Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!

Vierailija
09.12.2016 |

En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.

Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.

Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.

Kommentit (1660)

Vierailija
381/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa haisevan seksin harrastaminen, likaisten synnytysten kokeminen ja sotkuinen kakaraperhe-elämä.

Ostitko joululahjaksi :käsidesiä, saippuaa ja käsivoidetta?

Muista pitää hanskat kädessä kun poistut kotoa.l

Koti on tip top steriili. Ei harrasteta seksiä, eikä tehdä muita paheita. Eikä ole lapset ja kotieläimet sotkemassa. Itse olen siveellinen ja hieno.

Vierailija
382/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana erakko joulu oli. Söin, lepäsin, saunoin, katsoin telkkua, kuuntelin radiota, avasin paketteja, ulkoilin, ja nautin rauhasta ja hiljaisuudesta. Oma itse on paras ystävä❤️

Keltäs lahjat oli peräisin?

Parhaalta ystävältäni eli itseltäni tietenkin. Itse tietää parhaiten, mitä tarvii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa haisevan seksin harrastaminen, likaisten synnytysten kokeminen ja sotkuinen kakaraperhe-elämä.

Koti on tip top steriili. Ei harrasteta seksiä, eikä tehdä muita paheita. Eikä ole lapset ja kotieläimet sotkemassa. Itse olen siveellinen ja hieno.

ymmärrät kai että kyseessä on pakkoneuroosi

hävettiinkö kotonasi esim WC:ssä käymistä?

Vierailija
384/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärrät kai että kyseessä on pakkoneuroosi

hävettiinkö kotonasi esim WC:ssä käymistä?

Olen aseksuaali sekä onnellisesti ja vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
385/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos seksille, tupakalle, alkoholille, ylensyönnille ja muille paheille. Kuntoilu ja opiskelu ovat paljon mielenkiintoisempia. Siksi olen erakko, kun ihmiset ovat niin paheellisia.

Vierailija
386/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kyllästynyt ihmisiin. En pidä enään ihmisistä. Yksi kaveri hokee joka väliin nimeäni kun juttelemme, joka lause alkaa niin että kuule ja sitten nimeni. Tunnin keskustelun aikana hän on toistanut ainakin 30 kertaa nimeni, vaikka olen siinä vierellä. Tuntuu jotenkin hullulta päsmäröinniltä. Toinen kaveri katsoo paljon televisiota ja puhuu vain niistä ohjelmista. Aina aloittaa että eilen tuli sellainen ohjelma ja plaap,plaap. Ei voi koskaan kysyä vaikka että katsoitko sinä eilen sen ohjelman. Monesti olenkin katsonut itsekin saman mutta kun yritän sanoa väliin, että joo, minäkin katsoin niin hän ei yhtään kuuntele vaan jatkaa selitystä, kertoen koko ohjelman kulun. Sitten vielä pari tuttavavaa ovat sellaisia että, mitä vaan minä alan itse kertomaan, niin he keskeyttävät heti päälle puhuen ,että kun minä, minä, minä sitä, minä tätä ja aina laitetaan vaikka valehdellen paremmaksi. Saatetaan vaikka muodollisesti kysyä, mitä kuuluu, mutta kun ehdin yhden lauseen sanoa niin jo tulee että kun minä... koskaan ei mitään jatko kysymystä esitetä minulle vaan aina on oma asia jo kielen päällä eikä malteta yhtään kuunnella.

Vierailija
387/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä tulee niin kriittiseksi, että kenenkään seura ei enään kelpaa. Kaikki vaan ärsyttää. Nuorempana ajatteli kaikista vaan positiivisesti. Ei huomannut ikäviä puolia ihmisistä. Yksinäisyys on parasta. Ei vaan kerta kaikkiaan enään jaksa yhtään ketään eikä mitään.

Vierailija
388/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ärsyttää, jos on kiltti ja viihtyy yksin. Levitellään perättömiä juoruja. Halutaan mustamaalata. Minä sain pienellä paikkakunnalla kylänlumpun maineen. En tiedä, mistä nämä juorut lähtivät liikkeelle. Tuntui pahalta. Nyt asun isossa kaupungissa ja saan elää ihan rauhassa erakkona.

Vierailija
389/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin myös asuntoa. Naapurini levitteli minusta juoruja, että miehet vaan vaihtuu ja kotikin on kuin sikolätti. Asun yksin, ei ole miehiä, lapsia, eikä kotieläimiä. Koti on siisti. Itsellä on monta lasta ja taitaa olla oma koti epäsiisti. Oli väsyneen oloinen. Ehkä kateellinen omasta rauhasta I ja vapaudestani. Urheilen ja ulkoilen paljon. Kuulin kautta rantain näitä juoruja. Ihana, nyt uusi asunto ja erittäin siisti.

Vierailija
390/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain yksinkertaisesti pidä ihmisistä. Oma seura kullan arvoista. Olen muuttanut kauas kaikista ystävistä, tuttavista ja sukulaisista. Saa elää ihan rauhassa tuntemattomana omaa hyvää elämää. Johon kuuluu työ, opiskelu, kuntoilu ja kotityöt. Muuten olen omissa oloissani. En halua tutustua tai ystävystyä keneenkään. Tykkään viettää aikaa kotonani.

Vierailija
391/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nuorena ihmettelin vanhempia ihmisiä, jotka olivat negatiivisia ja haukkuivat kaikkia. Ajattelin, että mikseivät nauti elämästä ja ole positiivisia. Nyt kaikkia ikävyyksiä elämässä kokeneena, olen itsekin negatiivinen ja näen vain vikoja ja virheitä ihmisissä. Kaikki ärsyttää. Haluan vain hautautua kotiini.

Vierailija
392/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut niin paljon kuraa ja paskaa niskaani elämäni aikana. Sekä ystävyyssuhteissa, seurustelusuhteissa, työelämässä ja opiskeluelämässä. Olen itse kiltti, ahkera ja ystävällinen. Ei mitään arvostusta. Ex mieskin haukkui minua siitä, että en juo enkä polta ja menen illalla liian aikaisin nukkumaan ja aamulla herään aikaisin lenkille. Olen huomannut, että olen aivan liian kiltti tähän maailmaan. Haluan eristäytyä ja elää yksin. Niin on parempi.

Vierailija
393/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi rakastan tätä keskustelua. Onko todella niin että ihmiset eivät enää kestä toisiaan vai onko nykyaikana vaan "helpompi" puhua ihmisvihastaan ääneen? Mistähän tämä johtuu? Tuntuu että 2000-luvulla oli kaikkien oltava niin sosiaalisia ja yksinäisiä ihmisiä pidettiin friikkeinä. Nykyään taas vaikuttaa siltä että hyvin moni nauttii ihan omasta olostaan :)

Vierailija
394/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on helpottanut niin paljon erakkouden myötä. Olen vaan kertakaikkisesti lopettanut yhteydenpidon ihmisiin ja kaikenlaisissa kissanristiäisissä kulkemisen. Muuton myötä päätin aloittaa hiljaiselon. Nautin nin suunnattomasti erakko elämästäni nyt. Työ on ainut sosiaalisuuteni ja se riittää vallan mainiosti. On yhtä juhlaa vapaa-aika vain kotona ollessa. Telkku, kirjat, musiikki, netti ja kaikki kodin sisällä tapahtuva puuhastelu on hunajaa. Muuta en kaipaa.

Vierailija
395/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava, että on tällainen ketju. Iso kiitos siitä. On niin mahtava lukea kuin ihmiset nauttivat erakkoudesta, eivätkä halua edes omia lapsia. Uskalletaan olla rehellisiä. On vapauduttua siitä pakko sosiaalisuudesta ja äitimyytistä. Kulissien takana ihmiset kuitenkin haluaisivat olla yksin ja lapsettomia. Oma rauha ja vapaus parasta. Rahastakin saa tykätä. En tunne tätä ketjua lukiessani itseäni enää vialliseksi, oudoksi jne. Vaan voin täydes symestäni olla onnellinen erakko, vapaaehtoisesti lapseton, aseksuaali, nauttia kalliista asunnostani ja kesäpaikastani. Ei tarvi välittää pakko sosiaalisten ja perheellisten paheksunnasta ja painostuksesta. Kiitos ihanat erakot tästä ketjusta. Tämä on ihanaa luettavaa ja vahvistaa minua ja tekee entistä onnellisemmaksi.

Vierailija
396/1660 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtava, että on tällainen ketju. Iso kiitos siitä. On niin mahtava lukea kuin ihmiset nauttivat erakkoudesta, eivätkä halua edes omia lapsia. Uskalletaan olla rehellisiä. On vapauduttua siitä pakko sosiaalisuudesta ja äitimyytistä. Kulissien takana ihmiset kuitenkin haluaisivat olla yksin ja lapsettomia. Oma rauha ja vapaus parasta. Rahastakin saa tykätä. En tunne tätä ketjua lukiessani itseäni enää vialliseksi, oudoksi jne. Vaan voin täydes symestäni olla onnellinen erakko, vapaaehtoisesti lapseton, aseksuaali, nauttia kalliista asunnostani ja kesäpaikastani. Ei tarvi välittää pakko sosiaalisten ja perheellisten paheksunnasta ja painostuksesta. Kiitos ihanat erakot tästä ketjusta. Tämä on ihanaa luettavaa ja vahvistaa minua ja tekee entistä onnellisemmaksi.

Olen niin samaa mieltä kanssasi, tämä on tosi ihana ketju 💚

Olen tämän ketjun nro 234 ja olen saanut myös paljon vahvistusta näitä luettuani. Toivon todella, että ihmisillä olisi mahdollisuus ja voimia toteuttaa unelmiaan. Jaksamista kaikille ja aina vaan parempaa uutta vuotta!

Vierailija
397/1660 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen perheenemäntä. Aina haaveilin erakkoudesta. Nyt uskallan jo sen sanoa. En juuri ollenkaan nauttinut perheenemäntänä olosta. Passata miestä ja lapsia. Nyt en passaa ketään muuta kuin itseäni. Nautin. En kaipaa mitään vieraita kylään ja passattavaksi. Mieluummin vaikka käyn ulkoilemassa sillä aikaa kuin passaisin vieraita. Luen hyvää kirjaa paljon mieluummin kuin juttelen turhanpäiväisiä vieraiden kanssa. Nautin nin yksinolosta. Vain keittää kahvikuppi itselleni ja herkullinen pulla ottaa jääkaapista itselleni ja istahtaa nauttimaan päiväkahvit. Ei tarvi leipoa niska limassa pullia pakkaseen ja keittää kymmenen litran kattilaa perunoita perheelle. Nyt on alkanut elämä.

Vierailija
398/1660 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole varsinaisesti tapahtunut mitään ikävää ihmissuhteissa. Mutta olen vain aina viihtynyt yksin ja ollut erakkoluonne. Saan yksin puuhastelusta ja olemisesta enemmän kuin ihmisseurasta. En vain kaipaa ihmiskontakteja. Ei ole tarvetta kuulumistenvaihtoon kenenkään kanssa. Miksi kertoa omia asioitaan muille. Eikä kiinnosta toisten asiat. En kaipaa myöskään perhettä ympärille pyörimään. Elämäni sisältö on työ, kuntoilu, ulkoilu, kotona oleskelu, tv, itsensä kehittäminen kurssein, koulutuksin ja lukien. Päivät menevät kivasti ja jäljelle äävän ajan haluan olla itsekseni. En halua täyttää sitä ihanaa oloa ihmisillä.

Vierailija
399/1660 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän haluaa olla omissa oloissaan. Miksi pitäisi olla ihmisten kanssa tekemisissä. Aivan turhanpäiväistä touhua. Jonninjoutavaa höpöttämistä. Oma rauha voittaa kaiken.

Vierailija
400/1660 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mikä työ sopisi tuohon elämäntyyliin? Jos löydän sopivan työn, toteutan ajatuksen.

Mulla on jo sellainen työ. Voin halutessani tehdä töitä täysin etänä. Käyn kuitenkin enemmän ihmisten ilmoilla töissä ihan vain senkin takia, että päivissä on rytmi ja poistun kotoani. Muuten minusta voisi liiankin helposti tulla täysi erakko, joka ei oikeasti poistuisi kotoaankaan mihinkään.

ap

Kerro työsi! Please. 😢