Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki hyvin, silti ero?

antro
30.11.2016 |

Olen 28-v mies. Kuusi vuotta yhdessä vaimoni kanssa ja meillä on 2,5v tytär, omistusasunto. Mikään ei oikeastaan ole huonosti, mutta viimeaikoina minusta on tuntunut ettei vaimoni ehkä ole minulle se oikea ihminen. Ei meillä ole viime vuosiin ollut oikein mitään yhteistä.

Kerroin vaimolle haluni erota, ja hän totesi ettei haluaisi että eroaisimme. Kuitenkin löydän itseni haaveilemasta elämästä yksin. En ole asunut yksin ikinä.

Ne pienetkin asiat jotka kerroin eron syyksi vaimolle, vaimo on petrannut. En itse nyt haluaisi läheisyyttä, nukun eri huoneessa ja vaimo on antanut minulle omaa aikaa ja tilaa. Ei ole suuttunut tai raivonnut mistään, yrittänyt kyllä selventää että nämä hetket kuuluu parisuhteeseen ja menevät ohi
.. Mutten itse usko niin. Entä jos tämä jää päälle ja katkeroidun?

Vaimo on muuttunut jokseenkin paljon, ja välillä tuntuu kuin hän esittäisi vain pitääkseen minut. Kuitenkin väittää ettei asia ole niin.

Mä en vain näe järkeä siinä, että jäisin tuhlaamaan elämääni jos en koe olevani oikean ihmisen kanssa. Olishan mulla sitä aikaa vielä jäljellä. Sanoin vaimolle että haluaisin löytää keinon päästä eroon näistä ajatuksista, mutten tiedä tapahtuisiko niin koskaan.

Mitä tehdä?

Kommentit (396)

Vierailija
321/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko tosissasi että löytäisit lapsettoman naisen, joka ei koskaan nalkuta, ei tiuski, aina on valmis sun mielen mukaan pomppimaan? Voithan sä haaveilla ostavas ferrarin mut tuskinpa sekään täysin viattomana pysyy jos edes sellasen jostain saisit hommattua.

Ihan ku jahtaisit nyt jotain kangastusta aavikolla, näät paratiisin mut sit ku pääset kohdille ni tajuat et se oli vaan kurja lätäkkö, tai ei olemassa ollenkaan.

Vierailija
322/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mä tässä suhteessa pidempään miettiny et jaksanko loputtomiin vaimon nalkutusta tai tiuskimista.. Mut tää eron haluamispäätös vaimon sanoin tuli tosi puskista. Hän kertoi et ei usko sekuntiakaan että tää olis ollut pidempään tää olo, muistutti mun ostaneen korun hänelle vielä viikko ennen kaiken kertomista... Enkä muista itse mitä sillon ees ajattelin.

Ap

Kerros nyt ihan rehellisesti kuinka paljon se vaimo sitten oikein tiuskii ja nalkuttaa? Joka päivä? Kerran viikossa? Kerran kuussa? 

Ja kerro mistä asioista se nalkuttaa. Kerro millaisissa tilanteissa se tiuskii. 

Kerro ihan konkreettisia esimerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei oo joutunut nalkuttaan kotitöistä kun olen ollut kotona, oon hoitanut oman osani. Lähinnä nalkuttaa yhteisen ajan puutteesta kun itse haluaisin harrastusten parissa väkertää tai olla rauhassa. Melkein kerran viikkoon tätä on ollut.

Ap

Vierailija
324/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulen että sulla on se "etsin kuuta taivaalta" -syndrooma. Haaveilet täydellisestä naisesta, joka ei ikinä tiuskisi, ei ikinä olisi ärtynyt, ei ikinä nalkuttaisi ja olisi aina sulle mieliksi ja tekisi sun mielen mukaan. Sellaista naista (tai miestä) EI OLE OLEMASSA. Kaikki ihmiset on joskus ärtyneitä ja väsyneitä, ja silloin tulee tiuskastua sille rakkaimmalleen kotona. Se on inhimillistä, joka ikinen tekee niin. Ja joka ikinen joskus huomauttaa jostain tekemättömästä asiasta (mitä nalkutukseksi kutsutaan).

Vierailija
325/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mä tässä suhteessa pidempään miettiny et jaksanko loputtomiin vaimon nalkutusta tai tiuskimista.. Mut tää eron haluamispäätös vaimon sanoin tuli tosi puskista. Hän kertoi et ei usko sekuntiakaan että tää olis ollut pidempään tää olo, muistutti mun ostaneen korun hänelle vielä viikko ennen kaiken kertomista... Enkä muista itse mitä sillon ees ajattelin.

Ap

Joka naisessa on ne hyvät ja huonot puolet. Kun yhden on oppinut kannattaa miettiä haluaako otta riskin ja  aloittaa alusta. vanha totuus on että vaihtamalla ei parane ellei ole aivan mielenvikainen (niitäkin on) tai epärehellinen (niitäkin on).

Vierailija
326/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei oo joutunut nalkuttaan kotitöistä kun olen ollut kotona, oon hoitanut oman osani. Lähinnä nalkuttaa yhteisen ajan puutteesta kun itse haluaisin harrastusten parissa väkertää tai olla rauhassa. Melkein kerran viikkoon tätä on ollut.

Ap

Ensinnäkin. Olet jo löytänyt sen harvinaisen helmen, joka ei nalkuta koskaan kotitöistä. Useimmat naiset "nalkuttaa" niistä. Vaikka mies tekisi osuutensa, koska nainen haluaa että mies tekee juuri tietyllä tavalla, kyse ei välttämättä ole pelkästään siitä tekeekö mies määrällisesti puolet.

Toisekseen. Yhteisestä ajasta mainitseminen ei ole nalkuttamista vaan toive ja pyyntö tehdä asioita yhdessä, viettää aikaa yhdessä, panostaa parisuhteeseen. Vaimosi toivoo sinulta yhteistä aikaa koska rakastaa sinua ja haluaa että suhteenne pysyy hyvänä. Suhde ei pysy hyvänä, jos yhteistä aikaa ei vietetä eikä tehdä yhdessä asioita. KUKAAN NAINEN ei suostu siihen että ollaan yhdessä vain arjen ja kodin vuoksi, kaikki naiset kaipaa yhdessä OLEMISTA ja kivaa yhdessä tekemistä, yhteistä aikaa. 

Vierailija
327/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäs sit otat ja lähdet, lakkaa kiduttamasta vaimoa tällä asialla. Päästä vaimo jonkun muun luo jonka kans silläkin on oikeesti hyvä olla.

Vierailija
328/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinun vaimo on pettynyt siihen että ette vietä aikaa yhdessä ja tee kivoja asioita yhdessä. Yleensä ihminen haluaa parisuhteen juuri siksi, että olisi se oma rakas jonka kanssa viettää aikaa yhdessä ja jakaa asioita, kokea yhdessä yhteisiä kokemuksia, vaihtaa ajan kanssa ajatuksia ja olla lähellä. Se on parisuhteen funktio naisille ja varmaan miehillekin, luulisin. Sinä olet pettänyt vaimosi kun et tuota hänelle tarjoa vaan pakenet vain yksin olemiseen ja yksin tekemiseen. Vaimosi kärsii ja on surullinen kun olette naimisissa eikä saakaan aviomieheltään sitä minkä vuoksi naimisissa nyt ollaan.

Vierailija
329/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko teillä sovittuna harrastusaikoja ts onko kummallakin viikossa myös omaa aikaa? Vaimosikin voi kaivata omaa aikaa tai juuri enemmän tuota yhteistä aikaa. Ilman yhteistä aikaa on vaikea ylläpitää yhteyttä toiseen ja hoitaa parisuhdetta. Ja kuulostaa siltä, että teillä parisuhde kaipaisi huoltoa ja hyötyä voisi olla parisuhde- ja yksilöterapiasta. Omaan korvaan kuulostaa siltä, että olet ap hiukan jättänyt nyt vaimosi yksin arjen ja näiden ajatustesi kanssa. Vaimosi yrittää kuitenkin antaa sinulle tilaa ja ymmärtää, mutta tämä yhteys on yksipuolista, etkä sinä ap tule häntä vastaan. Joskus elämässä tulee vastaan tuntemuksia joita ei osaa yksin käsitellä ja silloin on hyvä hakea apua.

Vierailija
330/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap parisuhteessa pitää olla yhteistä aikaa ja omaa aikaa molemmilla. Nämä molemmat on välttämättömiä. Ja yhteinen aika ei tarkoita umpiväsyneenä vierekkäin sohvalla löhöämistä klo 23 eikä se tarkoita että lauantaisin siivotaan yhdessä koti. Yhteinen aika tarkoittaa kohtaamista, läsnäolemista sille toiselle.

Parisuhde kuolee jos parisuhteeseen ei panosta eikä tee töitä sen eteen että parisuhde pysyy kunnossa. Ei se "työn tekeminen" välttämättä ole sen kummempaa kuin yhteistä aikaa, toiseen tutustumista aina uudelleen.

Vierailija
331/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on rusinat pullasta - tyyppi.

Kaikkea ei saa. Pitää valita.

Valitse nyt hyvin. Mieti pidemmälle mitä mistäkin seuraa.

Vierailija
332/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika vakuuttunut että ap on masentunut ja tuo eroajattelu on masennusoireilua. Vaikka ap sanoo ettei mielestään ole masentunut niin näin ulkopuolisesta kyllä tilanne vaikuttaa aika selvältä että on kyllä.

Vierailija
333/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika vakuuttunut että ap on masentunut ja tuo eroajattelu on masennusoireilua. Vaikka ap sanoo ettei mielestään ole masentunut niin näin ulkopuolisesta kyllä tilanne vaikuttaa aika selvältä että on kyllä.

Saattaa olla näin. Ja jos on, niin nyt on käsillä sen virhearvioinnin tekeminen että apn olo ja tilanne johtuu vaimosta mikä sitten ei ollenkaan pidä paikkaansa.

Vierailija
334/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla näin. Ja jos on, niin nyt on käsillä sen virhearvioinnin tekeminen että apn olo ja tilanne johtuu vaimosta mikä sitten ei ollenkaan pidä paikkaansa.

Jep, niimpä. Ap projisoi oman pahan olonsa itsensä ulkopuolelle, vaimoon (eli kuvittelee oman pahan olonsa johtuvan vaimosta). Ap on masentunut ja syyt ap:n masennukselle ei ole vaimossa eikä parisuhteessa. On vain helpompaa etsiä syitä pahalle ololle itsensä ulkopuolelta muista ihmisistä kuin itsestään, omasta elämänhistoriastaan, omista heikkouksistaan, omista tunnevajeistaan. Ap on tekemässä nyt pahan virheen jos eroaa. Ap syyttää aiheettomasti parisuhdetta ja vaimoa omasta pahasta olosta ja masennuksesta.

Vierailija
335/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, että oletko sittenkään hetero? Voihan nuo ajatukset johtua siitäkin että tukahdutat taipumuksia?

Vierailija
336/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta kerronpa huomattavasti ap:tä vanhempana ydinperheen äitinä mielipiteeni.

Olette olleet todella nuoria yhteen mennessänne, ja kotileikkien pyörteissä on tullut tehtyä lapsi. Lapsen tarpeiden pitää mennä kaiken edelle, aina.

Mutta. Ja se iso mutta. Ei todellakaan riitä loppuiäksi, että on joku yleisellä tasolla "hyvä nainen", joka hoitelee kodin, hoitelee lapsen, hoitelee miehen eikä nalkutakaan. Kaikki nuo palvelut saa ostettua ulkopuolelta, jos pitää niitä jotenkin hyvän elämän mittana. En ole uskonnollinen, mutta siteeraan raamattua: jos ei ole rakkautta, ei ole mitään.

Minä aina ihmettelen näitä ihmisiä jotka puhuvat " kotileikeistä".

Mitä ihmeen kotileikkejä? Ei se leikiksi ainakaan lapsen näkökulmasta muutu vaikka huomaisi ettei enää huvitakaan.

Ja mitä se rakkaus on? Kyllä sen ylläpito aina teettää tahtoa ja työtä.

Ei se ole mikään ulkoapäin tuleva luonnonvoima jolle ei voi itse mitään.

Jos toinen pettää luottamuksen, osoittautuu väkivaltaiseksi tms niin tietenkin rakkaus voi loppua .

Ihan eri asia on se että kaipaa alun huumaa uudestaan ja uudestaan.

Se mitään rakkautta ole.

"Ja mitä se rakkaus on?"

No ainakaan se ei ole sitä, että ollaan väkisin loppuelämä nuorena tavatun ihmisen kanssa vailla henkistä yhteyttä siksi, että tämä sattuu olemaan kunnollinen, ja koska enempää ei ihmisen sovi toivoa.

Kun varttuu ja saa elämänkokemusta, huomaa, että siinä ihmisessä, jossa ei ollut mitään vikaa, ei ollut oikeastaan mitään muutakaan. Ja tässä ei ole nyt kysymys alkuvaiheen huumasta vaan nimenomaan siitä, että kun ihminen on riittävän kypsässä elämänvaiheessa ja oikean ihmisen kanssa, yhdessäoloon on niin paljon muitakin syitä kuin se, että toinen on kunnollinen.

Vierailija
337/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, niimpä. Ap projisoi oman pahan olonsa itsensä ulkopuolelle, vaimoon (eli kuvittelee oman pahan olonsa johtuvan vaimosta). Ap on masentunut ja syyt ap:n masennukselle ei ole vaimossa eikä parisuhteessa. On vain helpompaa etsiä syitä pahalle ololle itsensä ulkopuolelta muista ihmisistä kuin itsestään, omasta elämänhistoriastaan, omista heikkouksistaan, omista tunnevajeistaan. Ap on tekemässä nyt pahan virheen jos eroaa. Ap syyttää aiheettomasti parisuhdetta ja vaimoa omasta pahasta olosta ja masennuksesta.

Tätä palstaa lukeneena olen huomannut, että miehillä parisuhdevaikeuksien oletetaan johtuvan masennuksesta, naisilla masennus taas johtuu parisuhdevaikeuksista.

Itse kuvittelisin, että totuus on jossakin sillä välillä.

Vierailija
338/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukeneena olen huomannut, että miehillä parisuhdevaikeuksien oletetaan johtuvan masennuksesta, naisilla masennus taas johtuu parisuhdevaikeuksista.

Äh, älä yleistä noin. Jos parisuhteessa joutuu henkisen tai fyysisen väkivallan kohteeksi, jos puoliso pettää, valehtelee, kiusaa, on etäinen ja torjuu koko ajan jne, niin masennus johtuu monesti parisuhteesta, oli sitten mies tai nainen.

Jos taas puoliso kohtelee hyvin ja huomioi ja kannustaa, rakentaa tunnetason yhteyttä, rakastaa ja osoittaa rakkautta jne eli kaikki on hyvin, niin silloin parisuhdevaikeudet usein johtuvat toisen osapuolen omista henkkoht ongelmista kuten masennuksesta esim.

Vierailija
339/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt en sanois ap:lla olevan niin paljoa elämänkokemusta taikka varttumista et tää olis siitä kiinni. Toki ihminen muuttuu ajan kuluessa ja sitä mukaa haluaa jotain muuta, mut aika isolla asialla leikkii hän joka oikeasti vannoi rakkauttaan alttarilla, oli panemassa sen lapsenkin aluilleen.

Mun tekee niin pahaa ajatella millainen olo vaimolla mahtaa olla. Voi kun tilanteenne ratkeaisi pian. Että vaimo pääsis käsittelemään asiaa, eikä joutuis junnaamaan paikoillaan.

Vierailija
340/396 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, älä yleistä noin. Jos parisuhteessa joutuu henkisen tai fyysisen väkivallan kohteeksi, jos puoliso pettää, valehtelee, kiusaa, on etäinen ja torjuu koko ajan jne, niin masennus johtuu monesti parisuhteesta, oli sitten mies tai nainen.

Jos taas puoliso kohtelee hyvin ja huomioi ja kannustaa, rakentaa tunnetason yhteyttä, rakastaa ja osoittaa rakkautta jne eli kaikki on hyvin, niin silloin parisuhdevaikeudet usein johtuvat toisen osapuolen omista henkkoht ongelmista kuten masennuksesta esim.

Eli pitäisi pystyä olemaan onnellinen kenen tahansa kanssa, kunhan tämä kohtelee hyvin?

Noin ajatellaan järjestettyjen avioliittojen kulttuureissa. Niissä miehillä ja naisilla on paljolti omat elämänpiirinsä ja ystävänsä, eikä avioliiton ulkopuolinenkaan seksisuhde maailmaa kaada - miehellä ainakaan.

Itse olen länsimaalainen, ja kaipaan parisuhteelta muutakin kuin kiitollisuutta ja kunnioitusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi