Onko taideharrastajan taululla mitään arvoa?
Löysin kauniin taulun, mutta melkein 300€ hinta hirvittää. Tämä taulun tekijä on käynyt vain jotain työväenopiston maalauskurssia.
Kommentit (14)
No jos se on kaunis niin sen arvo on siinä kauneudessa.
Ei kait tauluissa makseta maalarin koulutuksesta vaan taulun kauneudesta omaan silmään.
Jos kyseisestä maalariata tulee suosittu niin talon arvo voi nousta. Tai sitten laskea. Mutta kauneus säilyy
Eihän tuo ole paha. Jos kyseessä olis ammattilainen voisit lisät summaan yhden nollan lisää. Tai jos ei huvita maksaa, niin tee itse.
Jälleenmyyntiarvoa? Vaikea sanoa. Yleisesti ottaen ei kannata ostaa maalauksia tienaus mielessä.
Sama kun pörssiosakkeet tai mikä vaan sijoitus. Hinnan määrää ostaja.
Sadan vuoden päästä sen tietää, onko arvokas. Jälkipolvi sitten ehkä sillä rikastuu.
Ei tuossa ole kuin materiaalien hinta ja pensakulut maalikauppaan.
Suomi ei ole kovin hyvä maa taiteelle. Ei täällä löydy arvostusta eikä oikein edes ostovoimaa. Muusikoilla varmaan pahin tilanne kun kaikki biisit on tubessa ilmaiseksi.
Ei ole. Paitsi jos sen mielestä joka haluaa sen ostaa itselleen.
Naurattaa kun paikallisella kirpparilla myydään jotain nobodyjen hirveitä töherryksiä hintaan 60 € :D
Vierailija kirjoitti:
Pemarin pensa maksaa paljon.
Kokokin määrittää hintaa jos amatöörin työ. Suuren taiteilijan työlle taas ei ole ylärajaa vaikka olisi postimerkin kokoinen ja ruma.
On. - Itse ainakin yritän arvioida tai pitää teoksesta kysymällä, että pidänkö siitä itse. Sen sijaan, että sopulina olsin nyökyttelemässä, että kyllä, kyllä se työ on arvokas ja merkittävä koska onhans e sentään sen ja sen taiteilija tekemä. Vaikka ei arrvostus tyhjästä synny mutta välillä vinostihymyilyttää kun osa haluaa pitää jotain teosta hienona, koska onhan se nyt oltava hieno kun sen on tehny N.N, taiteilija, joka ei ole mikään harrastelija tuhertelija vaan oikea ja määrätty Taiteilija.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pemarin pensa maksaa paljon.
No, ei siinä 300 eurossa ole itse maalaamiselle eli työlle vielä hintaa ensinkään.
Ellei ole jotain käsitetaidetta, jossa maalipurkki on vahingossa kaatunut.
Taulu tuskin on 300 euron arvoinen, jos haluat sen myydä. Mutta jos pidät siitä itse, niin hinta ei ole paha, kun nautit sen katselemisesta päivittäin.
Jos se on sun mielestä kaunis niin onhan sillä arvoa.