Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TOUKOtoiveiden ma-ke***

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana lukea sun viestiä perätila- ja ulkokäännösasioista :) On niin mukavaa lukea, kun joku kannustavasti ja positiiviseen sävyyn kertoo kokemuksiaan; se rauhoittaa kummasti, kun itse on ihan samanlaisten asioiden äärellä! Toki aina kokemukset ei oo positiivisia, ja niistäkin saa kirjoitta, mutta NALLURI: Kiitos! Piristit päivääni huomattavasti :) Halauksen saisit, jos sinut tuntisin :)

Emelia ja masuvauva " poikkiteloin" rv32 :o)

Vierailija
22/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

treen tapaamisesta!!

lakkohan on ohi eli se ei ongelma mut tuntuu ettei kovin moni olekkaan kiinnostunut ? ! mua kyl kiinnostaa ja ei haittaa vaikka olis vaan pienikin porukka. en itse vaan osaa alkaa organisoimaan tapaamista...

meillä on on nimet jo valmiina mut vaihtoehtojakin on jos vauva ei näytäkkään nimiseltään :)

olenko kauhee ihminen kun mua ei tällä hetkellä kiinnosta muiden lapset tai vauvat. jotenkin tulee kauhee olo kun siskollakin käy ja tuntuu et pitäis olla niin kauheen kiinnostunu hänen vuoden vanhasta pojasta, ennen olinkin mut viime aikoina ei ole ollu kiinnostusta. ja muutenkin kun näkee lapsia ja vauvoja niin ne ei hätkäytä mua ollankaan. olenko vaan niin keskittyny omaan napaan vai mikä on?

nyt ei muuta.

huomenna neuvola joten silloin lisää!

meppe81 ja ruoto33rv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös uusi toukolainen esittäytyy. Olen 29 v. esikoisen odottaja Helsingistä. LA 3.5. Olen ollut runsaiden supistelujen takia 7 viikkoa sairaslomalla ja nyt on tullut luettua vauva-lehden sivuja, vaikken itse olekaan aktiivisesti kirjoitellut. Koska olen koko ajan uskonut/pelännyt vauvan syntyvän ennen aikojaan, en ole aiemmin ilmoittautunut toukokuun pinoon.

Huomasin, että toukotoiveet ovat tapaamassa Helsingissä ja innostuin asiasta. Itse en muualta tulleena tunnekaan juuri odottavia äitejä täältä pääkaupunkiseudulta. Vieläkö tapaamiseen mahtuu? Oletteko ennen tavanneet? Tunnetteko toisianne?

Itselläni on tosiaan se tilanne, että olen toistaiseksi vuodelevossa, mutta suunnitellulla tapaamisviikolla (jos tapaaminen on siis 28.3.) tulee jo 35 viikkoa täyteen, joten eiköhän sitä jo uskalla lähteä liikkeelle...eli tulisin mielelläni mukaan tapaamiseen, jos tapaamispäivänä olo on OK.

Aurinkoisin terveisin, mama ja vaavi 32+5

Vierailija
24/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille. Kateellisena täällä, millainen heppa Mazzukalla? Tänään ihastelin ilmaa kun tulin töistä ja ajattelin että olisipa ihana lähteä joko hiihtämään tai maastoon hepalla köpsyttelemään. Itselläni on nyt reilu vuosi hevosettomana, kaikki varusteet hyvässä tallessa, jos vielä joskus¿

Oma maha tuntuu myös ottaneen kasvuspurtin. Istuminen on entistä tukalampaa. Ja tukivyöstä jouduin ottamaan tänään isomman koon käyttöön. Kyljet väsyy istumisesta, ei töissä käveleminenkään juuri auta. Illan olenkin maannut sitten sohvalla masun vieressä. Huomenna neuvola, saa nähdä kuinka paljon painoa on tullut lisää. Viikonloppu oltiin anoppilassa jossa on hieman useammin ruoka-aika kuin mihin ollaan totuttu. Ja se varmaan näkyy¿

Yöllä vatsa herää, mikäli joudun käymään vessassa. Viime yönäkin tuli nukuttua 4h ja sitten loput 2h torkuttua kun Touko potkiskeli ja kääntyili.

Nimiä on mietitty, toiset nimet on päätetty mutta kutsumanimestä ei olla päästy sopimukseen. Kolmatta nimeä ei laiteta kun sukunimi on sen verran pitkä. Lisäksi nimen täytyy mielestäni olla sellainen ettei sitä tarvitse selostaa kuinka se kirjoitetaan (C:llä vai K:lla, yksi vai kaksi Iitä, tavallisella vai tupla V:llä, jne..). Jostain syystä olen ihastunut H:lla alkaviin nimiin, miehellä on niissä vielä sulattelemista.

Mies alkoi kunnostamaan pinnasänkyä jonka on hänen ukkinsa tehnyt, eli tulee nyt kolmannelle sukupolvelle käyttöön. Patja täytyy tehdä siihen kun valmiit eivät käy. Sittenpä meillä alkaa kaikki ollakin valmista Toukoa varten.

t. Nasu ja Touko-masu 30+1 (JEE!!!)

Vierailija
25/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan keväiset säät on olleet viime päivinä! Aurinko paistaa, illalla on pitkään valoisaa ja talitintit visertää iloisesti. Olen ihan kevätmielellä jo.

Täällä kyseltiin aiemmin siitä, pelottaako synnytys. Jännä juttu, että mua ei oikeastaan pelota eikä jännitä, vaikka muuten olenkin jännittäjätyyppiä. Luotan siihen että selviän, koska muutkin ovat selvinneet ja apuna on kuitenkin ammatti-ihmisiä. Lähinnä mietityttää se aika synnytyksen jälkeen, millainen äiti minusta tulee, osaanko hoitaa vauvaa, miten jaksan yövalvomisia jne. Uskon kuitenkin, että kaikki menee hyvin.

Nimistä kyseltiin myös. Mulla oli jo pitkään mietittynä tytönnimi, mutta mies ei siihen oikein ihastunut. Tehtiin molemmat omat listat kivoista nimistä, ja sieltä sitten poimittiin molempia miellyttävät. Kompromissi onnistui lopulta ihan hyvin, nyt on sekä tytölle että pojalle molempia miellyttävät nimet valmiina. Aika tavallisia ja suosittuja nuo nimet ovat, itsellä oli alunperin mielessä jotain vähän erikoisempaa, mutta hyvä näin. Haitanneeko tuo, vaikka kaimoja tulisikin vastaan.

Äitiyslomaa odottelen jo innolla, vajaat neljä viikkoa enää jäljellä. Tuntuu että alan jo olemaan aika kärsimätön ja pinna on lyhyt, toisaalta pitäisi yrittää nauttia näistä viimeisistä viikoista oppilaiden kanssa. Ikävä niitä varmasti tulee, samoin työkavereita. Kotiin jääminen on iso muutos, mitenkähän sitä saa päivänsä kulumaan ennen vauvan tuloa? Ootteko muut suunnitelleet, mitä teette äitiyslomalla ennen vauvan syntymää, olettaen että on vielä voimia tehdä jotakin? Ois varmaankin järkevää laittaa ruokaa ja leipoa pakastimeen, sieltä voisi sitten vaan sulattaa valmista, kun vauva-arki painaa päälle. Tietysti aion ulkoilla voimien mukaan ja nauttia kevätpäivistä.

Vihdoinkin sain muuten päätöksen äitiyspakkauksesta, sen pitäisi nyt sitten tulla parin viikon sisällä. Pääsen minäkin hypistelemään ihania pikkuisia vaatteita ja pesemään ja lajittelemaan myös. Kummipojalta saadut vaatteet ovat jo kaapissa valmiina, mutta pitäisi lajitella ne vielä kokojen mukaan. Jättäisiköhän sen homman äitiysloman alkuun?

Nyt ei muuta, mukavaa ja aurinkoista viikkoa toukoisille!

Minttuli79 30+5

Vierailija
26/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan pitää vielä sinnitellä jokunen tunti hereillä. Mieskään ei tule töistä ennenkuin puolenyön jälkeen.

Mazzukka ja Nasumasu: Onpa kiva nähdä muitakin " heppamammoja" täällä =)

Mulla on jokunen vuosi takaperin ollut hevosia mut nykyisin ei vaan enää ole aikaa/paikkaa/rahaa pollelle. Meillä kotona on shettisponimamma joka varsoo heinäkuussa =) Ollaan kumpiki masu pystyssä!

Ai vitsi että pakottaa alapään luita kun tässä kovalla tuolilla istun...Meillä kun ei ole varsinaista tietokonepöytää ja tuolia, vaan läppäri on täs baaritiskillä ja baarijakkaralla istuskellaan ja surffaillaan ;)

Pitää raahautua kattomaan Käenpesää. Oli viimeviikolla surullinen hautajaisjakso, meinasi tulla tippa linssiin....

Kristiina rv 30+5 edelleen =)

Vierailija
27/67 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mukava päivä, käytiin kauppakeskuksessa lasten kanssa ja hyvin meni, kun sopivin väliajoin pysähdyttiin joko syömään, lasten leikkipaikalle tai leluosastolle :)

Kotiin kun tultiin niin tehtiin yhdessä oikein suursiivous: nyt on imuroitu pölyt pois ja tampattu matot pihalla, pyykätty yms. ja tuntuu että on ihanan raikasta sisällä. Tämä oli viimeisiä hetkiä tehdä kunnon siivous, kun vielä pystyy ja jaksaa joten kuten. Vielä huomenna yritetään pestä ovia, kaapinovia ja seiniä ja sitten olen tosi tyytyväinen.

Viikonloppuna sain pestyksi vauvalle makuupusseja, lakanoita ja vaununkopan kaikki kangasosat. Nyt on enää turvakaukalo ostamatta, sitten voidaan tyytyväisenä odotella vauvelia.

Synnytys kyllä vähän jännittää tai paremminkin mietityttää, vaikka kokemusta on 4 kerrasta :-/ Ei sillä, etten luottaisi että kaikki hoituu, mutta kyllä kipu vähän kauhistuttaa.. en ole kertaakaan ehtinyt saada puudutusta synnytyksessä eli siinä varmaan yksi syy. Kivut on aina olleet hyvin hallittavissa johonkin 5-7cm asti ja sitten onkin loppu ollut sellaista supistusjyskettä että. Äkkiähän loppu on mennyt, mutta kyllä on saanut tsempata. Ponnistusvaihe on ollut nopea, joten sitä en juurikaan mieti ja silloinhan kaikki on jo melkein ohi :)

Neuvolaan mennään taas ensi viikolla, masu kasvaa tasaisesti ja nukkuminen on hankalaa. Muuten vielä aika kivasti pärjäillään.

Mukavaa viikkoa!

Alfiina rv.32+

Vierailija
28/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli unihiekkaa kaikille huonosti nukkuville.

Jaksua väsyneille ja tsemppiä viimeisten työpäivien kanssa tuskaileville.

Tervetuloa uusille tulokkaille.

Tänään poikkesin neuvolassa, joten ne kuulumiset nyt ensin...

rv.30+2 siis kolmekymmentä puhki, jee! laittaa hassun hatun päähän ja puhaltaa pilliin. Bileet.

Pissi puhdas.

Verenpaineet 120/80

Painon muutos/vk +210g

sf-mitta 26

Tarjonta RT

Siis kaikki hyvin, bileet jatkuvat ja paranevat...

Joo olen hieman laiska kirjoittamaan, kun tuntuu, että samaa hokisin. Siis oman navan osalta. Masu kasvaa ja vaavi potkii. Nyt onneksi auringon myötä on mieli pirteä... jee!

Lueskelemassa käyn kyllä usein, en ehkä päivittäin, mutta usein.

Tänään olin jopa jokusen tunnin töissä ja se oli piristävää vaihtelua, siis todella! Siis olen kodinhoidontuella esikon kanssa kotona. Mutta olen niin onnellisessa asemassa, että voin silloin tällöin käydä heittämässä työkeikkaa, kun huvittaa ;). Joo, on se hienoa havaita, että kelpaa muuhunkin kuin lapsen hoitoon. :).

Mistäs täällä on ollut puhetta? joo toinen syy miksi kirjoittelen harvoin. Pinoa lukiessani kommentoin aina mielessäni kaikkia juttuja ja nyt kun itse kirjoitan pää on ihan tyhjä. Mitä? Mistä? Kuka? Jotain nyt kumminkin...

Nimistä: Ei olla kummemmin mietitty. Pari ehdotusta roikkuu ilmassa, mutta tiedä häntä. Kyllä se nimi tulee sitten kun näkee muksun livenä, niin tuli esikollekin.

Raskausarvista: Viime raskaudesta ei tullut, joten toivon, että ei tule nytkään. Vielä ei ole näkynyt, koputtaa puuta. Nyt on masu kyllä paljon isompi kuin viimeksi, joten...

Niin ja se tampere tapaaminen olisi kiva. Laskekaa minut mukaan.

Siis kiinnostuneita olisi nyt kai...

meppe81

pikku-milli

H-R

typy72 eli minä

Vielä muita???

Mulle käy lähes koska vaan kotona kun oon esikon kanssa, joutuu vaan sitten ottamaan tytön mukaan. Mutta se ei kai ketään haittaa?

Toisaalta olisi tietty kiva päästä ihan itsekseen liikkeelle, niin harvoin tulee käytyä... Mutta ehdotelkaa päiviä??? tai viikkoa???

Joo tulihan taas runoiltua...

Kohta nukkumaan... jep!

Mainiota masun kasvua kaikille meille...

Typy ja pähkynä

Vierailija
29/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois tiistaiaamu siis. Täällä on nyt ollut ihan mukavat ilmat. Aurinko on paistanut ja pakkanen on laskenut päivällä muutamiin asteisiin.

Meillä siirryttiin eilen digiaikaan. Ostettiin digipoksi. Tähän asti meillä ei ole näkynyt kuin 4 kanavaa, ja nyt niitä on sitten, paljonko niitä on, olisiko noin 15. Sitähän on ihan pihalla että mitä katsoa. Eniten varmaan tulee seurattua canal+ sportilta jääkiekkoa. :)

Kauan tuosta digipoksista on ollut puhetta ja nyt sitten päätettiin että ostetaan. Minäkin kun jään tässä kotiin niin onpahan mitä katsella päivät. ;)

Vauvojen vakuutuksista ja nimistä on ollut puhetta. Me otettiin vauvalle Fenniasta vakuutus, eli se mikä piti ottaa 3kk ennen laskettua aikaa.

Tytölle on ollut nimi valmiina jo kauan, mutta pojalle ei kunnon nimeä ole keksitty. Yksi ehdotelma on, mutta en tiedä tulisiko se sitten olemaan se mikä vauvalle nimeksi jäisi.

Synnytyksestäkin puhuttiin. En oikeastaan osaa hirveästi sitä vielä pelätä. Tai pelkään sitä että joku menee pieleen, mutta kipua en niinkään pelkää.

Tuohon liittyen oletteko miettineet sitä perhehuonetta? Aiotteko pyytää jos on vapaana? Me ajateltiin ottaa se pariksi päiväksi, mutta jos sattuu että sairaalassa oloaika pitenee niin sitten siirryn normaaliin huoneeseen.

Mukavaa päivää toukomasuille!

Red_Cat & Möykky 29+3

Vierailija
30/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin tämän ketjun vasta, vielä ehtinee mukaan?:) Oletteko tamperelaiset jo sopineet tapaamisajankohdasta? Täällä siis yksi kiinnostunut toukokuinen lisää! Olisi kiva tavata paikallisia " mahakollegoita" :) Mulle kävisi miltei koska vaan, ensi viikon jälkeen päivin illoin.

Vierailija
31/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ihanaa, sain viime yönä niin hyvin nukuttua. En herännyt ku kerran vessaan ja aamulla kun mies kolisteli töihin. Eilen oli tosi kurja olo koko päivän ja pelkäsin että sama jatkuu, mutta onneks ei. Vatsaan ei satu, ei huippaa, eikä närästä, jeeee!

Torstaina on aamulla neuvola ja sit meinattiin äitin ja siskon kanssa lähteä ikeaan shoppailemaan. Joten toivottavasti olo pysyy hyvänä, kun tuskin muuten jaksan ikeaa kierrellä.

Meillä on nimistä keskusteltu, mutta päätöstä ei tehdä ennen vauvan syntymää. Viimeksi oltiin nimi päätetty, mutta vauva ei näyttänytkään nimeltään yhtään ja jouduttiin vaihtamaan:) Se on varma, että mitään ihan tavallista nimeä ei tule lapsi saamaan, koska itseäni on koko elämäni jurppinut oma tavallinen nimeni! Ei ollu kivaa kun omasta kaveripiiristä kouluaikana löytyi NELJÄ samannimistä!!! Traumoja jäi ja mielestäni olisin ansainnut erikoisemman nimen persoonallisuuteni takia:)

Perhehuone otettaisiin miehen kanssa oikein mielellämme, mutta ei kyllä ole varaa! Siispä toivonkin mahdollisimman nopeaa kotiutumista:)

Huh, nyt kyllä haisee kakkavaippa! Täytynee mennä pyllypyykille...

pricilla rv28 (perästä tullaan;)

Vierailija
32/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin , täällä on nyt sitten yksi sairaslomalainen lisää....eilen kävin lääkärissä, kun kipeät supistukset vaivasivat koko viikonlopun ja tulos oli, että kohdunsuu oli jo pehmennyt ja nyt ainakin 2 viikkoa pitäs ottaa tosi rauhallisesti, sen jälkeen ei ole mitään hätää vaikka vauva syntyisikin (nyt rv 33) Mulla olis ollu töitä vielä 2,5 viikkoa mutta erittäin mielelläni jäin jo kotiin, esikoisen vien vielä tämän kuun hoitoon ja sitten hän jää minun kanssani kotiin huhtikuuksi.

Raskausarvista sen verran, että olen säästynyt niiltä ensimmäisessä raskaudessa kuten tässäkin, vaikka olen lihonut nyt 12 kg yhteensä, niin ilmeisesti sen verran tasaisesti, ettei mitään venymisiä ole tapahtunut...

Meillä on ollut pojan nimi valmiina jo esikoisen syntymästä lähtien, mutta nyt tytönnimestä tuli vähän vääntöä....itselläni on erikoinen etunimi, esikoisella on erikoinen ja haluan tällekin lapselle sellaisen, joita ei ole 13 tusinassa.

Jaha, nyt pitäs ilmeisesti mennä taas pötkölleen sohvalle ja odottaa kun " palvelija" (aviomies) saapuu kotiin ; )

Palaillaan ja hyviä kevätpäivien jatkoa toukomasuille!!!

Laura

Vierailija
33/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelut verottanut voimia ihan totaalisesti. Voitte kuvitella mitä on kun 6 henkinen perhe sairastaa yhdistettyä ripuli/oksennustautia. Tällä hetkellä enään mies kipeenä ja kävikin hakemassa tänään loppuviikon sairaslomaa. Pesukone pyörinyt yötä päivää ja minä yrittänyt palvella porukkaa ison mahani kanssa. 6 henkiselle perheelle 2 vessaa on ehdottomasti liian vähän. =o) Tytötkin on vielä tämän viikon poissa koulusta kun kuumetta on hiukan. Mutta ehkäpä tämä tästä...

Omaan mahaan ei uutta. Vauva potkii tiukasti kylkiluihin ja pyörittää päätään kipeästi alakertaan. Tuntuu että häpyluu repeää kahtia. Mä olen jo kyllästynyt kantaan tätä mahaa mukana joka paikkaan vaikka vielä olisi noin 7 viikkoa jäljellä... Miten mä jaksan... Taidan lähteä keittämään kahveet ja syömään jotain nyt kun ruokakin pysyy sisällä. Paino muuten tippui tuon taudin aikana 4kg!!!

Mutta nyt hyvää kevät päivää kaikille.

Vierailija
34/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti tiedä mitä tälle unettomuudelleni tekisin. Toissayönä 2 tuntia, ja vaikka olin ihan haudanreunalla, en saanut töiden päälle päikkäreillä nukuttua. No illalla nukahdinkin sitten jo 21.30... Välissä pari pissareissua ja aamu alkoi 03.30. Väsyttää väsyttää ja väsyttää mutta ei vaan saa nukuttua. ARRGGHH.

Huomena neuvola, mutta viimeksikin kun tästä vihjasin niin terkka vaan tokaisi että hyvähän sun vielä on kun saat keskittyä vain itsees, mutta toista on niillä jotka odottaa toista tai kolmatta. Yeah, oikeessahan se on, mut silti jotenkin ärsytti entisestään. Ja afrikassa lapset kuolee nälkään. Aina on niitä joilla menee vielä huonommin.

Mur. Kiukkupäivä. Pitäskö vetää huoneen ovi kiinni ja käydä pokkana nukkumaan tähän työhuoneen pöydälle... Ei mulla oo moneen päivään oikein töitäkään ollut, kunhan tapan aikaa. Sekin ärsyttää. Vituttaa suoraan sanoen istua täällä tyhjänpanttina kun VOISI olla kotona yrittämässä edes niitä päikkäreitä.

Jee, olipa taas yltiöpositiivista urputusta...

Noista kotiutumisvaatteista mäki kyselisin? Mitä ootte ajatelleet? Tarkeneekohan vauva pelkässä villahaalarissa ja kypärämyssyssä vai pitäisikö hommata joku paksumpi keväthaalari vielä? Toisaalta tuntuis turhalta kun nopeestihan se toukokuu muuttuu kesäksi, ja makuupussihan vaunuissa kuitenkin on. Ja eihän siinä sairaalamatkallakaan nyt oikeastaan ulkona olla kuin pieni matka ovelta autoon...

stellis&voitto 32+0 (jee, enää 8 viikkoa...)

Vierailija
35/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENSIN: muita kenen vauva hengailee perätilassa??

meiän neiti käänty perätilaan viikonloppuna ja liikkeet tuntuu tosi vaisusti. nyt mietin onko aihetta huolestua kun muutama päivä ollu melko hiljaista. kui paljon teillä tuntuu liikkeet kenen vaavi on perätilassa?? ja mihin kohdistuu potkut? olen kohta ihan hermoraunio ja neuvolaan en haluis soittaa kun luulee et mulla on joku hermoromahdus kun siellä on tullu juostu nyt aika tiheään tahtiin..apua..

my_selene ja neiti rv 29+1

Vierailija
36/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aminan vatsatautitekstin luin. Että mitä mä tässä urputan. Jos en nuku ni en nuku ja se oikeasti on vain multa pois. Mä voin ihan hyvin asua siinä sohvalla ja antaa kotihommien olla ja tehdä sitten kun jaksaa.

Jaksuja teille sairastaville! (onneksi en ole ainakaan ainoa joka ei niin koe elävänsä onnellista raskaushuumaa...)

Vierailija
37/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille! Nalle27, toivottavasti supistukset hellittää ja pääset mukaan tapaamiseen! Emme ole treffanneet aikaisemmin ja kukaan meistä ei tietääkseni tunne toisiaan, pitää vaan bongata isomahaiset tapaamispaikalla...

Kaveri mahassa on alkanut heilua ja möykätä oikein olan takaa. Tuntuu että puskee päätään tai takapuoltaan ihon läpi, välillä oikein säikähdän meininkiä. Öisin pitää juosta pissalla niin usein että yöunet jää vähäisiksi.

Väsymys ja nenäverenvuoto mitä mulla oli pari viikkoa sitten on onneksi helpottanut, hemoglobiini oli silloin 106 ja olen nyt ollut rautakuurilla ja ruvennut taas kävelemään töihin 30 min joka aamu ja käymään aerobikissä kaksi kertaa viikossa ja syömään lihaa enemmän... Luulen että kunto- ja rautakuuri on auttanut, neuvola perjantaina niin sitten nähdään. Olo olikin tosi kurja, olin koko ajan niin väsynyt että itketti enkä jaksanut tehdä mitään.

Genoveffa ja Papu 29+3

Vierailija
38/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vauva ollut koko ajan viime ajat perätilassa, köllii tuossa sivulla jalat ihan suoraan alaspäin. Ja ollut siis melko hiljasta koko raskauden ajan. Liikkeitä kyllä tuntuu päivittäin, muttei tosiaankaan mitään potkusarjoja. Nyrkkeilymatsit tuossa navan tienoilla tuntuu huomattavasti voimakkaammilta kuin potkut alas. Ja ne siis tuntuu ihan suoraan alhaalla, jossain ihan siellä kohdunkaulan tienoilla, joskus tosi ikävästi survoo lonkkaa kohti. Mutta liikkeet siis tuntunu enempi tommosena satunnaisena " työntämisenä" kuin napakoina potkuina.

Vierailija
39/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että vastasit..

pakko vielä kysäistä..sattuuko potkut vai ovatko ne niin " vaisuja" et tuntuu enemmän tönäisyltä ja hieman " kuplivalta" .

m_s

Vierailija
40/67 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suostunut äsken lähettämään ja hävisi sitten koko teksti :-/

Sitä yritin vastata että ei mulla ainakaan liikkeet satu. Ihan pari kertaa on yöaikaan tullu semmonen tujaus alapäähän et ihan iteki värähtää, mutta normaalisti siis ei.

Itse en oo koskaan edes koittanut sitä 10 liikettä tunnissa testiä (vai paljonko niitä piti olla), ainakaan tälleen istuen en niin montaa tunne. Mutta viimeksi neuvolassa kun ultralla tarkistettiin niin kaikki oli niinkuin pitääkin, ja pääasia että päivittäin liikkeitä tulee.

Tietysti jos sulla aiemmin on ollut vilkasta masuelämää ja yhtäkkiä hiljenee, niin saattaisin minäkin huolestua. Voithan sä soittaa sinne neuvolaan ja kysyä että hätäiletkö turhaan :)