Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset miehet ovat Euroopan ainoa ryhmä jotka voivat joutua mielipidevangeiksi. Feministi, mitä aiot tehdä tämän vääryyden poistamiseksi?

Vierailija
03.12.2016 |

Jopa aina niiin feministinen henkilö kuin Tarja Halonen sivuutti presidenttinä täysin aseistakieltäytyjien armahtamispyynnöt. Mitä sinä teet/olet tehnyt tämän epäkohdan korjaamiseksi? Vai onko kyseessä vain "pikkujuttu", miesten oma ongelma, eikä asia edes sinulle kuulu? Jos näin, niin voitko kertoa mikä yksittäinen asia on mielestäsi räikein tasa-arvon toteutumista haittaava seikka Suomessa?

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että tämäkin on aihe, joka täällä puhututtaa varmaan viikoittain, ja silti totaalikieltäytyjiä puolustava ja asevelvollisuutta vastustava toiminta on Suomessa melko ruohonjuuritason hommaa. Tiedän kun olen omalla paikkakunnallani ollut siinä mukana. Eipä näy miehiä yhdistymässä sankoin joukoin asian puolesta. Teillä on kyllä täysi tukeni kun siihen hommaan lähdette. Yhdistäkää voimanne helvetti sentään. Täälläkin olisi vaikka voinut antaa vinkkiä siihen, mitä naiset voivat tehdä. Itsehän varmasti teette jotain kun asian epäreiluna koette?

Vierailija
102/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeita luusereita nämä femakot. Pohjois-Korean tasoisia ihmisoikeusloukkauksia, mutta nämä horot vain soittavat suutansa.

Kannattaa pitää vähän pienempää ääntä tai menee lulloon.

Tai tietysti se on tarkoituksesi kiusallisesta aiheesta....[/quote

Lullo? Siis lukkoonko? Saa kai näitä aloituksia tehtyä vaikka kymmenen.

Juu, lukkoon. Alatyyliset ilmaukset aiheuttavat palstanärää ja muutamat tekevät ilmiantoja ja se on siinä.

Peeveli kun tulee kirjoitusvirheitä. Sitä se flunssa teettää...

Kyllä nuo feministit aloittivat alatyylin, sekä keksivät mitä olen kirjoittanut omasta päästään. Se on jo niin alatyyliä, että vastaan samalla mitalla.

Asiallisiin kirjoituksiin vastaan asiallisesti.

Jo aloitusviestisi oli asenteellinen. Et muuten ole vastannut minun sivulla 3 olevaan pitkään viestiini, jossa kerroin miksi juuri tämä ongelma ei ole ykkösenä omalla listallani.

T. Palstafeministi

Ja sama tahti jatkuu. Keksit omasta päästäsi mitkä ovat kirjoituksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi Tarja Halosella oli kaikki keinot ja armahdusoikeus, mutta kun ei niin ei. Olisi itse asiassa ollut helpompaa poistaa koko epäkohta kuin pitää sitä yllä. Tämä vaan muistutuksena tässä nimenomaisessa asiassa naisten vallanpuutetta keppihevosena käyttäville. Sitä en tiedä onko Halonen oikeasti feministi vai perus miestenkiusaaja. Joskus itse itseään feministiksi muistaakseni kutsunut. Toisaalta niin tekevät palstan naissovinistitkin. Tämä itse asia on niin iso juttu, että ihan kummaksuttaa miksei feministit kilpaa taistelisi siitä kuka saa sulan hattuun asian päiväjärjestyksestä poistamisella. Euroopan viimeisten mielipidevankien vapauttaminen olisi oikeasti mielikuvatasollakin kova juttu! Vink vink, feministit! Tietysti nuo vangit ovat suomalaisia miehiä joten sen puolesta ikävä homma ja näin joulun alla on tärkeämpää keuhkota lelukuvastojen sukupuolineutraalittomuudesta. Mutta joku kaunis päivä sitten kun kasvatte oikeasti isoiksi ja vahvoiksi! ;)

Huoh... Halonen ei vastaa kaikkien feministien mielipiteistä tai ole prototyyppi feministi. Presidentti ei noin vain voi muuttaa asevelvollisuuslakia. Presidentin eteen tulevat armahdusjutut tulevat oikeusministeriön esittelyn kautta.

Kaiken kaikkiaan tästä aloituksesta, joka näkyy toistuvan tällä palstalla noin viikon välein, paistaa läpi whataboutism, eli jos haluaa muutosta johonkin epäkohtaan, niin sitten pitäisi heti ratkaista ne kaikki muut 3546567 epäkohtaa.

Mä olen aivan varma, että se femakko olisi vapauttanut syyttömänä vankilassa viruvan feministin. Oli se ehdotus tullut sitten mitä tahansa kautta hänelle.

Aivan 100% varma.

:DDDDD

No helvetti, pakko pitää paikkansa kun olet 100% varma.

Montako kaljaa muuten menny tänään?

Vierailija
104/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää niitä persuja vaan, jos haluatte korjata ongelman (not). Tässä tyylinäyte muutaman vuoden takaa: http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/niinisto-aamulehdelle-armeija-mieh…

Taas yksi harhanäytä kuvitelmistanne. En äänestänyt persuja.

Vierailija
105/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sille saman minkä useimmille muillekin epäkohdille, eli en mitään. En vain ehdi koettaa parantaa koko maailmaa tai edes Suomea.

Pidän kyllä sukupuoleni mukaan määräytyvää asevelvollisuutta vääryytenä, ja olen valmis tekemään jotakin tosi helppoa, esim. allekirjoittamaan adressin, jossa vaaditaan että ruvetaan selvittämään jotain korvaavaa tasapuolisempaa järjestelmää.

Isompi tasa-arvo-ongelma on minusta esim. se, että vanhemmuuden kustannukset eivät jakaudu työnantajille tasaisesti ja tästä aiheutuva nuorten naisten syrjintä työelämässä.

Vierailija
106/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me mitään pentuja tarvita lisää. Maapallon väkilukuhan pitää puolittaa. Ei niiden lisää tekemistä pidä tukea, kun ulkomailta saadaan vaikka 100 miljoona lisää näin aluksi.

Jos ei ole jatkuvuutta, niin ei niitä rajojakaan sitten tarvita. Lapsillemme me tätä maata rakennetaan. Vai kelle sä sitä teet?

Tommosen ressukkamamman pojista ei mitään sotilaita ja jatkuvuutta saada. Kynäniskaisia liimaa haistelevia hinttejä, sossupummeja ja taakkaa oikeiden kansalaisten niskaan. Olisit jättänyt tekemättä, niin luontokin kiittäisi.

Sä olet häpeäksi tän ketjun aloittajalle ja asialleen.

Mielipiteeni ovat omiani, eikä niistä ole häpeää/kunniaa kenellekään muulle. Asioille ei senkään vertaa. Muutenhan sunkin puolesta saisi hävetä puoli palstaa. Lapsesi varmasti häpeävätkin.

Vierailija
107/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ehdottaisit ratkaisuksi?

En ole AP, mutta räikeän epäkohdan korjaamiseksi on ainakin kolme kohtaa, jotka voidaan toteuttaa toisistaan riippumatta:

1) Kutsunnat pakollisiksi kaikille. Niissä sitten halukkuuden perusteella, arvalla tai muulla kriteerillä katsotaan, ketkä pääsevät tai joutuvat puolesta vuodesta vuoteen kestävään valtion pakkotyöhön, sukupuolesta riippumatta.

2) Valtio alkaa maksaa kunnon korvauksen suoritetusta asepalvelusta. 24/7 -läsnäolosta käypä viikkokorvaus lähentelee peruskoulutuskaudella ainakin 5 euroa tunti, mikä tarkoittaa 840 euroa viikossa. Myöhemmin johtaja- tai erikoiskolutuksen saaneiden tuntipalkka tulee olla korkeampi.

3) Palkka-armeijaan perustuvaa maanpuolustusta tulee kehittää. 

Miten nuo 2 ensimmäistä tähän ongelmaan vastaavat? Minusta vakaumuksen takia kokonaan kieltäytyvät tulisi poistaa vaan vahvuudesta. Kuten nyt Jehovan todistajat.

Siten, että maanpuolustuksen ollessa pakollinen paha, niin sen tuoma taakka tulee jakaa oikeudenmukaisesti ja sen seuraamukset yksilölle kohtuullistaa tai tehdä jopa houkutteleviksi.

Nyt intti on pahimmillaan vuosi hukkaanheitettyä aikaa, jonka aikana psyyke ja talous horjuu.

Mutta kumpikaan ei poista mielipidevankeutta, josta nyt kai puhumme.

Nyt puhutaan mielipidevankeudesta, johon voi joutua vain tietty ihmisryhmä.

Muitakin mielipidevankeuden muotoja Euroopasta kyllä löytyy. Ne eivät vain kosketa yhtä väestöryhmää vaan kaikkia tasapuolisesti.

No en koe feministinä voivani toimia sen puolesta, että mielipidevankeutta laajennettaisiin koskemaan suurempaa väestönosaa. Siinä ei ole mitään järkeä.

Mielipidevankeus pitäisi poistaa.

Vierailija
108/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, että tämäkin on aihe, joka täällä puhututtaa varmaan viikoittain, ja silti totaalikieltäytyjiä puolustava ja asevelvollisuutta vastustava toiminta on Suomessa melko ruohonjuuritason hommaa. Tiedän kun olen omalla paikkakunnallani ollut siinä mukana. Eipä näy miehiä yhdistymässä sankoin joukoin asian puolesta. Teillä on kyllä täysi tukeni kun siihen hommaan lähdette. Yhdistäkää voimanne helvetti sentään. Täälläkin olisi vaikka voinut antaa vinkkiä siihen, mitä naiset voivat tehdä. Itsehän varmasti teette jotain kun asian epäreiluna koette?

Kun on jo vuoden joutunut kärsimään niin mielestään on antanut aiheelle aivan tarpeeksi.

Vierailija
109/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sille saman minkä useimmille muillekin epäkohdille, eli en mitään. En vain ehdi koettaa parantaa koko maailmaa tai edes Suomea.

Pidän kyllä sukupuoleni mukaan määräytyvää asevelvollisuutta vääryytenä, ja olen valmis tekemään jotakin tosi helppoa, esim. allekirjoittamaan adressin, jossa vaaditaan että ruvetaan selvittämään jotain korvaavaa tasapuolisempaa järjestelmää.

Isompi tasa-arvo-ongelma on minusta esim. se, että vanhemmuuden kustannukset eivät jakaudu työnantajille tasaisesti ja tästä aiheutuva nuorten naisten syrjintä työelämässä.

Nuoret miehet tosiaan välttävät tehokkaasti tuota työelämän syrjintää olemalla asepalveluksessa..

Vierailija
110/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi Tarja Halosella oli kaikki keinot ja armahdusoikeus, mutta kun ei niin ei. Olisi itse asiassa ollut helpompaa poistaa koko epäkohta kuin pitää sitä yllä. Tämä vaan muistutuksena tässä nimenomaisessa asiassa naisten vallanpuutetta keppihevosena käyttäville. Sitä en tiedä onko Halonen oikeasti feministi vai perus miestenkiusaaja. Joskus itse itseään feministiksi muistaakseni kutsunut. Toisaalta niin tekevät palstan naissovinistitkin. Tämä itse asia on niin iso juttu, että ihan kummaksuttaa miksei feministit kilpaa taistelisi siitä kuka saa sulan hattuun asian päiväjärjestyksestä poistamisella. Euroopan viimeisten mielipidevankien vapauttaminen olisi oikeasti mielikuvatasollakin kova juttu! Vink vink, feministit! Tietysti nuo vangit ovat suomalaisia miehiä joten sen puolesta ikävä homma ja näin joulun alla on tärkeämpää keuhkota lelukuvastojen sukupuolineutraalittomuudesta. Mutta joku kaunis päivä sitten kun kasvatte oikeasti isoiksi ja vahvoiksi! ;)

Huoh... Halonen ei vastaa kaikkien feministien mielipiteistä tai ole prototyyppi feministi. Presidentti ei noin vain voi muuttaa asevelvollisuuslakia. Presidentin eteen tulevat armahdusjutut tulevat oikeusministeriön esittelyn kautta.

Kaiken kaikkiaan tästä aloituksesta, joka näkyy toistuvan tällä palstalla noin viikon välein, paistaa läpi whataboutism, eli jos haluaa muutosta johonkin epäkohtaan, niin sitten pitäisi heti ratkaista ne kaikki muut 3546567 epäkohtaa.

Mä olen aivan varma, että se femakko olisi vapauttanut syyttömänä vankilassa viruvan feministin. Oli se ehdotus tullut sitten mitä tahansa kautta hänelle.

Aivan 100% varma.

:DDDDD

No helvetti, pakko pitää paikkansa kun olet 100% varma.

Montako kaljaa muuten menny tänään?

Todennäköisesti pitää. En väittänytkään, että se on 100% varmaa, vaan että olen 100% varma. 

6 kaljaa, jos sinua henkilökohtaiset asiani kiinnostavat. Muuta?

Vierailija
111/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäin tosin pohtimaan, että onko Feministin mielestä Pohjois-Korean ihmisoikeusloukkaukset ok, jos Pohjois-Korealainen on juonut kaljaa?

Vierailija
112/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen samaa kuin miesasia"miehet": melskaan asiasta mammapalstalla, ja märisen miksi kukaan muu ei tee asialle mitään.

Olen lähettänyt aiheesta sähköpostia viidella poliitikolle, kommentoin aiheesta kommenttiosiossa joka kerta, kun huomaan, että siitä puhutaan lehdessä, olen kirjoittanut aiheesta suomi24-palstalle, ylilaudalle, kaksplussaan, demiin, tiedefoorumille, muroon ja mammapalstalle.

Koen, että olen tehnyt asian eteen kohtalaisen paljon, koska nämäkin keskustelut ovat mielipidevaikuttamista. 

Olen siis eri kirjoittaja kuin, jolle vastasit. 

Olisiko sulla joku hyvä idea, miten asia tulisi hoitaa tasa-arvoisesti? Vai valitatko vaan asiasta ilman agendaa? ohis

Vapaaehtoinen asepalvelus. Sen suorittamiseen houkuteltaisiin lyhentämällä minimipalvelusaikaa merkittävästi ja esimerkiksi siirtämällä koulutusta kasarmeilta isompien kaupunkien keskustoihin ja poistamalla turhaa kuria. Eli koulutus olisi enemmän koulumaista. Voitaisiin myös asettaa maanpuolustusvero maksettavaksi heille, jotka eivät suorita asepalvelusta. 

Vierailija
113/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on siis inhimillistä kärsimystä isompi asia? On sulla prioriteetit sekaisin..

Vierailija
114/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi vai provoiletko? Tuo on oikeasti mielestäsi pahempi tasa-arvo-ongelma kuin vähintään puolen vuoden pakkotyöleiri, jolla on hyvin paljon yhteistä orjuuttamisen kanssa sen varsinaisessa merkityksessä?

Vierailija
115/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt o menny 7.

Vierailija
116/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet tosiaan välttävät tehokkaasti tuota työelämän syrjintää olemalla asepalveluksessa..

Siviilipalvelus on parempi keino. Tunnen useammankin sivarin, jotka ovat palveluksensa jälkeen saaneet töitä entisestä palveluspaikastaan.

Mutta ihan sama kumman nuori mies tekee, vai peräti lusiiko mielipidevankina: Työnantaja ei ajattele, että ei sitä kannata palkata kun se on kohta kumminkin paksuna.

Vierailija
117/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha on siis inhimillistä kärsimystä isompi asia? On sulla prioriteetit sekaisin..

Ei näillä ole minkäänlaista empatiakykyä. Mitä jos nyt lyötäisin mammat vääristä mielipiteistä vuodeksi linnaan? Kyllä siinä alaleuka väpäjäisi ja huudettaisiin suurta vääryyttä.

Vierailija
118/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei naisena olisi mitään sitä vastaan, että asepalvelu olisi kaikille pakollinen tai valinnainen kaikille, ja samalla avautuisivat kaikki puolustusvoimien urapolut naisille. Lisäksi olisi mahdollisuus suorittaa RUK. Tuosta on oikeasti suurta etua miehille työelämässä, kun voi esittää, että on tavallaan johtamiskokemusta, vaikka se armeijan nyt onkin sellaista kuin on. Valitettavasti olen jo liian vanha vapaaehtoiseksi.

Partiossa voit saada sukupuoleen katsomatta siviilielämän tarpeisiin paljon paremmin soveltuvaa johtamiskokemusta huomattavasti enemmän kuin intti pystyy koskaan edes tarjoamaan. Ja tätä saa huomattavasti ennen intti-ikää, nousujohteisesti ihan oman halun (ja kyvyn) mukaan.

Äläkä edes yritä mussuttaa vastaan, Partiosta useamman vuoden kokemus (myös ns aikuispäältäkatsojana) ja valitettavasti myös RUK/koksuajasta - jos olisin ollut fiksumpi olisin jättänyt homman 8kk pituiseksi tai vieläkin fiksumpana käynyt sivarin.

Vierailija
119/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi vai provoiletko? Tuo on oikeasti mielestäsi pahempi tasa-arvo-ongelma kuin vähintään puolen vuoden pakkotyöleiri, jolla on hyvin paljon yhteistä orjuuttamisen kanssa sen varsinaisessa merkityksessä?

Suomi mamman mielestä oli ihan hyvä raahata afrikasta neekereitä orjiksi. Kaikki kunnossa, kunhan saa tehtailla pentuja yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
120/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siviilipalvelus on parempi keino. Tunnen useammankin sivarin, jotka ovat palveluksensa jälkeen saaneet töitä entisestä palveluspaikastaan.

Mutta ihan sama kumman nuori mies tekee, vai peräti lusiiko mielipidevankina: Työnantaja ei ajattele, että ei sitä kannata palkata kun se on kohta kumminkin paksuna.

Nainen taas kertoo miehen elämästä niiin tietäväisenä hohhoijaa. Ensinnäkin, varmasti tarkoitettiin sarkastisesti sitä, että siinä missä nuori nainen voi joutua kärsimään työelämässä syrjinnästä, niin nuoriella miehellä ei ole työelämään edes asiaa, koska on suorittamassa asepalvelustaan. Montako kertaa olet ollut miehenä työhaastattelussa? Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun jää työpaikka saamatta, jos asepalvelusta ei ole suoritettu, tai siviilipalvelus aseellisen palveluksen sijaan. Näitähän ei tietenkään sanota suoraan kuten ei sille nuorelle naisellekaan miksi töitä ei tarvitse aloittaa. Sitten vielä se, että jos on lykännyt asepalveluksen suorittamista ja se tulee suorittaa 28 vuotiaaksi mennessä. Moniko työnantaja palkkaa miehen jonka tietää varmasti lähtevän armeijaan parin vuoden sisällä? Eli nuoresta naisesta työnantaja voi veikkailla tuleeko raskaaksi. Nuoresta miehestä on varma, että häipyy hommista, jos armeijaa ei ole käytynä. Ja miksei häipyisi, koska olisi laitonta olla häipymättä ja vankila odottaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi