Mä haluaisin erakoitua. En jaksa olla ihmisten kanssa!
En tiedä, mistä tämä johtuu ja voiko asialle tehdä jotain. Mä vaan väsyn ihmisten kanssa olemisesta tolkuttomasti. Jotkut saa sosiaalisesta elämästä energiaa, mutta mulla kaikki energia lähtee ihmisten kanssa olemisesta. Tykkään olla yksin, enkä ollenkaan pidä itseäni yksinäisenä. Minulla on paljon ystäviä, mutta voin hyvin nähdä niitä 1-4 kertaa koko vuoden aikana. Se riittää.
Unelmani olisi muuttaa johonkin toiseen maahan ja olla siellä ihan itsekseni. Ei olisi mitään paineita olla kenenkään kanssa ja kotimaan ystäviä näkisin ihan yhtä paljon kuin nytkin.
Ärsyttää elää tällaisessa yhteiskunnassa, jossa vain ulospäinsuuntautuneilla ja yltiösosiaalisella olemisella on jotain merkitystä.
Kommentit (1660)
Miksi olen ollut niin tyhmä, että olen mennyt naimisiin. Haluaisin asua yksin. Muuten olen jo erakoitunut. Mies on vielä riesana.
Olen niin pettynyt ihmisiin. Itse yritän aina olla kiva. Sanoa jotain positiivista. En loukkaa. Haluaisin, että kaikilla olisi hyvä olla. Saan vaan ihmisiltä kaikkea negatiivista ja loukkaavaa kuulla. Ovat aivan päinvastaisia kuin minä heille. Ihan niinkuin tarkoituksella haluaisivat aiheuttaa pahanmielen. Tuntuu niinkuin hyväntuulisuuteni ärsyttäisi heitä. En ärdyttääkseni hymyile. Minulla on ollut hyvinkin rankkaa välillä, en silti ole ollut ilkeä kenellekään. Tuntuu, että joillain menee aina niin hyvin, että lauotaan toiselle, mitä sattuu. Haluan erakoitua. Se on ainut keino säilyttää hyväntuulisuuteni.
Ihana, niin ihana. Tänään oli viimeinen työpäivä. Seuraavan kerran töihin vasta ensi vuonna, Uudenvuoden jälkeen. Nautin niin suunnattomasti. Kävin kaupassa ja ostin kaikkea hyvää. Laitoin nyt saunan päälle. Teen kasvohoidon itselleni. Tilasin joululahjaksi itselleni muutaman hyvän kirjan, elokuvan ja cd-jevyn. Ne tulivat viikolla postiin ja hain ne. Ostin myös uuden oloasun ja pehmosukst itselleni joululahjaksi. Asuntoni on jouluvalaistuksessa. Iltapalaksi juon glögiä ja pari voileipää kinkun kera sekä pöpsin pipareita. Vietän ihanaa aikaa itseäni hemmotellen ja nauttien. Hyvää Joulua kaikille erakoille ja Onnen täyttämää vuotta 2020💛🧡💚💙❤️
Minusta on tullut ihmisvihaaja. On pakko erakoitua, että säilyn järjissäni. Mitä enemmän olen ihmisten kanssa tekemisissä, sitä onnettomampi olen. Mitä vähemmän olen ihmisten kanssa tekemisissä, sitä onnellisempi olen. Olen vielä kaiken lisäksi ammatiltani sairaanhoitaja. Olen nähnyt kantapään kautta, miten tympeitä ihmiset ovat ja elävät huonosti. Työ on välttämätön paha enään.
Erakkous on tehnyt minusta onnellisen. Ihmissuhteita en todellakaan kaipaa. Jos joku yrittää lähestyä, niin näytän kyllä ettei kiinnosta. Saatan jopa lyödä, jos ei tajua lähteä. Voisin vaan päivä kaudet olla kotonani, enkä pitkästyisi. Tympäisee oikein, kun joutuu jonnekin asioille lähtemään. Katsella niitä ihmisapinoita.
Olen erakoitunut. Koska en jaksa ystäviäni, sukulaisiani ja tuttaviani, joilla on lapsia. Itse en ole halunnut lapsia. Haukkuvat minua itsekkääksi, luuseriksi, vialliseksi jne. Olen ihan työssä käyvä normaali nainen ja en ole omasta tahdostani halunnut lapsia. Mies löytyy. Tykkään vapaa-aikana kuntoilla ja opiskella. Olen hoitoalalla. Minulle on ihan töissäkin sanottu, että miten voin olla hoitoalalla, kun en edes halua omia lapsia. Luulen, että on kateutta. Toisilla on lapset vielä hoidettavana töiden jälkeen ja minä painelen vain kuntosalille. Tykkään myös matkustella ja shoppaillua. En halua kerskua, mutta olen hyvässä kunnossa ja satsaan aikaa ja rahaa itseeni. Se ärsyttää rupsahtaneita mammoja. Alkavat minua haukkumaan. Enhän minäkään hauku heitä, vaikka ovat tehneet lapsia. Töissäkin jaksan paremmin kuin he, kun ei ole lapsia väsyttämässä.
Minä myös. Voin tulla sun kaveriks, riittää että sulla on hyvä pylly niin meidän ei tarvitse edes katsella toisiamme.
Joka toinen suomalainen haluaisi suurinpiirtein erakoitua enemmän tai vähemmän. Ja mitä sitten? Ei mitään, lisää kerrostaloja vain rakennetaan joka paikkaan, että ihmiset saavat nauttia toisistaan entistäkin enemmän :P
On vaan todettava, että ihmiset eivät vaan enään kestä toisiaan. Marsissa on tilaa. Sinne vaan.
Olen itse sosiaalinen ja tykkään olla ihmisten kanssa ja jutella. Olen ajatellut, että minussa on joku vika, kun minulle ollaan niin tylyjä. Ihmiset ovatkin erakkoja. Eivät halua jutella. Nyt ymmärrän.
Minusta on kamalia kaikki vierailut jne. Yrittää vääntää väkisin juttua. Ei ole mitään järkeä pakko sosiaalisuudella. Paljon mukavampaa olla kotona omissa oloissaan. Ketään ei kuitenkaan toisen seura aidosti kiinnosta. Pakko seurustelua, ahdistavaa.
Olin ennen ihana ihminen. Aina ajattelin muita. Olin tosi tyhmä. Katkeroiduin. Kukaan ei arvostanut. Nyt hirviö. Oma isänikin on vanha ja sairas nyt. Ei ole mitään tunteita häntäkään kohtaan. Hoitakoot hoitajat. On ollut aina niin ilkeä. Nyt olen itse samanlainen.
Ihana, että ihmiset ovat löytäneet onnen erakkoudesta. Alanpa itsekin harkitsemaan erakoitumista. Tuntuu, että todellakaan ihmisistä ei oikein mitään hyvää mieltä ainakaan saa. Enemmänkin ovat sellaisia minä itse ihmisiä. Ja muutenkin tympeitä. Harva ihminen on ihana, josta saa hyvää mieltä. Sitä kyllä sitten osaakin arvostaa. On kauan hyvä mieli. Minulla on ystävänä yksi varakas rouva, joka on alkoholisti. Ihana ihminen. Ehkä raha mahdollistanut tämän alkoholismin. Käyn aina joskus hänen luonaan, teen pieniä apuja. Kehuu ja kiittelee sekä pakitsee runsain mitoin. Tulee aina niin hyvä mieli pitkäksi aikaa itsellekin hänen luonaan käymisistä. Nytkin on komea kukkakimppu, iso konvehtirasia, kaunis kynttiläkoriste ja viinipullo pöydällä. Sain ne häneltä. Soitti, että tulla hakemaan joululahja. Vasta, kun käytin häntä pienillä asioilla, niin antoi pussilakanasetin ja pyyheliinasetin tai osti ne samalla kauppareissulla. Aivan ihana ihminen. Ei ole ikinä vielä sanonut minulle pahaa sanaa. Tykkään hänestä aivan hirmuisesti. Ehkä siksi onkin alkoholisti. On liian ihana ihminen tähän kylmään maailmaan. Kun tarkemmin ajattelen, hän on ehkä ainut ihminen, jonka haluan säilyttää ystävänä, jos erakoidun.
En olisi ikinä nuorena uskonut, että minusta tulee iän myötä tällainen erakko. Ihmissuhteet oli kaiken A ja O. Pettymyksiä tuli myös paljon. Nyt ärsyttää, jos joku lähettää viestinkään. Tuntuu häirinnältä. Haluaa vaan olla rauhassa. Oma koti on kaiken A ja O. Ihan vaan olla omassa rauhassa. Kauppaan lähtökin on jo vaikeaa. Lukeminen ja sohva parasta.
Erakkona ollaan ja elämästä nautitaan näin. Mitään muuta en kaipaa. Tämä on parasta. Kotona olen aina. Aika ei käy yhtään pitkäksi. Ristikoita täytän, kudon, neulon, virkkaan, maalaan, askartelen, luen, surffaan netissä, teen koruja, piirrän kortteja, ompelen vaatteita, leivon, laitan ruokaa, jumppaan, saunon, kuuntelen musiikkia, kokoan palapelejä, hoidan kukkia, siivoan ja järjestelen paikkoja, kerään leivonta-, ruoka- ja makeisreseptejä. Välillä on pakko käydä kaupoissa ja ostamassa kaikkia näitä tarvikkeita, mitä kotona puuhasteluun tarvitsen. Mutta se on välillä kivaa. Käydä tuulettumassa.
Ihmisten kanssa oleminen kaikissa muodoissaan on epämiellyttävää. Oma seura parasta. En omista edes toimivaa kännykkää. Ovikellokin on rikki. Sähköpostia en ole laittanut. Sukulaiset asuvat 500 kilometrin päässä. Työpaikalla juon ja syön eri aikaan kuin muut. Ulkoilemassa käyn pimeällä. Lapsia en siedä ollenkaan.
En tykkää koko Joulun ajasta. Haluaisin vaan olla rauhassa mieheni kanssa kotona. Pitää mennä anopin luo. Huomenna menemme anopin naapurin synttäreille. Joka on vuosien varrella tullut tutuksi. On sellainen nainen, joka kersku koko ajan itsellään. Aattona menemme käymään anopin kautta tutuksi tulleen miehen luona sairaalassa. Hän on vakavasti sairaana. Muuten vietämme aikaa anopin kanssa. Olemme koko Joulun anopin luona. Hän asuu aika kaukana. On piikikäs ihminen. Tiedän, että taas sanoo jotakin ilkeää. En itse haluaisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Mutta mieheni on niin velvollisuudentuntoinen, että pitää hyvää huolta äidistään. Sitten, kun tulemme sieltä pois, niin minulla on heti kaksi päivää töitä. En saa olla omassa rauhassa ollenkaan. Usein miehenikin seura on liikaa. Mieluummin eläisin ihan yksin ja erakkona. Mieheni on vähän samanlainen piikikäs kuin äitinsäkin.
Inhoan kaikkia ihmisiä vauvasta vaariin. On parempi pysyä mökissään. Ei tarvi kuin hetki kuunnella jotakin, niin näen punaista.
Nyt alkaa Joulurauha. Ei missään tekemisissä ihmisten kanssa koko Jouluna. Vain omissa oloissaan. Jos joku yrittää jotenkin häiritä, niin kinkulla päähän.
Rakastan omaa rauhaa, vapautta ja yksinäisyyttä sekä rahaa, tavaraa ja mammona. Nämä asiat antavat minulle kaiken sen onnen ja ilon, mitä tarvitsen. Tykkään tehdä bissnestä. En tykkää lapsista, eläimistä enkä ihmisistä. En halua niitä ympärilleni pyörimään ja elämääni pilaamaan. En halua olla vapaa-ajalla enkä töissä missään tekemisissä ihmisten kanssa. Vain välttämättömät pakkoasiat.