Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2090)

Vierailija
1561/2090 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä politiikka kiinnosti kun olin tenava. Muistan jotkut SMP:n tempaukse miten Veikko Vennamo kerran kannettiin ulos täysistunnosta ja miten hän äändsti edskunnan palkankorotuksia vastaan siinä vaiheessa kun niistä oli jo sovittu ja saattoi olla varma että ne menevät läpi. Muistan myös miten kristillisen kasvatuksen saaneena ihmettelin että juuri Kristilliset äänestivät viimeisenä kuolemanrangaistuksen PUOLESTA vaikka olisin kuvitellut että ensimmäisenä vastaan. Olisko nämä olleet 70-lukua?

Vierailija
1562/2090 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki kulta, kokki kulta, herää jo, herää jo!

Patojasi möyhi, patojasi möyhi, kauhallas, kauhallas!

Kakkujasi leivo, kakkujasi leivo, milloin vain, milloin vain!

Veli Hessu, veli Hessu, herää jo, herää jo!

Kukkiasi hoida, kukkiasi hoida, kastellen, kastellen!

Helga sisko, Helga sisko, herää jo, herää jo!

Tanssejasi tanssi, tanssejasi tanssi, yks kaks kol, yks kaks kol!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2090 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patojasi möyhi, patojasi möyhi, kauhallas, kauhallas!

Kakkujasi leivo, kakkujasi leivo, milloin vain, milloin vain!

Veli Hessu, veli Hessu, herää jo, herää jo!

Kukkiasi hoida, kukkiasi hoida, kastellen, kastellen!

Helga sisko, Helga sisko, herää jo, herää jo!

Tanssejasi tanssi, tanssejasi tanssi, yks kaks kol, yks kaks kol!

Samasta kirjasta lasten nimet: Minna, Iivo, Manta, Olli, Simo, Anna

Vierailija
1564/2090 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saint Paulia kukka on nimeltään,

kuivakka ilmeeltään

Sen vieressä fiikus rehottaa

Mustassa Mullassaan

Saint Paulia perää oikeuttaan,

yllyttää mukaan muut

Ei enää korviketta ei,

huutaa kukkain suut

Musta Multa on Biolan, Biolan

Koti kasvun juurevan, Biolan

Muista multa, Musta Multa, aito luonnon Biolan

Vierailija
1565/2090 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puutarhassa juhlitaan,

maa uutta voimaa saa

Käy pensaat, marjat kasvamaan

kun niitä lannoittaa

Jo kukkiakin laulattaa,

puissa punertaa

Minäpä se ruokin satoa ja myöskin matoa!

Kasvuvoimaa Biolan, Biolan

Täsmätuote kanalan, Biolan

Puskajussin luottopussi, aito luonnon Biolan

Vierailija
1566/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yläasteella talvella 2001-2002 koulukaverini mopo ei tahtonut käynnistyä. Hän huusi: Voi p*******n v***n h***a!

Vierailija
1567/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku 3-vuotias, perhepäivähoidossa yksi lapsi sanoi TACK ja sai jugurttia kun muut söivät maustamatonta viiliä. Tällöin tajusin, että kaikki eivät synny tasa-arvoisina.

Vierailija
1568/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun Suomi oli vielä turvallinen hyvinvointivaltio, jossa palvelut toimivat ja lapset voivat mennä turvallisin mielin yksin harrastuksiin myös illalla jne. Nyt se on täysin turhaa.

Vierailija
1569/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costa Ricaa nautiskelen nyt...

Luonnonlapsi mitä huolinkaan,

kun vain (nostaa valtavan kahvipannun pöydälle) Costa Ricaa juoda saan.

Vierailija
1570/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus esiteini-iässä tajusin, että minähän tulen kaiken todennäköisyyden mukaan olemaan elossa silloin, kun vuosituhat vaihtuu.  Varmaan hienoa, kaikenlaisia juhlia on varmasti ja vaikka mitä.

Sitten laskin , minkä ikäinen olen silloin.  Neljäkymmentä.  Apua, vanhushan minä silloin olen, ei sen ikäiset mitään enää juhli eikä mitään mistään tajua.  Kuolemaahan siinä iässä tehdään.

En ole varmaan koskaan ollut niin vauhdikkaissa bileissä, kuin silloin, kun vuosituhat todella sitten vaihtui.  

Vierailija
1571/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vaikeuksia oppia kertotaulua ala-asteella, ja jostain syystä 6x8 -lasku meni kertolaskukokeissa aina väärin. Kun se taas yhden kerran meni väärin, mun edessä istuva poika kääntyi yhtäkkiä tuolissaan ympäri, katsoi mua suoraan silmiin ja sanoi pontevan rytmikkäästi ”kuus kertaa kaheksan on nelkytkaheksan”. Enpä ole sen jälkeen sitä unohtanut.

Vau!  Mulla on vastaava kokemus.  Kolmannella luokalla opeteltiin kertotaulua ja oli sellaiset pikakokeet, missä jokaiselle annettiin paperi, missä oli kymmenen kertotaulukysymystä.  Kun niihin oli vastannut oikein, sai opettajalta hienon muovisen viivottimen, ne oli kai joku pankki tms. lahjoittanut.  Käytiin vuoronperään niitä näyttämässä, ja aina jos oli joku väärin, piti palata tekemään uusi paperi, niissä oli aina eri luvut.

Tuskailin, etten saa sitä viivotinta ollenkaan, kun oli jo tuntikin loppumassa, niin silloin yksi poika meni ohitseni ja sanoi: yheksän kertaa yheksän on kaheksankytyks!  Se nokkelana näki, mikä tehtävä mulla oli vielä tekemättä.

Se oli oikein ja sain ihanan ison keltaisen viivottimen!

Muistan tämän aina, koko elämäni ajan, kun näen sitä poikaa.  Se oli sellaisesta epämääräisestä perheestä ja kaikki lapset alkoholisoitui pahasti.  Ihan viimeisen päälle pultsarina tämäkin poika on elämänsä elänyt, oli jo ennen armeijaa ihan puli, mutta muistan kyllä kun kävi sen intin ja heilui niissä tamineissa kylällä.

Ei pahalla kuitenkaan, ei mitään varsinaisia rikoksia ole koskaan tehnyt.  Vain pahennusta aiheuttanut, mutta sehän on jokaisen omassa silmässä. 

Vierailija
1572/2090 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani jostain 80-luvun alkupuolelta tai puolivälistä, kun silloisten pikajunien kyljissä varoiteltiin isolla aidsista "Aids on tappava tuliainen". Muutenkin tuolloin junien kyljissä oli jonkun verran mainoslakanoita.

N44

Vierailija
1573/2090 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin ATK:n kaksoistunnilla kymppiluokalla ja eräs luokkakaverini tuli muistaakseni toisen tunnin alussa luokkaan ja sanoi: Anteeks, että oon myöhässä. Opettaja sanoi: No oot kyllä.

Vierailija
1574/2090 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli vaarojen, rimpien painellaan, lupa ei ole uuvahtaa!

Muut ajaa, me nuolena kiidämme vaan, emme myöhästy konsanaan!

On vauhtimme huima, eikä aina voi taata, että jalkamme koskettavat maata!

Sen takaamme: turhaan ei kiristy vyöt, puolessa tunnissa pizzaa jo syöt!

Juu! Aku Ankasta! Aku oli pizzakuskina. Tämä lehti oli mökillämme, joten se tuli luettua monesti. Laululle kehittyi päässäni oma sävelkin.

Miten kuvailisit säveltä?

Tosi vaikea kuvailla sanallisesti säveltä. Mutta kun aikani mietin, niin keksin, mitä se jollain tavalla yllättävästi muistuttaa. Jos otat Tiernapoikien laulusta ”On lapsi syntynyt meille” kertosäkeen ja nopeutat melodian oikein iloiseksi ja reippaaksi, pääset lähelle😄 Loppuosa menee sitten tosi vaihtelevasti hyppien korkeiden ja matalien sävelten välillä. Kysytkö ehkä siksi, että onko sinulla oma sävel sille?

Vierailija
1575/2090 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan äitini työpuhelinnumeron, parhaan ystäväni kotinumeron ja meidän oman kotinumeron. Muistan myös joitain tv-mainoksien lauluja, kuten Kokkibroilerin mainoksen: "kevyesti marinoidut makupalat broilerin, keltaisesta rasiasta suoraan mikroon tietenkin, helppo ja niin vaivaton Kokkibroileri siis on".

Se menee: Mureaksi marinoidut makupalat broilerin, keltaisesta rasiasta suoraan mikroon tietenkin, helppo ja näin vaivaton Kokkibroileri siis on.

Vierailija
1576/2090 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun Michael Schumacher voitti Formula 1:n maailmanmestaruuden vuonna 2000, luokka-avustajani tuuletti sille. Hän oli sanonut aiemmin, ettei pidä Mika Häkkisestä.

Vierailija
1577/2090 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi on? -En mä vaan tiiä.

Ajat muuttuvat, pitäisikö sinunkin?

Vaasan valmiit viipaleet

Vierailija
1578/2090 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli pitsaa, tää oli ehkä vuonna 1990, jolloin lapset eivät vielä kovin monessa kodissa syöneet mitään näin eksoottista. Sanoin opettajalle että oon sille allerginen kun en uskaltanut maistaa.

Vierailija
1579/2090 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko esitellä kilpailun, jossa ei ole kovinkaan helppo voittaa? Itse asiassa vain joka seitsemännellä puolen litran Sprite-pullonkorkilla voittaa uuden pullon Spritea. Voit osallistua myös millä tahansa postikortilla, eikä sinun tarvitse ostaa tuotetta. Äläkä sitten sano, ettei sinua varoitettu.

Vierailija
1580/2090 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuven pennin alennus pensiinilitralta. Suattaahan sillä Ruotin-risteilyn verran vuojessa siästee. Vuan mersairaakshan siellä laevalla tulloo. Muljahtaa vielä yl laijan. Heh! Mittee sillä Tepoilin kortilla siellä merenpohjassa tehnöö? Hähhähhähhähhähhäh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän