Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1714)
Minua on loukattu elämäni aikana niin paljon, että en halua olla enää ihmisten kanssa tekemisissä. Töitä voi tehdä Onneksi etänä. Opiskella voi etänä. Kuntoilla voi kotona ja yksin ulkona. Kotityöt ovat terapiaa. Netistä voi tilata kotiin ja itselle kaikkea. Kauppa ostokset voi tilata verkosta. Naapureita ei edes tarvi tervehtiä, kun katsoo sopivan raon, milloin voi poistua ulkoilemaan ettei näe ketään. Ja on itse niin pelottavan näköinen ettei kukaan uskalla tulla lähelle enää.
Ihmisen onnellisuus lähtee omasta itsestään. Ihmiset voivat ainoastaan pilata onnellisuuden. Yksinolo on parasta elämässä.
Miten kivinen oli tie ihmisten kanssa. Miten helppoa on nyt erakkona. Miten tällaista asiaa ei aiemmin tajunnut. Tuntuu niinkuin olisi taivaaseen päässyt. Oma ihana vapaus ja rauha. Voisin viettää vaan kaiket päivät kotona ja parvekkeella. Ei edes huvita mennä ulos. Elelen ihanassa kirjojen, elokuvien ja käsitöiden maailmassa. Kännykän voisi heittää roskikseen ja ovesta
ottaa irti koko soittokellon.
Täällä onnellinen erakko ilmoittautuu. Ihmisten kanssa olin onneton ja nyt en. Oma ihana pieni mökki. Miten Rakastan täällä oloa.
Täällä mökkihöperö myös. Surettaa, kun kesä loppuu ja pitää tulla täältä ihmisten ilmoille. Ei yhtään huvita.
Vierailija kirjoitti:
Minua on loukattu elämäni aikana niin paljon, että en halua olla enää ihmisten kanssa tekemisissä. Töitä voi tehdä Onneksi etänä. Opiskella voi etänä. Kuntoilla voi kotona ja yksin ulkona. Kotityöt ovat terapiaa. Netistä voi tilata kotiin ja itselle kaikkea. Kauppa ostokset voi tilata verkosta. Naapureita ei edes tarvi tervehtiä, kun katsoo sopivan raon, milloin voi poistua ulkoilemaan ettei näe ketään. Ja on itse niin pelottavan näköinen ettei kukaan uskalla tulla lähelle enää.
Mitä olet opiskellut ja mitä työtä teet etänä? Samassa tilanteessa, etten kestä enää yhtäkään vtun ihmistä.
City-erakkona valoisaan aikaan nukun, hiiviskelen verhojen takana, luen kirjoja ja pohdiskelen elämää hiljaisuudessa. Yöllä aktivoidun ja lähden pitkille kävelylenkeille. Valitettavasti kaupungissa on niin turvatonta nykyään, että monesti ne lenkitkin jää tekemättä. Olen harkinnut kissan hankkimista. Ja ehkä voisin aloittaa viherkasvi-harrastuksen. Olin aiemmin menestynyt työelämässä ja puolisoni kanssa kihloissa. Paloin loppuun, en tiedä miksi, ja masennuin vakavasti. Kaikki rikkoutui. En usko, että pystyn palaamaan yhteiskuntakelpoiseksi jäseneksi. Tällä hetkellä tilanteeni on valinta. "Sielun pimeän yön" jälkeen olen iloinen, että näin kävi. Kun tutustuu pimeyteen, siitä tulee lähin ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet opiskellut ja mitä työtä teet etänä? Samassa tilanteessa, etten kestä enää yhtäkään vtun ihmistä.
Olin aiemmin sairaanhoitaja. Olin kurkkuani myöten täynnä sitä paskaa. Ja muutenkin sain läheisistä ihmisistäkin tarpeeksi. Kaikenlaista kieroilua ja selkäänpuukottamista. Opiskelin koodariksi. Ja teen työtäni 100 prosenttisesti etänä. Ihmisiä en enää elämääni kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun ihanteellisessa kerrostalossa. Täällä ei kukaan halua tutustua sen kummemmin toisiin. Eivätkä ha lua edes tervehtiä. Ihannetalo siinä mielessä. Lähikauppaakin kun menee, niin henkilökunta siellä ei mielellään huomioi asiakkaita. Enkä ole tutustunut täällä keneenkään, saa rauhassa ulkoilla ja liikkua. Jos joku tulee vastaan, niin molemminpuolinen kumpikaan ei halua tervehtiä. Täällä on isompi ostoskeskus lähellä. Missä on kampaamot, kauneushoitola, apteekit jne. Sielläkin ne tekee vaan työn eikä turhia lätise. Tykkään niin tästä asuinalueesta. Kukaan ei tervehdi, utele, kysele tai kerro omia kuulumisia. Saa olla niin rauhassa. Mies minulla on mutta on hiljainen ja erakkoluonne. Tekee etätyötä. Itse käyn välillä työkeikoilla. Rakastamme kotona oloa.
Missähän maakunnassa tämä onnela sijaitsee, voisin myös muuttaa sinne. Toisaalla Suomessa saa ylpeän, oudon vmäisen maineen jos ei puhu mitään ja haluaa olla täysin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
City-erakkona valoisaan aikaan nukun, hiiviskelen verhojen takana, luen kirjoja ja pohdiskelen elämää hiljaisuudessa. Yöllä aktivoidun ja lähden pitkille kävelylenkeille. Valitettavasti kaupungissa on niin turvatonta nykyään, että monesti ne lenkitkin jää tekemättä. Olen harkinnut kissan hankkimista. Ja ehkä voisin aloittaa viherkasvi-harrastuksen. Olin aiemmin menestynyt työelämässä ja puolisoni kanssa kihloissa. Paloin loppuun, en tiedä miksi, ja masennuin vakavasti. Kaikki rikkoutui. En usko, että pystyn palaamaan yhteiskuntakelpoiseksi jäseneksi. Tällä hetkellä tilanteeni on valinta. "Sielun pimeän yön" jälkeen olen iloinen, että näin kävi. Kun tutustuu pimeyteen, siitä tulee lähin ystävä.
Kannattaisi muuttaa pienempää kaupunkiin missä on öisinkin turvallista. Esim. Joensuu, Varkaus, Savonlinna, Kajaani, Iisalmi taikka vieläkin pienempi vaikkapa Jkylän ympäriltä löytyy mukavia paikkoja missä saa kuitenkin olla ihan rauhassa liian uteliailta Palokka, Muurame, Äänekoski, Laukaa jne. Tai Treen seudulla miten olisi Lempäälä, Toijala, Kangasala? Jos sulla olisi edes soutuvene voisit lähteä järviseuduilla saariin retkille ja olla siellä yötä, saa olla vielä enemmän rauhassa. Veneellä saisi helposti kuljetettua isomman määrän ruokaa ja retkitarvikkeita, myös turvallisempi aallokossa kuin kajakki/retkikanootti.
Olen rikottu, traumatisoitunut ja erakoitunut. Parantelen ja eheytän itseäni pikku hiljaa kuntoon. Olen nyt työttömänä, niin saan olla rauhassa.
Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä ja ajavat vain omaa etuaan. Ne, joilla on lapsia, niin ovat kaikkein itsekkäimpiä.
Pelkään kaikkia ihmisiä. Kierrän kaukaa. Säästyy monelta pahalta. Haluan voida hyvin.
Mikään ei ole niin ihanaa kuin oma rauha. Kiva koti. Siisti vuode. Ja upea luonto. Rakastan yksinoloa.
Muuta jonnekin Suomen syrjäseudulle jossa on suuria metsäalueita ja vain pieniä maaseutukyliä tai vähän ihmisiä. Se on mahdollista jos hankit työn jota voit tehdä kotoasi käsin tai olet eläkeläinen.
Kaiken kokemani paskan jälkeen, minusta on tullut erakko. Mutta olen helvetin ylpeä itsestäni, että olen selvinnyt kaikesta. Olen vahva. Erakkoutta en enää vaihda mihinkään. Tämä on parasta, mitä minulle on tapahtunut. Suorastaan taivaallista. Nautin suunnattomasti, että kaikesta huolimatta olen saanut hankittua itselleni oman asunnon, joka on maksettu. Nyt saan vaan nauttia ja on rahaa muuhunkin. En ikinä enää halua ihmisiä pilaamaan onneani. Kännykän ja ovikellon voisi heittää roskiin.
On vaikea olla välittämättä ihmisten ikävistä kommenteista. Erakkous on hyvä valinta. Saa elää niin kuin itselle sopii.
Erakkous on ehdottomasti minun juttuni. Mökki, järvi, sauna, oma rauha. Voi Jumalauta!