Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Olen tavallistakin tavallisempi täti-ihminen. Ja oikea erakoiden erakko. Minulla ei ovikello soi eikä kännykkä piippaile. Voi Luoja tätä elämän ihanuutta. En ole masentunut, vaan onnellisesti yksin. Nautin suunnattomasti pienistä onnen hetkistä. Teekupponen, hyvä lehti ja mukava tuoli jne. Olen tehnyt arjesta juhlaa. Käyn vain töissä, muuten ei ole mitään muuta sosiaalisuutta.
Onnellisimmillani olen yksin kotonani. Omat jutut ja omat puuhastelut. Pienet herkkuhetket hyvän kirjan tai elokuvan parissa.
Koskaan en ole voinut niin hyvin kuin erakoiduttuani. Tasapaino, harmonia ja mielenrauha.
Erakkoutta kohti mennään täälläkin. Oma hyvinvointi on nyt tärkein kaiken jälkeen.
Olen vaan pikku hiljaa erakoitunut. Ennen olin stressaantunut ja kireä. Nyt on stressi ja kireys pois. Ihana olla omissa oloissaan. En jaksaisi enää ihmisiä. Sitä oman kehun määrää ja toisten mollaamista. Enkä enää halua uusia tuttavuuksia. En halua olla enää tekemisissä elävien ihmisten kanssa. Kirjoissa, elokuvissa, telkkarissa, lehdissä ja cd-levyissä ja radiossa on tarpeeksi seuraa ja hyvää seuraa. En kaipaa enää oikeaa ihmisten kanssa vietettävää elämää. Se on liian raskasta. On helpottavaa elää näin.
Oma rauha antaa kaiken, mutta ihmiset ottavat kaiken. Voi, kun olisi ollut viisas ja tajunnut tämän paljon aikaisemmin. Pilata oma elämänsä muiden ihmisten takia.
Mikään seura ei ole niin hyvää seuraa kuin oma seura. Joka muuta sanoo, niin se valehtelee.
Haaveilen niin paljon erakoitumisesta. Työpaikalla kireä ilmapiiri. Sisarusten kanssa riitoja. Kaverit eivät ole luotettavia. Sukulaiset pahimpia. Naapurit juoruilijoita. Haluaisin vaan muuttaa ja erakoitua täysin. Toiset haaveilee lottovoitosta, Minä erakoitumisesta.
Haluat jotain mikä on itsestä kiinni ja valitat täällä. Vaikutat järkevältä.
Milla Peltosen kirja Erakot, lukekaapa.
Muutin toiseen kaupunkiin kun jäin työttömäksi. Asun yksin, ovikellosta patterit irti, puhelin äänettömällä. Nautin kun kadulla ei kävele yhtään tuttua vastaan. Jutteluksi riittää kivat kaupan kassa ja pari naapuria. Syynä erakoitumiseeni on ikä eli yli 60v. ja riidat suvun ja ystävien kanssa. Nyt valikoin tarkkaan seurani. Mielenrauha saavutettu.
Vierailija kirjoitti:
Muutin toiseen kaupunkiin kun jäin työttömäksi. Asun yksin, ovikellosta patterit irti, puhelin äänettömällä. Nautin kun kadulla ei kävele yhtään tuttua vastaan. Jutteluksi riittää kivat kaupan kassa ja pari naapuria. Syynä erakoitumiseeni on ikä eli yli 60v. ja riidat suvun ja ystävien kanssa. Nyt valikoin tarkkaan seurani. Mielenrauha saavutettu.
Niin ihana, että olet löytänyt onnen ja mielenrauhan. Haluan tehdä saman tempun. Nauti olostasi😀
Mä sain töissä palautetta, että pitäisi olla enemmän äänessä palavereissa. Voi taivas, itseäni ärsyttää nää besserwisserit, joiden pitää joka paikassa päästä pälättämään mielipiteensä ilmoille, silloinkin kun edellinen puhuja on juuri sanonut saman asian. Totesin, että kerron kyllä mielipiteeni sillon kun koen sen olevan tärkeää. En jaksa yhtään työkavereita livenä, mulle riittää teams-palaverit. Muutama ystävä löytyy, en kaipaa jatkuvaa näkemistä livenä. Oma perhe riittää
Ihmisiä jaksan tavata ehkä kerran viikossa tai parissa, ja silloinkin tuntuu 15 min. riittävän. Kerkeää siinä ajassa olemaan tarpeeksi pinnallissosiaalinen ja lopun viikkoa voi olla ja latautua.
Poikkeuksen tekee asioiden hoitamiset ja muut viralliset kuviot, niissä ei tarvitse jakaa mitään liikaa tai olla kiinnostunut toisten tyhjänpäiväisyyksistä.
Olen erakko. Ei miestä eikä lapsia. Tietoisuus siitä että on joitain ystäviä ja sukulaisia joista pidän, ja jotka hädäntullen auttavat, on lohduttavaa. Tieto siitä että saisin seuraa jos haluaisin. Kun äitini on kuollut vietän kaikki juhlapyhät yksin. Kutsuja olen saanut, mutta miksi mennä toisten perhejuhliin, sitä tuntisi olonsa vielä yksinäisemmäksi. Yksinollessa en ole yksinäinen. Lemmikkieläimet ovat erakolle parasta seuraa. On kivaa pitää huolta niistä ja saada rakkautta. Ja niillekin voi jutella, niin ei aivan menetä puhekykyään. Mökkihöperyyden välttää kun asuu kaupungissa.
Olen omasta tahdostani erakoitunut. En ole halunnut lapsia enkä puolisoa. Enkä edes eläimiä. En kaipaa läheisyyttä puhumattakaan seksistä. Eikä tupakka, alkoholi, kahvi eikä ylensyöntikään maistu. Enkä pidä ihmisistä, lapsista enkä eläimistä. Paremmin sanottuna en kaipaa niiden seuraa. En niitä mitenkään vihaakkaan. Jos löytyisi munaton erakko mies, niin olisi sopiva kaverikseni. Teen etätyötä. Välillä olen asunnollani ja välillä kotona. Rakastan luontoa ja ulkoilua. Musiikki, elokuvat, kirjat ja oma tila ja aika on kaikki kaikessa. Matkustelen välillä yksin. Tykkään käydä museoissa, kirkoissa, luostareissa, taidenäyttelyissä, vanhoissa linnoissa ja kirjastoissa. On kiva olla yksin ihmisvilinässä sen kummemmin ihmisiin tutustumatta.
Työ on vielä. Muuta sosiaalisuutta en kaipaa. Hyvä, että jaksan töissä ihmisiä. Odotan aina koko päivän, että työpäivä loppuu ja pääsee kotiin, ulkoileen ja nauttimaan omasta rauhasta. Harmi, kun en voi tehdä etätyötä.
Asun ihanteellisessa kerrostalossa. Täällä ei kukaan halua tutustua sen kummemmin toisiin. Eivätkä ha lua edes tervehtiä. Ihannetalo siinä mielessä. Lähikauppaakin kun menee, niin henkilökunta siellä ei mielellään huomioi asiakkaita. Enkä ole tutustunut täällä keneenkään, saa rauhassa ulkoilla ja liikkua. Jos joku tulee vastaan, niin molemminpuolinen kumpikaan ei halua tervehtiä. Täällä on isompi ostoskeskus lähellä. Missä on kampaamot, kauneushoitola, apteekit jne. Sielläkin ne tekee vaan työn eikä turhia lätise. Tykkään niin tästä asuinalueesta. Kukaan ei tervehdi, utele, kysele tai kerro omia kuulumisia. Saa olla niin rauhassa. Mies minulla on mutta on hiljainen ja erakkoluonne. Tekee etätyötä. Itse käyn välillä työkeikoilla. Rakastamme kotona oloa.
Kymmeneksi päiväksi lähdössä mökille. Erakoidun täysin. Pino kirjoja mukana. Ihanaa se hiirenhiljaisuus siellä ja ne säkkipimeät yöt. Voisin viettää siellä aikaa loputtomiin, jos olisi mahdollista. Valitettavasti ei ole. En kaipaa minkaanlaista sosiaalisuutta. Vain oma rauha ja omat jutut. Työt, opiskelu, kaupassakäynnit jne. ovat vain pakko pullaa. Haluaisin vaan olla omissa oloissani.