Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile "pahin" tuntemasi kermaperse ja hänen edesottamuksensa

Vierailija
29.11.2016 |

Selvyyden vuoksi: sellainen ihminen, joka on hemmoteltu ja joka on saanut aina käytännössä kaiken haluamansa. Ja joka edelleen jatkaa aikuisenakin samalla linjalla asettaen monenlaisia vaatimuksia asioille, elämälle ja ihmisille.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää palstaukkelit täällä. Enpä ole koskaan irl tavannut vastaavia kermaperseitä.

Vierailija
2/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaan suvun vesa, jolle oli käsittämätöntä ettei kaikilla ole varaa laittaa satoja euroja alakouluikäisen kännykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lapsen luokalla on tuollainen. Vaatteet ulkomailta. Joka loma ulkomailla ja korut ym. satojen eurojen arvoisia. Luokkaretken rahankeruussa ei lainkaan tajunnut, ettei kaikilla ole varaa kustantaa lasta Ranskaan tai Espanjaan. Koulu vielä sijaitsee vaatimattomalla lähiöalueella. Hän itse asuu eri alueella.

Vierailija
4/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä nyt aikuisia kermaperseitä etsitty? Ei se nyt lapsen vika ole et vanhemmat antavat kaiken.

Vierailija
5/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräs kaverini. Elää aika huolettomasti. On esim. ottanut suurempia asuntolainoja mihin rahkeet riittää ja ostanut autoja, joihin ei oikeasti ole vara. Isä sitten auttaa. Marisee kyllä, mutta auttaa kuitenkin. Toisaalta, vähän ymmärränkin. Isänsä ei oikeastaan tee niillä rahoilla mitään, siellä ne makaa pankkitilillä miljoonat, joten eipä tuossa oikeastaan kenellekkään mitään haittaa tule. Joka tapauksessa ne rahat sieltä jossain vaiheessa tupsahtaa lapselle, viimeistään sitten perintönä, kun ei niitä itse mihinkään käytä, joten sama kai tuo.

Vierailija
6/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini lapsen luokalla on tuollainen. Vaatteet ulkomailta. Joka loma ulkomailla ja korut ym. satojen eurojen arvoisia. Luokkaretken rahankeruussa ei lainkaan tajunnut, ettei kaikilla ole varaa kustantaa lasta Ranskaan tai Espanjaan. Koulu vielä sijaitsee vaatimattomalla lähiöalueella. Hän itse asuu eri alueella.

Mä en ole koskaan tajunnu aikuisia, jotka kadehtii lapsia. 

Vierailija
7/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se on vaikea ymmärtää miten jollakin ei ole vara mennä toiseen Euroopan maahan. Nytkin viikonloppuna Norwegian myi lentolippuja 19 eurolla. Kaikilla on kyllä vara matkustaa nykyään. Eri asia sitten se että toiset ei vaan halua, niin on kiva kääriytyä tuollaiseen "rikkaat ne vaan matkustelee" kuplaansa.

Vierailija
8/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se on vaikea ymmärtää miten jollakin ei ole vara mennä toiseen Euroopan maahan. Nytkin viikonloppuna Norwegian myi lentolippuja 19 eurolla. Kaikilla on kyllä vara matkustaa nykyään. Eri asia sitten se että toiset ei vaan halua, niin on kiva kääriytyä tuollaiseen "rikkaat ne vaan matkustelee" kuplaansa.

Laskea huviksesi nelihenkisen perheen loma joka sisältää ihan kaiken. Vinkiksi että se on hieman enemmän kuin 19€ vai onko sinun lomasi yhdensuuntainen lento ja jäät sinne kentälle?

Vierailija
9/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä trolli, mutta siitä huolimatta kerrotko, mihin kohteeseen pääsee hiihtolomalla 19 eurolla?

Vierailija
10/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin opiskeluaikana yhden perheen lapsia. He olivat oikein mukavia, vanhemmat myös. Välillä kuitenkin heidän ystäväperheensä lapset tulivat hoitoon myös, jos perheiden vanhemmilla oli esimerkiksi yhteisiä iltamenoja. Sain "ylimääräisistä" lapsista asianmukaisen korvauksen, ei siinä mitään, mutta voi herranjumala sentään sitä yhtä poikaa! Hänen sisarensa leikki ja oli muutenkin ihan normaalisti, mutta veli...

Hän istua nökötti seurassani kuin tatti ja kehuskeli perheensä rahoilla ja tuttavapiirillä. Tyyli oli tämä:

"Millanen auto sulla on? Ai jaa, mun isällä on Mersu xxx ja mun äidillä Audi xxx"

"Kimi Räikkönen (tai joku muu rikas julkkis) on mun isän kaveri. Mun isällä on sen puhelinnumero. Mä oon jutellu sen kanssa."

"Mikshän Mikolla (hoitolapseni) ei oo yhtään mönkkäriä? Mulla on. Kaks."

"Mun äiti menee ens viikolla Pariisiin. Se menee ykkösluokassa. Se ei haluu istuu siellä ahtaissa penkeissä."

Tätä jatkui koko illan. Hän ei tehnyt muiden lasten kanssa mitään. Minäkään en olisi saanut tehdä, koska poika halusi kertoa näitä juttujaan. Tyyppi oli tuolloin 7-vuotias, ja mä en vieläkään ymmärrä, mitä se haki takaa. Tajuaako tuon ikäinen jo kerskailla rahalla? Halusiko vain aikuisen seuraa? Haki minulta jonkinlaista reaktiota vai mitä?

Todella rasittavaa se silti oli, ihan kuin ei olisi lapsi ollenkaan. Kotona opittua varmasti, mutta muut lapset kyllä tekivät lastenkin juttuja. En yhtään tiedä, mitä hänelle nykyään kuuluu tai millainen on, toivottavasti kavereina on muitakin kuin rahan perässä hännystelijöitä.

Vierailija
11/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Vierailija
12/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syytä ensimmäisenä tuli kermaperseestä mieleen blogi all i ever wanted, jos sitä enää kukaan muistaa...

Vierailija
13/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustelu tod ole mitään rikkaiden hommaa! Meillä ei ole paljoa käyttää rahaa matkusteluun ja viime kesänä tehtiinkin vain neljän yön reissu Helsinkiin. Se raha mikä sinne meni 5 henkiseltä perheeltä olisi riittänyt heittämällä viikon inclusive matkaan vaikka Kreikkaan! Ketutti jälkeenpäin kun tajusin asian.

Mun jo ehkä ex-ystävä oli tietyssä mielessä kermaperse. Lähinnä siinä mielessä ettei sillä ole ollut oikein mitään mainittavia huolia elämässään ja varmaan siitä johtuen oli todella tilannetajuton ja empatiakyvytön monessakin asiassa.

Vierailija
14/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei matkustelu tod ole mitään rikkaiden hommaa! Meillä ei ole paljoa käyttää rahaa matkusteluun ja viime kesänä tehtiinkin vain neljän yön reissu Helsinkiin. Se raha mikä sinne meni 5 henkiseltä perheeltä olisi riittänyt heittämällä viikon inclusive matkaan vaikka Kreikkaan! Ketutti jälkeenpäin kun tajusin asian.

Mun jo ehkä ex-ystävä oli tietyssä mielessä kermaperse. Lähinnä siinä mielessä ettei sillä ole ollut oikein mitään mainittavia huolia elämässään ja varmaan siitä johtuen oli todella tilannetajuton ja empatiakyvytön monessakin asiassa.

Todellakin. Matkustella voi halvalla tai kalliilla. Loma Ranskassa ei maksa todennäköisesti yhtään enempää kuin se ensi kesän Särkänniemenreissu. Aikaa siihen pitää käyttää kun selvittää miten sen tekee edullisesti, mutta ei se mitään rikkaiden hommaa ole. Joillakin on jäänyt tuollainen kumma luulo päälle matkustamisen kalleudesta, mitä se oli joskus 90-luvulla ennen internettiä.

Vierailija
15/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentojen päälle vielä majoitus ja ruuat maksavat aika paljon. Lapsia pitäisi varmaan viedä jonnekin mikä niitä kiinnostaa ja nekään eivät ole ilmaisia. Mekin, kaksi nuorta aikuista, matkustetaan pienellä budjetilla Euroopassa ja jo viikonloppureissuun kuluu rahaa. Molemmat tienataan 2400 e kuussa ja ei rahat riittää just kahden ihmisen Euroopan matkaan kerran-pari vuodessa. Että tuskin lapsiperheet, joista toinen tai molemmat vanhemmista ovat kotona, ovat kauhean halukkaita käyttämään lomamatkaan kaikkia rahojaan.

Vierailija
16/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen kermakon tunnen itsekin. Kaikki on aina sujunut kuin Strömsössä, vanhemmat tukeneet ja auttaneet joka asiassa. Rouvan pitää hälyttää vanhemmat myös silloin hätiin kun pitää saada talo imuroitua. Isovanhemmat vahtivat kotonaan neljää lastenlastaan jotta rouvan siivous ei häiriinny. Isää ei tietenkään sovi noin joutavalla työllä häiritä. Mahtaa tulla aika rysäys tulevaisuudessa kun viikatemies vierailee siinä suvussa.

Vierailija
17/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentojen päälle vielä majoitus ja ruuat maksavat aika paljon. Lapsia pitäisi varmaan viedä jonnekin mikä niitä kiinnostaa ja nekään eivät ole ilmaisia. Mekin, kaksi nuorta aikuista, matkustetaan pienellä budjetilla Euroopassa ja jo viikonloppureissuun kuluu rahaa. Molemmat tienataan 2400 e kuussa ja ei rahat riittää just kahden ihmisen Euroopan matkaan kerran-pari vuodessa. Että tuskin lapsiperheet, joista toinen tai molemmat vanhemmista ovat kotona, ovat kauhean halukkaita käyttämään lomamatkaan kaikkia rahojaan.

Majoitus ja ruoat on ihan miten sen järjestää. Ruoka nyt on halvempaa joka paikassa kuin Suomessa ja majoittuakin voi joko jossain kotimajoituksessa tai vaikka hostellissa. Kommentoin nyt vaan tuota että ei ole vara mennä Ranskaan tai Espanjaan. Aivan varmana on vara mennä. Välttämättä ei ole vara mennä Hiltoniin sinne eikä tehdä kaikkea mahdollista, mutta sinne on kyllä vara mennä. Ja jos on vähän matkustellut, niin ei tarvitse edes käyttää rahaa niihin maksullisiin turistinähtävyyksiin, vaan riittää todennäköisesti se että pääsee hyvälle rannalle tai hostellin uima-altaalle ja vähän pällistelemään menoa. 

Omat naapurini olivat juuri tuollaisia "ei ole vara mennä". Kumminkin oli vara mennä joka kesä johonkin Muumimaailmaan ja tuhlata sinne monta sataa euroa. Kiitos tietenkin Suomen puolesta, että tuhlaavat rajojen sisäpuolella, mutta jos joku on kallista niin lomailu Suomessa.

Vierailija
18/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen tuttuni asui vanhempiensa hänelle ostamassa tilavassa asunnossa (Helsingissä hyvällä alueella). Ei ollut vielä 25-vuotiaanakaan ollut missään töissä, kun vanhemmat antoivat käyttörahaa. Tästä huolimatta sai hyvän vakityön heti valmistuttuaan yliopistolta. Ihmetteli, kun me muut ei kesällä ehditty niin paljon festareille yms. töiden takia, hän itse mieluummin nautti kesästä kuin työskenteli. Halusi myös liikkua joka paikkaan omalla autollaan (vanhempiensa ostama), eikä julkisilla.

Vierailija
19/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Elän toimeentulotuella ja teen joka kesä matkan lentokoneella muualle Eurooppaan. Viime matkaan meni noin 400 euroa eli 35 €/kk säästäminen vuoden ajan riitti. Oikeasti kyse on siitä, ettei ihmiset osaa säästää ja kuvittelee matkustelun jotenkin kalliiksi.

Vierailija
20/78 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ"kaverilla", patalaiskalla ammattisaikuttajalla, vanhempiensa ainokaisella ja silmäterällä, oli vielä 45-vuotiaana (!) tapana soittaa yli seitsemänkymppinen isänsä hakemaan töistä, jos oli flunssassa eikä jaksanut mennä bussilla. Iskä toi myös usein tyttärelleen evästä kesken työpäivän. Tyyppi oli uskomaton, sääli kun en voi kertoa parhaimmistoa tunnistamisen vuoksi. Ja eroonkaan ei päässyt, oltiin kaupungilla vakitoimissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi