Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset miehet ovat Euroopan ainoa ryhmä jotka voivat joutua mielipidevangeiksi. Feministi, mitä aiot tehdä tämän vääryyden poistamiseksi?

Vierailija
03.12.2016 |

Jopa aina niiin feministinen henkilö kuin Tarja Halonen sivuutti presidenttinä täysin aseistakieltäytyjien armahtamispyynnöt. Mitä sinä teet/olet tehnyt tämän epäkohdan korjaamiseksi? Vai onko kyseessä vain "pikkujuttu", miesten oma ongelma, eikä asia edes sinulle kuulu? Jos näin, niin voitko kertoa mikä yksittäinen asia on mielestäsi räikein tasa-arvon toteutumista haittaava seikka Suomessa?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen piilofeministi ja mulla ei ole tähän asiaan mielipidettä. Miksi feministien tai naisten pitäisi tehdä tälle asialle jotain? Tee itse.

Mielipiteesi on aivan hyvä niin kauan, kun ei väitetä, että feminismi tarkoitaa samaa kuin tasa-arvon ajaminen.

Vierailija
22/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen samaa kuin miesasia"miehet": melskaan asiasta mammapalstalla, ja märisen miksi kukaan muu ei tee asialle mitään.

Tarkoitatko tuolla "miehet", että he ovat naisia tai alaikäisiä? Vai onko olemassa jotain roolidotuksia, jotka henkilön tulee täyttää ennen kuin voi tulla kutsutuksi mieheksi eikä "mieheksi"?

Trollaavia pikkupoikia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei naisena olisi mitään sitä vastaan, että asepalvelu olisi kaikille pakollinen tai valinnainen kaikille, ja samalla avautuisivat kaikki puolustusvoimien urapolut naisille. Lisäksi olisi mahdollisuus suorittaa RUK. Tuosta on oikeasti suurta etua miehille työelämässä, kun voi esittää, että on tavallaan johtamiskokemusta, vaikka se armeijan nyt onkin sellaista kuin on. Valitettavasti olen jo liian vanha vapaaehtoiseksi.

Vierailija
24/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministienkö pitäisi korjata kaikki maailman vääryydet? Viimeksi kuin tsekkasin, miehillä on tässäkin yhteiskunnassa huomattavasti naisia enemmän valtaa, ja huonompaan suuntaan ollaan menossa. Mitäs jos yrittäisitte miehet itse toimia asian parantamiseksi?

Tämä asia voidaan korjata ottamalla käyttöön naisten äänioikeus.

Vierailija
25/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta sivuava klassikko YouTubessa: Eva Biaudet ottaa kantaa armeijan tasa-arvo-ongelmaan presidentinvaalien alla: https://www.youtube.com/watch?v=riewc0VOleU

Tätä on feminismi: silmät kiinni tietyissä asioissa.

Vierailija
26/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion rohkaista sinua, aloittaja, nousemaan tuolistasi ja tekemään jotain asialle.

Vierailija
27/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministienkö pitäisi korjata kaikki maailman vääryydet? Viimeksi kuin tsekkasin, miehillä on tässäkin yhteiskunnassa huomattavasti naisia enemmän valtaa, ja huonompaan suuntaan ollaan menossa. Mitäs jos yrittäisitte miehet itse toimia asian parantamiseksi?

Mutta hupsis, silti voi käydä niin, että leijonanosa ministerinsalkuista ja tärkeimmät salkut menevät miehille. 

Vierailija
28/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen piilofeministi ja mulla ei ole tähän asiaan mielipidettä. Miksi feministien tai naisten pitäisi tehdä tälle asialle jotain? Tee itse.

Olen ollut harhaluulossa, että feministit ajavat kaikkien ihmisten tasa-arvoa. Näin ei siis olekaan?

Eli jos ei aja samaan aikaan kaikkien maailman ihmisten asiaa, ei aja ihmisten tasa-arvoa? En esim. saa ajaa rintasyöpään kuolevien asiaa, köyhien asiaa, yksinäisten vanhusten asiaa, kodittomien asiaa jne. Ainut keino miten välttyisin sinun räksyttämiseltäsi, olisi korjata koko maailman vääryydet yhdellä raivokkaalla iskulla, nanosekunnissa. Ja silti nurisisit, että miesten kohdalla ilmeeni oli halveksiva.

Vierailija
29/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En korostaisi sukupuolta, kun nainenkin voi samasta syystä joutua vankilaan.

Ensin hakeutuu kutsuntoihin, lähtee armeijaan - ei viihdykään, niin todella moni pyrkii sitten sivariin. Jos se vaihtoehto ei käy, niin aseistakin voi kieltäytyä. Ja häkki heilahtaa.

Nyt alkaa olla femakkojutut ultimaattisella tasolla! :D Tuossapa epäkohta johon jo palstafemakkokin voi katsoa aiheelliseksi puuttua! Kyllä mä aika paljon korostaisin tässä nimenomaan sukupuolta. Viestisi jo kertoo sen miten epätasapainossa puntit ovat.

Vierailija
30/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hupsis, silti voi käydä niin, että leijonanosa ministerinsalkuista ja tärkeimmät salkut menevät miehille. 

Esimerkiksi niin, että valtionvarainministeri, pääministeri, ulkoministeri ja oikeusministeri ovat kaikki miehiä. Miehillä on 9 salkkua ja naisilla viisi. Kyllä, luit  oikein: vii-si.

Vierailija
31/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hupsis, tämäkin saadaan käännettyä miesten syyksi siten, että.. Niin miten?

Vierailija
32/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, näen kyllä aloituksesta, että sinua kiinnostaa enemmän feministien lyttääminen kuin varsinaisesta ongelmasta keskustelu, mutta vastaan silti.

Suomen nykyinen asevelvollisuussysteemi on epätasa-arvoinen, kyllä. Sitä pitäisi muuttaa, ehdottomasti. Itse suosin mallia, jossa koko ikäluokka kutsutaan kutsuntoihin, ja parhaat sekä vapaaehtoiset valitaan päältä. Armeija-ajasta tulisi myös maksaa opintotukea vastaava korvaus.

Syy miksi en aktiivisesti aja tätä asiaa on se, että suomalaiser miehet (joita ongelma suoraan koskettaa) on ryhmä, jolla jo itsellään on paljon valtaa, ja asema jossa asioihin voi vaikuttaa. Suuntaan siksi energiani sellaisten ongelmien ratkaisuun, jotka kohdistuvat ihmisiin, joilla itsellään ei ole samanlaisia mahdollisuuksia tai resursseja parantaa omia olojaan. Lähellä sydäntäni ovat lasten sukupuolielinten silpominen (järkyttävää, että tällaista tapahtuu Suomessa!) sekä teini-ikäisten maahanmuuttajatyttöjen kohtaamat ongelmat. Näitä kohtaan työssäni, ja ne ovat asioita, joihin pystyn edes pienesti vaikuttamaan... edes asennetasolla. Näiden ongelmien uhrit ovat myös avuttomia ongelman edessä, toisin kuin aikuiset miehet.

Ymmärrän kyllä ongelman, ja kannatan sen ratkaisua - onhan minullakin poikia, joita ongelma tulee koskemaan, ellei asiaan tule muutosta lähivuosina. Siksi kasvatan heitä ajamaan itse asioita, joita he pitävät tärkeinä.

Vierailija
33/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä teen muidenkin asiattomuuksien kohdalla; äänestän ehdokkaita jotka kannattavat muutosta asiaan ja yritän vaikuttaa lähiympäristööni niin, että yhä useampi ihminen huomaisi tämän epäkohdan.

Vierailija
34/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on ehdotettu vasta noin 295 kertaa.  Koirainkoulutuksessa on tutkittu, että noin 250 kertaa riittää yhden asian opettamiseen koiralle niin, että oppi on mennyt perille ja suoritus varmaa.  Koira on noin 2-vuotiaan tasolla oppimiskyvyssä.  Ulille ei riitä edes 2500 toistoa, koska Uli on jostain syystä tässä ameeban tasolla, vaikka onkin mielestään huippuälykäs mies.  

Jatketaanko, hyvät naiset, kärsivällistä toistamista vai ollaanko sitä mieltä, että jankkaaminen, helv*tti, riittää jo?

Vierailija
35/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, tämä oli esimerkki poliittisen vallan epätasaisesta jakautumisesta. Anteeksi, että en selittänyt, luulin, että se oli itsestäänselvää.

Vierailija
36/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat tykinruoallistettu osa väestöä. Siksi naisten pitäisi väistää maanpuolustuksellisesta keskustelusta ja päätöksenteosta.

Vierailija
37/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta miksi naiset eivät hae vapautuvia virkoja? Koulutusta ja jonkin sortin halua näyttäisi olevan, mutta ei pyrkyä?

Vierailija
38/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, tämä oli esimerkki poliittisen vallan epätasaisesta jakautumisesta. Anteeksi, että en selittänyt, luulin, että se oli itsestäänselvää.

Puoluejohtajat ovat näämmä miehiä Naisia ei ole niinkään, josta syy osittain johtuu ja persujen listalta kyvyn puutetta jne.

Vierailija
39/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Suomessa ei tällaista voi tapahtua. 

Vierailija
40/122 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministejä kiinnostaa kehitysmaiden naisten kutomojen pystytys jne. mukavat kivat ja someseksikkäät hankkeet. Ei oman maan kansalaisten asiat. Ja suomalaisten miesten??? Huutonaurua! Ne on sovinistisikoja ja vihollisia joita vastaan tulee taistella kaikin tavoin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan