Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1461/2086 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LU Jaffa-keksejä voit nauttia niin monella tavalla. Vanhanaikaisesti. Uudenaikaisesti. Aloittaa reunasta tai sitten keskeltä. Sen voi syödä spontaanisti tai siitä vaan. LU Jaffa - sisällä hedelmäistä hilloa ja päällä aitoa herkullista suklaata. Miten sinä syöt LU Jaffasi tänään? LU Jaffa - monella tavalla herkullinen leivoskeksi

Vierailija
1462/2086 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni oli ala-asteella kuten minäki. Oli siis 90-luku.Yhtäkkiä ruokapöydässä hän kysyi: Millo ihimisapinoita on eläny?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/2086 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Heikoimman lenkin äänestyksessä oli niin, että kaksi ääntä pudotti kilpailijan pelistä pois ja kilpailijat, joilta nämä äänet tulivat, olivat nimeltään Eero ja Jussi. Kirsi Salo sanoi: Raittisen veljekset pudottivat (en muista pudonneen nimeä) pois pelistä.

Vierailija
1464/2086 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tv:stä Saint Tropezia kun WTC-iskuista/ylimääräisestä uutislähetyksestä tuli tiedote tv:n yläreunaan :D. En tiedä miksi tämä on jäänyt mieleen.

Vierailija
1465/2086 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja minäkin muistan meidän lapsuuden pakun rekkarin vaikka se myytiin kun olin 12v eli 18 vuotta sitten:D

Muistan myös meidän lankapuhelinnron vaikka sitä en ole käýttänyt melkein yhtä moneen vuoteen

Vierailija
1466/2086 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten uudet kokolihaleikkeleet. Vastustamattoman hyvää. Vastustamattoman kätevässä pöytärasiassa. Dii-di-dii-dii.

Vierailija
1467/2086 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkamainoksen laulu

Juicy Fruit on kuin paistetta päivän, paistetta päivän.

Vierailija
1468/2086 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojat keräsivät rekisterinumeroita. Meidän pihassa ollut enon auto uudenmaan rekkarissa oli "hei tuolla on U-alkuinen" sai aikaan riemunkiljahduksia. Joskus 70-luvulla tämä.

Vierailija
1469/2086 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Lasse Lehtisen aikana Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa kysyttiin Tongan saarivaltion pääkaupunkia. En muista kysymyksen arvoa, mutta se oli kuitenkin jo iso summa. Varmastikin aika harva suomalainen tietää sitä. Itse olisin tiennyt. Oikea vastaus on Nuku'alofa. Yhtä väärää vaihtoehtoa en muista, mutta yksi oli Uinu'alofa ja toinen Nuoku'alofa. Ajattelin ensin, että vaihtoehdoiksi tulisi muita samalla suunnalla sijaitsevien saarivaltioiden pääkaupunkeja, mutta noissa olikin sitten tuollainen sanaleikki, ja kyllä noista kaikki kuulostavat myös ihan oikeilta.

Vierailija
1470/2086 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tv:stä Saint Tropezia kun WTC-iskuista/ylimääräisestä uutislähetyksestä tuli tiedote tv:n yläreunaan :D. En tiedä miksi tämä on jäänyt mieleen.

Olisin varmasti itsekin muistanut, mitä tv-ohjelmaa katsoin silloin, jos olisin katsonut televisiota sillä hetkellä kun kuulin.

Vierailija
1471/2086 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 70-luvulta kuulutuksen bussissa: kuljettajana toimii Kuparinen, rahastajana Hakkarainen.

Vierailija
1472/2086 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötäväksi sopii nakki. Ossin päähän tämä...

Lukemista toivoi Irja. Paketissa on siis...

Pakettiin ei sovi puu. Mustin toive onkin...

Jalkaa lämmitä ei kukat. Simo tarvitsee nyt...

Älä Heikki liikaa syö. Katketa voi uusi...

Vierailija
1473/2086 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin päivät vaihtelee

Ei aina hyvin mee

Vaan ilta tullessaan

Saa kaiken muuttumaan

Teehetki lämpöisin

Tietysti Pauligin

Vierailija
1474/2086 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tilattiin Nalle Puh -lehteä ja kerran siellä oli julkaistu minun lukijat-kirjeeni. Kiljahdin innosta kaakaomukini äärellä, en ollut muistanut lähettäneeni sitä.

Olikohan se Olipa kerran... elämä vai mikä, mutta miesääni dubbasi suomeksi kaikki ne piirretyt. Muistan miten hysteerisen hauska oli kohtaus, jossa väkijoukko mellakoi nälkäänsä, ja kaksi naista huutavat miehekkäällä äänellä "LEIPÄÄ!" "RUOKAA!"

Ranskan vallankumous? Sehän oli kuohuttava dramaattinen, minä ja mun pikkuveli leikittiin sitä kohtaa. Toinen oli ne pahikset eli oliko ne jotain santarmeja ja toinen köyhä nainen, jonka pahikset nappas itse teosta varastamasta leipää, ja joka huusi sydäntäsärkevästi: "Se on lapsille! Se on lapsille!" Sitten vaihdettiin vuoroa.

Vierailija
1475/2086 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 7. luokalla äidinkielen tunnilla erään luokkakaverini piti sanoa "nominatiivi", mutta hän rupesi takeltelemaan sen kanssa jotenkin näin: moninatiivi. Luokka-avustaja sanoi: Omina monina namina manina.

Vierailija
1476/2086 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli himouskovainen ennenkuin sai lääkityksen ja sairastui skitsofreniaan ja luopui uskosta ja alkoi haukkumaan Jeesusta. Uskossa ollessaan totesi minulle kun olin 11 ja kauhuissani luon raamattua jossa oli kohta ”lisääntykää ja täyttäkää maaa” ja ahdistuin että en mä halua lapsia ikinä tehdä ja onko Jumala nyt vihainen jos en ikinä tee ja joudunko helvettiin?

Mummo nauroi maireasti ja sanoi ”Rakas lapsi, eihän se Jumala sinua tarkoittanut!” Se oli jotenkin hassua mutta jäi mieleen.

Vierailija
1477/2086 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääresi niin karvaiset

On lady shaven arvoiset

Veikon koneen mainos 80-tai 90-luvulta, radiossa äitienpäivän tienoilla.

Vierailija
1478/2086 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kerran nyt jo edesmenneen isäni kanssa hiihtokilpailua, jossa oli hiihtämässä Matti Heikkinen. Tiedämme/tiesimme myös erään toisen tuonnimisen henkilön, joka on paljon hiihtäjä Matti Heikkistä vanhempi. Isäni nauroi: Heikkisen Mattiko siellä hiihtää?

Vierailija
1479/2086 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä noloja hetkiä, välillä tulee joku lasten laulu pyörimään päähän. Tosin nyt kun ajattelen niin ei tule mitään mieleen.

Vierailija
1480/2086 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Herra Beaver! Mikä saa hampaasi näyttämään noin valkoisilta? Käytän Herbal Hammastahnaa tietysti...