Postnord-kokemuksia
Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?
Kommentit (309)
Tilatessa netistä ei voi aina valita tai edes tietää ennakkoon, minkä kautta nettikauppa toimittaa tilaukset perille. Jos voisi, ikinä en tilaisi toimitusta tämän kautta, koska on niin saatanan hidas, eikä sovelluksen seuranta anna muuta relevanttia tietoa kuin sen, että lähetys on saapunut kohdemaahan ja siinä se sitten onkin. Perseestä koko NordPost!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?
Kyllä mä sain sieltä puhelimitse ihmisen kiinni - piti kyllä odotella mutta sain kuitenkin.
Vinkki: halusin itse välttyä tuolta, että paketti menee sivu suun niin laitoin oveen ilmoituksen, että paketin saa jättää siihen jos en ole paikalla. Ja niin se tuotiinkin sitten silloin kun en ollut paikalla, joten lapulle oli tarvetta. Ekalla kertaa heillä oli niin paljon jaettavaa reitillä, etteivät ehtineet tälle alueelle :( siksi soitin sinne.
Samoin olen tehnyt useamman kerran ja valtakirjan voi tehdä myös siellä sovelluksessa.
Mutta mistä lienee alapeukku ryöppy tullut? Eikö voi näin tehdä että riittää valittamista?
Vierailija kirjoitti:
Tilatessa netistä ei voi aina valita tai edes tietää ennakkoon, minkä kautta nettikauppa toimittaa tilaukset perille. Jos voisi, ikinä en tilaisi toimitusta tämän kautta, koska on niin saatanan hidas, eikä sovelluksen seuranta anna muuta relevanttia tietoa kuin sen, että lähetys on saapunut kohdemaahan ja siinä se sitten onkin. Perseestä koko NordPost!
Ota ens kerralla PostNord!
Postnord-kuriiri ei voinut toimittaa pakettiani koska kerrostalon alaovi oli lukossa ja hänellä ei ollut siihen koodia. Asun siis yksikerroksisessa omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Postnord-kuriiri ei voinut toimittaa pakettiani koska kerrostalon alaovi oli lukossa ja hänellä ei ollut siihen koodia. Asun siis yksikerroksisessa omakotitalossa.
Johtuu siitä, että siihen skanneriin johon koodit laitetaan ei ole sopivampaa koodia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi laite tilattu vidaxl:ltä, tuli Suomeen viikossa postinortissa makasi 2 viikkoa, 6 toimitusyritystä aina olin kotona kukaan ei soittanut puh ei ovikelloa, nortin sovelluksessa tiedot päivittyivät milloin mitäkin schaibaa, väärä toimitusosoite, Toimitus yritys asiakasta ei tavoitettu sun muuta kaikkea. Nyt kauhistuttaa puhelinlasku kun soitin sinne 6 kertaa asiakaspalveluun, aina lupasivat seuraavalle päivälle, ehkä vaan kuittailevat paketteja että saavat ihmiset soittelemaan. Tästä lähin kyllä katson tarkasti jos dpd toimittajana ulkomaan verkkokaupoissa niin en tilaa. Helteetkin jo loppui, käytän laitetta poistaakseni poltteen pällistäni.
Oli varmaan iloinen yllätys huomata, että ei vaikuttanut puhelinlaskuusi tuon taivaallista.
Vaikuttaa siltä ett PostNord ei ole oppinut mitään viidessä vuodessa, jolloin omalle kohdalle sattui tähän mennessä ainut PostNord lähetys, ja käsittämättömän huonostihan se meni. Viime tipassa sain tiedon missä paketti lojuu, ennenkuin se olisi lähetetty takaisin Ranskaan! Senkin sain soittamalla PostNordin yrityspuolelle, vaikka olen yksityishenkilö. Yksityishenkilöille tarkoitetuille asiakaspalvelijoille ei päässyt mitenkään läpi, ei soittamalla, ei sähköpostilla, ei millään. Annettu nettikoodi ei edes toiminut ensinkään, aivan käsittämätöntä touhua!
Onneksi satuin olemaan ulkona teranssilla,ihmettelin kuulin auton pysähtyvän joku käveli,menin katsomaan paketti,,,onneksi kuski ulkomaal.oli vielä tiellä.Sanoin mitä tää on,ei me olla tilattu mitään,!?katsoin osoitetta ,oli väärä.Nappasi sen ja kysyi missä tämä osoite,lähti väärään suuntaan vaikka selitin taakse päin..oikein käsi merkein.Oliko hoono Soomi?!
Liettuasta auton osa, joka oli kuljetuksessa torstaina, asun osoitteessa jossa on myös noutopiste, ei osattu sinne jättää, viety vantaalle 70km varastoon. Launtaista lähtien ollut "kuljetuksessa" noutopisteeseen. Nyt on maanantai ja tuskin osaa tänäänkään näkyy. Kohtuullisen ala-arvoista palvelua.
Minulle tulossa pöytä Ruotsista. Ei minkäänlaista viestiä Postnordilta toimituksesta, mutta tänä aamuna klo 7.40 tuli soitto kuljettajalta alaovelta, että täällä ollaan. Valitettavasti minä en ollut paikalla, kun ei ollut mitään tietoa toimitusajankohdasta. Ihan käsittämätöntä toimintaa, tilaan tavaraa yhtämittaa ja aina tulee tieto (tai soitto) kuljetusajankohdasta etukäteen, kun on kyse kotiinkuljetuksesta. Puhelimitse ei myöskään pääse läpi asiakaspalveluun.
Näyttää noi verkkokaupatkin tietävän miten ala-arvoisesti Postnord onnistuu kuljetuksissa. Eli itse tilasin 4 tuotetta samasta verkkokaupasta ja kauppa laittoi jokaisen tuotteen eri pakettiin. Posti toimitti yhden ongelmitta, mutta loput kolme pakattia mitä Postnord koittaa toimittaa, kaikkien kohdalla olen joutunut soittelemaan perään. Nyt jännitän lähteekö viimeinen paketti takaisin, kun kolmeen päivään ei ole enään status muuttunut Postnordin soveluksessa. Soittannut ja aina pyydetään odottamaan. Nyt sentään lupasi laittaa kyselyä paketin tilanteesta.
Postnordilla tuntuu olevan pallo ihan hukassa koko kuljetusalasta. Hauskinta on tuo appi jota mainostavat. Juu näet kyllä ehkä paketin liikkeet(jos päivittyvät) S-posti osoitteet ja puh.numerot laitettu ja varmistettu, mutta jotekin niitä ei vain ole sittenkään kuljetuspuolella saatavilla. Aspa kehoitti laittamaan numeron verkkokaupan tietoihin(on laitettu), niin he saavat sen varmimmin, mutta ei välity silti.
Postnordilla näyttää olevan täysin arvailun varassa onko jossain lähitoimituspisteessä paketille sopivaa boxia vapaana. Uskomatonta että herran vuonna 2022 ei yrityksellä ole mitään sisäistä järjestelmää mistä näkisi vapaat boxit??
Luulisi tulevan pelkästään säästöä polttoainekustannuksissa, jos ei kuskien tarvitse ajella toimituspisteeltä toiselle etsien vapaata boxia ja kun ei löytynyt niin seuraavana päivänä uusiksi.
Minullakin on huonoja kokemuksia.
Heiltä ilmoitettiin päivä, milloin pakettini tuodaan. Olin koko päivän passissa ja kun kello läheni neljää, soitin heille. Minulle sanottiin, että koneelta näkyy, että kuljettaja oli jo tullut ajosta ja paketti tulee huomenna. Ei ollu ehtinyt jakaa.
Seuraavana päivänä soitin yritykseen ajoissa iltapäivällä ja pyysin vielä vahvistamaan, että paketti tuodaan. Tarkistettaessa näkyi, että paketti on autossa ja auto ajossa. Jäin odottamaan ja klo 16 soitin yritykseen, onko auto vielä ajossa ja tulossa. Ei ollut.
Kolmantena päivänä oli jo niin kärttyinen, että uhkasin heitä poliisilla. Pyysin myös jakeluyrityksen puhelinnumeron jonka voimakkaiden vastustuksien jälkeen sai. Esitin sinnekin uhkauksia, olin todella vihainen. Paketti tuotiin illalla noin klo18.
Auton lähtöpaikka oli noin 15 minuutin päässä kotoani ja paketti näkyi aina kysyttäessä koneelta, autossa on. Jos se oli ensimmäisenä pakattu autoon ja jaettavaa oli aina niin paljon ettei työpäivä riitänyt, olisiko se koskaan tullut perille ilman uhkailua.
POSTNORD olen odottanut pakettiani neljä viikkoa enkä edelleenkään saa asiakaspalvelusta muuta tietoa kuin että sinun täytyy odottaa. Paketti on tullut ulkomailta Suomeen ja sen jälkeen sain tiedon, että on saapunut Suomeen ja toimitetaan minulle. Vaihdoin toimitukseksi lähimmän noutopisteen, jonka jälkeen paketti ei ole koskaan saapunut. Sovellus näytti ensimmäiset pari viikkoa, että paketti kuljetuksessa Vantaalta, joka päivä uudelleen. Joku päivä paketti oli Helsingissä ja tämän jälkeen yhtäkkiä paketti oli Turussa. Toimitus oli Helsinkiin. Yritin parin viikon jälkeen soittaa, laittaa viestiä yms, mutta yhteyttä asiakaspalveluun ei saanut. Nyt viimeiset pari viikkoa olen soittanut vähintään joka toinen päivä ja edelleen palvelusta sanotaan, että sinun täytyy nyt vain odottaa. Sovellus näyttää joka päivä, että noudettavissa huomenna. Kysyin reklamoinnista....et sinä voi reklamoida, kun et ole tilannut meiltä palvelua. Onhan meinaan asiakaspalvelua! En saa mitään selvitystä, miksi näin on käynyt ja koska voin pakettini saada jne....Tuskin on enää koko pakettia.
Joo, tämä on aivan PASKA lähetysten toimittaja..Firma josta tilaat tuotteen, niin he ilmoittavat, että lähetys on 2 pv. päästä asiakkaalla. POSNORD ilmoittaa , että 7päivän päästä on paketti noudettavissa. TÄMÄ putiikki on samaa luokkaa kuinn "KLARNA" jota pitää aina varoa.
Surkea palvelu ja vielä huonompi asiakaspalvelu.
Pakettini oli tulossa kotiosoitteen lähellä olevaan lähiboksiin, mutta viime metreillä Postnord siirsi paketin toiseen noutopisteeseen kaupungin toiselle laidalle. Heti tien toisella puolella, vastapäätä ko. lähiboksia olisi ollut toinen noutopiste ja yli 10 muutakin noutopistettä lähistöllä (tarkistin määrän heidän omilta nettisivuilta). Kysyin asiakaspalvelusta miksi paketti on siirretty kaupungin toiselle laidalle, ja he vastasivat että kaikki nuo lähempänä olevat noutopisteet ovat täynnä?!? Sattumoisin olen hakenut paketteja useista näistä noutopisteistä ja tiedän että niistä monessa -mukaan lukien kahdessa tuota alkuperäistä lähiboksia lähimpänä olevassa noutopisteessä, toinen suoraan tien toisella puolella - ei ole mitään erillisiä lokeroita jokaiselle paketille, vaan ne ladotaan kassan vieressä olevaan hyllyyn/kaappiin tai takahuoneeseen. Paketteja ladotaan sinne vierekkäin ja päällekkäin ja hyllytilan loppuessa lattialle. Juuri tästä syystä tilaan pakettini näihin noutopisteisiin aina kun mahdollista, koska ne eivät ole ikinä täynnä. Nyt kuitenkin Postnordin asiakaspalvelu väitti niiden kaikkien yli kymmenen noutopisteen olevan yhtä aikaa täynnä. Toisin sanoen ihan suoraan valehtelivat. Eniten koko kokemuksessa suututti juuri tuo päin naamaa valehtelu! Tästä lähtien en siis enää aio tilata mitään sellaisista verkkokaupoista, jotka käyttävät Postnordia, sen verran huono maku jäi kokonaisuudessaan! Pahinta tuo asiakkaan täydellinen halveksunta ja valehtelu!
15 kertaa yritetty tavoitella asiakaspalvelua. Ei vastausta. Ainoat vastaukset automaatti viestejä. Lopulta ilmoittivat vain että paketti toimitettu lähettäjälle takaisin. Reklamaatio pitää osoittaa lähettäjälle. Miksi lähettäjälle jos postnord ei toimittanut pakettia lukuisista yrityksistä huolimatta.
Mä en usko että vika on kuljettajissa, vaan siinä, että reittien aikataulut suunnitellaan liian tiukiksi. Meilläpäin on ollut nuoria ihmisiä ja kaikki ovat olleet kohteliaita ja ystävällisiä, ainoa poikkeus oli pari vuotta sitten paketteja toimittanut vanhempi mies, joka valehteli, että oli käynyt soittamassa ovikelloa, vaikka ei todellakaan ollut käynyt, siinä vaiheessa jo valikoin, mistä ylipäätään tilaan mitään, koska pari pakettia jäi tulematta, mutta onneksi tilanne on korjaantunut.
Tilasin stadiumilta takin ja postnord toimitti sen viidessä päivässä .Tilaan toistekin.
Viikon odottanut pakettia 200km päästä. Kahden ison kaupungin välillä.
Postnordin seurannan mukaan paketti on viikossa edennyt alle 10km lähettäjältä Postnordin varastoon tms. .
Ei voi muuta kuin ihmetellä. Eikä ole ensimmäinen kerta kuin kyseisellä firmalla on ongelmia.
Tilasin kosmetiikkaa Briteistä, toimittajana DPD (eli PostNord suomessa) töiden jälkeen huomasin että sähköpostiviesti verkkokaupan kautta oli tullut, että vastaanottajaa ei ollut tavoiteltavissa ja aikaisemmin aamulla olivat laittaneet sähköpostiviestin, että tuovat paketin. En edes tiennyt toimitusaikaa enkä kuljettajaa ennen näitä viestejä. PostNordin kautta lukee että Ei voitu toimittaa, vastaanottajaa ei tavoiteltu. Mitään viestiä en ole itse saanut PostNordilta, niin ei ole mitään hajua, missä paketti seikkailee, yritetäänkö pakettia toimittaa uudelleen vai onko paketti mahdollista hakea jostain. Hämmentävää! Normaalisti saan puhelun tai tekstiviestin, jos on paketti tulossa.