Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postnord-kokemuksia

Vierailija
01.11.2016 |

Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?

Kommentit (309)

Vierailija
241/309 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sinne on lähettää sitä hatullistaan, kun firma tuntuu salaavan kaikki yhteydentottokanavansa.

Toimipisteiden osoitteet sentään on, mutta niissä ei tiedetä paketeista yhtään mitään. kaikein pahin mokaus on se niiden sovellus, jolla pakettipöntöt avataan. Sovellus ilmoittaa kiltisti, etta pakettisi on saapunut sinne pönttöön. Mutta ulos sitä ei sieltä saa!

Missään kun ei asiakkalle kerrota, että sovellukseen pitää ensin avata tili! jos sen kertoisivat, niin monella varmaan ne harvat oikein toimitetut paketit olisivat sentään lunastettavissa.

Asikaspalvelua kun ei heillä käytännössä ole, niin tuo rekisteröitymisjuttu pitää keksiä itse.

Huh!

Vierailija
242/309 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa yhtään mitään kaupoista, joiden ostokset postnord toimittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni PostNord on kyllä niin ala-arvoista palvelua tarjoava yritys kun vaan voi olla, käsittääkseni toiminta täyttää jo melkein petoksen merkin kun ottavat lähettäjältä maksun perille toimittamisesta ja ainakin meidän kohdalla ei kuitenkaan sitä tee vaan saat hakea itse paketin jostain noutopisteestä. Lisäksi suoraan valehdellaan että on käyty paikan päällä ja yritetty toimittaa lähetys. Taas jälleen kerran kävi näin,

- ensin tulee viesti että paketti toimitetaan perjantaina klo 8 - 16 välillä, mitään pakettia ei kuitenkaan tule

- maanantaiaamuna PostNord sovelluksessa näkyy tieto että lähetyksen toimitus on aloitettu

- puoleltapäivin sovelluksessä näkyy tieto, että on mukamas yritetty toimittaa mutta ovikoodi puuttuu/ alaovi lukittu ja tieto, että lähetys siirretään noutopisteeseen asiakkaan noudettavaksi!

Asumme omakotitalossa eli mitään ovikoodia/alaovea ei ole ja tuona ajankohtanakin vaimo oli pihalla ja minä sisällä ja ketään lähetyksen toimittajaa ei taatusti näkynyt!

Tämä sama toimintamalli on meille tapahtunut PostNordin kohdalla ennenkin ja kerran jopa koko paketti onnistuttiin hukkaamaan.

Samalla lailla on kerran myös UPS toiminut.

PostNordin asiakaspalvelu oli tietenkin haasteellista tavoittaa ja siellä vaan pahoiteltiin, että kuljettaja on näin toiminut ja luvattiin, että lähetys saattaisi olla huomenna perillä!

En ymmärrä miten kukaan haluaa olla PostNordilla kuljettajana kun saa syyt niskoilleen siitä, että näyttäisi siltä, että ajojärjestelijä jo tekee päätökset siitä mitkä lähetykset ei pystytä mukamas toimittamaan.

Kaiken kaikkiaan tämä on aika iso ongelma kun monet lähetyksiä toimittavat yritykset näin toimivat. Moni ihminen tekee työaikajärjestelyjä pystyäkseen vastaanottamaan lähetystä, joka ei sitten tulekkaan luvattuna ajankohtana ja lähetysyritykset laskuttavat tekemättömästä työstä. Joskus ehkä matkataan esim. kesämökille vastaanottamaan isompaa lähetystä, joka ei sitten tulekkaan. Joudutaan soittamaan pitkiä aikoja "ruhkautuneisiin" maksullisiin asiakaspalvelunumeroihin. Eli kaiken kaikkiaan paljon turhaa työtä, kuluja ja mielenharmia.

Olisiko lähetyksiä toimittavien yrityksien toimintatavat syytä tarkastaa krittisesti kuluttaja-asiamiehen tai MOT:n toimesta?

Vierailija
244/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postnord on pari viime kertaa hoitanut homman mallikkaasti, mutta UPS on ryssinyt vielä pahemmin. Se on tällä hetkellä pk-seudun surkein kuriirifirma.

Vierailija
245/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas PostNordin uhrina kirjoitti:

Käsittääkseni PostNord on kyllä niin ala-arvoista palvelua tarjoava yritys kun vaan voi olla, käsittääkseni toiminta täyttää jo melkein petoksen merkin kun ottavat lähettäjältä maksun perille toimittamisesta ja ainakin meidän kohdalla ei kuitenkaan sitä tee vaan saat hakea itse paketin jostain noutopisteestä. Lisäksi suoraan valehdellaan että on käyty paikan päällä ja yritetty toimittaa lähetys. Taas jälleen kerran kävi näin,

- ensin tulee viesti että paketti toimitetaan perjantaina klo 8 - 16 välillä, mitään pakettia ei kuitenkaan tule

- maanantaiaamuna PostNord sovelluksessa näkyy tieto että lähetyksen toimitus on aloitettu

- puoleltapäivin sovelluksessä näkyy tieto, että on mukamas yritetty toimittaa mutta ovikoodi puuttuu/ alaovi lukittu ja tieto, että lähetys siirretään noutopisteeseen asiakkaan noudettavaksi!

Asumme omakotitalossa eli mitään ovikoodia/alaovea ei ole ja tuona ajankohtanakin vaimo oli pihalla ja minä sisällä ja ketään lähetyksen toimittajaa ei taatusti näkynyt!

Tämä sama toimintamalli on meille tapahtunut PostNordin kohdalla ennenkin ja kerran jopa koko paketti onnistuttiin hukkaamaan.

Samalla lailla on kerran myös UPS toiminut.

PostNordin asiakaspalvelu oli tietenkin haasteellista tavoittaa ja siellä vaan pahoiteltiin, että kuljettaja on näin toiminut ja luvattiin, että lähetys saattaisi olla huomenna perillä!

En ymmärrä miten kukaan haluaa olla PostNordilla kuljettajana kun saa syyt niskoilleen siitä, että näyttäisi siltä, että ajojärjestelijä jo tekee päätökset siitä mitkä lähetykset ei pystytä mukamas toimittamaan.

Kaiken kaikkiaan tämä on aika iso ongelma kun monet lähetyksiä toimittavat yritykset näin toimivat. Moni ihminen tekee työaikajärjestelyjä pystyäkseen vastaanottamaan lähetystä, joka ei sitten tulekkaan luvattuna ajankohtana ja lähetysyritykset laskuttavat tekemättömästä työstä. Joskus ehkä matkataan esim. kesämökille vastaanottamaan isompaa lähetystä, joka ei sitten tulekkaan. Joudutaan soittamaan pitkiä aikoja "ruhkautuneisiin" maksullisiin asiakaspalvelunumeroihin. Eli kaiken kaikkiaan paljon turhaa työtä, kuluja ja mielenharmia.

Olisiko lähetyksiä toimittavien yrityksien toimintatavat syytä tarkastaa krittisesti kuluttaja-asiamiehen tai MOT:n toimesta?

Onko sulla oikeasti käsitys, että ajojärjestelijällä olisi mitään tekemistä näiden lähetysten kanssa, jotka rata avisoi?  Huh heijaa! Kuskeilla ei ole mitään tunnesiteitä PostNordiin, koska ovat alihankkijoiden leivissä, joten työn jälki saattaa olla sen mukaista.

Vierailija
246/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan järjettömän huono firma ohjaavat paketteja milloin mihinkin toisiin kaupunkeihin "lähimpiin" noutopisteisiin koska ovat kuulemma aina täynnä sinne minne pitäisi tulla oma paketti. Välttäkää tätä kyseistä firmaa kun ruttoa jos haluatte jonkun paketin ajallaan johonkin tärkeään tapahtumaan koska suurella todennäköisyydellä et tule sitä saamaan.

Vierailija
247/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on niin sitten tilannehan on vielä pahempi. Ehkä olen sitä ikäpolvea vielä, että käsitykseni on, että asiat on edes jollakin vastuullisesti organisoitu.

248/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole huonoja kokemuksia PostNordista, vaikka olen monta vuotta käyttänyt sitä Zalandon tilauksiin. Toimitukset ovat olleet nopeita ja sujuvia.

Vierailija
249/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan järkyttynyt tämän firman toiminnasta. Tämä firma on niin syvältä, että en enää ikinä tilaa mitään sellaisesta verkkokaupasta, jossa nämä toimittaa. Harmi vain, että sitä ei aina tiedä ennen kuin on tilaus tehty, että mitä kautta toimitus tulee. Postnord = Et voi valita toimitustapaa, et mitään noutopaikkaa mihin toimitetaan. Tuli automaattisesti kotiinkuljetus ja sain viestin toimituspäivästä. No se päivä ei käynyt enkä voinut vaihtaa sitä seuraavaan koska olin silloin reissussa. Soitin siihen heidän helvetin kalliiseen "asiakaspalvelu" numeroon ja jonotin. Lopulta sain jonkun kiinni, joka lupasi ohjata paketin noutopaikkaan. No tulen reissusta ja mitään ei kuulu. Katson omista tiedoista, että paketti seisoo edelleen terminaalissa ja tilaus on jotenkin pysäytetty. Soitin taas asiakaspalveluun ja jonotin 15 min kunnes meni hermo siihen ärsyttävään automaattiäääneen. Heillä on yhteystietoina vain maksullinen numero ja SIIHENKÄÄN ei kukaan vastaa. Laitoin wa viestiä, sieltä vastattin viiveellä, mutta kun vastasin siihen ja kysyin edelleen toimituksesta niin ei enää mitään vastausta. Sain lopulta sen helvetin paketin kun kävin itse terminaalista hakemassa. Mietin mitä painajaisia siitä tulee, jos tuon firman kanssa pitäisi jotain palauttaa... En aio enää olla missään tekemisissä ko. firman kanssa. Ikinä. Koskaan. Suosittelen muitakin välttämään.

Vierailija
250/309 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tavaran myyjä/ toimittaja ostaa kuriiripalvelun PostNordilta niin otanpa tavaksi, että joka kerta kun PostNord mokaa niin lähetän tavaran myyjälle / toimittajalle tiedon asiasta. Luulisi heitäkin kiinnostavan kun maksavat palvelusta, jota he eivät saa ja osittain hekin saavat huonoa mainetta. Ja lisäksi täällä moni ilmoittaakin jo etteivät enää koskaan tilaa firmasta, joka käyttää toimitukseen PostNordia.

Tässäkin tapauksessa lähetin juuri tiedon tapahtuneesta myyjälle.

Vierailija
251/309 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minulla ei ole huonoja kokemuksia PostNordista, vaikka olen monta vuotta käyttänyt sitä Zalandon tilauksiin. Toimitukset ovat olleet nopeita ja sujuvia.

Sama. Ihan paras!

Vierailija
252/309 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää Post Nordia👎👎

Vierailija
253/309 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä enää Post Nordia👎👎

Itse valitsen sen aina jos vaan mahdollista 👍👍

Vierailija
254/309 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasa höyryävää paskaa.

Kotiin toimitus ei toimi.

Pakettipisteen ilmoitustekstarit ei toimi.

Asiakaspalvelu ei toimi.

Pahimmillaan myöskään terminaali ei toimi, ei löydä pakettia joka on siellä, vaikka menisi paikan päälle noutamaan.

Jotenkuten toimii ainoastaan:

toimitus miehitetylle noutopisteelle, jos itse seuraa netistä milloin paketti on siellä - tällöinkin usein jää ilmoitusviesti tulematta vaikka puhelinnumero oilein paketissa.

Älkää missään nimessä koskaan tilatko heiltä kotiintoimitusta, jollette halua kuolla vitutusaivoverenvuotoon.

Vierailija
255/309 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta postnordin mukaan saapumisilmoitus lähetetty, mutta en ole vieläkään saanut sitä. Sain paketin kuitenkin onneksi haettua eilen seurantanumerolla jolla seurasin saapumista postnordin omilta sivuilta. Miten vaikeaa voi olla lähettää se saapumisilmoitus? 

Vierailija
256/309 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti seilasi 3 viikkoa kun eivät voineet toimittaa - no - ei tullut mitään ilmoitusta, että mihin aikaan ovat tulossa - vai päivämäärä - ihmiset kulkee töissä - käyneet muka pihalla mutta vaikka on välillä oltu kotonakin niin ei sitten ole voitu ovikelloa soittaa - ei voi kyllä pihalla seisoa 24/7  vahdissa kerrostalon pihalla - surkeaa toimintaa

Vierailija
257/309 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit joka kerta myöhässä viikon makoilevat jakelukeskuksessa lähettämistä

Vierailija
258/309 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjä lähetti kaksi pakettia samalla tunnuksella. Postnord kieltäytyy toimittamasta väittäen, että lähettäjä on tehnyt virheen näiden pakettien lähettämisessä, koska paketteja on KAKSI samalla seurantanumerolla/etiketillä, emmekä voi toimittaa kumpaakaan näistä virheistä johtuen. Otin yhteyttä lähettäjään ja hän sanoi, että DPD sallii hänen lähettää sellaisia paketteja, yksi rahtikirjan numero kahdella paketilla, ei ole ongelmaa ja että hän yleensä lähettää paketit sellaisina. Lähettäjä on huolintavarustamo, jolla on 15 vuoden kokemus.

Postnord valehtelee taas! Heidän palveluehdoissaan ei sanota mitään useista paketeista samalla tunnuksella eikä heidän oikeuksistaan pitää pakettia terminaalissaan useita viikkoja. Postnordin toimintaa vastaan pitäisi saada joku laki ja heille pitäisi saada sakko siitä, että he pitävät pakettia viikkoja Vantaan terminaalissaan yrittämättä toimittaa. He tietävät täydellisesti, että molemmat samalla tunnuksella olevat paketit kuuluvat samalle vastaanottajalle. Pyyntö noutopisteestä tehtiin 3 viikkoa sitten!

Luulin, että UPS:llä on Suomen huonoin asiakaspalvelu, mutta Postnord onnistui ohittamaan heidät. UPS:llä ei ainakaan ole ongelmia tällaisissa tapauksissa ja he toimittavat paketin nopeasti lähimpään noutopisteeseen, jos kotiinkuljetus epäonnistuu. Lyön vetoa, että jopa Afrikassa heillä on parempi toimituspalvelu kuin Postnord! Sen täytyy olla laillinen rikos toimia kuten he tekevät!

Postnordin asiakaspalvelu on turhaa. He eivät tiedä ongelmasta mitään eivätkä auta ratkaisemaan sitä! He valehtelevat asiakkaalle ja antavat vääriä olettamuksia! Soitin Postnordin asiakaspalveluun kahdesti viimeisen kahden viikon aikana. Molemmilla kerroilla minulle kerrottiin, että kaikki on hyvin ja saan paketin pian!!! Kuljettajasi valehtelee käyneensä luonani! Sovelluksesi ei pidä tietoja ajan tasalla ja se on huonosti synkronoitu pääseurantatietokannan kanssa! Viestinne asiakkaiden kanssa on kauheaa. Et vastaa sähköposteihin päiviin ja jätät huomioimatta WhatsAppin ja Facebookin viestit (kyllä olet erittäin kiireinen, niin PALKAA LISÄÄ IHMISIÄ. Miksi muissa maissa asiakastuki vastaa välittömästi työaikana VERKOSSA ja sähköpostiin vastaamiseen tarvitaan useita päiviä, WhatsApp tai Facebook?)

Postnord käyttää kalliita puhelinlinjoja pitääkseen asiakkaat jonossa ja imeäkseen heidän rahojaan vain saadakseen täysin turhan vastauksen asiakaspalvelusta, joka ei osaa edes selittää, miksi 3 viikkoa sitten pyydetty paketti toimitetaan noutopisteeseen on jumissa terminaalissasi Vantaalla, skannataan päivittäin, mutta EI SIIRRÄ pyydettyyn määränpäähän!!! Postnordin asenne osoittaa, että he eivät välitä asiakkaistaan, eivät tee mitään auttaakseen ja imevät rahaa asiakkailtaan rajoittamalla yhteydenpidon yksityisiin kalliisiin puhelinlinjoihin, joissa on pitkät jonoajat. En ole pettynyt Postnordin palveluun, olen shokissa!

Toivon vilpittömästi, että Postnord menee konkurssiin lähitulevaisuudessa! Suomi ei ansaitse POSTNORDin kaltaista laillista huijausorganisaatiota!

Vierailija
259/309 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi huono firma. Itse tilasin vaatteen ja otin toimituspaikaksi automaatin. Kuitenkin tuota tuotiin kotiin, mutta siihen aikaan, milloin itse en kotona ole. Paketin toimittaja sanoo, että pakettia ei voi viedö automaattiin ilman, että postnordin puhelinapissa antaa luvan siihen. Tuo puhelinappi on kuitenkin niin hankala, että tuota ei osaa tehdä.

No, itselle tuli yli sadan euron opetus siitä, että tuota firmaa ei kannata käyttää. Jos ikinä mitään tarvitsee tilata mistään, niin ei ikinä kannata postnordia käyttää.

Vierailija
260/309 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin paketin Tanskasta. Se olisi pitänyt toimittaa kotiovelle PostNordin toimesta. Seurannasta oli nähtävissä missä paketti liikkui ja oletettuna jakelupäivänä tuli viesti, jonka mukaan he olivat yrittäneet toimittaa jo ennen klo 07:00, mikä sinänsä on jo ihmeellistä. Kertoivat jättäneensä yrityksestä tiedonannon mutta mitään sellaista ei ollut jätetty. Katsoin tontilla olevasta videovalvonnasta kyseisen ajankohdan ja mitään toimitusyritystä ei ole tapahtunut. Myöhemmin samana päivänä tuli viesti että paketti oli jätetty postitoimipisteelle itse noudettavaksi. Alkuperäisenä tarkoituksenakin oli ilmeisesti välttyä jakelutehtävästä ja saada asiakas vaan itse noutamaan paketti.

Postitoimipisteelle Postnordin toimesta? Tuskin...

Lähikaupassa on Postnordin noutopiste. Siellä paketteja säilytetään 7 pvää, minä aikana se pitää noutaa.

Ei kotiinkuljetusta, onneksi.