Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti harmittelee HS:ssa: Lopetin kuukauden ikäisen vauvan imetyksen, sillä mies ei voinut olla ilman seksiä

Vierailija
25.11.2016 |

Oikeesti, kuinka tyhmiä ihmisiä tämäkin maa päällään kantaa...

Kommentit (283)

Vierailija
281/283 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että hyvä keskustelunavaus on mennyt hukkaan, koska äidit ja isät eivät osaa keskustella asioista vaan vaahdotaan ja tuomitaan. Enemmän voisi keskustella äidin kehon muutoksista, limakalvojen kuivuudesta, yhdyntäkeskeisyydestä seksissä ja parisuhteen muutoksista. Tuli minulle yllätyksenä että seksi sattui niin kauan kuin imetin, koska limakalvot olivat kuivat.

Ja voisi avata keskustelun myös neuvolan hyödyttömyydestä äitien tukemisessa. Sieltä pitäisi se tieto ja tuki saada, mutta itse koin neuvolan ahdistavana koska en ollut asioista samaa mieltä. Hekin voisivat ottaa seksin rohkeammin puheeksi esikoista odottavien kanssa.

Ja sitten ne tulevat vanhemmat valittaisivat, kun neuvola sekaantuu pariskunnan henkilökohtaisiin asioihin...

Kummallista että seksi on tabu vaikka odotetaan jo vauvaa. Kyllä mä toivoisin että seksistä puhuttaisiin neuvolassa (ehkä jossain puhutaankin?) kun siinä kaikki aikuiset tietää että odottavalla pariskunnalla on ainakin joskus ollut seksielämä. Toki olet oikeassa, aina joku pahoittaa mielensä ja kokee tungettelevana..

Oletko koskaan nähnyt miten siitä voimavarakyselystä valitetaan?

No itse en voimavarakyselyä täyttäisi juurikin sen takia, että siinä on liian henk.koht kysymyksiä. Sen sijaan jos joku haluaa puhua noista asioista, niin miksi ei sitten täyttäisi niitä lomakkeita?

Vierailija
282/283 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että hyvä keskustelunavaus on mennyt hukkaan, koska äidit ja isät eivät osaa keskustella asioista vaan vaahdotaan ja tuomitaan. Enemmän voisi keskustella äidin kehon muutoksista, limakalvojen kuivuudesta, yhdyntäkeskeisyydestä seksissä ja parisuhteen muutoksista. Tuli minulle yllätyksenä että seksi sattui niin kauan kuin imetin, koska limakalvot olivat kuivat.

Ja voisi avata keskustelun myös neuvolan hyödyttömyydestä äitien tukemisessa. Sieltä pitäisi se tieto ja tuki saada, mutta itse koin neuvolan ahdistavana koska en ollut asioista samaa mieltä. Hekin voisivat ottaa seksin rohkeammin puheeksi esikoista odottavien kanssa.

Ja sitten ne tulevat vanhemmat valittaisivat, kun neuvola sekaantuu pariskunnan henkilökohtaisiin asioihin...

Kummallista että seksi on tabu vaikka odotetaan jo vauvaa. Kyllä mä toivoisin että seksistä puhuttaisiin neuvolassa (ehkä jossain puhutaankin?) kun siinä kaikki aikuiset tietää että odottavalla pariskunnalla on ainakin joskus ollut seksielämä. Toki olet oikeassa, aina joku pahoittaa mielensä ja kokee tungettelevana..

No itse kyllä kokisin seksiasioista puhumisen tungettelevana. Minä en neuvolassa puhu todellakaan parisuheesta tai seksiasoista th:n kanssa. Ne ovat yksityisasioita ja pidän ne yksityisasioina. Eli neuvolasta voitaisiin kyllä tarjota keskusteluapua tähänkin, tottakai, mutta jos joku ei halua asiasta puhua, niin senkin oltava ok.

Ja pidän kyllä erikoisena, että joku ei ymmärrä, että synnytys ja imetys vaikuttavat seksielämään. Itse olen varautunut puolen vuoden viiva vuoden seksittömyyteen, jos lapsia tulee.

Ymmärrän ja olen samaa mieltä. Vapaaehtoisuus tässä seksistä puhumisessa on tottkai tärkeä asia. Keskusteluavun tarjoaminen ja asioiden puheeksiottaminen hienovaraisesti on nimenomaan se juttu. Minä varauduin toki myös seksittömyyteen, mutta silti hyvin moni asia yllätti. En osannut etukäteen varautua juuri limakalvojen kuivuuteen. Toinen asia oli se, että kun loppuraskaudessa ja synnytyksessä (luonnollisesti) niin moni vieras ihminen ronkkii intiimialueita ronskillakin kädellä, niin mulle tuli ihan jo vastareaktiona synnytyksen jälkeen että sinne ei kukaan koske "enää ikinä". Se vaikutti myös seksuaalisuuteen. Kaikilla tämä ei tietenkään mene näin tai vaikuta niin vahvasti. Mutta joillain taas vaikuttaa ja se voi sotkea asioita. Mä ymmärrän siis myös niitä, jotka eivät osaa esim.seksittömyyteen varautua enkä pidä heitä idiootteina (en viittaa tällä sun kirjoitukseen).

Näistä asioista, esimerkiksi, en kuullut etukäteen. Varmaan jotkut ovat tienneet jos on paljon synnyttäneitä naisia lähipiirissä. Ja kun me ollaan kaikki niin erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/283 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko kirjoitusta. Meillä on 4 lasta keisarinleikkauksella maailmaan tulleita, ja seksiä on ollut n. 2 kk sisällä synnytyksestä. Minun aloitteestani. Mies on aina kunnioittanut ja ymmärtänyt tilanteen haastellisuuden. Imettänyt olen 10-12 kk ikään saakka, paitsi esikoista. Miten seksi voi mennä vauvan ravinnontarpeiden edelle??

Lapset ei ole leluja. Netti on täynnä leluja, joilla aikuinen ihminen voi tyydyttää tarpeitaan. On kaks kättä ja suu. Oma napa lapsen tarpeiden edelle, ei mene mun jakeluun!