Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1581/2086 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kilpa-ajossa jo kierros viimeinen

Zoudi? viimeisenä on sijalla kymmenen

Mut johan alkaa sijoitukset vaihtua

kun Zoudille mä näytän Coco-Popsia, ou jee!

Kellogg´s Coco Pops on valmistettu riisinjyvistä ja kaakaosta

joka antaa maidolle herkullisen kaakaon maun!

Niinpä meille kelpaa vain Coco-Pops!

Vierailija
1582/2086 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea 6! -Mmm. -Vasen 48! -Mmm. -Vasen 11! -Mmm. Mmm. -Oikea 3! -Oike...

-Pitääks sen jatkuvasti hokee "mmm"? Sehän tietää, että mä rakastan Marabou-suklaata! -Mmm!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/2086 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ob, ob, se varma tamponi. Ja olen mies...

Vierailija
1584/2086 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjakuva. Tyttö esittelee leikkiponia isälle: Tämän ponin nimi on Timanttisydänsateenkaariprinsessakarkkipirtelö. Toinen poni on Ökköpökköläskiporukollikaalinsyöjähajupetteri. He eivät tule oikein toimeen keskenään. Isä: Niin arvelinkin.

Vierailija
1585/2086 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on 37 * 68? Pekka Töpöhäntä -kirjasta. Tämän ansiosta osaan vastata siihen heti. Vastaus on 2516.

Vierailija
1586/2086 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikellot soi

K-kauppahan taas ilomielin

Kalat, einekset, glögit, juurekset

Tontut käyvät nuo kinkkutiskin luo

Hyllyt notkollaan juhlatarjontaa

Joulutorttuja tai pipareita

Juhlaherkut on saatu kuntohon

Jouluompuilla, lanttulooralla

Pirkka-tuotteilla, karkkipusseilla

Joulu kutsuu K-kauppaan

Vierailija
1587/2086 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun isäni sanoi Tarja Halosesta, että "pitäis turpasa kiinni, pikkumaan akka", kun tämä otti kantaa johonkin sellaiseen asiaan, en muista tarkkaan mihin, mutta joihinkin isojen maiden sotajuttuihin se liittyi.

Vierailija
1588/2086 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste-ikäisenä piti kavereille tuoda kaupasta 2 megaforcea, 1 missä äx-karkkipussi ja 1 muumitikkari

Vierailija
1589/2086 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei lapset isoisän McDonald´siin ensi kertaa

Jotain uutta yhdessä näin koettiin

Niin helppoo, hyvää, niin hauskaa

Tutut kohtaa, yhteen johtaa McDonald´s!

Vierailija
1590/2086 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näät laadun, tason korkean, tuoreimman

Herkut koko perheen ravintolan (x 3)

Näin on!

Tutut kohtaa, yhteen johtaa McDonald´s!

Vierailija
1591/2086 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun isäni sanoi Tarja Halosesta, että "pitäis turpasa kiinni, pikkumaan akka", kun tämä otti kantaa johonkin sellaiseen asiaan, en muista tarkkaan mihin, mutta joihinkin isojen maiden sotajuttuihin se liittyi.

Harmi vaan että halosen ollessa presidenttinä maan hallitus halusi väkisin mukaan Nato-sotiin ja vieläkin kärsitään siitä. Onneksi nyt koronalaman vuoksi on tullut järki päähän ja Suomi on vetäytymässä sodista ulkomailla

Vierailija
1592/2086 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-95 Kankkusen Celicasta meni vasemman pyörän ripustukset neste-rallissa ja joutui näin ollen keskeyttämään. Olin tuolloin 7v vanha.

Vierailija
1593/2086 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi lähellä R-kioski.

Voita Opel Astra kaupan päälle. Mainoksessa oli Opel Astra R-kioskin katolla.

Vierailija
1594/2086 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC-iskujen ensimmäisenä vuosipäivänä eräs nainen kertoi, että hän kuuli iskuista siten, että hänen poikansa oli nähnyt televisiossa ensimmäisen tornin palavan ja oli huutanut, että lentokone on lentänyt talon läpi ja hän luuli ensin poikansa pelleilevän. Sitten poika oli huutanut, että nyt meni toinen.

Vierailija
1595/2086 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista minkä ikäinen olin, ehkä 3-4 vuotias. Menimme äitini kanssa mäkkäriin ja äiti ehdotti, että menisimme sellaisen korkeamman pöydän ääreen (sellainen missä istutaan vierekkäin) ja että hän voisi nostaa minut sinne "ylös" istumaan, kun en itse pääsisi. Sanoin etten halua sinne istumaan vaan mielummin tavallisen matalamman pöydän ääreen.

En tiedä miksi, mutta vielä tänäkin päivänä 23-vuotiaana minua harmittaa se, että en hyväksynyt äitini ehdotusta ja antanut hänen nostaa minua sinne. Kuulostaa ihan tyhmältä, mutta mulla tulee ihan surullinen olo tätä ajatellessa ja jos voisin palata ajassa taaksepäin niin en haluaisi siihen matalan pöydän ääreen.

Eikä tässä ollut siis mitään dramaattista ja tuskinpa äitiäni on harmittanut se, että en siihen hänen ehdottamaansa pöytään halunnut istumaan, mutta mua se on jäänyt harmittamaan :D

Vierailija
1596/2086 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä erityisen tarkasti, kun sain isoisältäni ensimmäisen karamellin. Se oli Werther´s Original ja minä olin neljävuotias. Sitä makua en unohda koskaan. Makea ja kermainen ja uskomattoman hyvä. Tunsin, että minun täytyy olla todella tärkeä. Nyt olen itse isoisä. Ja mitä muuta antaisin mieluummin pojanpojalleni kuin Werther´s Original -kermakaramellejä. Hänkin on nimittäin jotain todella erityistä.

Vierailija
1597/2086 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko saavasi tarpeeksi kuitua? Isä ja minä luulimme saavamme, mutta vatsamme olivat jatkuvasti eri mieltä. Sitten päätimme kokeilla Kellogg´s All-Brania. Kokeilimme sitä kaksi viikkoa ja se kannatti.

-Terveellistä täysjyvävehnää, leseitä ja paljon kuituja!

-Se tekee hyvää sisäisesti.

-Kellogg´s All-Bran - kokeile kaksi viikkoa!

-Koska hyvä olo tulee sisältä päin.

Vierailija
1598/2086 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota! Autolla juottohetki? -Joo, kyl vaan. -Onkos se kaupunki- vai maantieajoon? -Mä oon menossa tonne Kuopioon tästä. -Jaha. Se on sitten kuus markkaa seittemänkymmentäviis penniä litra. -Jaa-a. Jaa jaa. -Onkos teillä muuten kitkat vai tavalliset? -Mitkä? -Renkaat. -En minä tiedä. Kai siinä on. -Selevä. Sehän on sitten kolme markkaa kolmekymmentäyks penniä litra. -Jaa jaa. -Jaa mutta se kello tulikin juuri kakskymmentä yli kolmen että se hinta pompsahti yheksän viiskymmentä. -Mitä?! -Plus alvi. -Mikä? -Hinta.

Radiolinjan Tandem Aina -liittymällä kaikki kotimaanpuhelut ovat samanhintaisia. Liittymään kuin liittymään.

Vierailija
1599/2086 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko. -No äiti täällä. Muistithan sä sanoa isälle, että se huoneistoesittelijä tulee tänään? -No tota jos ihan totta puhutaan, niin... -Esko! -Pitäisköhän sille soittaa? -No pitäis! -Tuota noin. Kumpi soittaa?

Radiolinjan GSM - Jotta suomalaiset voisivat puhua enemmän

Vierailija
1600/2086 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme asunnon ja esittelin vuokranantajan pyynnöstä asuntoamme seuraavalle vuokralaiselle. Minulla oli päälläni itseni tekemä hame, jota uskalsin pitää ihmisten ilmoilla tosi harvoin. Vuosi 2003. 

Vuonna 1988 nuorena tyttösenä kävelin kaupungilla. Mulla oli päällä musta hame. Joku känninen äijä sanoi, että hullu pitää mustaa hametta tällaisella helteellä. 

Teimme ala-asteikäisinä kaverin kanssa toffeeta. Se paloi pohjaan ja näytti lähinnä pohjaan palaneelta puurolta.