Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan vaimo ei halua tulla meille jouluna, koska meidän ruuat on "outoja" ja "hienoja".

Vierailija
18.12.2016 |

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Kommentit (323)

Vierailija
161/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Mutta sitten asiaan: kaikki eivät vaan tykkää uusista mauista. Minun poikani ei söisi tuolta aterialta kuin kalkkunaa ja leipää.. 

Vierailija
162/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa ihanalta vaihteluita ainaiselle kinkulle ja rosollille"

Voihan olla, että ap tarvitsisi vaihtelua. Ehkä he ovat jo vuosikausia syöneet jouluna katkarapujaan ja kastanjakalkkunoitaan.

Vierailija
164/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle on sukujouluissa opetettu ettei alkoholi kuulu aattopöytään. Meillä on tulossa paljon vieraita osa jää pariksi yöksi. Kaikkien mielestä on juuri mukavaa kun ei ole niitä viinejä. Keskitymme luomaan lapsille jouluperinteitä. Me vietämme yhdessä myös lomiakin. Tänään juuri sovimme kuka tekee mitäkin, ja myös siitä ettei meillä tarvitse pönöttää. Saa nukkua pitkään ja vaikka päivälläkin. Mitään ei ole pakko tehdä. Joka menee kirkkoon voi mennä. Jos haluaa katsoa telkkaria, niitäkin on monta eri kerroksissa. Lapset saavat pelata tietsikalla ihan ilman ruutuaikoja. Ehkä tuo miniä vähän vierastaa, eikä ole lempiruokia.

165/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska!

Ainoa, että sun olisi pitänyt miettiä, kuinka tämä "junttiminiä" voi tietää sun joulumenyysi etukäteen...

Aivan ja mistä lainaukset "outoja ja hienoja" - paino tolla jälkimmäisellä "hienoja" :D

On kyllä ihan eri syyt ettei pojan vaimo-tyttöystävä-selittelyjen jälkeen avovaimo halua kylään.

166/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ruokia kyllä, mutta ei millään tapaa hienoja.

Vierailija
167/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaali ihminen syö tuollaista paskaa.

Vierailija
168/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihti-ihminen ei voi noita syödä. Eikä juodakaan.

Vierailija
169/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miniääsi. En varmana tulisi minäkään! Kammoan kaikkea tuota. Ei sitten mitään joulua!

Vierailija
170/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sen lupa kenen tupa"

Eli olet luovuttanut kaiken vallan ranskalaiselle miehellesi vaikka ollaan Suomessa?

Eikun, tietenkin olet itsekin hurahtanut ranskalaisiin ruokiin eikä teillä syödä mitään suomalaista.

Haluaisin minäkin tietää niistä hilloista. Yleensä juustojen kanssa syödään hedelmiä (omenaa, päärynää, viinirypäleitä) eikä hilloja. Ehkä Bretagnessa on uusia tapoja.

Vierailija
171/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta, siis mitä mä kirjoitin. AVOvaimo tai tyttöystävä, asuvat yhdessä. Ihan kiva jos menisivät naimisiin, vaikkei meidän ruuista tykkääkään! Ap

Sinun ikäiset (oletan että olet vähintään 40 v.) osaavat kyllä tehdä vissiin eron vaimon ja ja avovaimon välillä. Tarkistuta tarinasi ennen lähettämistä jollakin itseäsi älykkäämmällä tuttavallasi niin et joudu selittelemään. Jutusta putoaa aina pohja pois kun myöhemmin tulee näitä ei-ku-mä-tarkoitin-siis -korjauksia.

Vierailija
172/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saat lohen tartariin? Kysyin kaupan kalatiskiltä kerran, uskaltaako heidän lohestaan tehdä sushia, että onko tarpeeksi tuoretta. Eivät suositelleet. 

Vierailija
173/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää emännän, tai kuka teillä päättääkin menyystä, on aina ihmettelyn aihe.

Mieheni isä jäi sairaseläkkeelle nuorena ja hän oli vastuussa ruuanlaitosta, anoppi kun oli 3 vuorotyössä.

Mieheni ei ole ikinä oppinut syömään monipuolisesti, esim just äyriäisiä ja hengissä on selvinnyt.

Kun käymme kylässä, tuntuu juuri emännillä on tämä tyrkyttäminen ja sitä myöden oikeus arvostella kovin suuri.

Jos kerran ruuat eivät maistu, ne ei maistu. Ei ole 1 eikä muutama kerta kun meidät on kutsuttu kylään ja vastassa on kalapöytä. Olen kalalle allerginen. Leipänä on vain limppua ja saaristolaisleipää , en tykkää kummastakaan.

Sitten emäntä vetää herneet nenään, kun ruoka ei maistu.

Omille lapsille voi sanoa kaikkea pitää maistaa mutta aikuisen ei tarvi syödä ruokaa, joka tekee oksennusreaktion.

Joulu on vuoden juhlien kohokohta ja tuntuu hölmöltä ettei jokainen saa silloin syödä herkkuruokaansa.

Itse en arvosta juustoja, tälläinen jälkiruoka ei olisi minulle jälkiruoka.

Vierailija
174/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö itse oli kysynyt, mitä meillä syödään, kun poikani oli kutsunut jouluksi meille. Ja poika oli myös sanonut, että voidaan viedä omiakin ruokia, jos nämä meidän ei kelpaa. Ja tyttö oli sitten aikansa mietittyääm sanonut, ettei halua tulla kun ei tykkää meidän ruuista ja inhoaa viiniä. Olut ja lonkero kyllä kävisi.

Enpä tiedä onko tässä kyse jostain syvemmästä, heidän välit tuntuvat olevan kunnossa. Mutta tämä tyttökaveri on kamalan ehdoton eikä hyväksy monia asioita, joita ei ymmärrä tai ole tottunut.

Hän pitää esimerkiksi meidän ruokakulttuuria todella outona. Mies laittoi hänelle syntymäpäiväksi yrttilammasta ja se oli hänestä todella pahaa. Ei ollut syönyt koskaan ennen lammasta eikä syönyt nytkään.

En tiedä mistä hän pitää ja mitä söisi itse. Enkä tiedä miksei mene vanhemmilleen.

Ap

Aika moni ei tykkää lampaasta. Johtunee jännä villa-kengänpohja tuoksu. Jotkut tottuu tähän nopeammin.

Vierailija
175/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, päivän hauskin aloitus. Endiivisalaatti viimeistään paljasti provoksi lol.

äläpä ilakoi ennenaikoja, sehän oli jouluisin juttu koko tarjoilussa. Esim. näin: 

12–15 endiivin lehteä

pieni kourallinen rucolan lehtiä

3 dl tuoreita ­hedelmiä, ­kuten päärynää, omenaa ja/tai viinirypäleitä

0,5 dl saksanpähkinöitä, manteleita ja pistaasia

on kuule jouluista ja kevyttä. Niitä simpukoita en alkaisi joululomilla nielemään...

Jaa. No en söis tätä endiivisalaattia. Kitkerän makuiselta kuulostaa...

Vierailija
176/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin perinteinen jouluruoka jouluna on ehdoton kuten minulle. Jouluna en halua pingottaa mihinkään suuntaan vaan mennä traditioiden mukaan. Ihan vaan muuten tiedoksi että suurin osa keski-eurooppalaisista pitää jouluruokana fondueta eli jouluna ei ole tapana niinkään mässäillä:)

Vierailija
177/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo vaimo, nirsoilee perinteisestä jouluateriasta ;)

Vierailija
178/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se poika ottaisi rakastajansa mukaan jos vaimo tai tyttöystävä ei pääse? Porvoossa onnistuu varmasti.

Vierailija
179/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saat lohen tartariin? Kysyin kaupan kalatiskiltä kerran, uskaltaako heidän lohestaan tehdä sushia, että onko tarpeeksi tuoretta. Eivät suositelleet. 

Meillä on montakymmentä vuotta tehty lohitartar graavista tai kylmäsavulohesta. Kukaan ei ole koskaan sairastunut ja aina on kaikille kelvannut. Eihän se "raa'asta" lohesta edes maistu miltään:)

Vierailija
180/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö itse oli kysynyt, mitä meillä syödään, kun poikani oli kutsunut jouluksi meille. Ja poika oli myös sanonut, että voidaan viedä omiakin ruokia, jos nämä meidän ei kelpaa. Ja tyttö oli sitten aikansa mietittyääm sanonut, ettei halua tulla kun ei tykkää meidän ruuista ja inhoaa viiniä. Olut ja lonkero kyllä kävisi.

Enpä tiedä onko tässä kyse jostain syvemmästä, heidän välit tuntuvat olevan kunnossa. Mutta tämä tyttökaveri on kamalan ehdoton eikä hyväksy monia asioita, joita ei ymmärrä tai ole tottunut.

Hän pitää esimerkiksi meidän ruokakulttuuria todella outona. Mies laittoi hänelle syntymäpäiväksi yrttilammasta ja se oli hänestä todella pahaa. Ei ollut syönyt koskaan ennen lammasta eikä syönyt nytkään.

En tiedä mistä hän pitää ja mitä söisi itse. Enkä tiedä miksei mene vanhemmilleen.

Ap

Aika moni ei tykkää lampaasta. Johtunee jännä villa-kengänpohja tuoksu. Jotkut tottuu tähän nopeammin.

Hyvä lammas ei tuoksu eikä maistu villasukalle.

Mutta varmuuden vuoksi kannattaa tarjota karitsaa, se on miedomman makuista ja sopii tottumattomallekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän