Äiti harmittelee HS:ssa: Lopetin kuukauden ikäisen vauvan imetyksen, sillä mies ei voinut olla ilman seksiä
Oikeesti, kuinka tyhmiä ihmisiä tämäkin maa päällään kantaa...
Kommentit (283)
Miksi tuo nainen koki tarvetta ilmoittaa asiasta koko Suomen kansalle? Ettei vaan olisi porvoojuttuja Hesarin omalta toimitukselta. Jos tuo kuitenkin on totta, niin vaikuttaa siltä, että nainen yrittää väkisin hakea hyväksyntää ratkaisulleen muilta toisin sanoen katuu varmasti itsekin päätöstään, mutta yrittää väkisin olla toista mieltä. Miten kukaan edes haluaa tehdä lapsia tuollaisten itsekkäiden otusten kanssa?
"Imetykseen kannustetaan synnytyssairaaloissa ja neuvoloissa, sillä se tutkitusti suojaa vauvan immuunijärjestelmää ja auttaa synnyttämään kiintymys suhteen äidin ja lapsen välille. THL:n mukaan äidinmaito suojaa hengitys- ja välikorvatulehduksilta sekä suolistosairauksilta. Imetyksellä on todettu olevan pitkäaikaisia, jopa aikuisikään ulottuvia terveysvaikutuksia."
Eikö korvikkeella ole näitä vaikutuksia tai osaa näistä? Ja jos ei ole, niin miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman terveysjärjestö suosittaa täysimettämään lasta puolivuotiaaksi ja jatkamaan osittaista imetystä ainakin vuoden ikään asti. Suomalaisäidit imettävät keskimäärin noin seitsemän kuukautta, josta täysimetystä on vain 1,4 kuukautta.
Thl suosittaa 6kk täysimetystä ja osittaista ainakin 1v asti (vauvan valmiuksien mukaan kiinteät 4-6kk iässä mukaan, mutta suositus silti 6kk, harva mm istuu 4kk iässä)
WHOn (maailman terveysjärjestö) suositus taas: täysimetys 6kk ja osittaista ainakin 2v asti.Ohis
Ne on poliittisia päätöksiä millä ei ole mitään lääketieteellistä eikä kasvatustieteellistä syytä.
Suomen valtio on ihan poliittisesti päättänyt ajaa rintaruokintaa ja kaikki julkisen terveydenhuollon, lastenhoidon ja muiden työntekijät sen takia siitä koko ajan lässyttää.
Mun mielestä WHO:n suositus tulee siitä, että suurin osa lapsista syntyy sinne, missä korviketta ei edes ole mahdollista saada. Intia, Afrikka, kaikki köyhät alueet. Ei me länkkäreinä aina näytetä muistavan, että kaikkialla asiat ei ole ihan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet vapaiksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli jo toinen ketju.
Mutta joo, miehet eivät sovi perhe-elämän jatkeeksi. Kannatan miesten vapauttamista perheistä jotta ei tarvitse katsella tällaista.
Miltä muuten naiset tuntuu modernissa yhteiskunnassa joutua miehen primitiivisten halujen keskiöön? Miltä tuntuu joutumaan ottamaan mälliä päälle vaikka ei huvittaisi? Miltä tuntuu lasten, oman jaksamisen ja kehon uhalla palvella miessukupuolen sukuviettiä? Seksi miehen kanssa on rumaa ja merkityksetöntä. Liian harva nainen kykenee myöntämään tätä.
Muistathan tämän, jos joskus saat poikalapsia.
Vapauta heidät perheestäsi viimeistään heidän saavuttaessaan sukukypsyyden.
Paras vaihtoehto olisi tietysti vapauttaa heidät kohdustasi heti, kunhan saat selville heidän sukupuolensa.
Minua hävettäisi suunnattomasti jos minun poikani jättäisi perheensä, koska ei saa seksiä kuukausi puolisonsa synnyttämisen jälkeen ja lapsen imettämisen takia. Kokisin olevani epäonnistunut ja pahasti kasvatuksessa ja millaisia arvoja heille olen epäonnistunut opettamaan.
ohis
Ikävä kyllä myös sinun pojallasi on/tulee olemaan seksuaalisia haluja hänen saavuttaessaan sukukypsyytensä.
Se, kuinka voimakkaita ne ovat, ei ole sinun päätettävissäsi. Tietysti voit opettaa, ohjeistaa ja kasvattaa poikaasi vaikka mitätöimään omat halunsa, mutta muista, että osalla miehistä on niin voimakas sukuvietti, että he ovat 100% halujensa vietävänä, vaikka äidit olisivat mitä muuta tahansa opettaneet. Tähän ei käsittääkseni auta kuin lääkitys.
Muista kertoa tämä pojallesi, kun hän saavuttaa puberteetin.
Toiset opetetaan olemaan täysin halujensa vietävissä ja toiset osaavat hallita omia halujaan. Siksi ehkä toiset eivät koskaan kykene olemaan uskollisia, koska halut vievät ei tahto. On raiskaajia, murhaajia ja muita joita todellakin pelkät halut kuljettavat ja kokisin suurta surua jos lapsistani tulisi sellaisia.
Mies ja miehen halut, jotain täysin hallitsematonta siis toisille miehille?
Jos on haluja niin kukaan täysijärkinen ei pysy suhteessa missä niitä haluja ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se parempi että liitto kaatuu ja ja sitten joutuu lapsi viikottain vaihtamaan asuntoa missä asuu.
Koska ei liitto pysy kasassa jos puoleksi vuodeksi lopetetaan seksi.
Aijjaa? :D Mun mies kadottaa halut aina raskausaikana, yleensä seksiä ei ole ollut ekan kolmanneksen jälkeen ei n. puoleen vuoteen. Mulla olis haluja ehkä ollutkin, mutta olen kestänyt hyvin ilmankin. Synnytyksen jälkeen miehen halut on palanneet, mutta mua ei puolestaan ole juuri kiinnostanut,jolloin seksikertojen määrä puoli vuotta synnytyksestä on laskettavissa yhden käden sormilla. Mutta lapsia meillä on silti kolme ja yhdessä menty eteenpäin 17 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se parempi että liitto kaatuu ja ja sitten joutuu lapsi viikottain vaihtamaan asuntoa missä asuu.
Jos liitto ei kestä vauva-aikaa kaikkine rajoitteineen, se kaatuu joka tapauksessa. Nyt tuo pariskunta vain lykkää väistämätöntä.
Se on ihme että noita samoja ongelmia ei ole perheissä missä on jopa kymmen lastakin. Minäkin olen kasvanut perheessä jossa oli yksitoista lasta eikä siellä vanhemmat laittanut parisuhdetta jäihin lasten takia.
Eikä pidäkkään
Eli sinun lapsuudenperheessä ketään lapsista ei imetetty kuukautta pitemmälle, koska isäsi halusi seksiä? Oletko ihan varma?
Minun äitini meni töihin erittäin nopeasti aina lapsen saannin jälkeen (yrittäjiä).
Eikä isän mukaan seksi ole heillä loppunut ikinä missään vaiheessa. Todistekkin on: Minun ja veljeni ikäero on vähän reilu 9 kuukautta. Olemme syntyneet samana vuonna mutta minä alkuvuodesta ja hän loppuvuodesta. Minä helmikuussa ja hän marraskuussa. Joten sitä seksiä on harrastettu. Ellei se sitten ole Jeesus lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman terveysjärjestö suosittaa täysimettämään lasta puolivuotiaaksi ja jatkamaan osittaista imetystä ainakin vuoden ikään asti. Suomalaisäidit imettävät keskimäärin noin seitsemän kuukautta, josta täysimetystä on vain 1,4 kuukautta.
Thl suosittaa 6kk täysimetystä ja osittaista ainakin 1v asti (vauvan valmiuksien mukaan kiinteät 4-6kk iässä mukaan, mutta suositus silti 6kk, harva mm istuu 4kk iässä)
WHOn (maailman terveysjärjestö) suositus taas: täysimetys 6kk ja osittaista ainakin 2v asti.Ohis
Ne on poliittisia päätöksiä millä ei ole mitään lääketieteellistä eikä kasvatustieteellistä syytä.
Suomen valtio on ihan poliittisesti päättänyt ajaa rintaruokintaa ja kaikki julkisen terveydenhuollon, lastenhoidon ja muiden työntekijät sen takia siitä koko ajan lässyttää.
Mun mielestä WHO:n suositus tulee siitä, että suurin osa lapsista syntyy sinne, missä korviketta ei edes ole mahdollista saada. Intia, Afrikka, kaikki köyhät alueet. Ei me länkkäreinä aina näytetä muistavan, että kaikkialla asiat ei ole ihan yhtä hyvin.
Tuosta on montakin esimerkkiä ja tv-dokumenttia miten rintaruokinta lopetetaan ja lapset vaarassa. Nestlella ja muilla firmoilla on hyvinkin agressiivista markkinointia.
Eräässä dokkarissa ( siitä jo monta monta vuotta) näytettiin, miten äiti teki ei niin puhtaaseen veteen korviketta siten, että riitti että väri muuttui valkoiseksi. Oli hienoa käyttää korviketta kun kerran länsimaissakin niin tehdään, mutta varat eivät riittäneet käyttää riittävän suurena annoksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijjaa? :D Mun mies kadottaa halut aina raskausaikana, yleensä seksiä ei ole ollut ekan kolmanneksen jälkeen ei n. puoleen vuoteen. Mulla olis haluja ehkä ollutkin, mutta olen kestänyt hyvin ilmankin. Synnytyksen jälkeen miehen halut on palanneet, mutta mua ei puolestaan ole juuri kiinnostanut,jolloin seksikertojen määrä puoli vuotta synnytyksestä on laskettavissa yhden käden sormilla. Mutta lapsia meillä on silti kolme ja yhdessä menty eteenpäin 17 vuotta.
Erittäin säälittävä liitto teillä. Miehelläsi nyt ei oikeita haluja taida koskaan ollutkaan
Onkohan kyseessä miesvauva? Luulen kans, että jos lapsi menee tähän isukin ohi (saa enemmän huomiota) niin miesvauva alkaa oirehtia.
Järkyttävä reppanaperhe. Toivottavasti lapsen elämä menee jatkossa kumminkin hyvin.
Juu olisko miesvauva, jännämies vai alfaurosvauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin säälittävä liitto teillä. Miehelläsi nyt ei oikeita haluja taida koskaan ollutkaan
Onneksi se et ole sinä, joka päättää kuinka säälittävä millainenkin liitto on.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli jo toinen ketju.
Mutta joo, miehet eivät sovi perhe-elämän jatkeeksi. Kannatan miesten vapauttamista perheistä jotta ei tarvitse katsella tällaista.
Miltä muuten naiset tuntuu modernissa yhteiskunnassa joutua miehen primitiivisten halujen keskiöön? Miltä tuntuu joutumaan ottamaan mälliä päälle vaikka ei huvittaisi? Miltä tuntuu lasten, oman jaksamisen ja kehon uhalla palvella miessukupuolen sukuviettiä? Seksi miehen kanssa on rumaa ja merkityksetöntä. Liian harva nainen kykenee myöntämään tätä.
Niin se mies tuppaa usein olemaan se yksi ylimääräinen iso lapsi. Valitettavasti. Oikeassa olet.
En jaksa koko ketjua lukea mutta onneksi varmaan harvinaista. Mulla kakkosen ja kolmosen ikäero 1v 20 pv, imetin edellistä. Ei ollut kuukautiset alkaneet. Tajusin vasta kun 4. kuulla että uusi tulossa, olisin mennyt tyttöporukalla iltaa viettämään mutta aavistelin jotain ja tein testin. Ja ei ollut pahoinvointia, pitkäkin olen joten mitään mahaa ei ollut, ei edes edellisestä synnytyksestä.
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni on se, joka jää rinnalleni, kun lapsi lähtee omilleen, äiti kirjoittaa."
Voisin vaikka lyödä pääni pantiksi ettei jää vaan, eiköhän tuo lähde huitelemaan jonkun nuorikon perään kun lapsiperhe-elämä onkin niin raskasta.
Tottakai lähtee, jos seksielämä tyrehtyy lapsen saamisen jälkeen. Seksi on aivan olennainen osa parisuhdetta.
Eivät miehet sentään täysin ilman vastavuoroisuutta ja palkintoa suostu pompeteltaviksi, mielistelemään ja raatamaan parisuhteessa. There is no free lunch, bitch.
Vierailija kirjoitti:
Omat ja tuttavien empiiriset kokemukset sanovat jotain ihan muuta.
Se olin minä (ja montaa tuttavaani) ketä ei seksi juurikaan kiinnostanut, kun naiseni synnytti esikoisen ja vasta noin 6-9kk jälkeen olin/olimme omia seksuaalisesti aktiivisia itsejämme.
Ei vain kiinnostanut/jaksanut edes ajatella mitään seksiin liittyvää kun painoi 9-12 tuntista päivää ja kotiin päästyä vapautti naisen muutamaksi tunniksi omiin puuhiinsa.
Ja juniori sitten valvotti vielä bonuksena öisin.
Mutta ehkä tämä on joku ikä/sukupolvi kysymys tai sitten bloggarilla on päässään ja miesmaussaan jotain pahasti vialla.
Sama meillä. Itselläni on libido pysynyt täysin aktiivisena läpi kolmen raskauden ja vauva-arjen. Hormonitoiminta ei hiipunut eli ei ollut esim. mitään kuivuusongelmia ja täysimetin kutakin vuoden. Meilläkin se oli mies, joka kieltäytyi seksistä ja oli aina väsynyt ja stressaantunut ja meni samaan aikaan nukkumaan kuin lapset.
Meillä ei mies ole koskaan kommentoinut imetystä. Tosin kuopuksen kohdalla totes: Kyllä nuin iso jätkä selviäis jo kevytmaidolla. Imetin poikaa 1,5 vuotiaaksi. Olin jo valmis itsekin luopumaan. Kuitenkin melko sitovaa tuo imettäminen.
Typeriä ihmisiä. Äiti olisi voinut imettää lasta ja väliaikoina isä äitiä.
Tuossa tilanteessa olisi ok, jos mies kävisi huorissa, kunhan tekisi sen vastuullisesti. Tai jossain "happy ending"-paikoissa. Tai jonkun ammattilaisen parissa.
Tuo on parempi, kuin lopettaa imetys seksin painostuksen vuoksi.
En varmasti ole ainut 20-60v nainen, joka ajattelee näin, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt puhua enemmän itsestäsi ja omasta säälittävästä liitostasi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei mies ole koskaan kommentoinut imetystä. Tosin kuopuksen kohdalla totes: Kyllä nuin iso jätkä selviäis jo kevytmaidolla. Imetin poikaa 1,5 vuotiaaksi. Olin jo valmis itsekin luopumaan. Kuitenkin melko sitovaa tuo imettäminen.
No on tuokin aika erikoista, ettei parisuhteessa aiheesta keskustella mitenkään? Eikö olisi hyvä etukäteen vähän kysyä sen miehen mietteitä aiheesta tai miehen olisi hyvä kertoa ajatuksiaan, että ollaan samalla linjalla asiassa?
Kuten sanoit itsekin, melko sitovaa tuo imettäminen, niin ihmettelen ettei miehellä siihen mitään sanottavaa ole.