltaiseni ihmiset luultavasti toimivat samoin kohdatessaan vääryyttä.

Ap

Vierailija
14/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen herkkänahkainen, pitkävihainen ja katkeroitunut ihminen löytyy lähipiiristä. Hänen ihmissuhteensa ovat todella epävakaita; milloin toisten täytyy olla suurinpiirtein polvilleen pyytämässä anteeksi, jos on mahdollisesti loukannut ja milloin sitten toisten pitää arvuutella hänen mielialojaan.

Itse olen vähentänyt tämän ihmisen vaikutuspiirissä olemista ja huomaan taas voivani hengittää vapaasti.

Poikkeusetta huomaan, että tällaiset ihmiset, jotka kiinnittävät koko ajan siihen omaan olotilaan huomiota ja siihen miten muut kohtelevat itseään. Niin ovat hyvin itsekeskeisiä ihmisiä ja yleensä ovat niitä, jotka kaiken sen loukkaantumisen, uhriutumisen ja marttyyriyden keskellä eivät huomaa miten itse kohtelevat muita.

Minä en toimi noin. En oikeastaan ikinä loukkaa muita, vaikka minulle tuotaisiin hopeatarjottimella nenän eteen siihen mahdollisuus. Katkaisen välit antaen muiden kuvitella, ettei minua ole loukattu.

Ap

Vierailija
15/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla AP jokin yliluonnollinen kyky määrittää objektiivisesti, mikä on vääryyttä ja mikä ei? Kerropa esimerkki kokemastasi "vääryydestä".

Vierailija
16/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus kuulosti erittäin tutulta.

Olen yhdelle ihmiselle kertonut tästä ominaisuudestani. Muilla ei tietääkseni ole aavistustakaan, olet siis erehtynyt henkilöstä tai sitten olet se yksi henkilö.

Ap

Vierailija
17/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vaan vahingossakaan loukatko ap:tä, lopettaa vielä hienon ketjunsa!

Vierailija
18/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en toimi noin. En oikeastaan ikinä loukkaa muita, vaikka minulle tuotaisiin hopeatarjottimella nenän eteen siihen mahdollisuus. Katkaisen välit antaen muiden kuvitella, ettei minua ole loukattu.

Ap

Luuletko ettei ole loukkaavaa sulkea ihmisiä ulos elämästä "kevyin perustein" niin kuin itse asian ilmaitsit?

Tai etsiä "pieniä salakalavia yrityksiä nöyryyttää" sinua? Entä, jos tarkoituksena ei olekaan nöyryyttää sinua. Oletko jutellut näiden henkilöiden kanssa, vaan kylmästi vain katkaiset välit.

Vierailija
19/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kaikki osui oikeaan. Ehkä minulta puuttuu motivaatio ylläpitää ihmissuhteita. Toisaalta olen luonteeltani hyvin tarkkaavainen, eli muut kaltaiseni ihmiset luultavasti toimivat samoin kohdatessaan vääryyttä.

Ap

Tarkoitatko tarkkaivaisuudella tunneälyä? Olen herkempi ja tarkempi kuin sukulaiseni tai ystäväni, mutta en kosta sitä heille. Herkkyys ja tarkkuus vaatii kyytiinsä myös tunneälyä mikä toimii ns. paskasuodattimena. Toiset puhuu ja käyttäytyy karskimmin, eli omalla tavallaan. Itse toimin hienovaraisemmin ja ehkä liikaa toisten tunteita miettien, mutten vaadi sitä muilta. Sammakoita tulee jokaisen suusta, jos takertuisin jokaiseen saisin tosiaan elää aivan yksin. Kanavoi tuo tarkkuus mielummin toisten auttamiseen, ole kuuntelija niille jotka korvia tarvitsee. Käytä kykysi hyvään ja maailma muuttuu hyväksi.

Vierailija
20/27 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerropa ap jokin esimerkki miten sinua on kohdeltu väärin, niin voimme puolueettomasti arvioida oletko kenties ylireagoinut?