Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1601/2086 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi! Tuolla haisee ja on kosteaa. Mikä kissanpissan lemu! Mutta mitä? Cassius-kissa näyttää tyytyväiseltä. Paakkuuntuva Cassius-hiekka sitoo hajun ja kosteuden. Cassius-kissanhiekka - se hygieninen.

Vierailija
1602/2086 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin lastenkirjassa sanottin: Istutaan tähän juomaan voileipiä ja syömään mehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2086 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun pikkusisko sanoi Jukka-Pekka Paloa Megavisan sedäksi, koska ei tiennyt hänen nimeään.

Vierailija
1604/2086 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi ysi nolla, ysi ysi nolla. Mikset soita jo?

Vierailija
1605/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja sanoi minulle jonkun kirjoitukseni luettuaan, että sinusta tulee vielä jotain hienoa. Ei tullut (mielestäni) mutta siitä tuli todella hyvä mieli. Silloin ei aikuisilla ollut tapana pahemmin kehua lapsia.

Vierailija
1606/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun äiti tuli pikkuveljen kanssa synnytyslaitokselta kotiin. En muista, miltä minusta itsestäni tuntui. Muistan, miten koira oli niin hämillään, että istui eteisen nurkassa ihan hiljaa.

Vierailija
1607/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto satumaahan ajaa, katsos kuutta matkustajaa. Valo paistaa satumaasta, ajetaanpa sisään A:sta.

Vierailija
1608/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelin tädilleni että mummolossa on imuri jolla voi imuroida vettä. Olin tuolloin jotain 5 vuotias ja tästä on aikaa 40 vuotta. Mummolossa ei ollut imuria lainkaan, eikä todellakaan kellään ollut kotona imuria jolla voisi ihmuroida vettä. Myöhemmin minua harmitti vietävästi kun tajusin että täti on äitin sisko ja mummola on hänen vanha kotinsa ja että hän tietää tasan yhtä hyvin kuin minä että siellä ei ole imuria lainkaan. Ehkä tuon opetuksen myötä minusta onkin tullut varsin rehellinen ja sanani mittainen ihminen. Otin opikseni.

Minä yritin kerran siivota imurilla lattialle pudonnutta ja hajonnutta mehupulloa ja kaikkialle roiskunutta mehua. Äiti sai sätkyn, kun näki, mitä olin tekemässä. Olin niin pieni, etten oikein saanut painavaa imuria edes liikkumaan.

Vierailija
1609/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella opettajalla oli tapana kuvaamataidon tunnin lopussa näyttää luokan edessä kuluneen tunnin parhaat "taideteokset". Hän näytti yleensä pari kolme piirustusta tai maalausta. Oma tuotokseni oli usein esillä tähän tapaan. Kerran aiheena oli sirkus, ja olin piirtänyt mielestäni maailman hienoimman sirkusteltan ja sen eteen klovnin, mutta tällä kertaa opettaja ei valinnutkaan minun piirustustani. Olin niin järkyttynyt, että vein piirustukseni hänelle uudelleen näytille ja sanoin jotain tyyliin anteeksi, mutta opettaja ei ehkä huomannut tätä ollenkaan. En muista, miten opettaja reagoi.

Olin 7-vuotias. Olisipa edelleen sama itsetunto ja -varmuus.

Vierailija
1610/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. luokalla kun englannin opetus alkoi, ihmettelin suuresti, miksi apple ei tarkoita appelsiinia. Olin närkästynyt, kun hommassa ei ollut mitään logiikkaa.

Vierailija
1611/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukasetti joka alkoi: Oli kerran kuningas ja kuningatar, joille syntyi tytär, prinsessa Adalmiina.

Vierailija
1612/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”On internet täynnä kaikenlaista mukavaa, mut ilman nettiliittymää et sieltä sitä saa. Siks tahdommekin kertoa nyt ilouutisen: sen ilmaiseksi tarjoaa Ämteeveekolmonen!”

Vierailija
1613/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla tai tokalla luokalla menin tahalleen kiertoreittiä kouluun, jotta myöhästyisin, koska halusin päästä sanomaan luokassa että nukuin pommiin, koska se kuulosti mielestäni hassulta. Tulinkin sitten pari minuuttia myöhässä ja pääsin sanomaan sen. Opettaja kysyi eikö äiti ja isä herättänyt, ja pelästyin että se sanoo mun vanhemmille jotain, koska koulusta oltiin paljon yhteydessä kotiin.

Vierailija
1614/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mummolassa maaseudulla ja mennyt samanikäisen paikallisen tytön luo leikkimään. Ajantaju katosi, oli tullut jo pimeää. Isäntäväki tyrkkäsi minut yksin ulos. Oli pimeää, valaisematon tie, valoa kajastui kauempaa talojen ikkunoista, pakkaslumi narskui, koirat haukkuivat kaukana. Pelkäsin hirveästi, että sudet hyökkäävät kimppuun. Itkuksi taisi mennä.

Vierailija
1615/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tarkkaan, miten majoneesi tehdään itse, vaikka en ole tehnyt yli 20 vuoteen. Mielessäni on oikein tarkat kuvat siitä, mitä kulhoa käytin tuolloin ja minkä näköisissä pakkauksissa ainesosat olivat. Muistan jopa pöytäliinan niiden alta. Miksi en muista mitään tärkeää yhtä yksityiskohtaisesti?

Vierailija
1616/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudenaikaisen posteljoonitädin nimen ja miltä hänen polkupyöränsä näytti. Tämä 40 vuoden takaa.

Vierailija
1617/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että seurakuntatalon tiloissa oli valtava viherkasvi huoneessa, jossa päiväkerholaiset söivät eväitään. Muistaakseni joku sanoi, että se on "kahvipuu". Se oli kuulemma kasvatettu siemenestä, jonka kotiin palanut lähetyssaarnaaja oli tuonut tullessaan. Jotenkin hahmotin asian niin, että puusta alkaa kasvaa Kulta Katriina -paketteja. Olin tosi pieni.

Vierailija
1618/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kirjassa jonkun tyypin bändin nimi oli Het Potatis.

Vierailija
1619/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin paikallisen ykkösdivarilätkäjengin pelinumerot vuodelta -82. Taisin olla fani.

Vierailija
1620/2086 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kirjassa jonkun tyypin bändin nimi oli Het Potatis.

Meidän ruotsinkirjassa jengi asui Talkullassa. Kan jag har en flaska jaffis...ja siihen se sitten jäikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan