Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan vaimo ei halua tulla meille jouluna, koska meidän ruuat on "outoja" ja "hienoja".

Vierailija
18.12.2016 |

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Pojan tyttöystävä vieroksuu sitä että meillä juodaan ruuan kanssa viinejä.

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

Kommentit (323)

Vierailija
181/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroketit ovat siis perunasoseesta, keltuaisista, juustosta tehtyjä pyöryköitä, joilla vain hieno nimi.

Vierailija
182/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota kastanjoilla täytettyä kalkkunaa... Ostin kerran ranskassa joulutorilla kuumia kastanjoita naposteltavaksi, ja oli kyllä sen verran mautonta jauhoa, kuin pieniä kuumia perunoita, että en kyllä yhdistäisi niitä yhtä vaaleaan ja mauttomaan kalkkunaan. Ja vielä perunalisuke tuon lihan kanssa? I don't think so.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kuinka palstalaisten mielestä tämän nirsoilijan kohdalla pitäisi joustaa ja kysellä mieltymyksiä etukäteen ja valmistaa eri ruokia, mutta toisessa vegaania jouluvierasta käsittelevässä ketjussa ollaan ehdottomasti sitä mieltä että vieras syököön sitä mitä on tarjolla. :D

Vierailija
184/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä vaimo-provoissa on se hauska seikka, ettei (yksi ja sama) ap edes muista kumpi se tällä kertaa olikaan, vaimo vai tyttöystävä :-DDD Ihan oikeasti: LOPETA JO. Kukaan ei jaksa.

Vierailija
185/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa avokki on raskaana, muttei alkuvaiheessa vielä tohdi kertoa?

Vierailija
186/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vastaus, ihmettelin pojalle, miksei tuo tyttöystäväänsä jouluna syömään.

Tyttö on siis mielummin koko joulun yksin kotonaan, kun poika tulee meille pyhiksi.

Meillä on tarjolla alkupaloiksi sinisimpukoita, lohitartar, katkarapuja valkosipulivoissa ja itseleivottua leipää, pääruuaksi kastanjoilla täytettyä kalkkunan rintaa, perunakroketteja ja endiivisalaatti. Jälkkäriksi juustoja ja hilloja omasta puutarhasta

Mitä mun pitäisi tehdä? Olisi kiva saada tyttö kylään, mutta en nyt hänen vuokseen ala paistamaan kinkkua ha laatikoita (joista kukaan meillä ei tykkää). Miksei voisi tulla ja maistaa edes jotain?

on kyllä niin paljon äyriäisiä, että ihan hirvittää. En minäkään ehkä haluaisi tulla 

Niin paljon äyriäisiä? Äyriäisiä noista tarjottavista on nuo katkaravut valkosipulivoissa.

Vierailija
187/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin pitkä ketju, etten jaksanut enää kokonaan lukea. Epäselväksi siis jäi, minkä ikäinen tämä tyttöystävä on, mutta en minä ainakaan parikymppisenä olisi osannut/halunnut syödä kaikkia noita ruokia. Olen ihan tavallisesta duunariperheestä kotoisin, äitini oli ihan hyvä kokki, muttei meillä nyt tosiaan mitään simpukoita syöty. Myöhemmin elämässäni olen vasta noihin "hienompiin" ruokiin tutustunut. Muutenkin joulunviettotavat vaihtelevat kovasti: joissain perheissä syödään sinisimpukoita ykköset päällä, toisissa vedetään lanttulaatikkoa pitkikset jalassa. Lähtisin miettimään tyttöystävän suhtautumista jostain tuollaisesta, en mistään nirsoilusta tai ilkeilystä. Ehkä hän vähän "pelkää" teidän jouluja?

Vierailija
188/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tuossa alkaa kidukset kasvaa, kun on kalaa kalan perään.

Muututko myös porsaaksi, jos syöt paljon sianlihaa, kuten kinkkua? Alkaako naamaasi muodostua kärsä, entäpä alkaako housuissa vispata terhakka hännänsaparo?

Vierailija
189/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kuinka palstalaisten mielestä tämän nirsoilijan kohdalla pitäisi joustaa ja kysellä mieltymyksiä etukäteen ja valmistaa eri ruokia, mutta toisessa vegaania jouluvierasta käsittelevässä ketjussa ollaan ehdottomasti sitä mieltä että vieras syököön sitä mitä on tarjolla. :D

Aika moni kommentti tässä ketjussa on minun. Ja kyllä, minä teen myös vegaaniruuat, jos ruokapöydässäni on yksikin vegaani. Teen myös kaikille muillekin mitä tahansa erikoisruokavaliota mistä tahansa syystä noudattaville sopivat ruuat. Itsenäisyyspäivänä tein lisukkeeksi rakuunaporkkanoita, mutta koska siskoni tyttären poikaystävä ei pidä kypsennetyistä kasviksista, kehittelin hänelle oman reseptin rakuunaporkkanoista, joissa porkkanoita ei ole kypsetty. Tämä nuorimies oli todella mielissään ja tunsi itsensä tervetulleeksi, kun hänenkin "nirsoilunsa" oli huomioitu. Pitäisin itseäni huonona emäntänä ja ennenkaikkea huonona ruuanlaittajana, jos en huomioisi kutsumieni ihmisten ruokamieltymyksiä.

Vierailija
190/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinisimpukat = ovat limaisia ja maistuvat "kalalle". sama haju on mm. kotona akvaariossa, jossa kaloja

lohitartar = Raakaa kalaa. Itseäni Oksettaa raahan lihan maku

katkarapu = tuo on eräänlainen meren limainen ötökkä (äyriäinen), joka maistuu vahvasti "kalalle"

juusto = itse en ole juustosta tykännyt enää 16-vuoteen, en koskisi

Se jos nuo eivät hänelle kelpaa, niin en ihmettele. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta ja itselläni tulee vahva oksennusrefleksi äyriäisistä ja raa'asta lihasta.

Itse tarjoaisin vieraille kotona tehtyjä gluteenittonia, maidottomia, sokerittomia ja lisäaineettomia joululaatikoita. Kinkkua dijon-sinapilla maustettuna ja jälkiruuaksi espressoa sekä joulutorttuja.

Kukin saa syödä mikä joulupöydässä sitten maistuukin (jos maistuu).  Tarjolla tulisi olla myös kypsennettyä lihaa (jopa luolamiehet kypsensivät lihan nuotiolla)!

Vierailija
191/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää ihan selkee provo onkin, niin vastaan.. 😊

Mä tykkään ihan perinteisestä joulupöydästä eli en sen vuoksi olisi mitenkään halukas tulemaan syömään ap:n ruokia. Jo,loinkin muulloin nuo kyllä menis, mutta mulle nuo ei jouluateriana olis hyviä. Kinkkua ja laatikoita se olla pitää 😄

Vierailija
192/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi itsekään koska en voisi syödä joulupöydässänne kuin leipää. Olen aika nirso ruokien suhteen, varsinkin äyriäisten ja kalojen. Kuvottaa pelkkä ajatus syödä silliä tai simpukoita enkä tykkää juustostakaan lainkaan. Olisi kohteliasta, että kysyisitte tytöltä että mitä hän tahtoisi syödä ja hommaisitte myös hänen herkkujaan pöytään. Vaikutat suhtautuvan vähän ylimielisesti tähän avovaimoon ja toki sekin voi olla syynä, ettei hän halua viettää joulua teillä. Toki on kummallista ettei hän sitten mene omille vanhemmilleen.

Vierailija
193/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kyse ruoasta. Sinusta ja hän ei tykkää, ruokaa on helppo syyttää (eikä edes jouluruokia, mitä helvattia).

Vierailija
194/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän keskenkasvuselta (tai pelkkää makaronilaatikkoa+ ketsuppia syöneeltä) tyttö kuullostaa. Ei nyt muutenkaan ole tapana päättää ruokalistan perusteella lähdetäänkö sukulaisille kylään vai ei. En tosin itsekään mene poikaystävän sukulaisille tällä kertaa jouluksi, koska menen äidilleni. Mutta kaikkea sapuskaa syön ilomielin, jos joku on vaivautunut sellaista tekemään ja nenäni eteen asettamaan :)

Vierailija
195/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijilla on jäänyt makuaisti sinne alle 10-vuotiaan tasolle. "Yäk, kalaa, en syö", "katkarapu/ simpukka on limainen", "hui, raakaa kalaa"... Ehkä ne Hessun nakit ja Mikin ranskalaiset maistuis!

Vierailija
196/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskäytöstapoihin kuuluu suhtautua tarjottaviin ruokiin kohteliaasti. Jos jotakin ei pysty syömään, niin ei sitten. Syömättä voi jättää numeroa tekemättä. Käsittämätöntä, että jos joku ruoka on palstalaisten mielestä outo, niin se heti leimataan elitistiseksi hienosteluksi. Ihmisillä on eri makuja. En usko, että kukaan syö mitään näyttääkseen hienommalta.  

Vierailija
197/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ihan hienosta perheestä ja akateeminen, eikä ruokamaussani ole vikaa. Silti a) olen allerginen mereneläville enkä, niitä syö b) haluan syödä jouluna rennosti perinteisiä jouluruokia, samoja joka vuosi, koska siitä tulee minun joulutunnelmani. En ymmärrä, miksi ap haluaa väkisin hienostella ruuan suhteen eikä voi tarjota vieraille maistuvaa ateriaa, jos kerran niitä vieraita ehdottomasti toivoo.

Vierailija
198/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskäytöstapoihin kuuluu suhtautua tarjottaviin ruokiin kohteliaasti. Jos jotakin ei pysty syömään, niin ei sitten. Syömättä voi jättää numeroa tekemättä. Käsittämätöntä, että jos joku ruoka on palstalaisten mielestä outo, niin se heti leimataan elitistiseksi hienosteluksi. Ihmisillä on eri makuja. En usko, että kukaan syö mitään näyttääkseen hienommalta.  

Syömättä voi jättää numeroa tekemättä, mutta sitten ei pidä emännän loukkaantua, jos joutuu nälkänsä vuoksi tilaamaan pizzataxin. Kai huomasit, että aloituksessa ei ollut yksi ateria, jossa oli valinnanvaraa, vaan aatona oli VAIN simpukat ja leipää + jotain kastikkeita. Ei mitään muuta. Vieraan siis pitäisi pärjätä koko aatto pelkällä leivällä. Entä, jos olisi simpukoille allerginen? Aloittaja ei ole kysynyt lainkaan kutsumaltaan vieraalta, onko tällä allergioita tai muita erikoisruokavalioita vaan palstalaisille tyypilliseen tapaan olettaa, että tarjoan mitä haluan ja vieraani joko syövät tai ovat nälissään. Todella vieraanvaraista?

Vierailija
199/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat inhokit on esimerkiksi korianteri, vuohenjuusto ja oikeastaan kaikki muutkin vahvemman makuiset juustot. En saa alas millään, mutta hävettäisi niin julmetusti olla syömättä. Varmaan samaa pelkää poikasi avovaimo. Maistaaki ehkä kiinnostaisi, mutta pelkää joutuvansa tilanteeseen, jossa mikään en mene alas ja joutuu häpeämään.

Vierailija
200/323 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ihme! 

Eihän teillä ollut kinkkua tarjolla ollenkaan! Ei se mitään auta vaikka kuinka hyvin laittaisi mitätahansa ruokia maailmalta, mutta se tärkein puuttuu. Tyttö on tottunut todennäköisesti syömään jouluna ylikypsää perinteistä joulukinkkua. Siitä se joulu tulee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan