Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joka työpaikkalla on aina se yksi tai pari, jotka eivät lähde mihinkään yhteisiin tapahtumiin?

Vierailija
05.12.2016 |

Kyselin etukäteen, ketkä tulossa pikkujouluihin. Ja työkaverini vaan totesi "en taida tulla". Juu se on tiedetty jo 5v, turhaa kai sitä on enää kysyä.

Kommentit (238)

Vierailija
81/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden mielelläni, jos se on palkallista työaikaa, josta saa normaalit ylityökorvaukset. Vapaa-aikaani en kuitenkaan työasioihin käytä.

Ei se mikään työasia herranenaika ole vaan bileet??? :D löysätkää vähän pipoa

Bileet eivät mielestäni ole vapaa-aikaa vaan työaikaa, jos ne ovat firman pippalot. Onko tämä niin vaikea käsittää? Vai eikö sinulla ole muita ihmissuhteita työtovereiden lisäksi?

Vierailija
82/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien pitäisi lähteä työpaikan vapaa-ajan juttuihin edes? Monelle riittää se sosialisointi työpäivän aikana. ja etenkään pikkujouluihin ei ole mikään pakko lähteä: jotkut vain eivät halua nähdä työkavereitaan kännissä.

Miksi tämä kaivelee niitä, jotka mielellään niihin juhliin lähtevät?

Varmaan siksi, että haluaisivat nähdä kaikki työkaverit kännissä mokailemassa. Ei tunnu omat mokailut niin pahalta kun kaikki muutkin örveltävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä pikkujoulut olisivat hyvä tapa tutustua muihin firman ihmisiin, todellisuudessa kaikki viettävät aikaa oman osastonsa keskuudessa. Vieraisiin pöytiin ei huudella. Oman osaston porukka ei vain ole erityisemmin innostunut pikkujouluista tai muista juhlista, joten ei sinne yksin-kaksin viitsi lähteä ja muiden seuraan tunkeutua. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
84/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeita yksilöitä, jotka eivät pelkää sitä, että heistä puhutaan poissaollessa pahaa.

Myös tehokkaita, koska ymmärtävät, että vapaa-aika on vapaa-aikaa. Vain isojen pamppujen tarvitsee verkostoitua vapaa-ajallakin. Aion itsekin alkaa toimia samoin.

Vierailija
85/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ei ole AVEC

Vierailija
86/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden mielelläni, jos se on palkallista työaikaa, josta saa normaalit ylityökorvaukset. Vapaa-aikaani en kuitenkaan työasioihin käytä.

Ei se mikään työasia herranenaika ole vaan bileet??? :D löysätkää vähän pipoa

Jos se on työpaikan järjestämä tapahtuma, silloin se on työasia, ja joko se on vapaaehtoinen (enkä mene sinne), tai sitten siitä maksetaan käypä korvaus. Vapaa-aikaani en käytä työasioihin. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
87/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 16.00 jälkeen en osallistu mihinkään. Touhuan mielummin lasteni kanssa.

Vierailija
88/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan mene työpaikan pikkujouluihin, koska töissä on ärsyttävää selän takana juoruilua. Ihan tarpeeksi jo siinä, että työaikana kestää sitä nurkan takana supattelua, kun on aina pakko jotakuta työkaveria arvostella ja ruotia. Miksi kuluttaisin vapaa-aikaani moisiin tyyppeihin?

Vierailija
89/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35 kirjoitti:

Minä ainakin kierrän kaikki työpaikan yhteiset tapahtumat kaukaa. Ihmiset ovat oikein mukavia, mutta haluan pitää työn ja vapaa-ajan välillä todella selkeän eron. En halua juuri tavata työkavereita vapaa-ajalla, en välitä pikkujouluista enkä työpaikan ihmisten välisistä jutuista tai ihmissuhteista. Otan kohteliaasti etäisyyttä.

En halua märehtiä työasioita vielä vähällä vapaa-ajallanikaan, vaan keskityn omaan perheeseeni, omiin tekemisiini ja kavereihini.

Ajattelen aivan samalla tavoin. Minut on palkattu tekemään työtä, ei seurustelemaan vapaa-ajallani työkaverieni kanssa. Yritän täyttää työnantajan toiveen ja tehdä työni mahdollisimman hyvin. Tulen hyvin toimeen kaikkien työkaverieni kanssa, mutta minulle riittää se, että seurustelen heidän kanssaan kahvitunneilla ja ruokatunneilla työpäivän aikana. Vapaa-aikani tarvitsen rentoutumiseen ja haluan viettää sen yksin, ilman työkaverien seuraa. Haluan tehdä vapaa-ajallani sitä, mitä itse haluan, mistä nautin ja mikä antaa minulle hyvän  ja rentoutuneen olon. Vapaa-aikani viettäminen esim. työpaikan pikkujouluissa ei anna minulle mitään positiivista tunnetta ja on pois omasta henkilökohtaisesta vapaa-ajastani. 

Vierailija
90/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin osa-aikaisena, enkä päässyt yksikön palavereihin "ettei mene työaikaa hukkaan" enkä kehityspäiviin "ettei mene työaikaa hukkaan". Tähän ynnätään vielä havainto siitä, kuinka paljon työkaverit juoruavat muista työkavereista kun nämä eivät ole paikalla. Hmmm, kiinnostaako tällaisen pestin jälkeen viettää pikkujouluja ja leikkiä kivaa työyhteisöä, kun on tehnyt töitä täysin työporukan ulkopuolelle puskettuna. Joo, ei kiitos.

Vierailija
91/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan omasta puolestani, että täällä ei oo MLL hoitopalvelua ja sukulaiset asuu kaukana. En voi jättää lapsia yksin kotiin. Joku firman pikkujoulu on aika turha meno jonka vuoksi jättää lapset jollekin naapurin teinille ja olla itse sydän syrjällään mitä kotona tapahtuu.

Vierailija
92/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu ei ole AVEC[/autre]

No ei se voi olla AVEC, kun sille avecille pitäisi tehdä työsopimus ja maksaa palkkaa ja korvauksia pikkujouluihin osallistumisesta. Helpommalla pääsee kun ei järjestä pikkujouluja. Joku valittaa aina järjestät tai et. Kun et järjestä niin ainakin säästät sen kymmenen tuhatta euroa.

Vierailija
93/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikkujouluista sais triplapalkan niin ehkä sitten. Muuten ei vois vähempää kiinnostaa vapaa-aikaa viettää työkavereiden kanssa. Jotenkin toi 40 h viikossa samat naamat ympäri vuoden riittää mulle.

Vierailija
94/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helvetin vammainen pitää olla duunipaikan, jossa on kahdet pikkujoulut? :D

Työttömän av-mamman varmaan vaikea ymmärtää että jotkut työskentelevät isoissa firmoissa. Meillä on ainakin yksikön pienet pikkujoulut ja sitten firman parin tuhannen hengen pikkujoulut.

Eli aivan helvetin vammaista. 😒

Meidän firmassa on useita tuhansia työntekijöitä ja yhdet pikkujoulut. Joten vammaiselta tuo minustakin kuulostaa..

Meillä on viitisen sataa työntekijää ja pikkujouluja on joinakin vuonna jopa kolmet :) Tiimillä omat, joissa mennään syömään ja keilaamaan tms., paikallisen toimiston (n. 100 henkeä) yhteiset ja vielä isot, sidosryhmillekin avoimet pikkujoulut. Kaikki eivät tietenkän pääse tai halua osallistua kaikkiin, mutta yllättävän suuri osa kuitenkin. Meillä on hyvä työilmapiiri ja muutenkin melko paljon yhteisiä sosiaalisia tilaisuuksia.

Vierailija
95/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin osa-aikaisena, enkä päässyt yksikön palavereihin "ettei mene työaikaa hukkaan" enkä kehityspäiviin "ettei mene työaikaa hukkaan". Tähän ynnätään vielä havainto siitä, kuinka paljon työkaverit juoruavat muista työkavereista kun nämä eivät ole paikalla. Hmmm, kiinnostaako tällaisen pestin jälkeen viettää pikkujouluja ja leikkiä kivaa työyhteisöä, kun on tehnyt töitä täysin työporukan ulkopuolelle puskettuna. Joo, ei kiitos.

Eipä yhtään kivaa, ilmeisesti teillä on tooosi hierarkinen työyhteisö. Sellaista sivusta seuraan.

Vierailija
96/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että heillä on jotain ongelmia päässä ja usein nämä henkilöt on muutenkin erikoisia.

Minunkin työpaikalla on nyt ollut vajaan pari vuotta hyvin hiljainen mies töissä, hän ei oikeastaan koskaan aloita mitään keskustelua kenenkään kanssa (ellei kyseessä ole pakollinen työasia), nykyisin alkanut joskus tervehtimään oma-aloitteisesti. Ei tule koskaan esim. syömään toisten kanssa vaan menee aina itsekseen nurkkapöytään missä ei ole ketään muita. Kuten arvata saattaa, ei lähde koskaan mihinkään tapahtumiin.

Tuntuu siltä ettei sillä ole ihan kaikki kotona, kun ei oikein meinaa ottaa kontaktia toisiin ihmisiin vaikka on joka päivä samassa työpaikassa. Juttelee kyllä väkinäisesti jos menee esim. syömään samaan pöytään ja alkaa kysellä kaikennäköistä, mutta huomaa selvästi että ei ole ihan luontevaa. Vastailee hyvin lyhyesti, ei esitä mitään vastakysymyksiä tai edes yritäkään pitää keskustelua yllä. Heti kun on syönyt niin lähtee nopeasti pois sanomatta sanaakaan.

Eikö tuossa vaiheessa jo pitäisi ymmärtää, että hän ei nauti seurastasi? Minä en jaksa keskustella läheskään jokaisen ihmisen kanssa, koska valtaosa ihmisistä on liian tyhmiä ja tunteella ajattelevia oikeaan keskusteluun. En jaksa olla jatkuvasti korjaamassa heidän mielipiteitään etenkin, kun valtaosa ihmisistä ei tykkää siitä, että heitä korjataan. En halua myöskään esittää myötäileväni, kun toinen puhuu täyttä paskaa.

Tykkään puhua enemmän naisten kanssa, koska he antavat yleensä minun puhua ja kuuntelevat. Heillä ei ole yleensä vahvoja mielipiteitä (ainakaan sellaisilla naisilla, joista pidän) ja he ovat siten valmiina oppimaan. Sitten kun he puhuvat, niin he puhuvat asioista, joissa mielipiteille on enemmän sijaa. Tuohan kaunis nainen lisäarvoa keskusteluun muutenkin, vaikka itse keskustelu ei olisi kovin mielenkiintoinen.

Joka tapauksessa työpaikalla keskustelu on yleensä niin pinnallista ja täysin joutavaa löpinää, että en jaksa lähteä siihen. Mieluummin keskustelen kahdestaan ja kunnolla jossain rauhallisessa paikassa itseäni kiinnostavan naisen kanssa tai vaihtoehtoisesti hyvällä kaveriporukallani, joka on ollut sama jo vuosikausia. Töihin tulen tekemään työni ja sosialisointi tauoilla on välttämätön paha. Toki sielläkin joskus puhutaan jostain mielenkiintoisesta, mutta harvemmin. Vituttaa kyllä suunnattomasti tuollaiset ihmiset, jotka tuppautuvat väkisin seuraan. Se, että on yksin ei tarkoita, että on automaattisesti yksinäinen. Olen paljon mieluummin yksin kuin huonossa seurassa ja usein olen mieluummin yksin kuin hyvässäkään seurassa. 

Vierailija
97/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on onneksi aina ne tylsimmät ja pimeimmät tyypit, jotka ei osallistu. Olis kamalaa, jos ne tulis ja mököttäis jossain pöydässä, onneksi itse älyävät pysyä poissa!!!

Vierailija
98/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vapaa-ajallani parempaakin seuraa kuin työkaverit.

Vierailija
99/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on onneksi aina ne tylsimmät ja pimeimmät tyypit, jotka ei osallistu. Olis kamalaa, jos ne tulis ja mököttäis jossain pöydässä, onneksi itse älyävät pysyä poissa!!!

Nuokin ihmiset ovat todennäköisesti täysin erilaisia niiden ihmisen kanssa, joiden seurasta nauttivat. 

Vierailija
100/238 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävän paljon kommentteja just tosta pahanpuhumisesta toisista työyhteisöissä.Ei tarvi ihmetellä,miksi sitten kieltäydytään työpaikan "pippaloista."Työntekijöiden oltava samanarvoisia,ei varmasti ole keneltäkään pois.