Onko täällä joku, jonka mielestä abortti on oikeasti murha? Tai tunteeko joku sellaisen?
Oon jo pitempään miettinyt, onko olemassa ihmisiä, joiden mielestä abortti on murha ihan oikeasti samalla tavalla kuin 1-vuotiaan, 6-vuotiaan tai vaikka 36-vuotiaan tappaminen.
Jenkeissä näitä tyyppejä ilmeisesti on, mutta tuntuu, että Suomessa on pääsääntöisesti ihmisiä, jotka sanovat, että heidän mielestään abortti on murha, ihan vain jotain sanoakseen pitämättä sitä kuitenkaan murhana samaan tapaan kuin muita murhia.
Jos täällä on joku, joka pitää abortteja oikeina murhina, avaisitko ajatteluasi? Kertoisitko, miten olet päätynyt tähän ajatteluun? Entä mitä olet tehnyt asialle?
Kiitos!
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todellakin sitä mieltä että abortti on murha. Uuden ihmisen elämä alkaa hedelmöityksen hetkestä ja silloin kun alkion solut alkavat jakautumaan.
Mitä hedelmöityshoidoista ylijääville "uuden ihmisen aluille" pitäisi tehdä? Istutetaanko sinuun?
Jos olisin lapseton niin mielelläni ottaisin, kiitos <3
Mutta kun sinulla on lapsiluku täynnä, niin roskiin vaan nämä pienet ihmistaimenet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todellakin sitä mieltä että abortti on murha. Uuden ihmisen elämä alkaa hedelmöityksen hetkestä ja silloin kun alkion solut alkavat jakautumaan.
Mitä hedelmöityshoidoista ylijääville "uuden ihmisen aluille" pitäisi tehdä? Istutetaanko sinuun?
Kyllä tätäkin monet pitävät eettisesti ongelmallisena. Yksi tuttavani ratkaisi asian niin, et kaikki "istutettiin" vuorollaan, heillä nyt 15 elävää lasta.
Mutta mitä sinä olet valmis tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki! Kiva, että olette innostuneet vastaamaan. Moni onkin vastannut ensimmäiseen kysymykseeni siitä, pitävätkö he aborttia oikeasti murhana. Toivoisin vielä, että joku niistä, jotka vastasivat pitävänsä abortti todella murhana, malttaisi vastata myös toiseen kysymykseeni eli siihen, mitä he ovat tehneet asialle.
Ap
Synnytin. En tehnyt aborttia vaikka lääkäri suositteli (painosti) ja varasi siihen jopa ajan minulle. Olin nuori mutta täysi-ikäinen. Synnytyslaitoksella minulle sanottiin synnytyssaliin mennessäni että tämä on täydellinen ikä synnyttää. Se jäi mieleen.
Toinen mitä olen tehnyt, on se, että tuon kantani julki asiaan kuten nyt täällä. Minusta kaikkein heikointa on suojeltava silloin kun mietitään että jonkun täytyy luopua jostain. Elämä on lahja ja jokainen ihminen on äärimmäisen rakas Jumalalle. Tätä ei tämä kuoleman kulttuuri mitä meille nyt pakkosyötetään, halua kenenkään ymmärtävän.
Suurin osa maailmasta pitää aborttia murh ana, mitä se onkin. Minä mukaan lukien.
Siitä hetkestä kun hedelmöitys on tapahtunut on vauva kehittymässä. En millään ymmärrä miten on mahdollista aborttien valtava määrä kun ehkäisy keinoja on valtava määrä. Ja lisäksi on se ammoisista ajoista ollut kaikkein paras ehkäisy keino: pitää housut jalassa ja kintut ristissä. Abortti pitäisi ehdottomasti olla omakustanteinen,eli pitäisi maksaa todelliset kustannukset. Sallin abortin jos kyseessä raiskaus,insesti tai äidin henki vaarassa. Vauvan terveys on myös 1 syy ,tähän maailmaan ei kannata synnyttää vammaista lasta. Et enää saa apua mistään etkä millään, paitsi isolla rahalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki! Kiva, että olette innostuneet vastaamaan. Moni onkin vastannut ensimmäiseen kysymykseeni siitä, pitävätkö he aborttia oikeasti murhana. Toivoisin vielä, että joku niistä, jotka vastasivat pitävänsä abortti todella murhana, malttaisi vastata myös toiseen kysymykseeni eli siihen, mitä he ovat tehneet asialle.
Ap
Synnytin. En tehnyt aborttia vaikka lääkäri suositteli (painosti) ja varasi siihen jopa ajan minulle. Olin nuori mutta täysi-ikäinen. Synnytyslaitoksella minulle sanottiin synnytyssaliin mennessäni että tämä on täydellinen ikä synnyttää. Se jäi mieleen.
Toinen mitä olen tehnyt, on se, että tuon kantani julki asiaan kuten nyt täällä. Minusta kaikkein heikointa on suojeltava silloin kun mietitään että jonkun täytyy luopua jostain. Elämä on lahja ja jokainen ihminen on äärimmäisen rakas Jumalalle. Tätä ei tämä kuoleman kulttuur
Jumala kyllä, kaikkivoipana, estää jokaisen abortin, jota ei halua tehdyksi, älä sinä siitä huolehdi.
Vierailija kirjoitti:
Siitä hetkestä kun hedelmöitys on tapahtunut on vauva kehittymässä. En millään ymmärrä miten on mahdollista aborttien valtava määrä kun ehkäisy keinoja on valtava määrä. Ja lisäksi on se ammoisista ajoista ollut kaikkein paras ehkäisy keino: pitää housut jalassa ja kintut ristissä. Abortti pitäisi ehdottomasti olla omakustanteinen,eli pitäisi maksaa todelliset kustannukset. Sallin abortin jos kyseessä raiskaus,insesti tai äidin henki vaarassa. Vauvan terveys on myös 1 syy ,tähän maailmaan ei kannata synnyttää vammaista lasta. Et enää saa apua mistään etkä millään, paitsi isolla rahalla!
Eli olet sitä mieltä, että vaikkapa mielenterveys- ja päihdeongelmaiset tai muuten elämänhallinnan kanssa kamppailevat, raskaaksi tullessaan, koska eiköhän myönnetä, tältä porukalta ehkäisy herkästi unohtuu, olisivat pakotettu käymään läpi raskaus ja synnytys, koska rahaa ei ole ja sitten vielä kokemaan vanhemmuus, tilanteessa, jossa sitä rahaa, eikä elämänhallintaa, ei edelleenkään ole, mutta kaikenmaailman Sirpa Selänteet ja muut palkintovaimot saavat abortoida vaikka kerran kuussa halutessaan?
Eikä tarvitse pitää kinttuja ristissä, jos harrastaa seksiä, jossa raskauden mahdollisuus on 0%. Homot ovat osanneet tämän aina, mutta tämäkään ei abortinvastustajille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toinen mitä olen tehnyt, on se, että tuon kantani julki asiaan kuten nyt täällä. Minusta kaikkein heikointa on suojeltava silloin kun mietitään että jonkun täytyy luopua jostain. Elämä on lahja ja jokainen ihminen on äärimmäisen
Meillä on vapaa tahto valita mitä teemme. Jumala ei pakota, sillä rakkauteen ei kuulu pakkoa. Jos me pyydämme, voi Hän auttaa, mutta meillä on vapaus. Saamme kulkea omaa tietä, vaikka se tie veisi pois Jumalan yhteydestä.
Abortti on julma ja surullinen tapahtuma. Mutta jos on huumeiden käyttäjä ja koditon niin miten sille lapselle käy. Syntyy vaurioituneena. Joutuu heitteille. Onko sekään oikein? Uskovaiset vastustaa abortteja. Heidän pitää sitte ottaa vastuu siitä lapsesta kun sen tänne haluavat. Maksakaa sairaalalaskut ja ottakaa se vauva hoidettavaksi
Siis, ööh - mikäs se sitten on? Siinä ihmisen elämä lopetetaan tahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sinulla on lapsiluku täynnä, niin roskiin vaan nämä pienet ihmistaimenet?
Ei munasolu tai siittiö ole ihmisen alku. Vasta hedelmöittynyt munasolu on. On taas surkeaa provotrollausta täällä. Ei menkoissa tai spermaa ruiskiessa ihmisiä valu hukkaan tai kuole.
Abortti ei ole murha, eikä verrattavissa vauvan tappamiseen.
1. Periaatteessa "turhat" abortit turhauttavat itseänikin, mutta mieluummin niillekin antaa luvan, kuin aiheuttaa vaaratilanteita raskaana oleville naisille, joille on tapahtunut pahaa tai raskaus on keskeytettävä terveydellisistä syistä. Muistakaa, että moni lapsia haluavakin joutuu keskeyttämään raskauksia.
2.. Jos lähdetään puhumaan elämän muodostumisesta, niin kyllähän esim siittiötkin elää, joten onko miehen ejakulaatio ilman lisääntymistarkoitustakin sitten murha, kun kassit tyhjentyy nenäliinaan tai muualle ja miljoonat pikku siittiöt uiskentelee "kuolemaansa"?
3. Abortti suoritetaan lähes aina sellaisessa vaiheessa, ettei sikiötä edes tunnistaisi ihmiseksi muista nisäkkäistä, eikä se mitenkään selviäisi kohdun ulkopuolella omana erillisenä itsenään. Ei siis ole millään muotoa tulkittavissa lakiteknisesti "yksilöksi", vaan toki eläväksi solumuodostelmaksi (kuten vaikka siittiöt!).
Vierailija kirjoitti:
Kun odotin lastani yksin, mietin alkuun myös abortin mahdollisuutta. Etsin tietoa.
Kun näin kuvan aborttiklinikalta Yhdysvalloista, olin varma päätöksestäni pitää lapsi.
Kuvassa oli abortoituja vauvoja roskiksessa ja kuvatekstinä: Kiireinen päivä aborttiklinikalla.
Niitä ei mihinkään roskikseen laiteta, vaan ne poltetaan. :D
Tunnen. Yrittää tunkea omaa agendaansa joka väliin. Vaikka keskusteltaisiin pullataikinan reseptistä, niin hän saa jotenkin tungettua abortinvastustuksen myös siihen. Äärimmäisen raskasta seuraa.
Murha on harkittu ja tahallinen ihmisen tappaminen tai kuoleman aiheuttaminen. Syntymätön vauva on ihminen, ja bortissa hänet tapetaan tahallisesti. Siispä abortti on murha.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on murha, koska siinä tapetaan tahallaan ihminen. Aborttia ei voi puolustella millään tavoin. Aina kun harrastaa seksiä, on raskaus mahdollinen seuraus. Sen tietää jokainen, mutta näitä muka vahinkoja saadaan aikaan. Sitten tapetaan lapsi, jolla olisi muuten elämä edessään.
Jos olet tätä mieltä, niin hyväksyisitkö sen että ihmisellä pysyy elatusvelvollisuus lapsiinsa koko elämänsä loppuun? Jos sun lapsesi tarvisi esim. uuden maksan, niin hyväksyisitkö sen, että valtio ottaisi sun maksasta palasen hänelle väkisin? Tai toisen keuhkon tai munuaisen? Jos sun velvollisuutesi seksiä (vapaaehtoisesti tai väkisin) harrastaneena ihmisenä on tarjota sun kehosi lapsesi käyttöön, niin miten ihmeessä se velvollisuus ikinä loppuu?
Perkele odottelee jo, se on sillai et helvetti kutsuu. Ikuinen uhrautuminen oman veren takia. Niet niet niet zot xot xot pikku ystäväni, saatana ottaa sen minkä haluaa. =abortti=helvetti.
Vie Hitlerille terveisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sekin murha jos aivokuolleen henkilön elintoimintoja ylläpitävät laitteet sammutetaan?