Benecol tai alentaja aiheuttaa oireita??
Onko kukaan täällä käyttänyt benecolia tai alentajaa tuotteita minkä pitäisi alentaa kolesterolia ja oletteko saaneet niistä mitään haittavaikutuksia?
Jos niin mitä? Mulla on vähän koholla kolesteroli ja aloitin alentajan käytön 2-teho ja tuntuu että se ei sovi. Vatsavaivoja on tullut ja lihaskipuja.
Voiko nuo kasvissterolit tms aiheuttaa haittavaikutuksia??
Kommentit (32)
Vatsa menee näistä löysälle myös alentaja. Sopiiko nää kellekkään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voivat. Esim. Tanskassa on Benecol kielletty kokonaan haittavaikutusten takia.
Kolesterolilääkkeet nostavat kakkosdiabeteksen riskiä kovasti.
Ja lääketehtaat kiittävät!
Ei haittaa 2db, kun kuolee viisikymppisenä sydäriin.
Olen käyttänyt jo pari-kolme vuotta. En ole havainnut mitään sivuvaikutuksia enkä tiedä ovatko kolestroliarvotkaan kohentuneet koska en ole käynyt verikokeessa.
Järjellä ajatellen kasvisteroli saattaa hieman parantaa hyvän ja huonon kolestrolin suhdetta, mutta tärkeämpään kokonaiskolestroliin se tuskin vaikuttaa. Mutta, vaikka nuo levitteet ovatkin paljon muita kalliimpia, niin ei niiden päiväannoshinta kaada kenenkään taloutta.
Ainakin ruisleivän kanssa molemmat tuotteet turvottaa ihan sikana t: Mies 56 v
Entä jos on jo valmiiiksi 2 tyypin diabetes vaikuttaako statiinit hoitotasapainoon.
Beceliä on myös kolesterolia alentavana versiona. Kolesterolit saa alenemaan myös ruokavaliolla tehokkaasti.
Aloitin kuukausi sitten bdnecolin käytön. Jugurttijuoma ja persikkajugurtti. 1 annos/ pv.
Tulos..ripulia ja jalkasärkyjä. Syön ostamani viikon purkit loppuun ja lopetan käytön.
Mulle sopii hyvin Benecol, mutta varsinaisista kolesterolilääkkeistä tulee ongelmia.
Kolmen kuukauden statiinilääkitys maksaa saman verran kuin yksi Benecol-rasvarasia, hah, hah.
Mulle tuli niin pahoja lihaskipuja, etten päässyt kunnolla liikkumaan. Lopetin käytön. Kivut loppuivat muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt jo pari-kolme vuotta. En ole havainnut mitään sivuvaikutuksia enkä tiedä ovatko kolestroliarvotkaan kohentuneet koska en ole käynyt verikokeessa.
Järjellä ajatellen kasvisteroli saattaa hieman parantaa hyvän ja huonon kolestrolin suhdetta, mutta tärkeämpään kokonaiskolestroliin se tuskin vaikuttaa. Mutta, vaikka nuo levitteet ovatkin paljon muita kalliimpia, niin ei niiden päiväannoshinta kaada kenenkään taloutta.
Ihan järjellä ajatellen nuo sotkut ei ole mitään järkevää syömistä.
Sitäpaitsi HDL:n ja triglyjen suhde on se tärkein huomioitava juttu. Niiden suhteesta riippuu LDL:n koko, millä on merkitystä. Noin yksinkertaistetusti sanottuna.
Noissa Benecol ja muissa kole alentajissa, on eri vaikuttava aine, kolestreoli lääkkeissä.
Noissa rasvoissa on kasvistanolia ja / kasvisterolia. Ovat kasvisperäidi
Kolestrolilääkkeissä on vaikuttava aine statiini. Ja se on lääke.
Noita rasvoja eivät valmista lääketehtaat, vaan meijerit.
Hullut huutee taas täällä naama vaahdossa, melkein tukehtuvat vaahtoonsa.
Kannattaa AINA lukea väitteet negaation kautta. Väite: kasvistanolit vähentävät kuolleisuutta (totuus: lisää kuolleisuutta). Väite: statiinit vähentävät kuolleisuutta (totuus: lisää kuolleisuutta) jne.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa AINA lukea väitteet negaation kautta. Väite: kasvistanolit vähentävät kuolleisuutta (totuus: lisää kuolleisuutta). Väite: statiinit vähentävät kuolleisuutta (totuus: lisää kuolleisuutta) jne.
Väite: Salaliittohörhö tietää totuuden (totuus: ei tiedä hevonpaskaa yhtään mistään)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voivat. Esim. Tanskassa on Benecol kielletty kokonaan haittavaikutusten takia.
Tanskassa Benecol ja muut tietyt margariinit menivät boikottiin syystä että:
ne sisältövät Transrasvoja !
Vaikka jossain tuotteessa on hyviä vaikuttavia aineita, siinä toisaalta voi taas olla myös, huonoja aineita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voivat. Esim. Tanskassa on Benecol kielletty kokonaian haittavaikutusten takia.
Oho tätä en tiennytkään. Pitääkin googlettaa noita haittavaikutuksia. Miksi tästä ei ole puhuttu mediassa? Olen jo tottunut siihen, että mitä valistuneemmat maat edellä, sitä Suomi vuosien päästä perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vatsa menee näistä löysälle myös alentaja. Sopiiko nää kellekkään?
Ei se tuon takia mene, vaan tuossa levitteessä on jokin muu aine, mikä ei vatsallesi sovi.
Esimerkkinä mainitsen, erään hyvän yskänlääkkeen, joka todella auttaa yskänärsytykseen.
Mutta en voi käyttää sitä, sillä aiheuttaa minulle pahan ripulin. Siksi kun se makeutettu sorbitolilla.
Eikä tämä helvetin herkkä vatsani siedä mitään, keinotekoisia makeutusaineita.
Myös puhtaasta luonnontuotteesta, tavallisesta sokerista vatsa menee löysäksi, mikäli sokerisia tuotteitta nauttii, hiukankin liikaa.
Käytän Alentajaa. Ei todellakaan ole aiheuttanut mitään oireita.