***TOUKOtoiveiden ma-ke***
Kommentit (67)
Mä en ole saanut edes kirjoiteltua viime aikoina. Väsyttää niin älyttömästi. Työpäivien jälkeen ei oikein jaksaisi kuin kahvitella ja plärätä jotain vauva-aiheisia lehtiä. ja siinä sivussa tulee syötyä luvattoman paljon makeaa. Kateellisena lueskelen ihmisten lenkeistä ja uintiharrastuksesta. Mulle töissä portaiden ravaaminen jo tuottaa suunnatonta väsymistä. Heti on hiki pinnassa ja masu pinkeänä. Onneksi loma alkaa pian. Huono omatunto vaivaa, kun esikoisen kanssakaan en oikein jaksa touhuta. Lähinnä kirjoja lueskellaan sohvalla sylikkäin.
Amina --> jaksamista minäkin toivottelen. Onkohan olemassa yhtä ikävää ns. vaaratonta tautia?
Stellanord--> huonounisuutta täälläkin. Uh!!
Minttuli --> mustakin tuntuu, että kaikenlaisten vaivojen keskellä nuo keväänmerkit antaa kummasti voimia.
Mä olen laitellut vauvanvaatteita ja tarvikkeita vähitellen kuntoon. Esikoinen oli miniatyyrityyppi, joten 50-senttisiä vaatteita on kyllä nyt odottamassa. Tämä uusi tulokas on sf-mitan mukaan ainakin erikokoinen, joten en tiedä, meneekö nuo pikkuruiset vaatteet kuin ihan viikon pari. Täytynee tuolta varastosta pestä valmiiksi myös noita isompia kokoja.
Vointeja teille kanssasisaret. Musta on kiva lukea, että raskaus on muutakin kuin mystistä äitiydenloistoa muillekin kuin mulle.
eli olisko se sit se viikko 13?
tiistaina aamul mulla neuvola mut ei kai me nyt ihan aamusta... :) muuten viikko olis vapaa tai siis arkipäivät. viikonloppu pyhitetty ukolle:)
aamupäivästä kuitenki sopis paremmin, yhentoista, kahentoista aikaan ...?
onnin_äiti ja joku muukin oli aikasemmin kiinnostunu, mut ei ole vähään aikaan kuulunu mitään. huhuu! :)
meppe
heipskukkuu kaikille !
ja tervetuloa kaikki uuden uutukaisetkin ! mulle tuli jo melkein vieroitusoireita kun en ole muutamaan päivään täällä käynyt. ja jotenkin juuri tänään tuli kova tarve purkaa sydäntä. näin iltaisin ei ole paras hetki meikäläiselle miettiä syntyjä syviä. olen iltaisin aika poikki ja jos liikaa miettii alkaa ahistamaan ;)
meikäläisen hiljainen masuasukki on intoutunut liikkumaan oikein urakalla. olen ollut ihan kauhuissani. maha muljahtelee siihen malliin, että tuntuu että sisukalut vaihtavat paikkaa taas kerran. ja supistellutkin on, ja kipeästi :( viime yönä heräsin supisteluihin. ei ollut kivaa. ja kamala närästyskin vaivaa. eikä ne liitoskivut ole mihinkään kadonneet. anteeksi tämä minun valitus ! mutta olen välillä niin kyllästynyt tähän raskaana oloon ja tahtoisin jo kovasti nähdä vauvan. sain ajan pelkopolille, joka on jo kahden viikon päästä ! jippii ! se varmaan helpottaa meikäläisen synnytyspelkoa kun pääsen juttelemaan esikon synnytyksestä. mieskin lupasi tulla mukaan.
päivät hurahtavat hurjaa vauhtia. jotenkin olen viime päivinä tajunnut, että apua synnytys alkaa olla oikeasti lähellä. kohta se on jo nurkan takana ! vieläkään en ole vauvan vaatteita pessyt tms. mutta eiköhän tässä ehdi. perjantaina mulla on neuvolalääkäri joka tarkistaa kodunsuun tilanteen ja mua jännittää se ihan hirveästi.
hyviä vointeja kaikille ja auringonpaistetta !
aamo 31+6
Töistä juuri kotiuduin ja uni on taas karkuteillä...Josko sitten aikansa kuluksi kirjoittelisi muutaman rivin!
Otan osaa kaikille kotona sairastaville ja perheenjäseniä hoitaville. Tylsin sairastaminen on juuri tuollaista että annetaan vuodelepoa vaikka itse tuntee olonsa kunnolliseksi. No nyt ei auta kun ajatella mahaakin. Jollain oli raskausmyrkytyksen oireita, toivottavasti ei osu oikeasti aavistukset oikeaan.
Nimivaihtoehtoja on kertynyt useampi odotusaikana, mutta veikkaan että kun vauvan näkee niin se oikea kolahtaa. Kuulun kanssa niihin joille tytön nimi ei tuota tuskaa, mutta pojalle on vaikeampi keksiä. No onneksi aikaa vielä on.
Täälläkin ruvetaan tuntemaan oloaan tukalaksi. Töissä huomasin ettei niitä alalaatikoita enää niin vaan kumarruta pyyhkimään...Ja päätin tänään siivota kuiva-ainevaraston, jonka alahyllyt siivosin lattialla istuen. Oli pojilla taas hauskaa kustannuksellani =) Hengästymistäkin on paljon enemmän kuin aiemmin.
Posti oli tuonut pakettikortin äitiyspakkaukseen! Vihdoinkin! Josko sen ehtisi hakea torstaina töiden ja gastromessujen päätteeksi. Pesemisen ja muun laittamisen jätän suosilla äippälomaan, ettei aika tule tällaisella eläväisellä ihmisellä heti pitkäksi.
Sairaskassaan soittelin eilen ja kyselin lomani alkamispäivämäärää uuden työvuorolistan laatijalle. Paperit olen siis jättänyt tammikuussa. Sieltä todettiin että hyvä kun soitit, oli paperit hautautuneet jonnekin kaikkien muiden alle!!!Kas kummaa. No äippäloma alkaa 19.4 ja rahapäätöstä vielä odotellaan ilmeisesti jonkin aikaa!
Taidanpa ottaa kirjan kainaloon ja kokeilla tuota sänkyä...Minullakin on tullut jälleen noita yöheräämisiä ja toisinaan vie aikaa nukahtaa uudelleen. Tällä viikolla torstaina koittaa ilonpäivä; uusi harry potter ilmestyy!!! Olen siis jo 27 vee, mutta omistan kaikki edelliset osat ja osan myöskin englanniksi.;) Nytkin kaivoin jo ennakkoon ostetun lahjakortin valmiiksi. No se on minun " salainen paheeni" !
Dolosa ja sintti 29+5
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Hienoa että joukkomme vaan kasvaa!
Dolosa
Huomenta,
kävisikö kaikille tapaaminen torstaina 30.3 esim. klo 14? Paikka voisi olla esim. Siperian Waynes, siellä luulisi olevan päiväsaikaan tilaa, ja sinne mahtuu vaunujenkin kanssa jos jollain on vekaroita mukana. Itselleni käynee kyllä muutkin ajankohdat hyvin, mutta tuossa yksi ehdotus.
Heräsin tänään toooodella aikaisin, outoja nämä yöheräilyt! Sitten vauvelilla taisikin olla vähän aikaa hikka:) Plus hän on keksinyt, että äidin kylkiluita on kiva potkia...
Onko kenelläkään muuten kokemusta siitä, miten nopeasti rautatabletit alkavat vaikuttaa? Mä olen ollut huomaavinani piristymistä jo vähän yli viikon jälkeen, mutta liekö vain plaseboa:)?
Elikkäs uusi toukotoive ilmoittautuu joukkoon. Aktiivisesti kyllä ollaan seurailtu muiden odotusta ja nyt sit aattelin repästä ja liittyä joukkoon iloiseen.
Keski-Suomesta oon kohta 24 v., esikoista odotteleva. Suuri päivä mulla (niinkun näyttäis olevan monella muullakin) on 3.5.
Olo on tuskaisen ahdistava, kun tuntuu että hengittämisestä ei tuu mitään ja joka kerta kun syö tulee paha olo. Ahdistusta ei myöskään helpota sairaaloiden kammoaminen... ;( Tekisi jo mieli synnyttää kotona.
Tsemppiä ja onnea odotukseen kaikille tasapuolisesti:)
Kieppinobi ja Hjördis 32+6