Onko se aikuiselle naiselle jotenkin traumaattista, jos hän kohtaa itsensäpaljastajan?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Käännetäänkö toisin päin. Miltä sinusta trenssitakkimies tuntuisi, jos tiellesi loikkaisi puskasta alaston, läski, muutenkin ruma, keski-ikäinen, riippurintainen, selluliittiperseinen, ruokkoamattomalla karvustolla varustettu naispuolinen tyrkky? Oisko kivaa. Tehostetaan vielä vähän, mitä jos kyseisellä tyrkyllä olisi kädessään ase? Tuolta se teidän pervojen paljastelu meistä naisista tuntuu.
Kysyisin saako panna paljaalla.
No ei minulle ainakaan ole ollut. Yksi puskarunkkari veti käteen puskassa ja tuijotti kun minä kaverini kuljettiin polulla, vilkaisin kerran, enkä edes tajunnut että mitä se teki, kaveri sitten kuiskutti että kato itsensä paljastaja! Oltiin jo menty ohitse ja naureskelin vain, että on vissiin tullut töissä nähtyä niin paljon, etten edes huomaa jos joku tekee jotain vastaavaa.
Toinen tapaus sitten oli keski-ikäinen nudisti ukko, siinä me hänen kanssaan rupateltiin menemään, vaikka tyyppi oli ilkosillaan ja oikein kädet lanteilla.
Ei tullut traumoja, eikä edes turvallisuudentunne heittänyt mihinkään suuntaan. Aika luontevasti suhtaudun alastomuuteen ja jopa siihen runkkaamiseen.
Riippuu varmaan tilanteesta. Itse ainakin järkytyin ensimmäisellä kerralla, vaikka olin jo pari penistä ehtinyt siihen mennessä näkemään vapaaehtoisesti. Mitään varsinaista uhkaa ei ollut ilmassa ja tämä tapahtui keskellä kirkasta päivää lähes keskustassa. Toisellakin kerralla järkytyin, sillä tyyppi runkkaili lähellä kotioveani ja kotiin palatessani huuteli minulle rivouksia ja seksiehdotuksia. Tämän jälkeen en ole enää järkyttynyt, sillä olen todennut, että on aika yleistä kansanhuvia. Sanotaan vaikka, että olen jo paatunut. Ja ilmeisesti kyseiset tyypit haluavat kiusata lähinnä nuoria tyttöjä, sillä en ole joutunut uhriksi nyt ainakaan viiteen vuoteen.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, jo tässä keskustelussa on yksi henkilö tullut itsensäpaljastajan hakkaamaksi.
Anonyymipalstalla kerrotut omat kokemukset eivät todista yhtään mitään mihinkään suuntaan. Ymmärrät varmaan miksi eivät.
Monella ihmisellä ne kuitenkin peilaavat niitä omia/läheisten kokemuksia.
Peilaavat tai eivät, mutta mitään todistusarvoa niillä ei ole. Löytyykö näistä läheisten kokemuksista jotain konkreettisia todisteitakin? Että ei mentäisi ihan vain naisten tarinoiden varassa.
Niin ja vaikka itseäni ei hetkauta, niin asiallistahan tuo ei ole. Tai ei se alasti oleminen minusta vaarallista ole, mutta kyllä minä runkkaajista kuitenkin soitan poliisille jos vielä näkyy ja poliisikin toivoo, että niistä ilmoitetaan, koska ilmeisesti on kuitenkin mahdollista, että saattavat siirtyä raiskaamaan jossain vaiheessa, jos sopiva tilaisuus tulee.
T: 63
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, jo tässä keskustelussa on yksi henkilö tullut itsensäpaljastajan hakkaamaksi.
Anonyymipalstalla kerrotut omat kokemukset eivät todista yhtään mitään mihinkään suuntaan. Ymmärrät varmaan miksi eivät.
Peilaavat tai eivät, mutta mitään todistusarvoa niillä ei ole. Löytyykö näistä läheisten kokemuksista jotain konkreettisia todisteitakin? Että ei mentäisi ihan vain naisten tarinoiden varassa.
Olet varmaan itse kova valehtelemaan, kun epäilet heti muita valehtelijoiksi? Vai ns. kolahtaako? Pitääkö sulle laittaa tähän joku kopio tutkintapöytäkirjasta vai mitä kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran netissä Japanissa kuvatan videon jossa mies onanoi ja kun oli lähellä laukeamista siirtyi nurkan takaa viereisillä portailla istuvien naisten taakse ja roiskautti siemenensä näiden hiuksille:D D D
Tämä on hassunhauskaa mutta päättyy joku päivä ensiapukäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Käännetäänkö toisin päin. Miltä sinusta trenssitakkimies tuntuisi, jos tiellesi loikkaisi puskasta alaston, läski, muutenkin ruma, keski-ikäinen, riippurintainen, selluliittiperseinen, ruokkoamattomalla karvustolla varustettu naispuolinen tyrkky? Oisko kivaa. Tehostetaan vielä vähän, mitä jos kyseisellä tyrkyllä olisi kädessään ase? Tuolta se teidän pervojen paljastelu meistä naisista tuntuu.
Niinpä tai kun mies avaisi rappunsa ovea niin oven vieressä olisi naisen lihava alaston pe..e pystyssä karvat tursuten tursutussusta. Siinä ei varmaan mitään ikävää jäisi mieleen.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
En minä halua kenenkään spermaa vaatteilleni, mutta ei, en sitä traumaattiseksi sanoisi. Eräiden tutkimusten mukaan jopa 1/3 itsensäpaljastelijoista etenee jossain vaiheessa raiskaamaan, joten ilmoitusta vain jokaisesta poliisille!
En ihan näillä puheilla usko tuohon väitteeseen raiskauksista, koska psykiatrisen vankisairaalan ylilääkäri Hannu Lauerma on ainakin aivan eri linjoilla itsensäpaljastelijoiden vaarallisuudesta.
"Lauerma: Itsensäpaljastaja yleensä muuten vaaraton"
Hassua että Lauerma on täysin eri kannalla kuin muut ammattilaiset.
Yleinen konsensus (tutkimusta on vain vähän) on, että itsensäpaljastelu eskaloituu "helposti" raiskauksiin, pedofiliaan ja muihin seksirikoksiin. Useilla seksirikosten tekijöillä on taustallaan itsensäpaljastelua.
Kantani perustan opiskeluaikaisiin tietoihini.
Tässä muuten Lauerma on eri mieltä:
"Eräänlainen porttiteoria on tuttu myös Psykiatrisen vankisairaalan johtavalle ylilääkärille Hannu Lauermalle. Ilmiötä ei ole tutkittu Suomessa ilmeisesti lainkaan, mutta Lauerman mukaan urakierto vilauttelijasta raiskaajaksi ei ole harvinainen."
Lähde: http://yle.fi/vintti/yle.fi/poliisitv/raportitef23.html?sivu=raportti_v…
Se nyt on oikeastaan vähän ohi aiheen puhua itsensäpaljastelijan myöhemmin tekemistä rikoksista. Kuinka usein itsensäpaljastelija raiskaa sen henkilön, jolle vehkeitään esittelee. Tämähän on se olennainen asia tilanteen vaarallisuuden kannalta, ei tekijän ajautuminen vakavampiin rikoksiin myöhemmässä vaiheessa elämäänsä.
Kuka on sanonut, että hän ei päätä raiskata juuri sillä kerralla? Ja itsensäpaljastelu on rikos, siitä on hyvä ilmoittaa poliisille. Näin raiskaajakin voi löytyä myöhemmin helpommin, kun on jo valmiiksi poliisin tiedoissa.
Siihen on varmaan ihan syynsä, että itsensäpaljastelu on rikos. Eli ei tarvitse jahkailla sitä, onko paljastelu ok tai vaaratonta tms. Ei ole ok. Poliisille ilmoitus.
Tässä ketjussa yksi itsensäpaljastelija koettaa selittää omat toimensa hyväksyttäviksi. Kuule, paljastele vain kotonasi peilin edessä ja pidä julkisella paikalla vaatteet päällä. Ei voi olla noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan itse kova valehtelemaan, kun epäilet heti muita valehtelijoiksi? Vai ns. kolahtaako? Pitääkö sulle laittaa tähän joku kopio tutkintapöytäkirjasta vai mitä kaipaat?
Keskustelu ei oikeastaan johda mihinkään, jos ensin esitetään väite (itsensäpaljastelijat ovat vaarallisia) ja sitten perustellaan se omilla kokemuksilla, joista ei ole muuta todistetta kuin henkilön oma kertomus. Jos he oikeasti olisivat hurjan vaarallisia, niin miksi Lauerma valehtelisi heidän olevan pääsääntöisesti vaarattomia? En sano, etteikö nainen voisi kokea tilannetta uhkaavana ja vaarallisena, mutta se ei tarkoita sitä, että hän olisi oikeasti vaarassa (vrt. myrkytön hämähäkki).
Varhaisteininä (11-14v), törmäsin itsensäpaljaljastelijaan muutamia kertoja, mitään traumoja ei ole jääny. Ihan normaali seksuaalisuus nyt aikuisena :) pelätä en silloin osannut.
Tuskin nytkään traumatisoituosin, ehkä saattaisin pelätä enemmän, nyt olis tietoa ja ymmärrystä, että vois tehdä muutakin, kun esitellä pippeliään.
Jos omat lapset näkis paljastelijan, olisin varmaan niistä huolissani...
Vierailija kirjoitti:
Varhaisteininä (11-14v), törmäsin itsensäpaljaljastelijaan muutamia kertoja, mitään traumoja ei ole jääny. Ihan normaali seksuaalisuus nyt aikuisena :) pelätä en silloin osannut.
Tuskin nytkään traumatisoituosin, ehkä saattaisin pelätä enemmän, nyt olis tietoa ja ymmärrystä, että vois tehdä muutakin, kun esitellä pippeliään.
Jos omat lapset näkis paljastelijan, olisin varmaan niistä huolissani...
No jaa sitä tietoa meillekin. Millä perusteella itsensäpaljastelija on vaarallisempi kuin vaikkapa baarihoito? Vai pitääkö kaikkia ihmisiä pelätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tieto helpottaakin että yleensä vaaraton. Lukeeko sillä vaarattomalla otsassa vaaraton vai mistä sen tietää?
Ei lue taksikuskinkaan otsassa onko se vaaraton vai ei. Todennäköisyyksillä tässä väkisinkin joudutaan pelaamaan, ja väittäisin, että naiset kuvittelevat itsensäpaljastajat paljon vaarallisemmiksi kuin he todellisuudessa ovat. Tästä johtunee tilanteen traumaattisuus - naisen omista, turhista peloista. Vähän niin kuin hämähäkin näkevä nainen kiljuu kuin tapettava, vaikka mitään todellista vaaraa ei ole.
Ajattelin itsenpaljastelijoiden olevan suht harmittomia, kunnes yksi kävi päälle. Et ole tainnut saada paljastelijalta kunnolla turpiin. No. Minä olen. Luulin joutuvani raiskatuksi ja voin sanoa että traumatisoiduin ihan aiheesta. T. Se itsensäpaljastelijan hakkaama
Voi ei.
minä olen nähnyt vain hintelän itsensäpaljastajan ja jälkeenpäin mirton, et ois pitänyt potkaista munille. Mutta tietty jos se on joku hullu, niin voi köydä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omat lapset näkis paljastelijan, olisin varmaan niistä huolissani...No jaa sitä tietoa meillekin. Millä perusteella itsensäpaljastelija on vaarallisempi kuin vaikkapa baarihoito? Vai pitääkö kaikkia ihmisiä pelätä?
Miten pystyt edes liittämään toisiinsa itsensäpaljastajan ja baarihoidon?? Oletko sama tyyppi, joka viime viikolla arveli, ettei raiskatuksi tuleminen olisi naiselle iso juttu, jos hän on jo harrastanut seksiä muutenkin? Hae kuule ammattiapua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omat lapset näkis paljastelijan, olisin varmaan niistä huolissani...No jaa sitä tietoa meillekin. Millä perusteella itsensäpaljastelija on vaarallisempi kuin vaikkapa baarihoito? Vai pitääkö kaikkia ihmisiä pelätä?
Miten pystyt edes liittämään toisiinsa itsensäpaljastajan ja baarihoidon?? Oletko sama tyyppi, joka viime viikolla arveli, ettei raiskatuksi tuleminen olisi naiselle iso juttu, jos hän on jo harrastanut seksiä muutenkin? Hae kuule ammattiapua!
Rauhoitu. Vertasin itsensäpaljastelijan ja baarihoidon vaarallisuutta toisiinsa. Tässä ketjussa naiset joukolla hokevat kuinka kauhian vaarallisia itsensäpaljastelijat ovat, mutta mitään näyttöä ei ole esitetty siitä, kuinka usein hän siinä tilanteessa tekee muutakin kuin näyttää penistään.
En ole tuo sama tyyppi.
En lukenut ketjua mutta vastaan nyt kun kahdesti on tullut paljastelija vastaan. Ensimmäisellä kerralla olin teini ja taisin vähän säikähtää vaikka tilanne ei ollut uhkaava fyysisesti, paljastelija oli toisella puolella kanavaa ja vemputti siellä. Toisella kerralla olin jo aikuinen ja se tapaus oli pelkästään koominen. Pensaan takana pönötti tohkeissaan oleva pullero ja vauhdilla alkoi toimeen kun näki minut. Hörähdin jotain hämmästyksissäni ja vaihdoin suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu. Vertasin itsensäpaljastelijan ja baarihoidon vaarallisuutta toisiinsa. Tässä ketjussa naiset joukolla hokevat kuinka kauhian vaarallisia itsensäpaljastelijat ovat, mutta mitään näyttöä ei ole esitetty siitä, kuinka usein hän siinä tilanteessa tekee muutakin kuin näyttää penistään.
En ole tuo sama tyyppi.
No löytyyhän jo tästäkin ketjusta muutamakin asiantuntijan lausunto, mm. Lauerman (se minun laittamani linkki) ja BBC:n uutisoiman asiantuntijan lausunto. Mitään tilastoja ei aiheesta löydy, varmaankaan siksi koska hyvin harva ilmoittaa itsensäpaljastajaa poliisille. Kuitenkin usean seksuaalimurhaajan ja pedofiilin tiedetään aloittaneen itsensäpaljastelusta.
Haluaisin näin naisena ajatella, että itsensäpaljastelu ei ole ihan jokapojan harrastus, joten katsoisin erinäköisten seksuaalirikosten olevan helpommin yhteydessä toisiinsa kuin random baarihoidon olevan seksuaalirikollinen/murhaaja yms.