Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
61/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 eikä Asperger ja 9min meni

Monesta kysymyksestä jäin miettimään että miehelläni on hiukan aspergerisiä piirteitä. Miten vaan saisi tekemään testin.. pitää varmasti tyhmänä.

Myös poikamme saisi paljon enemmän pisteitä.

Vierailija
62/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 pistettä ja käytin noin 2 minuuttia testiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 65 pistettä, joten taidan olla anti-asperger

Vierailija
64/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

129 pistettä. Olen vain aina ajatellut olevani vähän erilainen kuin muut sekä introvertti ja siksi huono mm. sosiaalisessa kanssakäymisessä.

N23

Vierailija
65/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

63 eikä Asperger ja 9min meni

Monesta kysymyksestä jäin miettimään että miehelläni on hiukan aspergerisiä piirteitä. Miten vaan saisi tekemään testin.. pitää varmasti tyhmänä.

Myös poikamme saisi paljon enemmän pisteitä.

Sinuna pohtisin ihan tosissaan, että miksi sinulla meni 9 minuuttia testiin johon pitäisi mennä alle 2 minuuttia? Ymmärrän jos äidinkieli on joku muu kuin suomi eikä ymmärrä lukemaansa heti. 

Vierailija
66/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi ymmärtää, että tottakai jokaisella on omia mielenkiinnon kohteita ja tottakai niihin varmasti uppoutuu enemmän aikaa ja niistä jaksaa puhua enemmmän, kuin ei niin kiinnostavista asioista. se on ihan normaalin ihmisen luonne, ei suinkaan Asperger luonne, kun täälläkin niin moni puhuu siitä, kun on kiinnostuksen kohteita johon aikaa uppoutuu. 

Vierailija
67/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min. 37 s, 133 p, testin mukaan todennäköisesti on. Itsellä ei ole dg:tä, lapsella on. Ihmissuhteet ei oikein suju, mutta arki pysyy kasassa kalenterin, listojen ja suunnittelun avulla, joten yhteiskunnan näkökulmasta katsottuna ei ole kuntoutettavaa.

Vierailija
68/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 6 minuuttia 6 sekuntia ja testipistemääräsi on 98 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."

Vierailija
69/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90, ei aspergeria. Olen aika introvertti, mutta pärjään sosiaalisissa tilanteissa. Joskus koen simppelin smalltalkin äärimmäisen kiusallisena (esim, jos joku kysyy missä olen töissä yms), helpompi puhua vaikka elämän tarkoituksesta ja traumoista.

Vierailija
70/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

135 pistettä, todennäköisesti Asperger. Toi on epäilyn alla ja tutkittavana, mutta en oo ite koskaan aatellu olevani asperger tai vastaavaa. Järkytyin kun hoitohenkilökunta otti asian puheeksi ja halusi tehdä jonkun seulontatutkimuksen/kyselyn.

Vierailija
71/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

114 pistettä ja piirteitä on. En kyllä saisi diagnoosia. Olen enemmänkin vain introvertti.

Vierailija
72/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 36 sekuntia ja testipistemääräsi on 128 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159

. Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!

Tiedän, että minulla on kyseinen oireyhtymä, mutta ei ole vielä tullut mentyä testeihin, jossa testataan, että onko minulla se vai. Sitä vaikeuttaa se, että kukaan tuttuni ei usko, että minulla on kyseinen oireyhtymä, vaikka he eivät edes tietäisi, että mistä on kyse. Heille Asperger on suunnilleen sama asia kuin autismi ja se taas heistä tarkoittaa, että ihminen vain kyhjöttää omissa maailmoissaan jossain nurkassa.

Vierailija
73/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aikuinen edes tekee diagnoosilla, jos on aikuisuuteen asti pärjännyt ilman sitäkin?

Vierailija
74/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 pistettä. Tiesin.

Vierailija
75/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

107 pistettä eli testin mukaan ei Aspergeria.

Mutta hassu testi, koska monet noista väittämistä jotka viittaavat Aspergeriin, ovat totta myös ihan kaltaisillani introverteillä, esim. yksin viihtyminen, parhaiten yksin työskentely. 

Minä kun olen esim. ääri-introvertti niin "menetin" vähän asperger pisteitä siitä että minulla ei ole VAIKEUKSIA muodostaa ystävyyksiä, koska en haluakaan mitään ystäviä. Jos haluaisin, sitten varmaan olisi vaikeuksia ;)

Vierailija
76/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 ja pisteitä sain kiinnostuksesta kielitieteeseen, omien sanojen keksimisestä ja tutkimussuuntautumisesta. Ihan kuin niillä olisi suoranaisesti tekemistä asbergerin kanssa.

Vierailija
77/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 pistettä. Introverttiudesta taisi saada jonkin verran pisteitä.

Vierailija
78/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 pinnaa ja 14 min. 35 sek. Jonkin verran Asperger-piirteitä. Ei yllättänyt.

Vierailija
79/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 28 sekuntia ja testipistemääräsi on 71 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

En epäillytkään, että olisi.

Vierailija
80/566 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

112, asperger-piirteitä. Aikaa kului reilut kahdeksan minuuttia, ja ihmettelen, miten jotkut ovat pystyneet tekemään tuon alle kolmessa minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi