Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaxinin lopetus ja toimintakyvyn laskeminen

Vierailija
11.12.2016 |

Olen syönyt pari vuotta annostuksella 225mg ja nyt viikon 150mg. Tarkoitus olisi laskea annostusta parin viikon välein puolella. Olen huomannut jo tämän kuluneen viikon aikana selvästi laskenutta toimintakykyä, ja mietin nyt että miten tulen pärjäämään sitten kun annos on aivan minimissä tai lääke kokonaan lopetettu. Nyt siis tuntuu siltä ettei oikein jaksa siivota ja puuhailla kotona kuten ennen, tulee peruttua menoja ja ajeltua taksilla kävelemisen sijaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne voi tasoittuakin ajan kanssa. Kannattaa puhua hoitotaholle, varmaan sinulla on jonkinlainen seuranta olemassa. Jos ei ole mitään terveydellistä syytä lääkkeen lopettamiselle, niin voihan olla, että joudut pitämään vähennystahdissa vähän taukoa ja jatkat taas sitten kun olo paranee.

Vierailija
2/3 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli "sähköiskuja" päähän vieroitusoireina sekä harhoja, esimerkiksi koin uidessani, että joku ui siinä rinnallani vaikkei siinä ollut ketään. Ihan harmittomia mutta kiusallisia. Lisäksi lääkkeen lopetuksen jälkeen kävin vielä "selvästä päästä" läpi koko elämäni, asiat jotka johtivat masennukseen ja mitä kaikkea tuohon masennukseen on kuulunut. Koin, että lääkitys muuttI persoonaani paljon raisummaksi, herkkyys puuttui ja olin omasta mielestäni jälkeenpäin ajatellen vastenmielinen. Söin Venlafaksiinia 150mg kolmen vuoden ajan. Kiitän siitä, että se piti minut hengissä, mutta en suosittele kenellekään sitä liian pitkiksi ajoiksi sillä sen kanssa ei saa elämästä otetta. Toki terapia on hyvä olla siinä rinnalla niin alkaa hahmottumaan kuka minä olen, mistä minä tulen ja mihin minä menen. Nyt olen onnellinen ja tasapainoinen ihminen, mutta paljon olen menettänyt masennuksen vuoksi. Tsemppiä sinun vieroitukseen ja toivotaan että pääset helpommalla kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up