"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Olin n 6 v. 70-luvun puolivälissä. Pikkukylälle tuli "tuntematon" auto. Harmaa ja rekisterinumero KXK-44.
Meidän puhelinnumero oli 65 ja parhaimman kaverin 5. Veivattava puhelin ja sentraalisantraa pyydettiin yhdistämään puhelu.
Aina kun aika on ruokahetkisen, valmis on lämpöinen herkkulautanen
Monien herkkujen mikropakkaus ja ruoan rakkaus
Lihaa ja kalaa saat ja maukkaat lisukkeet
Valmiina Jalostaja tarjoaa
Homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin(onko tää oikea sana?) Suomessa vuonna 1971 ja poistettiin tautiluokituksesta 1981
Mistä lie tämä tieto on jäänyt päähän. Tuskin koulun historian tunneilta, kun ei siellä tuntunut mitkään luvut jäävän päähän.
Vaippamainos vuosien takaa: Pehmeä, pintakuiva Lenina.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka 3-vuotiaana, sateisenharmaana syyspäivänä, hiekkalaatikolla ajattelin, että elämä on kamalaa.
Varmaan joku muukin sanonut mutta,
Voi kuinka hellyyttäävää!
Kiipesin mummulla ja vaarilla ollessa jollekin puiselle telineelle vasikoiden aitauksen eteen laulamaan niille. Mulla oli ihana kesähaalariasu, jossa oli valkoisella pohjalla isoja värikkäitä palloja. 80-luvun alku.
Vierailija kirjoitti:
Studio Studio Studio Line, Studio Line, L'Oréal
Vaahtogeeli Studio Line, runsautta, myös kiharaa
Muotoilukiinne Studio Line, ryhtiä, hiukset kuten haluat
Muotoilugeeli tätä päivää upeaa, kampaus kuin veistos
Muotoilusuihke näyttävää, ilmavaa, upeasti korostaa
Studio Line
Samat hiukset
Vaihtuva tyyli!
Koulussamme, keskisuuri savolainen yläaste, oli kielistudio, eli luokka jossa oppilaiden paikoilla oli kuulokkeet ja väliseinät.
Yksi kaveri kertoi tosissaan, että hän kerran studioluokkaan siirryttäessä oli alkanut huvikseen rallatella "stu-stu-stu-studio-studio-studio!"
Vähän sen jälkeen hän kuuli saman tuossa L'Orealin mainoksessa.
Ja oli satavarma, että se oli pöllitty siihen juuri häneltä.
Tuntuuko joskus siltä että on pakko nostaa jalat ylös? Se saattaa olla oire pinnallisista laskimovaivoista. Oireilu voi olla turvotusta tai väsymyksen tunnetta jaloissa. Liikunta auttaa vaivoihin, mutta niiden hoitoon on myös lääke: Hirudoid Forte. Hirudoid Fortea levitetään jalkojen iholle. Se estää pinnallisten hyytymien muodostumista ja liuottaa jo syntyneitä tukoksia. Hirudoid Forte: vapauta jalkasi. Vaikuttava aine mukopolysakkaridipolysulfaatti!
Junassa oli Linnea niminen pikkutyttö, joka teki voimisteluliikkeitä penkkien välissä. On mahdollista, että se oli tämä nuori taitoluistelija Linnea Ceder, mutta saattoi olla joku muukin. Tuli vain mieleen kun näin kisoissa, että junassa oli kerran tuollainen Linne- niminen selvästi urheilua harrastava tyttö ja ikä voisi sopia yhteen.
Aina kun kevät tulee, muistan jostain syystä neljännen luokan kevään. Oli vuosi 2000, jos muistan oikein, ja kevät oli tosi lämmin. Muistan sen kesäisen ja vapautuneen kivan fiiliksen kun käveltiin luokan kanssa katsomaan kärsimysnäytelmää (:D). Olin varsinkin tuona vuonna ja muutenkin ahdistunut lapsi mutta en tiedä, kai tuossa keväässä oli jotain spesiaalia. Tulee mieleen hyppynaruleikitkin niiltä ajoilta. Se tunne kun vaan tulee kunnolla kevät ja kesä ja tarkenee ulkona, aurinko paistaa.
Vierailija kirjoitti:
3. luokalla aloitin vahingossa matikan vihkon väärästä päästä. Kyllä hävetti joka kerta kun kaivoin vihkon esille! Ja kun ensimmäisen kerran avasin vihkon oikeasta päästä, oli järkytys suuri kun sivut oli tyhjiä, vaikka olin huolella laskenut sinne laskuja :D Sieltähän ne löyty onneks vihkon väärältä puolelta.
Joskus päiväkoti-ikäisenä oltiin varmaankin ekaa päivää perhepäivähoitajalla/jonkun kerhon tapaisessa. Sinne olisi pitänyt ottaa omat pikku eväät, jota äitini ei ilmeisesti tiennyt. Muilla oli, mutta mulla ei. Hoitotäti sitten laittoi kenties omille lapsilleen leipiä, ja luulin että siinä olis mullekin. Otin yhden ja kohta alettiin ihmettelemään, mihin yksi leipä on kadonnut. Olin yhden palan kerinnyt haukata, kun tajusin ettei leipä ollutkaan mulle ja olisin voinut vaikka itkeä silkasta kauhusta :D Istuttiin nurmikolla ulkona syömässä niitä eväitä, ja piilotin leivän jalkojeni alle (istuin risti-istunnassa). En ottanut edes mehua, jota hoitotäti tarjosi :D Jossain kohtaa kun lapset alkoivat kaikota leikkimään pihalle, nousin ja murustelin leivän yhden puun juureen pihan perälle. Kohta yksi poika meni pissalle just sen puun juurelle, ja huusi että täällä se leipä on :D
Hauska miten lapsena noinkin pieni asia tuntu niin pahalta, kun huomasi tehneensä jotain vastoin yleisiä toimintatapoja :D Vieläkin inhottaa vaikka käyä jossain ruokalassa tms syömässä ensimmäistä kertaa aina, kun ei tiiä mistä päästä kuljetaan, minne palautetaan tarjottimet jne.
Repesin tälle leivälle täysin :D
Kesällä ja talvella on ilo palvella. Info!
Pauligin pluspakki, Juhlaa!
Pauligin pluspakki, Pressaa!
Uusi ja suuri paketti,
Pauligin pluspakki, hurraa!
Olen mestari muistamaan kaikkia täysin turhia asioita vuosien takaa, joten näitä voisi tulla aika pitkä lista, mutta sanon nyt vain muutaman:
- kaikki vanhat Putous-hahmot hokemineen
- viimeisen kymmenen vuoden ajalta suunnilleen kaikki yhden taiteilijan näyttelyt Hämeenlinnan taidemuseossa
- jokaisen omistavani kirjan ostopaikan ja -hinnan (minulla on satoja kirjoja)
Vierailija kirjoitti:
Pauligin pluspakki, Juhlaa!
Pauligin pluspakki, Pressaa!
Uusi ja suuri paketti,
Pauligin pluspakki, hurraa!
Kahvimainoksesta puheen ollen...
"Tänään me täällä Kahvilaarissa keskustelemme, kumpi kahvi on parempaa, Costa Rica vain tämä ihanan pehmeä Caffino."
"Sinä se olet se ihanan pehmeä. Kahvin pitää olla vahvaa! Niin kuin Costa Rica!"
Muistan kaikki turhat asiat vuosien takaa, mutta kaikki uusi unohtuu samantien ja mitään tärkeää en ole muistanut koskaan.
ei varsinaisesti muisto, mutta opettelin ala-asteella euroopan pisimmän paikannimen ulkoa muistan sen vieläkin. (olikohan yli 60 kirjainta nimessä)
Heikoimmassa lenkissä oli joskus kysymys, jota en muista kokonaan, mutta se alkoi "minkä maan" ja kilpailija vastasi siihen, että Etelä-Amerikan. Kierroksen jälkeen Kirsi Salo sanoi, että kerro meille maasta nimeltä Etelä-Amerikka.
Vierailija kirjoitti:
ei varsinaisesti muisto, mutta opettelin ala-asteella euroopan pisimmän paikannimen ulkoa muistan sen vieläkin. (olikohan yli 60 kirjainta nimessä)
Mikä se on?
Suomalaisen Laponie-meikkisarjan alamerkki Laponina. (Naiset laulavat) "Laapooniinaa, villi ja vapaa kuin tuuli, hymyssä silmä ja huuli, Laponiinaa." (Tomera, rytmikäs kuiskaus) "Kevät on meikkileikki! Tee vauhdissa kynämeikki!" (Naiset laulavat) "Laapooniinaa, laapooniinaa..."