Kuvaile "pahin" tuntemasi kermaperse ja hänen edesottamuksensa
Selvyyden vuoksi: sellainen ihminen, joka on hemmoteltu ja joka on saanut aina käytännössä kaiken haluamansa. Ja joka edelleen jatkaa aikuisenakin samalla linjalla asettaen monenlaisia vaatimuksia asioille, elämälle ja ihmisille.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini lapsen luokalla on tuollainen. Vaatteet ulkomailta. Joka loma ulkomailla ja korut ym. satojen eurojen arvoisia. Luokkaretken rahankeruussa ei lainkaan tajunnut, ettei kaikilla ole varaa kustantaa lasta Ranskaan tai Espanjaan. Koulu vielä sijaitsee vaatimattomalla lähiöalueella. Hän itse asuu eri alueella.
Mä en ole koskaan tajunnu aikuisia, jotka kadehtii lapsia.
Voi. Ei tässä kukaan kadehdi. Ihmeissään lähinnä oltiin tyllerön kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini lapsen luokalla on tuollainen. Vaatteet ulkomailta. Joka loma ulkomailla ja korut ym. satojen eurojen arvoisia. Luokkaretken rahankeruussa ei lainkaan tajunnut, ettei kaikilla ole varaa kustantaa lasta Ranskaan tai Espanjaan. Koulu vielä sijaitsee vaatimattomalla lähiöalueella. Hän itse asuu eri alueella.
Mä en ole koskaan tajunnu aikuisia, jotka kadehtii lapsia.
Voi. Ei tässä kukaan kadehdi. Ihmeissään lähinnä oltiin tyllerön kommenteista.
Vierailija wrote:
Mä hoidin opiskeluaikana yhden perheen lapsia. He olivat oikein mukavia, vanhemmat myös. Välillä kuitenkin heidän ystäväperheensä lapset tulivat hoitoon myös, jos perheiden vanhemmilla oli esimerkiksi yhteisiä iltamenoja. Sain "ylimääräisistä" lapsista asianmukaisen korvauksen, ei siinä mitään, mutta voi herranjumala sentään sitä yhtä poikaa! Hänen sisarensa leikki ja oli muutenkin ihan normaalisti, mutta veli...
Hän istua nökötti seurassani kuin tatti ja kehuskeli perheensä rahoilla ja tuttavapiirillä. Tyyli oli tämä:
"Millanen auto sulla on? Ai jaa, mun isällä on Mersu xxx ja mun äidillä Audi xxx"
"Kimi Räikkönen (tai joku muu rikas julkkis) on mun isän kaveri. Mun isällä on sen puhelinnumero. Mä oon jutellu sen kanssa."
"Mikshän Mikolla (hoitolapseni) ei oo yhtään mönkkäriä? Mulla on. Kaks."
"Mun äiti menee ens viikolla Pariisiin. Se menee ykkösluokassa. Se ei haluu istuu siellä ahtaissa penke
Tutun lapsen isä on rikas kerskailija. Parhaamme mukaan koitamme opettaa lapselle muunlaisia arvoja. Kyllä hän vielä toivottavasti oppii.
Muistan niin tän blogin. Miksiköhän lopetti?
Siellä oli Ämmi aina lapsia hoitamassa.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se on vaikea ymmärtää miten jollakin ei ole vara mennä toiseen Euroopan maahan. Nytkin viikonloppuna Norwegian myi lentolippuja 19 eurolla. Kaikilla on kyllä vara matkustaa nykyään. Eri asia sitten se että toiset ei vaan halua, niin on kiva kääriytyä tuollaiseen "rikkaat ne vaan matkustelee" kuplaansa.
Ihan totta. Elän toimeentulotuella ja teen joka kesä matkan lentokoneella muualle Eurooppaan. Viime matkaan meni noin 400 euroa eli 35 €/kk säästäminen vuoden ajan riitti. Oike
Hah, joo lapseni kertoi, että kaverinsa oli kutsunut meitä oikeistolaisiksi :D :D :D nauratti kyllä, kun olen kyllä aina ollut niin kaukana oikeistosta kun voi olla. Hyvin on vajavaiset tiedot tällä kaverilla. Murjaisi kyllä parhaimman vitsin aikoihin !! :D
Vietin kerran viikon laskettelemassa Alpeilla. Menin sinne bussilla, join paikanpäällä pelkkää kaakaota (käytin kaakaopusseja, jotka sain työpaikalta) ja söin kotona riisiä ja ketsuppia, jotta sain matkan maksettua.
Silti olen kermaperse, koska kävin Alpeilla kerran laskettelemassa. Kivat muistot jäi ikuisiksi ajoiksi.
Pikkusisko,minua 16 vuotta nuorempi,yllätys-iltatähti. Siinä missä minä ostin kesätyörahoilla uudet farkut,siskolle on mätetty rahaa kouraan turhia kyselemättä. No nyt vanhempani ovat jo iäkkäitä ja eläkkeellä,tulot ovat tippuneet ja rahaa nieleviä vaivoja tullut mutta sisko edelleen luulee että tuosta vaan mätkäistään satanen kouraan kun pyytää. Tai tullaan hakemaan keskellä yötä jostain hevonkuusesta.
Opiskellut on useaa alaa ja jättänyt kesken,nyt tienaa rahaa Onlyfanns-toiminnalla. Tatuoitu anorektikko(tai joku muu kalorien laskemis-tauti,en tiedä) jolla teinin mieli. Halveksii minua koska olen siivooja ja yh.
Pelottaa kun vanhemmat kuolee että onko sisko sitten vinkumassa minulta kyytiä ja rahaa.
työpaikoilla on keski-ikäisiä rouvia jotka esim.juoksuttaa siivoojaa ilmaistöissä. oho multa tippui roska,roskakorin viereen, tule nostamaan. soitetaan puhelimella siivooja paikalle.
opiskeluissa varakkaiden perheiden lapset nyrpistelee kaikelle nenäänsä,esim.vanhoille opinto tarvikkeille.
varakkaat sukulaiset on kamalia. yritetään saada sukulaiset omaksi ilmais palvelijaksi,kun hänellä on rahaa ja saattaa antaa taskurahaa tms. välit poikki näihin narsisteihin. jos joltain kuolleelta jää perintöö ,nää varakkaat vie itse kaiken,ja jättää sukulaiset jollain kepulikonstil ilman perintöä. ahneus.
Mestariuhriutuja, joka eli ylemmän keskiluokan lapsuuden ja jonka suurin edesottamus oli kun bestis ei päässyt yläasteella samalle luokalle. Nelikymppisenäkin jaksaa muistella "rankkaa" lapsuuttaan ja uhriutuu sen varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se on vaikea ymmärtää miten jollakin ei ole vara mennä toiseen Euroopan maahan. Nytkin viikonloppuna Norwegian myi lentolippuja 19 eurolla. Kaikilla on kyllä vara matkustaa nykyään. Eri asia sitten se että toiset ei vaan halua, niin on kiva kääriytyä tuollaiseen "rikkaat ne vaan matkustelee" kuplaansa.
Paatko varaten siihen koneeseen 25 alaikäisen ja vaikka 2 aikuisen lippua..laita kuvakaappaus onnistuneesta varauksesta tänne, kiitos. Tiedätkö miksi siihen saa lippuja noin halvalla?`Kun siellä on enää muutama vapaa paikka ja he haluavat sen koneen täyteen.. siksi. Ja se mitä lentoliput viikonloppuna maksaa, ei liity johonkin leirikoulumatkaan mitenkään. Niitä ei tehdä viikonloppuna.
Vainoava mies, joka luulee olevansa lain yläpuolella, koska suku ja tausta.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen kun muutama vuosi sitten tutkailin lapseni alakoulun matematiikan kirjaa. Miksi tehtävät ovat täysin todellisuudesta vieraantuneita, eivätkä opeta sitä oikeassa arjessa tarvittavaa laskemista? Yksikin jotenkin mieleen jäänyt tehtävä oli henkilö a ostaa sata terttua banaaneja... Siis oikeasti, sata terttua? Kuinka monen ihmisen arkeen kuuluu jonkun sadan banaanitertun osteleminen?
Taitaa olla matematiikan oppikirjojen tekijät jotain kultakermapyllyjä, jotka ostelevat sata terttua banaaneja tuosta vain.
Tiedän nuoren miehen, joka ei omaan kotiinsa 22v muuttaessaan ymmärtänyt, että kämppä tarvii siivousta, vaikka hän ei sitä aktiivisesti sotkisikaan. Eli pölyä kertyy pinnoille, hiekkaa eteiseen, keittiön pinnoille roiskeita ja rasvaa, wc-pönttö, suihku...
Hänen lapsuudenkodissaan kävikin kodinhoitaja joka arkipäivä. Hoiti siivoukset, tiskit, vessat, pyykit jne. Nuorelle miehelle ei kukaan ollut opettanut siivoamisen tarpeellisuudesta, kun koti oli aina tiptop kodinhoitajan uurastaessa kun perhe oli koulussa ja töissä. Lopulta vanhemmat maksoivat 3h/viikko siivoajan opiskelijapojalleen.
Mun porukat. Lapsia tehtiin paljon, mutta niitä ei sitten vauva-ajan jälkeen jaksettukaan hoitaa, joten meidät työnnettiin aina isovanhempien hoitoon. Käytiin joskus pikkupätkiä päiväkodissa, mutta en ole vielä tänäkään päivänä saanut selville, miksi me ei käyty siellä pysyvästi ja säännöllisesti. Varmaan se kuskaaminen oli porukoille liikaa.
Kaikki rahat käytettiin omiin menoihin ja sitten ihmeteltiin, millä rahalla lapset elätetään. Ei muuta kuin isovanhempien, sossun tai sukulaisten rahapussille. Jos rahaa ei herunut, kauhea itku siitä, miten rankkaa on olla suurperheellinen ja menee paljon rahaa, eikä kukaan auta. Ja sossut haukuttiin, kun kehtasivat väittää, että tuloja on ollut riittävästi.
Molemmat vanhemmat olivat ainoita lapsia ja tästäkin uhriuduttiin, kun olisivat halunneet sisaruksia, mutta tyhmät vanhemmat ei niitä hankkineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen kun muutama vuosi sitten tutkailin lapseni alakoulun matematiikan kirjaa. Miksi tehtävät ovat täysin todellisuudesta vieraantuneita, eivätkä opeta sitä oikeassa arjessa tarvittavaa laskemista? Yksikin jotenkin mieleen jäänyt tehtävä oli henkilö a ostaa sata terttua banaaneja... Siis oikeasti, sata terttua? Kuinka monen ihmisen arkeen kuuluu jonkun sadan banaanitertun osteleminen?
Taitaa olla matematiikan oppikirjojen tekijät jotain kultakermapyllyjä, jotka ostelevat sata terttua banaaneja tuosta vain.
Minä yritin joskus auttaa kakkosluokkalaista sukulaislasta matikantehtävissä, mutta minä en tajunnut niitä tehtäviä ollenkaan. Tehtävät olivat tyyliin laatikossa on sininen, keltainen ja punainen kukka. Minkä värinen on neljäs kukka?
Soitti äidilleen 30-vuotiaana, että tuu tuomaan jotain tiettyä shampoota, kun hän oli menossa just suihkuun ja tajus että se shampoo oli loppunut. Mamma ajoi 15 km ja toi shampoon. Tää oli sellainen uusavuton "vanhemmat auttaa minua aina" tyyppinen, eikä niinkään rahoissa kierijä.
Nykyään kutsun häntä voiperseeksi, on sellainen twerkkaaja.
Mulla oli koulussa tollanen kermapersekaveri, tosin siihen aikaan ei käytetty sitä sanaa. Hänen äitinsä omisti vaatekaupan ja sillä oli joka päivä uusi pusero. Ja aina vanhat kynsilakat poistettu että oli saanut uudet laitettua "sävy sävyyn". Niillä oli isossa omakotitalossa palvelija joka teki kaikki työt. Ja meidän treifeiltä tää oli aina 15-30 minuuttia myöhässä eikä ymmärtänyt miksi mua harmitti. Ei olla tekemisissä enää!
Mulla on tuttu, leikkipuistosta/naapurustosta tunnetaan. Kahden lapsen äiti, jolla lienee on varallisuutta paljon. Ei tee itse mitään, on palkattu lapsenhoitaja/siivoja jne. Ei, en ole kateellinen, mutta kun tämä äiti vaan koko valittaa kaikesta.
On jotenkin todella sokea omalle tilanteelleen. Oletan, että on pakko olla jotain mielenterveyshaasteita, ei vain kermaperseyttä.
"Varaa", ei "vara"!