Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Olen kyllästynyt tähän toisia ihmisiä mollaavaan maailmaan. Sinkkuja haukutaan, vapaaehtoisestilapsettomia haukutaan, homoja haukutaan jne. Aina on joidenkin mielestä joku vika, jos ei elä niin sanottua normielämää. Kaikki eivät edes halua normielämää. On elämän rikkaus, että ihmiset ovat erilaisia. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Itse en ole koskaan halunnut perinteistä perhe-elämää. Olen onnellinen näin.
Toiset tykkää asua kerrostalossa ja toiset omakotitalossa. Toiset haluaa elää yksin ja toiset haluaa perheen. Toiset haluaa lapsia ja toiset ei. Toiset tykkää miehistä ja toiset naisista. Toiset ovat erakko luontoisia ja toiset sosiaalisia. Toiset ovat puheliaita ja toiset hiljaisia. Toiset tykävät opiskella ja toiset tykkäävät tehdä töitä. Toiset ovat tummia ja toiset vaaleita jne. Kukin eläköön tyylillään, kunhan on vaan itse onnellinen, elättää itsensä, ei käytä ketään hyväksi eikä ole paha eikä ilkeä kenellekään. On homoja, jotka ovat mukavia ja kunnon kansalaisia. Tiedän ihmisiä, joilla on lapsia eikä heillä pitäisi olla lapsia. On ihmisiä, jotka ovat onnettomia parisuhteissaan ja ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä yksin. On äiti-ihmisiä, jotka eivät osaa laittaa ruokaa ja sinkkuja, jotka tekevät hyvää ruokaa jne. Ei voi yleistää ihmisiä. Jokaisen pitää löytää oma elämäntapansa ja olla tyytyväinen siinä. Ketään ei saa tuomita eikä haukkua. Elämä on valintoja täynnä. Kaikki ovat taas-arvoisia.
En kaipaa minkaanlaisia sosiaalisiasuhteita en missään muodoissaan. Rakastan ja nautin yksinolosta. Olen onnellinen näin. Etätyö. Ei puolisoa, ei lapsia, ei kotieläimiä. Eikä ystäviä. Talous kunnossa ja oma rauha. Ulkoilua yksikseen ja kotona oloa omassa rauhassa. Mikään elämäntyyli ei voita omaani. En kaipaa yltiösosiaalista normielämää. Se on kaukana minusta.
Miksi ihmiset eivät millään usko, että jotakin ei seksi kiinnosta? Minua haukutaan vialliseksi, laiskaksi, hunsvontiksi jne. Ei millään uskota, että seksi ei kiinnosta ja että olen ahkera ja kiltti sekä haluan olla omissa oloissani. Itse tykkäävät seksistä ja minua haukkuvat. Minunhan se pitäisi niitä haukkua.
Uuden vuoden lupaukseni vuodelle 2023 on, että erakoidun täysin. Töissä käyn ja teen vain työni, mutta ihmisten kanssa en siellä sen kummemmin halua olla tekemisissä. Ja jätän kaikki ystäväni ja muutenkin lopetan kaikki ihmissuhteeni. Ovat aiheuttaneet minulle vain pettymyksiä ja pahaa mieltä. Alan elämään vihdoinkin itselleni, ajattelen itseäni ja pidän itsestäni hyvää huolta. Kuntoilen, ulkoilen, nukun, syön terveellisesti, hemmottelen itseäni. Nautin kotona olosta ja omasta rauhasta. Mies saa olla vielä toistaiseksi kuvioissa, on ihan ok tapaus. Tulee olemaan unelmavuoteni. Vuoden lopussa voin taatusti paremmin kuin koskaan.
Erakkoelämä alkoi täällä toukokuu 2010 jatkuu edelleen.Yksinäistä erakkoelämää yksin yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Erakkoelämä alkoi täällä toukokuu 2010 jatkuu edelleen.Yksinäistä erakkoelämää yksin yksiössä.
Parasta elämää. Minulla unelmana tälle vuodelle! Toteutan haaveeni vihdoinkin!
Olen erakkoluonne, onnellisesti ja vapaaehtoisesti. Yksinäisyyttä rakastava. Hiljainen puurtaja ja introvertti. Tykkään elää askeettisesti. Rakastan yli kaiken kuntoilua ja terveellisiä elämäntapoja. Viihdyn hyvin omissa oloissani ja kotonani. Olen tasainen ja rauhallinen. Pidän itsestäni. Muista ihmisistä en pidä. Tykkään luonnosta ja mökillä puuhastelusta ja siellä olosta.
Helppoa se on. Sen kuin erakoituu. Minäkin olen erakoitunut ja erakoituneena tulen aina olemaankin koska viihdyn parhaiten ollessani yksin :)
YKSINOLO ON PARASTA. ERAKKOUS ON LUXUSTA. ONNELLISIN OLOTILA. EN KESTÄ KETÄÄN MUITA KUIN ITSEÄNI. ONNEKSI PÄÄSIN EROON VONKAAVASTA MIEHESTÄ.
Minäkin jätin ystäväni. Ja nyt onnellisesti erakkona. En jaksanut ystäviäni, olivat rasittavia kaikki. Vielä vinkuvat perääni. En välitä niistä enää, vaan nautin yksinolosta. Niin parasta ja kivaa. Miksi pitäisi olla ystäviä?
Ihmiset ärsyttävät. Kaikissa on vain ärsyttäviä piirteitä. Eniten ärsyttää se kerskuminen ja itsensä korostaminen. Ihmisistä en piittaa. Ei haittaisi, vaikka ihmisiä ei olisi olemassakaan.yksinolo, rauha, luonto, kuntoilu, koti, kukat ovat paljon parempaa seuraa.
Olen tullut araksi, pelokkaaksi ja varovaiseksi ihmisten kanssa. En halua enää olla ystävien ikään enkä sisarusteni kanssa tekemisissä. Aina heidän kanssaan tekemisissä olo tuo ikävän olon, ahdistaa ja masentaa. En vastaa enää viesteihin, keksin tekosyitä tapaamisille jne. Varmasti saan kohta rauhassa erakoitua. Nuorena olin positiivinen ja en välittänyt ihmisten ikävistä piirteistä ja kommenteista. Iän myötä kaikki tällainen negatiivisuuksien ja ikävien ominaisuuksien korostuminen on alkanut käymään raskaaksi. Oma seura on parasta.
Totta!
Mutta tunnen olevani hyvin yksinäinen yleensä, minulla ei ole läheisiä ystäviä ollenkaan, mutta minua välillä hermostuttaa mennä ihmisten ilmoille esimerkiksi kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Uuden vuoden lupaukseni vuodelle 2023 on, että erakoidun täysin. Töissä käyn ja teen vain työni, mutta ihmisten kanssa en siellä sen kummemmin halua olla tekemisissä. Ja jätän kaikki ystäväni ja muutenkin lopetan kaikki ihmissuhteeni. Ovat aiheuttaneet minulle vain pettymyksiä ja pahaa mieltä. Alan elämään vihdoinkin itselleni, ajattelen itseäni ja pidän itsestäni hyvää huolta. Kuntoilen, ulkoilen, nukun, syön terveellisesti, hemmottelen itseäni. Nautin kotona olosta ja omasta rauhasta. Mies saa olla vielä toistaiseksi kuvioissa, on ihan ok tapaus. Tulee olemaan unelmavuoteni. Vuoden lopussa voin taatusti paremmin kuin koskaan.
Siinä täydellisen itsekeskeisen ihmisen näkemys hyvästä elämästä johon miestä tarvitaan vain statistiksi ja rahapussiksi maksamaan parempaa elintasoa. Toivottavasti miehesi älyää erota sinusta ja etsiä paremman puolison itselleen.
Jotenkin leimaavaa kutsua näitä rauhaa kaipaavia erakoita autisteiksi tai assburgereiksi.
Introvertti kirjoitti:
Totta!
Mutta tunnen olevani hyvin yksinäinen yleensä, minulla ei ole läheisiä ystäviä ollenkaan, mutta minua välillä hermostuttaa mennä ihmisten ilmoille esimerkiksi kauppaan.
Sinun perusluonteesi ei ole minkään erakon vaikka itse näin saatat luulla. Jokainen tapainoinen ihminen haluaa välillä muutakin kuin omaa seuraansa.
En ole koskaan kaivannut minkaanlaista sosiaalisuutta. En missään muodoissaan. Puhumattakaan, että pitäisi jonkun kanssa harrasta seksiä. Enkä myöskään koskaan ole tykännyt ihmisistä, lapsista enkä eläimistäkään. Olen aina rakastanut ja nauttinut yksinolosta. Kyllä aina töisdä olen tykännyt ydä, opiskella, kuntoilla, matkustella, harrastaa jne. Mutta en ole koskaan mitään seuraa kaivannut. Nähtävyydet, kauniit paikat, kauniit esineet, kukat, kaunis koti, puhdas luonto jne. Ovat olleet aina sydäntäni lähellä. En paha en ilkeä ole ollut koskaan kenellekään, mutta en vaan kaipaa kenenkään seuraa. Usein ihmisten seura on pahantahtoista ja ilkeää. Olen aina ollut onnellinen erakko.
Erakkona parasta. Pikku hiljaa olen siihen ajautunut. Ja syvemmälle siihen aion mennä. En ole koskaan onnistunut ihmissuhteissa. Ovat tuoneet minulle vain pelkkää mielensäpahoittamista, surua, murhetta, pettymystä, pahaa oloa jne. Kaikkea surua, murhetta ja mielipahaa. Todella raskaita ja ikäviä kokemuksia ihmisten kanssa olosta. Olen rikkoutunut niistä. Pikku hiljaa erakoiiduttuani alan paranemaan. On ainut lääke minulle. En kaipaa enää ihmissuhteita. Nautin erakkoudesta. Minulla on hyvä ja kiva elämä. Ja mielikuvitusta voi käyttää lisänä.
En ole koskaan kaivannut ihmisiä elämääni. En tarvi sellaisia. Yksinolosta saan paljon enemmän. Olen tasainen, rauhallinen ja hyvinvoiva ihminen. Joka johtuu nimenomaan siitä, kun olen epäsosiaalinen. Olen saanut elää mieleiseni elämän, En ole tanssinut kenenkään pillin mukaan. Olen aina ajatellut itseäni ja tykännyt itsestäni. Oma tila, aika, yksinolo ja rauha ovat minulle kaikki kaikessa. Ihmisiä en tarvi yhtään mihinkään. Työni voin tehdä itsenäisesti, kotona viihdyn yksin, kuntoilla ja ulkoilla haluan rauhassa.