Minun aloittamani ketju ruuan varastamisen moraalisista rajoista poistettiin, miksi?!
Kysyin saako teidän mielestänne työtön varastaa sisäfilettä ja muikun mätiä, vai pitääkö tyytyä varastamaan halvempaa henkensä pitimiksi?
Vertaa etttä monilla työssäkäyvillä ja veroja maksavilla ei ole varaa sisäfileeseen ja muikunmätiin. Saako hekin sitten varastaa sitä?
Mitenhän Alma Tuuva (vas.) on järkeillyt tämän asian?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Palstan säännöt kieltävät spämmäämisen, mitä sinä päävikainen pikku paskiainen teet ihan jatkuvasti.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Palstan säännöt kieltävät spämmäämisen, mitä sinä päävikainen pikku paskiainen teet ihan jatkuvasti.
Ei se mikään pikku oo, vaan pitkä ja iso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pieni muna ja pieni sielu.
Vierailija kirjoitti:
En spämmää. Mietin saako työtön varastaa kalliita herkkuja, vai vaan henkensä pitimiksi. Siis juridisesti pakkotilateko.
Jos tuollaista pakkotilaolettamaa ei ole, niin silloinhan saa kaikki varastaa kaikkea mihin ei ole varaa. Onko tämä se Alma Tuuvan moraalinen pointti?
ap
Pienipalkkainen saa varastaa mitä haluaa,koska se on REILUA.
Eli palstan moraalikäsitys on, että jollei ole rahaa ostaa jotain, sen saa varastaa. Ooookei
ap
Vierailija kirjoitti:
Eli palstan moraalikäsitys on, että jollei ole rahaa ostaa jotain, sen saa varastaa. Ooookei
ap
Ap älä viitti jankuttaa
Vierailija kirjoitti:
Ok. Tuollainen reiluus on kommunismia. Onko se sinusta hyvä asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ap älä viitti jankuttaa
En jankuta, asia selvä. Palsta hyväksyy varastamisen aina kun ei ole varaa johonkin. Ei tarvitse säästää tai ostaa osamaksulla.
ap
Mielenkiintoinen kysymys onko nälkään liittyvän varkauden tapauksessa pohdittava nälissään myös aihettamansa myyntitappion summaa kauppiaalle.
Seuraava kysymys palstalaisille. Haluaisin kaasugrillin, mutta minulla ei ole varaa ostaa sellaista. Voisin varastaa sellaisen Prismasta, mutta se on vaikeaa, koska Prisma ei jaa palstan käsitystä että on moraalisesti hyväksyttävää varastaa sellaista mihin ei ole varaa. Siksi niillä on kaikkia hälyttimiä ja vartioita estämästä varkauksia. En siis pysty varastamaan kaasugrilliä Prismasta.
Kävelen talosi ohi ja näen pihalla tuliterän kaasugrillin joka on koottu valmiiksi ja ppstillstkin öljytty. Kaasupullo muksns. Koska minulla on moraalinen oikeutus varastaa sellaista mihin minulla ei ole varaa, varastan tuliterän kaasugrillisi.
Miten suhtaudut tähän?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys onko nälkään liittyvän varkauden tapauksessa pohdittava nälissään myös aihettamansa myyntitappion summaa kauppiaalle.
Ei, tietenkään. Palstan mukaan riittää ettei ole varaa johonkin. Silloin varastaminen on aina moraalisesti oikein
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva! Missä on pienipalkkaisuuden yläraja näissä varkausasioissa? Kiinnostaa, koska olen pienipalkkainen jatko-opiskelija ja haluan tietää onko minunkin reilua varastaa?
ap
Mihin kaikki keskustelukumppanit katositte?!?!
Vierailija kirjoitti:
Kommunisti!
Mihin kaikki keskustelukumppanit katositte?
Et saa varastaa mitään! tyhmyri