Suomalaiset miehet ovat Euroopan ainoa ryhmä jotka voivat joutua mielipidevangeiksi. Feministi, mitä aiot tehdä tämän vääryyden poistamiseksi?
Jopa aina niiin feministinen henkilö kuin Tarja Halonen sivuutti presidenttinä täysin aseistakieltäytyjien armahtamispyynnöt. Mitä sinä teet/olet tehnyt tämän epäkohdan korjaamiseksi? Vai onko kyseessä vain "pikkujuttu", miesten oma ongelma, eikä asia edes sinulle kuulu? Jos näin, niin voitko kertoa mikä yksittäinen asia on mielestäsi räikein tasa-arvon toteutumista haittaava seikka Suomessa?
Kommentit (122)
Ei me mitään pentuja tarvita lisää. Maapallon väkilukuhan pitää puolittaa. Ei niiden lisää tekemistä pidä tukea, kun ulkomailta saadaan vaikka 100 miljoona lisää näin aluksi.
Suomen sopiva väkiluku olisi keskisuuren kaupungin verran. esim. 200 000. Tällöin olisi tilaa viljellä ja kalastaa, eikä tontin hinnatkaan päätä huimaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei me mitään pentuja tarvita lisää. Maapallon väkilukuhan pitää puolittaa. Ei niiden lisää tekemistä pidä tukea, kun ulkomailta saadaan vaikka 100 miljoona lisää näin aluksi.
Jos ei ole jatkuvuutta, niin ei niitä rajojakaan sitten tarvita. Lapsillemme me tätä maata rakennetaan. Vai kelle sä sitä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministienkö pitäisi korjata kaikki maailman vääryydet? Viimeksi kuin tsekkasin, miehillä on tässäkin yhteiskunnassa huomattavasti naisia enemmän valtaa, ja huonompaan suuntaan ollaan menossa. Mitäs jos yrittäisitte miehet itse toimia asian parantamiseksi?
Tätä on ehdotettu vasta noin 295 kertaa. Koirainkoulutuksessa on tutkittu, että noin 250 kertaa riittää yhden asian opettamiseen koiralle niin, että oppi on mennyt perille ja suoritus varmaa. Koira on noin 2-vuotiaan tasolla oppimiskyvyssä. Ulille ei riitä edes 2500 toistoa, koska Uli on jostain syystä tässä ameeban tasolla, vaikka onkin mielestään huippuälykäs mies.
Jatketaanko, hyvät naiset, kärsivällistä toistamista vai ollaanko sitä mieltä, että jankkaaminen, helv*tti, riittää jo?
Vai pystyisikö palstafemakko antamaan kerrankin tyhjentävän vastauksen asiaan ainaisen saivartelun ja kiertelyn sijaan? Ehkä 296 kerralla onnistuu.. Jos luit aloitusta lainkaan, niin Halosella olisi mennyt armahtamiseen ja koko asian päiväjärjestyksestä poistamiseen yhtä kauan kuin sinulla viestisi rustaamiseen. Halua ei ollut, mutta miksi ei? Tässäkin ketjussa on jo päästy ties mihin nykyministereiden sukupuolijakaumiin jne. mutta siitä ei ole kyse. Pääfeministi Halosella oli kaikki keinot ratkaista asia, mutta hän ei sitä tehnyt. Syitä ei ole vaikea arvata. Ne samat syyt paistavat läpi tästäkin ketjusta ja sisimmässäsi tiedät mistä on kyse. Onko se niin vaikeata sanoa itselleen ja muille ääneen? Ps. Oletko joku palstafemakoiden agitaattori vai muuten vaan kyvytön uskomaan aikuisten naisten osaavan päättää toimistaan vai miksi moiset jankkaamisen kieltoyritykset?
Minä ajattelen samoin. Tietävät olevansa väärässä ja Pohjois-Korea meininki jatkukoon. Kannatan siis minäkin naisten sortamista vastavuoroisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse ehdottaisit ratkaisuksi?
En ole AP, mutta räikeän epäkohdan korjaamiseksi on ainakin kolme kohtaa, jotka voidaan toteuttaa toisistaan riippumatta:
1) Kutsunnat pakollisiksi kaikille. Niissä sitten halukkuuden perusteella, arvalla tai muulla kriteerillä katsotaan, ketkä pääsevät tai joutuvat puolesta vuodesta vuoteen kestävään valtion pakkotyöhön, sukupuolesta riippumatta.
2) Valtio alkaa maksaa kunnon korvauksen suoritetusta asepalvelusta. 24/7 -läsnäolosta käypä viikkokorvaus lähentelee peruskoulutuskaudella ainakin 5 euroa tunti, mikä tarkoittaa 840 euroa viikossa. Myöhemmin johtaja- tai erikoiskolutuksen saaneiden tuntipalkka tulee olla korkeampi.
3) Palkka-armeijaan perustuvaa maanpuolustusta tulee kehittää.
1) Kaikki naiset ei pärjäis, jos joutuisivat armeijaan. Eikös sielä ole nytkin naisille testit?
2 ja 3) ei oo valuuttaa
Olisko oikeita ongelmanratkaisukeinoja? Ei oo, joten näillä mennään. Ja tää asia koskee mua ihan oikeesti. Mulla on kaksi poikaa ja olen heistä kummastakin käynyt 9 kuukauden kestävyysharjoitteluni, mitä mieheni ei tehnyt, kävi toki armeijan.
Minäkin olen käynyt koirani kanssa lenkillä 10 vuotta, mutta vapaa-ajalla tehdyt omat päätökset kun eivät liity asiaan mitenkään.
Etkö tajua että olen synnyttänyt kaksi tulevaa solttua tälle maalle, se on ihan eri asia kuin sun rakkis. Mutta tyhmä ei tajua kokonaisuutta vaikka se väännettäisiin ratakiskosta.
Niitä äpäröitä saadaan lisää vaikka Thaimaasta niin paljon kuin halutaan. Älä nyt kultapieni mene sotkemaan asioita keskenään.
Mitäs sinä olet tehnyt yhteiskunnan jatkuvuuden puolesta, muuta kuin laistanut sen armeijan? Thaimaalaiset täytyy kuitenkin kotouttaa tänne ja se on jo nyt tehty näiden avioliitossa syntyneiden osalta. Menevät sinne armeijaan eivätkä linnaan niin kuin sinä.
Olen Linkolalainen ja mielestäni koko perheesi saisi myrkyttää hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeita luusereita nämä femakot. Pohjois-Korean tasoisia ihmisoikeusloukkauksia, mutta nämä horot vain soittavat suutansa.
Kannattaa pitää vähän pienempää ääntä tai menee lulloon.
Tai tietysti se on tarkoituksesi kiusallisesta aiheesta....[/quote
Lullo? Siis lukkoonko? Saa kai näitä aloituksia tehtyä vaikka kymmenen.
Tuskin tätä ihmisoikeusloukkausta nimittäin tällä vuosikymmenellä ratkaistaan, joten aihe on niin kauan ajankohtainen ja uutta ketjua vaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta räikeän epäkohdan korjaamiseksi on ainakin kolme kohtaa, jotka voidaan toteuttaa toisistaan riippumatta:
1) Kutsunnat pakollisiksi kaikille. Niissä sitten halukkuuden perusteella, arvalla tai muulla kriteerillä katsotaan, ketkä pääsevät tai joutuvat puolesta vuodesta vuoteen kestävään valtion pakkotyöhön, sukupuolesta riippumatta.
2) Valtio alkaa maksaa kunnon korvauksen suoritetusta asepalvelusta. 24/7 -läsnäolosta käypä viikkokorvaus lähentelee peruskoulutuskaudella ainakin 5 euroa tunti, mikä tarkoittaa 840 euroa viikossa. Myöhemmin johtaja- tai erikoiskolutuksen saaneiden tuntipalkka tulee olla korkeampi.
Miten nuo 2 ensimmäistä tähän ongelmaan vastaavat? Minusta vakaumuksen takia kokonaan kieltäytyvät tulisi poistaa vaan vahvuudesta. Kuten nyt Jehovan todistajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministienkö pitäisi korjata kaikki maailman vääryydet? Viimeksi kuin tsekkasin, miehillä on tässäkin yhteiskunnassa huomattavasti naisia enemmän valtaa, ja huonompaan suuntaan ollaan menossa. Mitäs jos yrittäisitte miehet itse toimia asian parantamiseksi?
Tämä asia voidaan korjata ottamalla käyttöön naisten äänioikeus.
Mutta hupsis, silti voi käydä niin, että leijonanosa ministerinsalkuista ja tärkeimmät salkut menevät miehille.
Ja hupsis, tämäkin saadaan käännettyä miesten syyksi siten, että.. Niin miten?
Tuota, tämä oli esimerkki poliittisen vallan epätasaisesta jakautumisesta. Anteeksi, että en selittänyt, luulin, että se oli itsestäänselvää.
Eli jos naisia olisi enemmän ministereinä, presidentteinä tai muina, niin maanpuolustusvelvollisuutta koskeva tasa-arvo-ongelmako poistuisi?
Mitä jos perustettaisiin vaikka valtiollinen lautakunta, joka pohtisi yhteiskunnallisia rakenteellisia tasa-arvo-ongelmia, ja laitettaisiin sinne lähinnä naisia, niin sieltä varmasti edes sieltä saataisiin kannanotto, että nykyinen maanpuolustusjärjestelmä on kyseenalainen yhdenvertaisuuden kannalta?
Feministi Tarja Halonen oli presidenttinä ja puolustusvoimien ylipäällikkönä eikä asiaan puuttunut vaikka häneltä sitä tivattiin. Ei kiinnostanut feministiä ei. Hylkäsi suuren joukon armahdusanomuksia ja näin ollen halusi TUKEA tällaista järjestelmää. Miten lie, monta armahdusanomusta olisi hylännyt, jos vaikka suomalainen feministi olisi ollut mielipidevankina. Tehkää oikeasti feministit ihan mitä vaan, mutta lopettakaa tasa-arvopyrkimyksistänne jeesustelu siihen asti, kun teillä joskus ehkä sellaisia tulee oikeasti olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mammoille tiedoksi, että ministerit eivät sitten päätä yksinään maan asioista :D
Yhden mielestä ministerit päättää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Kaikki naiset ei pärjäis, jos joutuisivat armeijaan. Eikös sielä ole nytkin naisille testit?
2 ja 3) ei oo valuuttaa
Olisko oikeita ongelmanratkaisukeinoja? Ei oo, joten näillä mennään. Ja tää asia koskee mua ihan oikeesti. Mulla on kaksi poikaa ja olen heistä kummastakin käynyt 9 kuukauden kestävyysharjoitteluni, mitä mieheni ei tehnyt, kävi toki armeijan.
Minäkin olen käynyt koirani kanssa lenkillä 10 vuotta, mutta vapaa-ajalla tehdyt omat päätökset kun eivät liity asiaan mitenkään.
Etkö tajua että olen synnyttänyt kaksi tulevaa solttua tälle maalle, se on ihan eri asia kuin sun rakkis. Mutta tyhmä ei tajua kokonaisuutta vaikka se väännettäisiin ratakiskosta.
Niitä äpäröitä saadaan lisää vaikka Thaimaasta niin paljon kuin halutaan. Älä nyt kultapieni mene sotkemaan asioita keskenään.
Mitäs sinä olet tehnyt yhteiskunnan jatkuvuuden puolesta, muuta kuin laistanut sen armeijan? Thaimaalaiset täytyy kuitenkin kotouttaa tänne ja se on jo nyt tehty näiden avioliitossa syntyneiden osalta. Menevät sinne armeijaan eivätkä linnaan niin kuin sinä.
Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta se kertoo sinusta aika paljon. Hyvää loppuelämää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, olen piilofeministi ja mulla ei ole tähän asiaan mielipidettä. Miksi feministien tai naisten pitäisi tehdä tälle asialle jotain? Tee itse.
Olen ollut harhaluulossa, että feministit ajavat kaikkien ihmisten tasa-arvoa. Näin ei siis olekaan?
Eli jos ei aja samaan aikaan kaikkien maailman ihmisten asiaa, ei aja ihmisten tasa-arvoa? En esim. saa ajaa rintasyöpään kuolevien asiaa, köyhien asiaa, yksinäisten vanhusten asiaa, kodittomien asiaa jne. Ainut keino miten välttyisin sinun räksyttämiseltäsi, olisi korjata koko maailman vääryydet yhdellä raivokkaalla iskulla, nanosekunnissa. Ja silti nurisisit, että miesten kohdalla ilmeeni oli halveksiva.
Hohhoijakkaa. Aika on ollut korjata tämä vääryys jo kymmeniä vuosia, sekä luultavasti samanmoisen verran edessä.
Jos väittää ajavan tasa-arvoa, niin eiköhän tämä nyt ole top 3 listalla, että ihmisiä heitetään tyrmään mielipiteidensä takia 2000 luvulla.
Yksi haluaa tyrmään, koska oli eri mieltä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole jatkuvuutta, niin ei niitä rajojakaan sitten tarvita. Lapsillemme me tätä maata rakennetaan. Vai kelle sä sitä teet?
Ei tarvitakkaan. NWO kohti ollaan menossa. Sinne vain pitäisi saada hyvää porukka ja tällä hetkellä näyttää huonolta. 9/10 ihmisistä pitäisi päästä eroon. Esim. juuri synnytyksen kontrolloinnilla. Ensimmäisen jälkeen naisilta piuhat poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 ja 3) ei oo valuuttaa
1. Melkein joka ikinen nainen voi tehdä valtiolle vuoden töitä käytännössä pelkällä ruokapalkalla (voi voi jos on asuntolainojen korot samalla juoksemassa).
2 ja 3: Yhteisknta laittaa rahaa siihen, mitä yhteiskunta arvostaa. Jos tasa-arvo ja maanpuolustus ovat tärkeitä, niin siihen kuluu laittaa rahaa. Lisäksi nykyinen tapa pistää kokonaisia miesikäluokkia armeijaan, joista pärjäävimmät valikoituvat sinne helposti kokonaiseksi vuodeksi, luo huomattavan määrän piilokustannuksia yhteiskuntaan. Nykyinen systeemi luo syrjäytynyitä miehiä, jotka pahimmillaan ovat veloissa jo armeijasta päästyään.
Myönnetöönkään, että vaikka lasten synnyttäminen on Suomessa vapaaehtoista, niin se silti on yhteiskunnan kannalta hyödyllistä, ja siihen voisi rohkaista. Järjestelmä, ollakseen tasa-arvoinen, voisi toimia esimerkiksi niin, että nainen saa vapautuksen yhteiskuntapalvelusta, jos on on synnyttänyt ennen kuin täyttää 30 vuotta. Muussa tapauksessa palvelus kutsuu niin kuin kutsuu miehiäkin.
Mietitäänpäs tuota "ei oo rahaa maksaa asepalveluksesta kunnon palkkoja" -argumenttia.
Mitä jos valtio pistäisi sen noin 20,000 - 30,000 naista joka vuosi esimerkiksi tekemään vanhustenhoitotyötä reilusti alle TESin mukaisilla palkoilla (ml. pakottamaan nämä asumaan hoitokoteihin ja syömään ruokansa siellä). Kuinka paljon säästyisi valtion rahoja jaettavaksi tasan miesten ja naisten välillä?
Jostain syystä tämä ei ole niinkään absurdi ajatus miesten kohdalla, mutta naisten kohdalla on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo 2 ensimmäistä tähän ongelmaan vastaavat? Minusta vakaumuksen takia kokonaan kieltäytyvät tulisi poistaa vaan vahvuudesta. Kuten nyt Jehovan todistajat.
Vakaumuksen takia poissa olevat tuhatkertaistuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 ja 3) ei oo valuuttaa
Eivät pärjäisi miksi? Tekeekö sukupuoli heistä jotenkin vähemmän kelpoisia ja jos tekee, niin mitä mieltä olet naispoliiseista, pelastushenkilöstöstä jne. kiintiöineen? Onko tanskalainen nainen jotenkin suomalaista parempi kun kykenee tasa-arvoiseen asevelvollisuuteen? Voisitko avata hieman mitä tuolla tarkoitat boldatulla kohdalla tarkoitat? Et kai vaan yritä vitsilläkään verrata vapaaehtoista raskautumistasi mielipidevankeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Ap, näen kyllä aloituksesta, että sinua kiinnostaa enemmän feministien lyttääminen kuin varsinaisesta ongelmasta keskustelu, mutta vastaan silti.
Suomen nykyinen asevelvollisuussysteemi on epätasa-arvoinen, kyllä. Sitä pitäisi muuttaa, ehdottomasti. Itse suosin mallia, jossa koko ikäluokka kutsutaan kutsuntoihin, ja parhaat sekä vapaaehtoiset valitaan päältä. Armeija-ajasta tulisi myös maksaa opintotukea vastaava korvaus.
Syy miksi en aktiivisesti aja tätä asiaa on se, että suomalaiser miehet (joita ongelma suoraan koskettaa) on ryhmä, jolla jo itsellään on paljon valtaa, ja asema jossa asioihin voi vaikuttaa. Suuntaan siksi energiani sellaisten ongelmien ratkaisuun, jotka kohdistuvat ihmisiin, joilla itsellään ei ole samanlaisia mahdollisuuksia tai resursseja parantaa omia olojaan. Lähellä sydäntäni ovat lasten sukupuolielinten silpominen (järkyttävää, että tällaista tapahtuu Suomessa!) sekä teini-ikäisten maahanmuuttajatyttöjen kohtaamat ongelmat. Näitä kohtaan työssäni, ja ne ovat asioita, joihin pystyn edes pienesti vaikuttamaan... edes asennetasolla. Näiden ongelmien uhrit ovat myös avuttomia ongelman edessä, toisin kuin aikuiset miehet.
Ymmärrän kyllä ongelman, ja kannatan sen ratkaisua - onhan minullakin poikia, joita ongelma tulee koskemaan, ellei asiaan tule muutosta lähivuosina. Siksi kasvatan heitä ajamaan itse asioita, joita he pitävät tärkeinä.
Word!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 ja 3) ei oo valuuttaa
Sulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta se kertoo sinusta aika paljon. Hyvää loppuelämää sinulle.
Toivon että otat opiksesi, ettei sinun oma napasi ole tärkeintä tässä asiassa. Muilla ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. NWO on ihan hyvä juttu, jos se tehdään oikein, sekä tehdään synnytyksen kontrollointia, joten kannatan päinvastaista mistä sinä suureen ääneen meuhkaat.
Lisäksi odotellessa tosiaan voitaisiin rakentaa ne 50 nukea, (yms.) niin päästäisiin tästä pakollisesta pahasta.
Hyvää jatkoa sinullekin. (oikeasti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeita luusereita nämä femakot. Pohjois-Korean tasoisia ihmisoikeusloukkauksia, mutta nämä horot vain soittavat suutansa.
Kannattaa pitää vähän pienempää ääntä tai menee lulloon.
Tai tietysti se on tarkoituksesi kiusallisesta aiheesta....[/quote
Lullo? Siis lukkoonko? Saa kai näitä aloituksia tehtyä vaikka kymmenen.
Juu, lukkoon. Alatyyliset ilmaukset aiheuttavat palstanärää ja muutamat tekevät ilmiantoja ja se on siinä.
Peeveli kun tulee kirjoitusvirheitä. Sitä se flunssa teettää...
Vai pystyisikö palstafemakko antamaan kerrankin tyhjentävän vastauksen asiaan ainaisen saivartelun ja kiertelyn sijaan? Ehkä 296 kerralla onnistuu.. Jos luit aloitusta lainkaan, niin Halosella olisi mennyt armahtamiseen ja koko asian päiväjärjestyksestä poistamiseen yhtä kauan kuin sinulla viestisi rustaamiseen. Halua ei ollut, mutta miksi ei? Tässäkin ketjussa on jo päästy ties mihin nykyministereiden sukupuolijakaumiin jne. mutta siitä ei ole kyse. Pääfeministi Halosella oli kaikki keinot ratkaista asia, mutta hän ei sitä tehnyt. Syitä ei ole vaikea arvata. Ne samat syyt paistavat läpi tästäkin ketjusta ja sisimmässäsi tiedät mistä on kyse. Onko se niin vaikeata sanoa itselleen ja muille ääneen? Ps. Oletko joku palstafemakoiden agitaattori vai muuten vaan kyvytön uskomaan aikuisten naisten osaavan päättää toimistaan vai miksi moiset jankkaamisen kieltoyritykset?