***TOUKOtoiveiden ma-ke***
Kommentit (67)
Huomenta!Täällä olis yksi toukomammeli lisää :) Minunkin vauveli potkii kovasti sivuille ja välillä tuntuu siltä niinkun se vetelis jostain suolenpätkästä tuolla masussa...Jospa se testailee napanuoran kestävyyttä :) Sukkien laitto alkaa olla aikamoista ähkimistä ja hengästyttää pienikin rasitus..Muuten on ollut koko raskaus kaikin puolin tosi ihanaa aikaa.En ole voinut pahoin ym.Mielialat nyt vähä aina heittelee millon minnekkin mut sepä taitaa kuulua asiaan.Minkälaisia vaatteita meinaatte ottaa sairaalaan mukaan pienokaiselle?Olen yrittänyt miettiä että pitäsiköhän ottaa vielä joku paksumpi puku jos onkin vielä kylmä kun ei tästä Suomen säästä ikinä tiedä....Minulla on täällä maalla yksi hevonen ja kylläpäs käy sielun päälle kun ei pääse sillä ratsastamaan,varsinkin kun on näin ihana ilma!!
Rv 29+5
Aurinkoisia huomenia.
Vaikkakin taas vähäunisia, 2 tuntia nukuttu viime yönä. Mutta alkaa vissiin rauta + c-vitamiini tehoamaan, kun en ole enää yhtään niin pessimistisellä ja äkäisellä päällä, vaikka väsy painaakin. Enää 12 työaamua. Sitten saa VIIMEIN nautiskella aamupalaa vaikka parvekkeella kevätauringon paisteessa kaikessa rauhassa. Vaikka emmäkään valita, vaarattomia vaivoja lukuunottamatta olo on tosi hyvä, eikä supistele tms eikä edes istuminen tai käveleminen tee pahaa, joten kyllähän tässä on joutanut töissäkin käymään.
Kultsikin oli viikonlopun mua hellimässä ja saatiin pidettyä oikein kunnon tulevaisuus-palaveri. Miljoonan eri vaihtoehdon ja pohtimisten jälkeen päädyttiin siihen, että syksyllä muutetaan yhteen ja paikkakunta katsotaan myös vasta sitten. Eli aluksi oon siis vauvan kanssa yksin, mutta helpottaa kuitenkin huomattavasti tieto siitä että syksyllä ollaan kasassa, eikä vaan epämääräistä ehkä-joskus-tulevaisuudessa :)
Mä oon vielä onneksi raskausarvilta säästynyt, vaikka maha onkin kuin koripallo. Vissiin kasvanut sen verran tasasesti ja hitaasti että on ehtinyt iho venymään. Mutta kerkiääpä noita vielä tulemaan...
Mittanauhan kanssa taas piti leikkiä tuossa, viikossa oli mahan ympärys kasvanu 2 cm (taitaa kyllä vaikuttaa vauvan asento melkosen paljon)... takapuoli oli onneksi samoissa lukemissa kuin aiemmalla mittauksella... ei muuten, mutta kun ei ole enää kuin parit housut jotka mahtuu jalkaan... ja se on nimenomaan takamus mistä ei nouse yli :-P
napaan ei uutta, aa, paitsi eka hikka tunnistettu lauantaina! :)
stellis&voitto 31+6
Taas alkaa uus viikko ja mulla on enää 11 työaamua =) Aika samoissa mennään Stellis!
Vanhemmat lapsetkin oottaa jo kovasti että äiti jää kotiin. Kiva olla tyttöä vastaanottamassa koulun jälkeen ja poikakin jää päiväkodista pois.
Viikonloppu meni tosi nopeesti. Leivottiin ja siivottiin ja vietettiin miehen 29-v synttäreitä. Ihan pieni lenkkikin käytiin kun oli niin ihana ilma ja lenkin jälkeen tunsinkin ekat kipeet supparit... Muutenkin kävely on ihan yhtä tuskaa kun vauvan pää painaa jo ihan alhaalla =(
Mulla ei oo onneks yhtään raskausarpea tullu, enkä usko että tuleekaan kun ei kerta aikasemmissakaan odotuksissa oo tullu. Painoakin on tullu vasta 6 kg, joten hirveen isoihin mittoihin tuskin ehdin kasvaa =) Masukin on sellanen nätti rantapallo ja sf-mitta kulkee keski-ja alakäyrän välissä.
Mutta nyt välillä duuniakin... Hauskaa päivää kaikille =)
Iisamaari + tytsy 32+2
Onpas kaunis keväinen ilma ulkona!! =)
Taas tänä aamuna meinas tulla kipeitä ( tai no ei ihan kamalan kipeitä kuitenkaan.......) suppareita, ihan vaan makuulla ollessani. Toivottavasti ne ei ala kovin vaivaamaan. Keskiviikkona on neuvola, pitää muistaa mainita silloin.
Mullekkaan ei tässä raskaudessa oo vielä arpia tullut, mutta edellisessä niitä tuli senkin edestä. Masu oli ihan sellaisten seepraraitojen peitossa, vaikka kuin rasvaili =D Nyt oon sit rasvaillu VIELÄKIN enemmän...
Pitää kohta rientää neidin kanssa sinne hammashoitolaan. Hyvää viikonalkua kaikille Vatsakkaille!!!! =)
Kristiina rv 30+5
Kylläpäs alkoikin hyvin tämä viikko. Kun nousin sängystä aamulla niin taju meinasi lähteä! Ja vieläkin aamupalan ja ulkoilun jälkeen on tosi hatara olo ja huippaa. Tänään kyllä mies saa käydä ostamassa niitä rautatabletteja! Kyllä täytyy olla hemppa aika alas laskenut, jos huippaus siitä johtuu. Viime raskaudessa oli alimmillaan 109, eikä tuntunut päässä, eikä edes väsyttänyt!
Onneks loppuviikosta on neuvola, niin saavat siellä sitten paremmin tutkia:)
Mulla noita raskausarpia on ihan koko vatsa täynnä. Tosin tässä raskaudessa ei vatsaa oo uusia ilmestynyt, mutta ekasta tuli arpia jo ennen painonnousua! Ja nyt huomasin, että meinaapa arvet tällä kertaa iskeä rintoihin, yök!
Masu-asukki on taas pari päivää pommittanut mua tosi kovilla potkuilla. Ja tietty aina silloin, ku ite yrittää levätä! Vauveli on tainnut kääntyä pää alaspäin, kun useimmat potkut tuntuvat nyt samassa kohassa kun esikoltakin. Tyttö kääntyi nimittäin myös raivotarjontaan jo rv 25 ja sitkeesti samassa asennossa pysyi loppuun saakka:)
Täytyy lähteä ruuanlaittopuuhiin.
pricilla 27+6
Viikonloppu meni jälleen tosi nopeasti.Onneksi saimme nauttia kauniista, aurinkoisista päivistä.Eilenkin tehtiin tosi pitkä kävelylenkki miehen kanssa jäällä.Mullakin kovaa kävellessä tulee suppareita, muuten vointi (selkäsärkyä lukuunottamatta) hyvä.
Töissä pitäisi jaksaa vielä muutamia viikkoja.Toisaalta se on hyväkin olla siellä jos vain voin hyvin.Me olemme kuumeisesti edelleen etsineet asuntoa, mutta emme ole vielä mitään löytäneet.Tiedän, ettei mitään suuria projekteja, kuten muuttoa, kannattaisi ajoittaa raskauden loppuun, mutta alkaa täällä yksiössä eläminenkin rasittaa. Meillä ei ole edes parveketta ja taloon on vaikea päästä vaunuilla, kun liuskat ovat niin jyrkät.Eikä täällä liioin ole mitään vaunujen säilytyspaikkaa, kuten uusissa kerrostaloissa. Toivon todella, että löytäisimme oamn kodin ennen vauvan syntymää ja ehtiihän sitä kotia sitten laittaa myöhemminkin eli ei me täydellistä asuntoa edes etsitä eikä me täältä pääkaupunkiseudulta sellaista saataisikaan.
Tulipas tässä valitusta kerrakseen.Huomenna neuvola, josta toivon mukaan tulee vaan positiivinen olo.
Olettekos te muut jo miettineet jonkunlaisia nimiehdotuksia vauvalle?
Ahava ja vauveli 32+1
tsemppiä kaikille joilla menossa viimeset työpäivät, loma lähestyy..itellä ei minkäälaista lomaa IKINÄ kun kotona on jo valmiiks nää 2.
eilen oli vauvalla tosi rauhallinen päivä ja ehdin jo hieman pelästyäkin. no, tiesin että vauva istui masussa ja sillon potkut ei tunnu niin kovilta. nyt on kääntyny taas niin kylkiluut taas vaarassa.
tänään vihdoin vapaata 3 h kun lapset menee isälleen. kämppä ihan kauheessa kunnossa kun ei oo kunnolla pystyny siivoo kun jaloissa pyörii koko huusholli. viikonloppuna on taas vapaata ja mennään varmaan miehen kaa ulos syömään kun 2 viikon päästä on 1 v kihlajaispäivä mut sillon ei päästä kahestaan mihinkään.
nyt syömään aamupalaa, tänään tuli nukuttu hieman pidempään kuin tavallisesti. =)
my_selene ja neitinen rv 29+0!
Kyllä tuli viikonloppuna mässättyä :S *örps* Mutta kivat synttärit oli kuopuksella. Seuraavat onki sitte vasta heinäkuun lopussa, kun esikoinen täyttää 6v.
Aivan ihana ilma täällä! Varjon puolellakin näytti jo mittari nollaa. Taidan heittää ruuan uuniin ja mennään pihalle touhuumaan sen ajaks. Eilen oli jo tiet märkiä sulavista penkoista, ihanaa!
Kelaan pitää mennä, mutta sen jätän keskiviikkoon. Nyt oon aivan liian hyvällä tuulella viittiäkseni kuunnella niitten happamien tätien vinkumista. Viimeks tuli sanottua pahasti yhelle tätille, jolla ei ollu halaistua aavistusta, miten asiakaspalvelussa käyttäydytään!
Huomena olis sitte polipäivä keskimmäisen kanssa. Pitää varmaan ottaa eväät mukaan, muuten ehtii tulla huono olo kyllä. Siellä saattaa mennä aika pitkään ja tuskin kanttiinissa ehtii missään välissä käydä. Toisaalta hyvä, että kaikki maholliset on ympätty samalle päivälle, kun ei oo ihan helppoa löytää lapsenvahtia keskellä päivää. Nyt on edessä ainakin prick-testit, lastenlääkäri, rasitustesti, ravitsemusterapeutti, fysioterapeutti ja toinen lastenlääkäri... ja myöhemmin seuraa varmaan ainaki röntgen ja lisää kasvututkimuksia. No onneks kuopus on jo päässy eroon näistä käynneistä.
Mahaan ei uutta. Edelleen tuntuu, että vauvalla on TODELLA ahdasta. Jos vähänkin koittaa kääntyä niin sattuu tosissaan. Eikä kyllä mahdu kääntymään. Kolmessa edellisessä ei tämmöstä tunnetta ole ollu, niin hiukka meinaa alkaa ahistaa. Neuvolaanki on vielä 1½ viikkoa.
Mutta nyt ulos nauttimaan auringosta!
kävin tossa alottamassa yleisluontoistakin keskustelua, mutta purnaanpa tännekin.
iski ikävä kevätflunssa ja nyt on tosi tukkonen olotila. työterkkariin oon varannu lääkäriajan iltapäiväksi, mutta toisaalta ärsyttää mennä sinne kitisee kun ei oo " pää kainalossa" kuitenkaan. Jotenkin kuitenkin tuo omatunto ei anna periksi että raskaana ollessa pitää ottaa iisimmin ja voi hakee sairaslomaakin hyvällä omalla tunnolla vaikkei olis ihan kuolemaisillaan. mitäs mieltä te muut olette?
Mieskin on pois tän viikon alun koulutuksessa, joten kotona oon ihan yksiksein koirien kanssa. toisaalta ihan kiva mutta sitten taas toisaalta ei.
neuvola ois huomenna - vihdoinkin. jotenkin tämä viime kuukausi on tuntunut äääärettömän pitkältä, mutta nythän sitten pitäisikin tihentyä käynti kerrat tämän jälkeen.
Sähikäinen on tuntuu olevan melko hiljainen, mutta todettiin eilen illalla miehen kanssa että " ongelma" on siinä että liikkuu ja potkii niin hiljaa etten jostain syystä rekisteröi kaikkia liikkeitä. Mies kun kuunteli korva masulla niin kuulemma kävi kovastikin riehumassa poskea vasten vaikken minä niitä liikkeitä voinut kyllä sanoa tuntevani - noh , tärkeintä on että liikkuu..
kovin omaa tekstiä tuntui nyt syntyvän, mutta nyt ei meinaa aivot riittää muuhun - tuntuu että on jo muutenkin ajatukset sulkemassa ulkomaailmaa pois niin vielä tämä flunssa lisää tähän semmoisen ajatuksen kulkemattomuuden että kaikki yksinkertaisemmatkin sanat ja asiat unohtuu...
Shendea + Sähikäinen 29+5
kyseli nimistä. Meillä on valittuna 2 nimivaihtoehtoa sekä tytölle että pojalle, johan niitä pikkuhiljaa pitää ruveta täyttelemään niihin sairaalan esitietolomakkeisiinkin.
Ja sinä flunssainen (anteeksi,en muista nimimerkkiä), mä oon kanssa niin semmonen " pakko pärjätä" -tyyppi etten varmasti hae saikkua ennenkuin on oikeasti pakko, mutta jos sulla ihan selkeä flunssa on, niin kyllä mä suosittelisin ottamaan löysemmän linjan ja hakemaan pari lepopäivää, eihän sitä tarvitse viikkotolkulla ottaa jos ei sielu anna periksi!
Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville *koputtaa puuta että on itse vielä selvinnyt*
dolosa, me otettiin fenniasta se syntymättömän lapsen vakuutus. Miehellä on kaikki vakuutukset fenniassa niin ei sitten muualta kyseltykään.
muzzukka, tervetuloa mukaan =) Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt ¿listaan niin lisään sut mukaan. Nostan sen ylöspäin. Mä pakkasin vauvalle sellaisen keväthaalarin mukaan. En paksua toppapukua ota sairaalaan.
Raskausarpia mulla ei oo mahaan tullu ainakaan vielä yhtään¿ toivottavasti ei tuukaan. Rintojen alaosiin on muutama hassu arpi tullut. Ne nyt ei sieltä onneksi niin näy¿
Nimiä ollaan mietitty jotain, mutta ei vielä kovin vakavasti¿
Mulla meni kanssa viime yö taas vähän ketuille¿ alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Yhden aikaan kömmin sänkyyn ja sitten närästikin niin paljon, että kahdelta nousin uudestaan ylös ja raapustelin sitten ristikoita neljään asti. Sen jälkeen saikin sitten muutaman tunnin nukuttua. Tosin välissä oli kello soittamassa kun piti soittaa hammaslääkäriin. Lohkesi eilen illalla hammas enkä edes ite huomannu missä se meni!! Jäi kuitenkin niin ikävän teräväksi, että pakko oli hampulääkärissä käydä. Ei ollu kyllä kivaa maata selällään¿
Aurinkoista alkuviikkoa toukomasuset!
[color=red]pikku-milli & paco 33+3[/color]
nimistä; meillä on ollu nimi valmiina jo kauan. tytönnimi keksittiin melkein heti ja pojalle ei sit ehitty ikinä keksiä.
vauvan tuleva nimi on sama kuin mun nikki mut eri kirjoitusmuoto mut lausutaan samalla tavalla. =)
m_s ja neiti rv 29+0
(H-R) oli kysellyt eilisessä pinossa tampereen tapaamisesta... vähän tuossa sovittiin, että siirretään tapaamista lakon yli ja sovitaan sitten aika kun meppe ei olisi lakon vuoksi päässyt ja mäkin oon vähän nettipimennossa kun kotona ei oo vielä netti auennut niin en pääse välttämättä viestejä lukemaan. (paitsi nyt oon rampannu kyllä porukoilla joka päivä...)
Onkos kenelläkään kokemusta poikkitilassa köllivästä vauvasta? Huomasin perjantaina että kovan myllerryksen jälkeen vauvan liikkeet " hävisivät" . Seurailtiin tilannetta viikonlopun yli mutta eilen oli sitten pakko lähteä tarkistuttamaan tilanne kun aiemmin tosi vilkas masukki ei liikkunut juuri ollenkaan ja ne muutamat bongaamani liikkeetkin olivat tosi hentoisen tuntuisia. Synnärillä sitten selvisi että vauva oli kääntynyt raivotarjonnasta poikkitilaan. Hyvin hän liikkui mutta en vaan itse tuntenut potkuja/liikkeitä kun ne kohdistuvat nyt ihan eri kohtaan kuin aiemmin. Lääkäri sanoi vain että toivotaan että kääntyy itsellään takaisin mutta tarpeen mukaan joudutaan sitten ulkokäännöstä yrittämään. Onkos kenenkään aiemmissa raskauksissa jouduttu ulkokäännökseen ja miten se on onnistunut? Itse haluaisin ehdottomasti synnyttää alakautta ja sektio olisikin melkoinen pettymys. Lääkärin mukaan tilaa vauvalla on runsaasti vielä niin että saattaahan tuo kääntyä vielä itsestäänkin.
Aurina ja poikkitilainen neiti 31+3
Täällä kans yks uus touko, olen kyllä seuraillut pitkään taka-alalla.
Tuohon poikkitilaan halusin kommentoida, kun minun asukki heittelee volttia jatkuvasti. Viime viikolla neuvolassa pokittain,eilen potkut tuntui nivusissa, tänään lääkärissä normaalisti eikä lääkäri kommentoinut mitään.
Esikoinen asettui jo hyvissä ajoin.
Viim viikon neuvola käynillä hoitsu ihmetteli vaan ensin miksei 2vko ole tullut sf mittaan lisää (30), mutta totesikin, että muksu on tosiaan poikittain.
Saikulla ollaan oltu jo 6vko, suppareiden ja muuttuneen kohdunsuun takia ja kun ammatti on maatalouslomittaja, niin kyllä enää taipuis muutenkaan työhöni ja kun on nuo tosi nopeat liikkeetkin. Tuo saikku näkyi aika ikävästi tuolla vaa-allakin, työ, kun on ruumiillista eikä se ruokahalukaan mihinkään katoa, päin vastoin =).
-kirsi- rv 32+jotain
Hyvää viikonalkua vaan kaikille. Kävin aamulla neuvolassa, niin pitääpä nyt tulla sitten tänne kertomaan kuulumisia.
Viikot: 31+2
Painon nousu edellisestä käynnistä 915 gr/vk JÄRKYTTÄVÄÄ!
Hyvää viikonalkua kaikille! Kävin aamulla neuvolassa jä tässäpä kuulumisia.
Viikot: 31+2
Pissa puhdas
Painon nousu ed. käynnistä: 915 gr/vk JÄRKYTTÄVÄÄ!
Verenpaine: 135/67
Hemoglobiini: 126 (Hyvä, rautatabuista on ollut apua)
Sf-mitta: 29
Sydämen sykkeet: 140-150
Ja sitten, paastoverensokeri: 5,3
Eli nyt on ihan tosissaan ryhdyttävä syömään kurinalaisesti. Kaikki ylimääräinen rasva, sokeri ja suola pois. Seuraavalla neuvolakäynnillä otetaan jälleen paastosokeriarvot. Yläverenpaine oli vähän koholla, mutta kuulemma korkea alaverenpaine on yleensä se, joka kertoo, jos jotain on pielessä.
Ja sitten yks huonompi juttu :(
Kuulin vasta nyt, että meidän neuvolassa perhevalmennukset on tiistaisin (alunperin piti olla maanantaisin) alkaen ens viikon tiistaista. Eli nyt se Hesan tapaaminen 28.3. onkin mulle ongelma. En siis pääse sinne tulemaan, koska haluan kuitenkin perhevalmennukseen mennä. Kysynkin siis, onko Hesan tapaamisen tulevilla halukkuutta lähteä enää muuttamaan päivää, vai jäänkö yksinkertaisesti pois tapaamisesta? Mulla on nyt tietysti sillä samalla viikolla kaikki muut illat vapaita... Harmittaa!
Soile ja Papu 31+2
Meillä kolmas tytsy istuskeli pitkään mahassa. Välillä kääntyi poikittain ja sitten taas kävi istumaan. Viikolla 37 päätettiin kääntää, kun ei itse millään viitsinyt :) eikä perätilasynnytyskään tullut kysymykseen, kun istui toisen jalkansa päällä, eli ei ollut tulossa peppu edellä.
Kääntäminen ei sattunut, tuntui ehkä vähän inhottavalta. Ja sekin vain, koska mahanahka rullautui lääkärin käsien alla... Tyttö kääntyi todella helposti, ympäri muljauttaminen kesti ehkä minuutin.
Ensin otettiin sydänkäyrää ja ultralla katsottiin napavirtaukset, istukan paikka, lapsiveden määrä ja ettei napanuora ole kaulan eikä raajojen ympärillä. Sitten sain supistuksia estävän piikin ja kun se vaikutti, niin käännettiin. Jälkikäteen piti maata pari tuntia sydänkäyrässä ja sitten kotiin. Tosin vauva kääntyi jo heti siinä seurantavaiheessa takaisin perätilaan... Lääkäri vielä vakuutteli, että väkisin ei käännetä, ja jos on mitään riskiä, niin ei edes yritetä. Ja ainakin täällä kaikista ulkokäännöksistä menee ilmoitus leikkuriin.
Lopulta tyttö kääntyi itse raivotarjontaan viikolla 38. Ja syntyi siis alakautta. Kun mentiin synnyttämään, niin vielä katottiin ultralla, että on myös pysynyt oikeinpäin.
Meillä ei olla nimiä mietitty. Täällä ei tarvii sairaalaankaan ilmottaa nimiä missään vaiheessa. Perinteisesti ollaan ristiäisiä edeltävällä viikolla sitten jotain haalittu kasaan. Vuorotellen ollaan ukon kanssa päätetty etunimi ja nyt olis ukon vuoro, mutta saa nähdä kelpuutanko mitään sen ehdotuksista :D Ukko on keksinyt kakkosen etunimen ja ihan nätti nimi on, mutta tyttöä ei ikinä ole kutsuttu sillä nimellä. Vaan on koko ikänsä kutsuttu sillä lempinimellä, minkä sai jo synnytyssalissa. Monet ei edes tiedä oikeaa nimeä...
Ja syömään...
Nalluri ja ötö 30+2
Mitähän mä tossa sähläsin...???
Tervetuloa uusille toukotoiveille. Mukavaa, että vieläkin saamme uutta porukkaa joukkoon mukaan.
Joku kyseli, onko jo mietitty nimiehdotuksia. Sain tänään siellä neuvolassa sairaalan esitietolomakkeen täytettäväksi, johon jonkinlaiset nimiehdotukset siis pitää laittaa. Mullahan on ollut nimiä valmiina jo pikkutytöstä saakka =), mutta nyt kun on poika tulossa, niin ei olla sitten mitään hyvää nimiehdotusta vielä keksitty. Tyttöjen nimiä on jostain syystä paljon helpompi keksiä.
Vauvan vaatteita en ole laittanut vielä yhtään valmiiksi. Laitan niitä varmaan sitten vasta äitiyslomalla ensitöikseni. Hoitopöytä/lipasto saadaan työkaverilta, eikä olla sitä saatu vielä haettua, joten senkään takia en ole viitsinyt asiassa pitää kiirettä.
Viikonloppuna oltiin miehen kanssa Helsingissä humputtelemassa. Vähän käytiin ostoksilla (lähinnä miehelle ja papulle =), syömässä, teatterissa ja lopuksi yövyttiin miehen lentobonuspisteillä hotellissa. Oli aivan ihanaa, varsinkin kun tietää, että kohta sellaiset kahdenkeskiset hetket ovat historiaa.
Jees ja nyt sanansijaa muille!
Viikonloppu oli ilmojen puolesta niin keväinen että usko kevään tulemiseen palasi jälleen! Samanlaisena näyttää täällä ainakin sää jatkuvan edelleen. Toivottavasti viikon päästä paistaa myös niin on kiva tallustella tukholman katuja!
Muutenkin viikonloppu meni ihan hyvin. Töissä kun on niin ei tarvitse suunnitella liikoja. No eipä ole enää paljoa töitä jäljellä, enkä kyllä muutenkaan valita. Kerran työkykyisenä on säilynyt niin tehdään pois vaan.
Vakuutuksista olisin teiltä muilta kysellyt...Itse lahopäänä missasin tuon syntymättömän lapsen vakuutuksen. Olen tänään menossa ennen töitä fenniankonttorille kuulemaan heidän tarjouksiaan, soittivat viikolla ja sanoivat että on alle 30 vee nyt hyvät tarjoukset. Ja siihen kuului yhtenä osana lapsen vakuutus. No ei se ota jos ei annakaan.
Minun mahani kun viimein otti kasvupyrähdyksen niin repesikin samalla. Arvet on nyt ylä- ja alavatsassa. Ei niin kauhean kivan näköinen. Ja vielä ehtii tulla lisääkin. No enpä muutenkan kulje yleisellä paikalla maha paljaana, joten...Muuten köllitään sivuttain ja potkut tulee sivuille. Kylkiluut ainakin toistaiseksi kunnossa.
Aurinkoista viikkoa kaikille ystäville!
Dolosa ja sintti 29+3