Matkakohteita, joita rakastat
Vastapainoksi tuolle pettymys-ketjulle. Tänne siis ihania matkamuistoja kiitos!
Minä rakastan Lontoota. Voisin mennä sinne vaikka kuinka monta kertaa, jos lompakko antaisi myöten. Ikinä ei nähtävyydet lopu kesken.
Kreeta, Platanias toukokuussa oli kuin paratiisi. Aivan ihana paikka ja todella ystävällisiä ihmisiä.
Kommentit (87)
Pariisi on mulle ehdoton ykkönen <3
Olen ollut siellä 11 kertaa. Myös New York on ollut vaikuttava, hyvin eri tavalla kuitenkin.
Miami, Tel Aviv, Hvar Kroatiassa. Ligurian alue Italiassa kans aivan ihana.
Japani. Jokin siinä vaan vetoaa. Kolme kertaa olen siellä reissannut ja suunnittelen juuri neljättä matkaa ensi kevääksi. Tykkään etenkin luonnosta, haluaisin mennä Fujille patikoimaan.
Jostain oudosta syystä tykkään Pohjois-Tanskasta. Olen viettänyt siellä loppukesiä parina vuotena ja se on vaan niin mutkaton paikka. Fillaroi vaan paikasta toiseen, ruoka on hyvää, ihanan rauhallista, mutkattomia ihmisiä ja sinne voi mennä helposti omalla autolla. Haluaisin ostaa sieltä vielä joskus oman talon.
Madeira (luonto, kulttuuri, rauhallisuus)
Pietari (arkkitehtuuri, kulttuuri, historia)
Molempiin menen aina uudestaan. Olen matkustanut suht paljon ja nähnyt erilaisia paikkoja. Noissa molemmissa tiesin heti että tänne palaan.
Lontoossa olen käynyt kerran ja vaikka paljon näinkin, niin olisin mielelläni jäänyt vielä pidemmäksi aikaa! Tulen ehdottomasti menemään uudelleen.
Berliini, ihmiset ovat ystävällisiä, nähtävää on paljon ja ruoka mahtavaa.
Kreetan Platanias, Kyproksen Larnaka, Mallorca, Menorca, Israel Tel Aviv
Kreeta, Platanias toukokuussa oli kuin paratiisi. Aivan ihana paikka ja todella ystävällisiä ihmisiä.[/quote]
Minun Platanias ei ollut mitenkään erikoinen. Toki meri ja ruoka Kreikass aina ihania.
Kreikasta olen jäänyt kaipaamaan Santorinin maisemia. Italiasta Bergamon yläkaupungin tunnelmaa ja pastaruokia sekä Garda-järven maisemia. Olen pitänyt myös Amsterdamista ja Lontoosta.
Rooma, ehdoton ykkönen! Gdansk, aivan ihana! Sitten Barcelona, Lontoo, Pariisi ja ihan vaan Teneriffa... Matkailu on ihanaa, Turkissa käynyt pari kertaa, sinne en ehkä enää mene. Muuten voisin matkailla ihan mihin vaan!
New York, Lontoo, Miami, Curacao.
Kööpenhamina, Aarhus ja Amsterdam lähialuineen, näistä ei näkeminen ja tekeminen lopu! Ihana tunnelma, pyöräilykulttuuri, mutta myös hyvä julkinen liikenne jos kauemmaksi tutkimaan mielii (Köpis & Dami). Pieniä paikkoja, joissa suurkaupungin tuntu. :) Rakastan! Näihin palaan aina uudelleen!
Kreikkaan haluan tutustua tarkemmin, tykkäsin tunnelmasta ja ruoasta ollessani Kreetalla pari vuotta sitten. Ehkä joku saarihyppely voisi olla ideaali?
Lempipaikkojani ovat Mauritius, New York, Lontoo ja Toscanan alue Italiassa. Näiden lisäksi on toki kymmeniä ihania kohteita ja kaupunkeja. Olen matkustanut yli 40 maassa ja monissa paikoissa useita (tai kymmeniäkin) kertoja.
Vapaa-ajan ulkomaanreissuja tulee tehtyä noin 8 kertaa vuodessa. Tällä hetkellä asun Lähi-idässä ja nautin lyhyistä lentomatkoista nyt Aasiaan ja Afrikkaan.
Vantaa Flamingo oli kiva lasten kanssa. Shoppailuun ei ole varaa, kuin johonkin ihna pieneen.
Helsinki Korkeasaari myös. Tosin lapset eivät tykkäneet kävelystä.
Turku-Tukholmaristeily ja ihastelu laivan kannelta Tukholman rannikkoa, maihinnousuun ja shoppailuun ei valitettavasti ole varaa.
Niitä ulkomaanreissuja odotellessa. Opintotukeni 250€-verot eivät riitä viiden hengen loistoreissuihin.
Konginkangas. Ihanan rauhallista eikä mikään turistirysä.
Seychellit olivat upea paikka. Ei ehkä aktiivi lomailijan ensisijainen kohde mutta itse en kaivannut kun lepoa, aurinkoa, merta, hiljaisuutta, hyvää ruokaa ja upeat puitteet.
Madrid on ihana siihen kaupunkiin ei voi kyllästyä.
Dubai tarjoaa upeat ostosmahdollisuudet ja on erittäin siisti ja turvallinen.
Niitä on niin monta, että yritän olla menemättä mihinkään uudelleen. Erityisesti entinen kotikaupunkini Lontoo, ja sitten Rio de Janeiro, Istanbul ja New York
Sarajevo, Belgrad, Lissabon, Transilvania, Siperia, Malawinjärvi
New York. Olen käynyt vain kerran mutta lähtisin koska vaan uudelleen... Euroopassa Lontoo on mahtava. Vaikka aika monta kaupunkia on Euroopassa tullut nähtyä ja tosi monta on näkemättä niin lähtisin silti Lontooseen mieluummin kuin esim. Ateenaan tai Roomaan joissa en ole kummassakaan käynyt 😊