Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan vaimo ei halua tulla meille jouluna, koska meidän ruuat on "outoja" ja "hienoja".

Vierailija
18.12.2016 |

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Kommentit (323)

Vierailija
141/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap et siis arvosta suomalaista ruokaa, hyi olkoon, älä tukehdu patonkiin.....

Vierailija
142/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, päivän hauskin aloitus. Endiivisalaatti viimeistään paljasti provoksi lol.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä kritisoi, ettei meillä ole suklaata ja muita herkkuja. Toki on! Ja jouluaattona syödään tukeva lounas. Meillä on muuten ihan suomalainen joulu paitsi emme tykkää kinkusta ja laatikoista. Ranskassa lanttu on eläinten rehua ja kenen tupa sen lupa. Poika sanoi vaimolleen että tuodaan omat ruuat mukana. Mutta ilmeisesti sekään ei kelpaa.

Kauhean vihaisia olette täällä palstalla, jos emme laita ja tarjoa kinkkua ja laatikoita.

Ap

Kinkku ja laatikot eivät ole tässä se ongelma vaan ylenkatsova suhtautumisesi poikasi tyttöystävään.

Vierailija
144/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä vastauksia! Jos ap:n perhe on tottunut syömään ranskalaisittain, ei heidän tarvitse omia perinteitään muuttaa yhden ihmisen takia. Kuulostaa ihanalta vaihteluita ainaiselle kinkulle ja rosollille. Monille ne näköjään ovat kovin pyhiä. En ainakaan itse kuvittelisi sukulaisten suunnittelevan joulupöytänsä erityisesti minua silmällä pitäen, vaikka en itse perinteisiä suomalaisia jouluruokia niin rakastakaan.

Vierailija
145/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ylenkatsominen, ylimielinen suhtautuminen on se suurin ongelma. Tukehdu ruokiisi.

Vierailija
146/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa edelleen ne oman puutarhan juustot? Minkälaisessa pensaassa kasvaa? Vai onko teillä Porvoossa kasvihuone päällä kesät talvet?

Vierailija
147/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe ylenkatsomista siellä missä palstalaiset sitä haluavat nähdä.

Vierailija
148/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hienosteleva nousukas eli suomeksi säälittävä pelle.

Vierailija
149/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ap sitä lanttua, niin lanttusi leikkaa paremmin. Sivistynyt ihminen, ei syö lanttua, kun on eläinten ruokaa,kaikkea sitä saa lukea.

150/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä vastauksia! Jos ap:n perhe on tottunut syömään ranskalaisittain, ei heidän tarvitse omia perinteitään muuttaa yhden ihmisen takia. Kuulostaa ihanalta vaihteluita ainaiselle kinkulle ja rosollille. Monille ne näköjään ovat kovin pyhiä. En ainakaan itse kuvittelisi sukulaisten suunnittelevan joulupöytänsä erityisesti minua silmällä pitäen, vaikka en itse perinteisiä suomalaisia jouluruokia niin rakastakaan.

Ei toi mitään vaihtelua ole ap:lle, vaan perinteistä jouluruokaa. Miksi muidenkaan pitäisi perinteisistä ( suomalaisista) jouluruuista tinkiä, jos ap ei sitä myöskään tee ranskalaisen ruuan kanssa? Ei kai tuohon suomalaiseenkaan jouluruokaan kyllästy, kun sitä syödään pari päivää vuodessa eli ei tarvetta vaihtelulle sen suhteen.

Vierailija
151/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ole sanonutkaan, että noita ruokia ei saisi olla tarjolla. Kohtelias ja vieraanvarainen emäntä kuitenkin kysyisi poikansa tyttöystävältä, mitä tämäkin toivoisi joulupöydästä löytyvän. Kun varmasti tietää, että nuo tarjottavat sellaisenaan eivät ole suomalaista perinteistä jouluruokaa eikä tyttöystäväkään liene ranskalainen.

152/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ap sitä lanttua, niin lanttusi leikkaa paremmin. Sivistynyt ihminen, ei syö lanttua, kun on eläinten ruokaa,kaikkea sitä saa lukea.

Ot, mutta meillä anoppi nauroi aikoinaan itsensä kipeäksi, kun meillä oli tarjolla yhtenä lisukkeena maissia. On kuulemma sikojen ruokaa ja hän jätti maissin tästä syystä syömättä. Oli kyllä myös muuta tarjolla tietenkin, eli ei jäänyt anopille nälkä.

Vierailija
153/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä kritisoi, ettei meillä ole suklaata ja muita herkkuja. Toki on! Ja jouluaattona syödään tukeva lounas. Meillä on muuten ihan suomalainen joulu paitsi emme tykkää kinkusta ja laatikoista. Ranskassa lanttu on eläinten rehua ja kenen tupa sen lupa. Poika sanoi vaimolleen että tuodaan omat ruuat mukana. Mutta ilmeisesti sekään ei kelpaa.

Kauhean vihaisia olette täällä palstalla, jos emme laita ja tarjoa kinkkua ja laatikoita.

Ap

Otappa opiksesi seuraavana jouluna, jos syömään porukkaa pyydät teet ruuat myös sellaisia joita vieraatkin voi syödä.

Suomessa etanoita ja sammakoita syö kurjet eikä ihmiset, kaikkea paskaa ne ranskikset syökin.

Vierailija
154/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma viimekerralla ei tykännyt seksistä perheessä. Jos nyt tunnistin henkilön oikein.

Vierailija
155/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nolo 😂 kuulostaa helnyckin provolta.

Vierailija
156/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on tekosyy. Oikea syy on, että tyttö ei viihdy teidän kanssanne. Ei kuitenkaan halua estää miestään viettämästä joulua perheellenne perinteisellä tavalla. Jos nuori nainen on mieluummin joulun yksin kuin poikaystävänsä kanssa, syynä ei ole ruoka vaan muu seura, jossa joutuisi joulun viettämään.

Vierailija
157/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patonkia patonkia ja karvainen ranskalaismies pikkuruisine dupont-viiksineen..

Tule joulu kultainen.

Vierailija
158/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattoiltana syödään sinisimpukoita erilaisissa kastikkeissa ja leipää. Minun mies on Bretagnesta ja tämä on heillä traditio. Tuo menyy oli joulupäivän ateria. Joulupäivänä teen lopuista simpukoista salaatin ja sen lisäksi lohitartar ja valkosipulikatkarapuja. Pääruuan tekee mies äitinsä reseptin mukaan.

Ap

Naapurini on Bretagnesta, mutta ei tunnu heillä olevan traditio lainkaan. Siis osterit, shamppanjat kuuluvat joulupöytään ja yleensä hummeri. Hanhenmaksa ja sisäänleivotut pateet. Simpukat ei todellakaan. Lohitartar on aivan arki kamaa...

Vierailija
159/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antakaa sen olla rauhassa kotonaan. Ehkä se ei halua olla ja hienostella joulua vaan viettää rennosti keskenänsä. 

Vierailija
160/323 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, päivän hauskin aloitus. Endiivisalaatti viimeistään paljasti provoksi lol.

äläpä ilakoi ennenaikoja, sehän oli jouluisin juttu koko tarjoilussa. Esim. näin: 

12–15 endiivin lehteä

pieni kourallinen rucolan lehtiä

3 dl tuoreita ­hedelmiä, ­kuten päärynää, omenaa ja/tai viinirypäleitä

0,5 dl saksanpähkinöitä, manteleita ja pistaasia

on kuule jouluista ja kevyttä. Niitä simpukoita en alkaisi joululomilla nielemään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän