Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!

Vierailija
09.12.2016 |

En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.

Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.

Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.

Kommentit (1660)

Vierailija
1281/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihitä itsesi, niin voitat tuhat taistelua.

Vierailija
1282/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka löytää itsensä, menettää riippuvuutensa muiden mielipiteistä.

Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albert Einstein, lainauksia

Jos haluat elää onnellista elämää, sinun on oltava kiintynyt päämäärään, ei ihmisiin tai asioihin.

Jos haluat muuttaa jotain pientä asiaa elämässäsi - muuta asennettasi, mutta jos tarvitset suurta muutosta - muuta ajattelutapaasi.

Et koskaan ratkaise ongelmaa, jos ajattelet kuten ne, jotka sen loivat.

Olemme kaikki neroja. Mutta jos kalaa arvioidaan sen perusteella, miten se osaa kiivetä puuhun, se elää koko elämänsä pitäen itseään hölmönä.

On vain kaksi tapaa elää elämääsi:

Yksi, ikään kuin ihmeitä ei olisi olemassa.

Toinen on ikään kuin kaikki maailmassa olisi ihme.

En tiedä, millä aseilla kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs maailmansota käydään kepeillä ja kivillä.

Älä pyri menestymään vaan tekemään elämästäsi mielekästä.

Asemamme maapallolla on todella hämmästyttävä. Kaikki esiintyvät siinä lyhyen hetken ilman selkeää tarkoitusta, vaikka jotkut onnistuvat keksimään tarkoituksen. Mutta tavallisessa elämässä yksi asia on selvä: me elämme muita varten - ja ennen kaikkea niitä varten, joiden hymystä ja hyvinvoinnista oma onnemme riippuu.

Jos jonain päivänä joudut valitsemaan koko maailman ja rakkauden välillä, muista: jos valitset maailman, jäät ilman rakkautta, mutta jos valitset rakkauden, voit valloittaa koko maailman.

Kun mieli on kerran löytänyt uuden ajatuksen, se ei koskaan palaa entiseen tilaansa!

Mielikuvituksella on enemmän merkitystä kuin argumenteilla ja faktoilla.

Vierailija
1284/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvää vauhtia erakoitumassa. Yritin nuorempana olla kuten muut ja ylläpitää kaverisuhteita, mutta vanhemmiten olen tajunnut ettei mun tarvitse. Viihdyn yksin koirani kanssa ja joskus harvoin on ihan kiva tavata ihmisiä. En myöskään pidä perheestäni ja olen lopettanut yhteydenpidon lähes kokonaan. Kaikki ilkeily, valehtelu, yms. huono käytös on alkanut ahdistaa enemmän ja enemmän, kun nuorena luuli että kohdalle sattui osumaan "mätiä omenoita" ja nyt on tajunnut, miten iso osa ihmisistä on ihan oikeasti sellaisia.

Vierailija
1285/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki erakoitujat;

ei se vaadi 65 sivun pähkimistä vauva-palstalla, senkus vaan otat ja häivyt pöpelikköön asumaan ilman nettiä, palveluita, juoksevaa vettä tms. Helppoo ku heinänteko. 

Tai sitten voit jatkaa kitisemistä tyyliin "en kestä ihmisiä, paitsi omaa perhettä, miestä, lapsia ja ystäviä", ja miettiä, että oletkohan oikeasti "erakko"henkinen tyyppi. 

Voit myös ehkä kasvaa henkisesti sen verran, että tunnistat olevasi huomionhakuinen lössöttäjä, joka kuitenkin viime kädessä haluaa sen "ahdistavan" yhteiskunnan palveluineen ulottuvilleen. Ja jatkaa elämääsi. Tai ei. Ihan up yours, kuten Nykänen hyppytornissa sanoi. 

Vierailija
1286/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He elävät ikään kuin he eivät koskaan kuolisi, ja kun he kuolevat, he huomaavat, etteivät he koskaan eläneetkään.

Konfutse

Vierailija
1287/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfutse, lainauksia

...

Ihmiset tuhlaavat terveyttään ansaitakseen rahaa ja käyttävät sitten rahaa terveytensä palauttamiseen.

Tulevaisuutta hermostuneina he unohtavat nykyhetken, joten he eivät elä nykyhetkessä tai tulevaisuutta varten.

Vierailija
1288/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfutse

Sydämen vetovoima synnyttää ystävyyden, mielen vetovoima synnyttää kunnioituksen, ruumiin vetovoima synnyttää intohimon, ja vain kaikki kolme yhdessä synnyttävät rakkauden.

Joskus kannattaa tehdä virhe, jos vain tietää, miksi sitä ei olisi pitänyt tehdä.

Otamme neuvoja vastaan tipoittain, mutta annamme niitä ämpäreittäin.

Jos he sylkevät selkääsi, olet voitolla!

Paras taistelija on se, joka voittaa taistelematta.

Onnellisuus on sitä, kun sinua ymmärretään, suuri onnellisuus on sitä, kun sinua rakastetaan, todellinen onnellisuus on sitä, kun rakastat.

Mies, joka on vuoren huipulla - hän ei pudonnut sinne taivaasta!

Kerro minulle ja unohdan, näytä minulle ja muistan, anna minun tehdä ja ymmärrän.

Elä sitä elämää, jota itse haluat, et sitä elämää, jota muut odottavat sinulta. Riippumatta siitä, vastaatko heidän odotuksiaan vai et, kuolet ilman heitä. Ja te saavutatte omat voittonne!

Yksinkertaisuus on yksi ihmisen parhaista ominaisuuksista.

Tuhannen kilometrin matka alkaa yhdestä askeleesta.

Onnen tavoittelussa on joskus vain pysähdyttävä ja oltava onnellinen.

Vierailija
1289/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki erakoitujat;

ei se vaadi 65 sivun pähkimistä vauva-palstalla, senkus vaan otat ja häivyt pöpelikköön asumaan ilman nettiä, palveluita, juoksevaa vettä tms. Helppoo ku heinänteko. 

Tai sitten voit jatkaa kitisemistä tyyliin "en kestä ihmisiä, paitsi omaa perhettä, miestä, lapsia ja ystäviä", ja miettiä, että oletkohan oikeasti "erakko"henkinen tyyppi. 

Voit myös ehkä kasvaa henkisesti sen verran, että tunnistat olevasi huomionhakuinen lössöttäjä, joka kuitenkin viime kädessä haluaa sen "ahdistavan" yhteiskunnan palveluineen ulottuvilleen. Ja jatkaa elämääsi. Tai ei. Ihan up yours, kuten Nykänen hyppytornissa sanoi. 

Miksi erakon pitäisi olla köyhä?

Vierailija
1290/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu ihmisten maailmaan. En ollenkaan osaa olla ihmisten kanssa enkä haluakaan olla. Nautin niin olla omissa oloissaan. Tykkään väritellä värityskirjoja, rakentaa palapelejä ja piirtää. Vaikka olen jo Keski-iän ylittänyt. Mies minulla on ja hänen seura riittää. Tykkäämme molemmat omista puuhistammekin. On tosi ikävää, kun pitää miehen sukulaisiin pitää yhteyttä. En millään haluaisi. Omiin sukulaisiin en halua pitää yhteyttä. En ole ollenkaan ilkeä ihminen. Mutta en casn tykkää kenestäkään ihmisestä. Ihmisten kanssa olo ei ole kivaa ja yleensä pahantahtoista. Aina puhutaan jostakin ilkeään sävyyn.

No, enpä ihmettele. Suttaa sinä vaan niitä kirjojasi miehesi kanssa - kukaan teidän seuraa kaipaa. Sen verran ylimielisiltä kuulostatte. 

Vierailija
1291/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sitä elämää, jota itse haluat, et sitä elämää, jota muut odottavat sinulta. Riippumatta siitä, vastaatko heidän odotuksiaan vai et, kuolet ilman heitä. Ja te saavutatte omat voittonne!

Vierailija
1292/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Bernard Shaw, lainauksia

Etäisyys ei pilaa mitään. Ikäero ei pilaa mitään. Vanhempien mielipiteet eivät pilaa mitään. Ihmiset pilaavat kaiken. Itse.

Kysymys "Mitä ihmiset ajattelevat?" - pitäisi olla viimeisellä sijalla. Pohjimmiltaan kukaan ei välitä. Elämä on sinun.

Vierailija
1293/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiirehdi auttamaan ihmisiä, jotka eivät ole sitä pyytäneet. Älä ota vastaan neuvoja ihmisiltä, jotka eivät ole pyytäneet niitä. Arvosta itseäsi, sanojasi ja ajatuksiasi.

Ihmiset ovat unohtaneet, miten rakastaa, ja kulutuskeskeisyys hallitsee maailmaa.

Nyt kun olemme oppineet lentämään ilmassa kuin linnut ja uimaan veden alla kuin kalat, puuttuu enää yksi asia: opimme elämään maan päällä kuin ihmiset.

Vierailija
1294/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olemme oppineet lentämään ilmassa kuin linnut ja uimaan veden alla kuin kalat, puuttuu enää yksi asia: opimme elämään maan päällä kuin ihmiset.

Vierailija
1295/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys ja lojaalisuus on kallis lahja, jota ei voi odottaa halvoilta ihmisiltä.

Ihmiset syyttävät aina olosuhteiden pakosta. En usko olosuhteiden voimaan. Tässä maailmassa menestyy vain se, joka etsii oikeat olosuhteet, ja jos hän ei löydä niitä, hän luo ne itse.

Ainoa järkevä henkilö oli räätälini. Hän otti mittani joka kerta uudestaan, kun hän näki minut, kun taas kaikki muut tulivat luokseni vanhojen mittojensa kanssa ja odottivat minun sopivan heille.

Vierailija
1296/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnassa on paljon pahaa, siksi moni vetäytyy pois, koska pahoja/rikollisia ihmisiä on niin paljon.

Itse viihdyn kaverien / mukavien ihmisten kanssa. Supliikki pelaa ja juttu luistaa.

Olen avoin, luova, iloinen, jopa keskustelun johtaja.

Mutta jos porukka on jäykkiä, ilkeitä ihmisiä en puhu juuri lainkaan.

Odotan vain milloin tuosta (pakko)tilanteesta pääsee pois -omiin oloihin tai parempiin piireihin.

Selvästi kadulla ja palstallakin näkee suomalaisten JÄTTISUUREN ahdistuksen/vitutuksen/köyhyyden joka johtaa ilkeilyyn, rikoksiin ja väkivaltaan. Sekä juopotteluun, masennukseen, stressiin.,..

Tilanne on huonontunut koko ajan ainakin 20 v ajan.

Asiallehan hallinto EI TEE MITÄÄN -koska ei välitä ihmisistä.

Eli suomella menee huonosti, silti jokainen vuosi on aina vielä huonompi kuin kuluva... nimittäin aina tammikuussa lukuisat verot ja maksu NOUSEVAT AINA eli KANSA KÖYHTYY sillä sekunnilla.

Samoin aina vanhenet (rupsahdat) taas vuodella ensi vuonna... sekin on miinus kaikille jo 18 täyttäneille...

Erakoksi voit paeta korpeen ihmisiä -mutta hallintoa ja verottajaa et pääsee suomessa pakoon.

Verolappu ja mätky tulee aina kaikille.

On tämä a la DDR koko suomi -pohjolan köyhin ja surkein maa.

Vierailija
1297/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en jaksa enää muuta kuin ihan lähipiiriäni.

Vierailija
1298/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki erakoitujat;

Miksi erakon pitäisi olla köyhä?

No, ei tietenkään tartte. Helpompihan se on erakoitua, jos on massia. Siitä vaan hankkimaan Kainuun nälkämailta erätorppa - siellä voi asustaa ihan rauhassa. Muistathan toki, että erakkoluonteena et tartte nettiä etkä sosiaalisia kontakteja. Tilailet vaan vaikka helikopterilla ruoat ja muut tavarat, joita tarttet, ja ohjeistat lentäjän tiputtamaan pakkaukset puolen kilsan päähän eräasumuksestasi. Edelleen - helppoo ku heinänteko. Paitsi että tosierakkona sulla ei ole nettiä tai puhelinta, joilla tehdä mitään tilauksia. Eikä postilaatikkoa varmaan ole ihan lähiseuduilla. Joten tervetuloa omavaraistalouteen, jota - oho oho - et omin nokkinesi saa pystyyn, vaan tarvitset niitä vittumaisia muita ihmisiä, jotka tällaisen mahdollistavat. Sorry, ei sittenkään taida olla helppoo ku heinänteko. 

Vierailija
1299/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa, Apollo —

Hyvien kirjojen vahvaa juomaa juoden

elänee joku läpi usean raskaan vuoden.

Työhön upoten toinen lannisti vaivat.

Kolmannen lunastaa korkeat jumalat saivat.

Niin edespäin. — En ollenkaan puhu noista,

joilla on kylmää järkeä monenkinmoista,

tarkoitan vain sieluja liekehtiviä,

jotka ei osanneet olla ei jäitä ei kiviä.

Lainaa heille, Apollo, tyyneyttäsi,

otsalle polttelevalle paina viileä käsi,

jotta he riemukseen tasapainon saavat,

arpeutuu sisäpuoliset taas palohaavat,

jotta he, tervein aistein, maailmastaan

ottavat sen, mikä otettava on vastaan,

jotta he tekonsa mittaisi oikein suhtein,

nuorina, kuin myös elämän ehtoopuhtein,

jottei säät ei jyrinät järkyttäisi,

jotta he, ihmeeksi itselleenkin, jäisi

hymyten syrjemmäs, kun kohtalo vakaa

kaikkien kouriin arpanappulat jakaa;

moni jos tarttuu niihin, kenties viittaa

kintaalla jokuset: kiitos, ei, en piittaa.

http://vihrearouva.net/kirjallisuus/hellaakoski.html

Vierailija
1300/1660 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen väsynyt kaikkiin sosiaalisiin peleihin, kieroiluun,selkäänpuukotukseen, kateuteen, kostoon. En vaan meinaa jaksaa. Miksei ihmiset kohtele yoisiaan hyvin?