Kuvaile "pahin" tuntemasi kermaperse ja hänen edesottamuksensa
Selvyyden vuoksi: sellainen ihminen, joka on hemmoteltu ja joka on saanut aina käytännössä kaiken haluamansa. Ja joka edelleen jatkaa aikuisenakin samalla linjalla asettaen monenlaisia vaatimuksia asioille, elämälle ja ihmisille.
Kommentit (78)
Eräs tuttuni, joka on saanut omilta vanhemmiltaan rahaa kuin roskaa. Sen avulla vaurastunut edelleen. Kehuskelee että muka ponnistanut tyhjästä kermaperseily asemaansa. Haukkuu ja halveksii köyhiä. Köyhyys on muka heidän oma vikansa, vaikka itse olisi ihan yhtä surkea tapaus jos ei olisi paapottu.
Vierailija kirjoitti:
Yks TV tuttu bimbo. Kaverin tytär. Lapsesta asti kaikki tuotu valmiina pöytään. Aikuisenakin onnistui löytämään ukon joka tekee 90% kaikista hommista mitä heillä on jopa lapsen hoidosta.. prinsessa vaan nukkuu, syö suklaata ja sikailee. Samalla kun mies siivoaa, kokkaa, hoitaa vauvan ja pyörittää firmansa.
Odotan todella suurella mielenkiinnolla millon toi kulissi kaatuu ja tää nainen joutuu ottamaan edes vähän vastuuta. Olen 100 varma et sitä sairastutaan masennukseen ym.
Jatkan tätä vielä esimerkillä.. Tän naisen normipv vaikka on vauva talossa.. ei halunnut imettää.
Herää 12.00-14.00 aamupalalle. Tuijottaa siinä sivussa somea, miettii päivityksiä on siis influensseri.. 17.000 salille kuvien ottoa ym.
20.00 kotiin some julkaisuja. Ruokaa teeveetä ja nukkumaan joskus 00.00-02.00
Äitinsä sanoi että hän ei j...........a ymmärrä. et kyl se ukko kohta lähtee tolla menolla.
Mun entinen kaveri varakkaasta perheestä. Ei ymmärtänyt, etten voinut keskellä viikkoa lähteä "tyttöjen matkalle" Lontooseen, tai etteivät kaikki osta 20-vuotiaina omaa asuntoa Helsingin arvoalueelta. Se, etten omistanut alle 25-vuotiaana yhtään asuntoa (hänellä oli siihen mennessä kaksi) oli jotenkin hänelle ylitsepääsemätön asia. Hän ei myöskään ymmärtänyt, miksei voi vaan esimiehelle sanoa ettei tule huomenna töihin vaan pitää lomaa, jotta olisin päässyt sinne Lontooseen.
Ei mitään näiltä pois - jo sulla on rahaa, mitä käyttää, niin osta niitä sijoitusasuntoja ja kerrytä omaisuutta. Mutta juuri se on ärsyttävää, ettei ymmärrä sitä toisen elämää ollenkaan. Omien kokemusten mukaan tällaiset rikkaat, kaiken jo lapsesta asti saaneet ihmiset eivät sitten kestä niitä elämän rankkoja hetkiä. Ovat eläneet niin omassa kuplassaan ja tottuneet siihen, että kaikki menee heidän mukaansa. Monet asiat voi ostaa, mutta elämässä ei kukaan tiedä, mitä käy seuraavaksi. Tämä mun ex-kaverikin sekosi ihan täysin, kun hänelle tuli avioero. En vähättele sitä, etteikö avioero olisi rankka kokemus - totta kai se mullistaa elämää. Mutta hänestä huomasi, että hänelle tuli shokkina se kun kaikki ei kerrankaan mennyt niin kuin prinsessa päiväkirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei matkustelu tod ole mitään rikkaiden hommaa! Meillä ei ole paljoa käyttää rahaa matkusteluun ja viime kesänä tehtiinkin vain neljän yön reissu Helsinkiin. Se raha mikä sinne meni 5 henkiseltä perheeltä olisi riittänyt heittämällä viikon inclusive matkaan vaikka Kreikkaan! Ketutti jälkeenpäin kun tajusin asian.
Mun jo ehkä ex-ystävä oli tietyssä mielessä kermaperse. Lähinnä siinä mielessä ettei sillä ole ollut oikein mitään mainittavia huolia elämässään ja varmaan siitä johtuen oli todella tilannetajuton ja empatiakyvytön monessakin asiassa.
Kateus haisee. Jos ex- kaverisi on onnistunut pärjämään paremmin elämässään kun sinä, niin ei ole sinun murheesi. Onhan varmaan opiskellut ja edennyt urallaan eteen päin urallaan että voi elää huoletonta elämää.
Muijan kaveri, aivan aivoton mutta hyväsydämminen tyyppi..
Erittäin varakkaat vanhemmat ja suurin osa ystävistä lapsuuden kavereita samalta hienosto alueelta.. Muutti Keravalle aikuisena sosiaalisessa kanssakäymisessä jäätäviä ongelmia kun ei yksinkertaisesti ymmärrä ettei kaikki ole rikkaita.
Usein kuultuja juttuja.. No mikset vaan lopeta jos et tykkää työstäsi.. (mun mutsi ei maksa mun asuntoa ja sijoituskämppää jos mua ei huvita tehdä duunia, niinku sun)..
Mä en ymmärrä miksei kaikki syö vaan ulkona?
Miks teillä ei oo uudempaa autoa, meidän auto 2019.
Mennään etelään mä varaan matkat ens viikolle.. Öö me ollaan töissä, ei ihan tälläi onnistu..
Miksei onnistu, ottakaa lopputili..
Siis ihan uskomaton pahvi pää..
Vierailija kirjoitti:
Mä hoidin opiskeluaikana yhden perheen lapsia. He olivat oikein mukavia, vanhemmat myös. Välillä kuitenkin heidän ystäväperheensä lapset tulivat hoitoon myös, jos perheiden vanhemmilla oli esimerkiksi yhteisiä iltamenoja. Sain "ylimääräisistä" lapsista asianmukaisen korvauksen, ei siinä mitään, mutta voi herranjumala sentään sitä yhtä poikaa! Hänen sisarensa leikki ja oli muutenkin ihan normaalisti, mutta veli...
Hän istua nökötti seurassani kuin tatti ja kehuskeli perheensä rahoilla ja tuttavapiirillä. Tyyli oli tämä:
"Millanen auto sulla on? Ai jaa, mun isällä on Mersu xxx ja mun äidillä Audi xxx"
"Kimi Räikkönen (tai joku muu rikas julkkis) on mun isän kaveri. Mun isällä on sen puhelinnumero. Mä oon jutellu sen kanssa."
"Mikshän Mikolla (hoitolapseni) ei oo yhtään mönkkäriä? Mulla on. Kaks."
"Mun äiti menee ens viikolla Pariisiin. Se menee ykkösluokassa. Se ei haluu istuu siellä ahtaissa penke
Olen tuntenut tuon ikäisiä poikia, jotka ovat ihan suodattamattomia. En usko että ymmärtävät kehuilevansa, sieltä vaan tulee tajunnanvirtaa, asioista joista on kuullut.
Näistä pojista on melkein kaikille tullut joku nepsydiag tai epäily viimeistään alakoulun lopulla. Ja kyllä, onhan se rasittavaa. Töks töks eikä mitään tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini lapsen luokalla on tuollainen. Vaatteet ulkomailta. Joka loma ulkomailla ja korut ym. satojen eurojen arvoisia. Luokkaretken rahankeruussa ei lainkaan tajunnut, ettei kaikilla ole varaa kustantaa lasta Ranskaan tai Espanjaan. Koulu vielä sijaitsee vaatimattomalla lähiöalueella. Hän itse asuu eri alueella.
No kyllä se on vaikea ymmärtää miten jollakin ei ole vara mennä toiseen Euroopan maahan. Nytkin viikonloppuna Norwegian myi lentolippuja 19 eurolla. Kaikilla on kyllä vara matkustaa nykyään. Eri asia sitten se että toiset ei vaan halua, niin on kiva kääriytyä tuollaiseen "rikkaat ne vaan matkustelee" kuplaansa.
Laskea huviksesi nelihenkisen perheen loma joka sisältää ihan kaiken. Vinkiksi että se on hieman enemmän kuin 19€ vai onko sinun lomasi yhdensuuntainen lento ja jäät sinne kentälle?
Tuossa puhuttiin lapsen luokkaretkestä. Ei koko perheen lomasta. Luokkaretkellä on vielä ryhmämajoituskin niin tulee edulliseksi, saattaa olla jopa halvempi retki ulkomaille kuin Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini lapsen luokalla on tuollainen. Vaatteet ulkomailta. Joka loma ulkomailla ja korut ym. satojen eurojen arvoisia. Luokkaretken rahankeruussa ei lainkaan tajunnut, ettei kaikilla ole varaa kustantaa lasta Ranskaan tai Espanjaan. Koulu vielä sijaitsee vaatimattomalla lähiöalueella. Hän itse asuu eri alueella.
No kyllä se on vaikea ymmärtää miten jollakin ei ole vara mennä toiseen Euroopan maahan. Nytkin viikonloppuna Norwegian myi lentolippuja 19 eurolla. Kaikilla on kyllä vara matkustaa nykyään. Eri asia sitten se että toiset ei vaan halua, niin on kiva kääriytyä tuollaiseen "rikkaat ne vaan matkustelee" kuplaansa.
Kyllä siinä maksaa muukin kuin pelkät lennot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paatko varaten siihen koneeseen 25 alaikäisen ja vaikka 2 aikuisen lippua..laita kuvakaappaus onnistuneesta varauksesta tänne, kiitos. Tiedätkö miksi siihen saa lippuja noin halvalla?`Kun siellä on enää muutama vapaa paikka ja he haluavat sen koneen täyteen.. siksi. Ja se mitä lentoliput viikonloppuna maksaa, ei liity johonkin leirikoulumatkaan mitenkään. Niitä ei tehdä viikonloppuna.
Hahaha, se on kuules juuri toisin päin. Ajoissa ensin myytävät liput ovat niitä halpoja ja viimeiset liput ovat kalliita. Meillä ei ole lasten urheiluryhmän kanssa ollut mitään ongelmia varata lippuja isommalle porukalle, lentoyhtiön asiakaspalveluun vain yhteyttä ja he sitten tekevät tarjouksia eri lennoille. Nuoriso ja ryhmän valvojat kävivät Englannissa vasta ja lennot maksoivat 27€/hlö/suunta.
Ajoissa kun varaa niin pääsee halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei matkustelu tod ole mitään rikkaiden hommaa! Meillä ei ole paljoa käyttää rahaa matkusteluun ja viime kesänä tehtiinkin vain neljän yön reissu Helsinkiin. Se raha mikä sinne meni 5 henkiseltä perheeltä olisi riittänyt heittämällä viikon inclusive matkaan vaikka Kreikkaan! Ketutti jälkeenpäin kun tajusin asian.
Mun jo ehkä ex-ystävä oli tietyssä mielessä kermaperse. Lähinnä siinä mielessä ettei sillä ole ollut oikein mitään mainittavia huolia elämässään ja varmaan siitä johtuen oli todella tilannetajuton ja empatiakyvytön monessakin asiassa.
Vai että ihan inclusive 😂
Vaikea sanoa yhtä, mainitaan nyt Nina Kuhta, Lola Odusoga ja Hanna Kinnunen.
Eräs nyt jo entinen kaveri. Ei tajunnut ettei miula ollut rahaa lähteä johonkin helv"in Japaniin kun olin just joutunut vanhemmilta lainaamaan rahaa että sai kissan eläinlääkäriin. Elin kädestä suuhun. Välillä söin pelkkää riisiä ja käytin teepusseja uudestaan. Pöllin vessanpaperia yleisistä vessoista.
Ja tämä yksi prinsessa päättää että hänen 30v bileensä pidetään Japanissa!
No oltiinkin kavereita lähinnä siksi että ylä-asteelta asti pyöritty samassa porukassa. Viimein tajusin katkaista napanuoran.
Mun työpaikalla entinen työkaveri. Parikymppinen mies, jolla on rikkaat vanhemmat. Otti vakiduunista loparit ihan vain, koska vain ei jaksanut tehdä töitä. Vanhemmat osti varmaan hänelle varmaan lähemmäs puoli miljoonaa maksavan omistusasunnon, kun muutti omilleen (HUOM. ammattikorkeaan mennessään!). Edelleen asuu vanhempiensa maksamassa kattohuoneistossa keskisuuressa kaupungissa. Tiedän mitä kuuluu koska osa työkavereista on edelleen kavereita tuon kanssa. Ei ole vastenmielinen persoonana muuten, mutta todella laiska työkaverina ja muutenkin. Ei ole ollut töissä tuon jälkeen. Välillä mietin, olisinko minäkään, jos vanhemmat maksaisi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mun porukat. Lapsia tehtiin paljon, mutta niitä ei sitten vauva-ajan jälkeen jaksettukaan hoitaa, joten meidät työnnettiin aina isovanhempien hoitoon. Käytiin joskus pikkupätkiä päiväkodissa, mutta en ole vielä tänäkään päivänä saanut selville, miksi me ei käyty siellä pysyvästi ja säännöllisesti. Varmaan se kuskaaminen oli porukoille liikaa.
Kaikki rahat käytettiin omiin menoihin ja sitten ihmeteltiin, millä rahalla lapset elätetään. Ei muuta kuin isovanhempien, sossun tai sukulaisten rahapussille. Jos rahaa ei herunut, kauhea itku siitä, miten rankkaa on olla suurperheellinen ja menee paljon rahaa, eikä kukaan auta. Ja sossut haukuttiin, kun kehtasivat väittää, että tuloja on ollut riittävästi.
Molemmat vanhemmat olivat ainoita lapsia ja tästäkin uhriuduttiin, kun olisivat halunneet sisaruksia, mutta tyhmät vanhemmat ei niitä hankkineet.
Ei tuo ole mitään kermaperseilyä vaan silkkaa tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun porukat. Lapsia tehtiin paljon, mutta niitä ei sitten vauva-ajan jälkeen jaksettukaan hoitaa, joten meidät työnnettiin aina isovanhempien hoitoon. Käytiin joskus pikkupätkiä päiväkodissa, mutta en ole vielä tänäkään päivänä saanut selville, miksi me ei käyty siellä pysyvästi ja säännöllisesti. Varmaan se kuskaaminen oli porukoille liikaa.
Kaikki rahat käytettiin omiin menoihin ja sitten ihmeteltiin, millä rahalla lapset elätetään. Ei muuta kuin isovanhempien, sossun tai sukulaisten rahapussille. Jos rahaa ei herunut, kauhea itku siitä, miten rankkaa on olla suurperheellinen ja menee paljon rahaa, eikä kukaan auta. Ja sossut haukuttiin, kun kehtasivat väittää, että tuloja on ollut riittävästi.
Molemmat vanhemmat olivat ainoita lapsia ja tästäkin uhriuduttiin, kun olisivat halunneet sisaruksia, mutta tyhmät vanhemmat ei niitä hankkineet.Ei
Samaa mieltä. Kuulostaa jopa heikkolahjaisuudelta; ollaan täysin pihalla miten yhteiskunta toimii, eikä omat taidot riitä/ei pysty lainkaan joustamaan pärjätäkseen siinä.
Täällä menee sekaisin puurot ja vellit.
Suurimmassa omassa näitä kertomuksia haukutaan tyyppejä, joilla ei ole köyhän identiteettiä. Nämä varakkaammat pystyvät matkustamaan, ostelemaan ja asumaan vanhempien omistamassa kämpässä. Ei ole heidän vikansa että ovat syntyneet varakkaaseen perheeseen ja kulutustottumukset ovat erilaiset kuin köyhemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Entinen PM
Korjaan; nykyinen PM, VM ja TM...koko hallitus itseasiassa, mukaanlukien kilpakävelijä, ja purjehtijasuurruus (Multala. Optimisti-Jolla).
Eräs tuttu mies. Pikkupoika miehen vaatteissa joka leveillee omaisuudellaan ja lapsille ostamillaan vehkeillä. Kaikki pitää olla suurta ja kallista. Muistaa selostaa paljonko maksoi ja mistä tilasi/osti. Syntyjään ei oo kermaperse mutta jotain yrittää korvata omaisuudella. Ja ei, en oo kateellinen vaan säälittävä tyyppi.
Yks TV tuttu bimbo. Kaverin tytär. Lapsesta asti kaikki tuotu valmiina pöytään. Aikuisenakin onnistui löytämään ukon joka tekee 90% kaikista hommista mitä heillä on jopa lapsen hoidosta.. prinsessa vaan nukkuu, syö suklaata ja sikailee. Samalla kun mies siivoaa, kokkaa, hoitaa vauvan ja pyörittää firmansa.
Odotan todella suurella mielenkiinnolla millon toi kulissi kaatuu ja tää nainen joutuu ottamaan edes vähän vastuuta. Olen 100 varma et sitä sairastutaan masennukseen ym.