Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkakohteita, joita rakastat

Vierailija
29.10.2016 |

Vastapainoksi tuolle pettymys-ketjulle. Tänne siis ihania matkamuistoja kiitos!

Minä rakastan Lontoota. Voisin mennä sinne vaikka kuinka monta kertaa, jos lompakko antaisi myöten. Ikinä ei nähtävyydet lopu kesken.

Kreeta, Platanias toukokuussa oli kuin paratiisi. Aivan ihana paikka ja todella ystävällisiä ihmisiä.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haukutut Barcelona, Praha ja Pariisi on kaikki sellaisia että olen käynyt useamman kerran ja aina tykännyt. Islanti oli upea, ja olen tykännyt myös Saksasta ja Etelä-Ruotsista (autolomia).

Vierailija
42/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa Flamingo oli kiva lasten kanssa. Shoppailuun ei ole varaa, kuin johonkin ihna pieneen. 

Helsinki Korkeasaari myös. Tosin lapset eivät tykkäneet kävelystä.

Turku-Tukholmaristeily ja ihastelu laivan kannelta Tukholman rannikkoa, maihinnousuun ja shoppailuun ei valitettavasti ole varaa.

Niitä ulkomaanreissuja odotellessa. Opintotukeni 250€-verot eivät riitä viiden hengen loistoreissuihin.

Maissa käynti ei välttämättä maksa mitään. Tuholmassa on myös ilmaisia museoita, esim tämä http://www.varldskulturmuseerna.se/medelhavsmuseet/

Vanhan kaupungin läpi kävely ei maksa mitään. Kuninkaanlinnaakin voi käydä ihailemassa ulkopuolelta ilmaiseksi. Eväät voi hakea kaupasta ja syödä puistossa. Monissa museoissakin on eväiden syöntipaikkoja.

Metro-/bussilipun joutuisi ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani. Minulle nykyään asuinmaa, mutta silti paras matkakohde jonka tiedän. Loputtomasti nähtävää ja koettavaa. Jokaisessa prefektuurissa on niin erilainen kulttuuri, että reissut oikeasti tuntuu kuin matkustaisi kokonaan toiseen maahan. vrt. Hokkaido, Tokyo ja Okinawa.

Vierailija
44/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapkaupunki. Varmasti yksi maailman kauneimpia paikkoja.

Vierailija
45/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti ja Alaska, se luonnon kauneus ja rauha :)

Vierailija
46/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella monia paikkoja joita rakastan. Olen käynyt New Yorkissa ja Australiassa sekä Uudessa Seelannissa. Silti rakkaimpia kohteita on Rodos. Meillä on ollut huoneisto vuokralla vanhassa kaupungissa. Näkymä yli kattojen satamaan. Se tunnelma kun satoja vuosia vanhassa kaupungissa yhä eletään. Ystävälliset ihmiset. Hyvä ruoka. Lämpö ja meri.

Tallinna ja Tukholma, molempien vanhat kaupungit upeita.

Köln, mikä tunnelma ..

Alexandria, Virginia. Washingtonin naapurikaupunki johon pääsee metrolla. Vanhan matalan kaupungin tunnella on lämmin ja ihastuttava. Keväällä kirsikoiden kukinta-aikaan suorastaan huumaava.

Key West, kaunein kokemani auringonlasku.

Kennedy space center, avaruusfriikille vain se jokin. Washingtonistakin löytyy upea museo tosin.

Rooma, historian havinaa melkein jokaisella askeleella.

Porvoo ja Naantali - Helsinki olisi listalla, jos en olisi täältä.

Cancun ja korallihiekkarannat.

Vierailija
47/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippiinit veivät sydämeni, valtavan kaunis maa! Erikoinen kulttuuri, jotenkin hupsu meininki. Vaikka yleensä olemme henkeen ja vereen kulinaristeja reissuillamme, Filippiinien ruokakulttuuri ei ihan niin vakuuttanut kuin esimerkiksi Malesiassa. Siitä huolimatta voisin matkustaa sinne uudestaan ja uudestaan!

Euroopan kohteista Roomassa oleva historian havina ja kaupungin kauneus on jotenkin vaikuttavaa.

Vierailija
48/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku

Vierailija
49/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaa Flamingo oli kiva lasten kanssa. Shoppailuun ei ole varaa, kuin johonkin ihna pieneen. 

Helsinki Korkeasaari myös. Tosin lapset eivät tykkäneet kävelystä.

Turku-Tukholmaristeily ja ihastelu laivan kannelta Tukholman rannikkoa, maihinnousuun ja shoppailuun ei valitettavasti ole varaa.

Niitä ulkomaanreissuja odotellessa. Opintotukeni 250€-verot eivät riitä viiden hengen loistoreissuihin.

Maissa käynti ei välttämättä maksa mitään. Tuholmassa on myös ilmaisia museoita, esim tämä http://www.varldskulturmuseerna.se/medelhavsmuseet/

Vanhan kaupungin läpi kävely ei maksa mitään. Kuninkaanlinnaakin voi käydä ihailemassa ulkopuolelta ilmaiseksi. Eväät voi hakea kaupasta ja syödä puistossa. Monissa museoissakin on eväiden syöntipaikkoja.

Metro-/bussilipun joutuisi ostamaan.

Lapset ovat jo niin isoja, että tietävät mitä on shoppailu. Ja pitäisivät vain merkkivaatteita, joita muillakin on.  En viitsi kiusata niitä viemällä hienojen kauppojen lähelle syömään eväitä. Kerta sellaista riitti, ei ollut mahtava reissu. 

Vierailija
50/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian maaseutu. Sellaiset kylät joissa turistit käy vain vahingossa. Tällaisissa kylissä olemme viettäneet lomia jo vuosia.

Pienet Alppikylät Sveitsissä. Alsacen viinialue. Bretagne. Ranskan ja Espanjan  raja Atlantin puolella ja siellä vuoristoalueen kylät. Kroatia, ihan häkellyttävän kaunista. Istanbul kaupungeista ykkönen. Pieni kyläpahanen Bellinzonan yläpuolella, itse kylä oli mitätön mutta ne näköalat.... Singaporessa viihdyin hyvin.

Onhan ihania paikkoja paljon. Viihdyin hyvin Thaimaassa ja Indonesiassakin mutta ei mitään ahaa-elämyksiä sentään. Vain ihanaa lämpöä ja hyvää ruokaa. Saksan maaseutu on aina yhtä viehättävä linnoineen ja kylineen.

Tässä vain kourallinen ihania paikkoja joissa olen ollut

Vierailija
51/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, Kapkaupunki, Marrakesh, New York, San Francisco ja Barcelona on mun suosikit.

Kotikaupunkejani Lontoota ja Pariisia en laske matkakohteiksi.

Vierailija
52/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rooma, Kapkaupunki, Marrakesh, New York, San Francisco ja Barcelona on mun suosikit.

Miten sulla voi olla kaksi kotikaupunkia?

Vierailija
53/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla voi olla kaksi kotikaupunkia?

Olen työn takia 1-2 viikkoa kuukaudesta Pariisissa ka loppujen Lontoossa, parin tunnin junamatka sujuu aika näppärästi.

Vierailija
54/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani. Minulle nykyään asuinmaa, mutta silti paras matkakohde jonka tiedän. Loputtomasti nähtävää ja koettavaa. Jokaisessa prefektuurissa on niin erilainen kulttuuri, että reissut oikeasti tuntuu kuin matkustaisi kokonaan toiseen maahan. vrt. Hokkaido, Tokyo ja Okinawa.

Olen tuo aikasempi Japanin reissua suunnitteleva, pystytkö vinkkaamaan onko Japanissa hapalentoyhtiöitä? Juurikin esim Okinawalle katsoin lentoja, nehän maksaa saman vertan kuin Helsinki-Tokio! Ei kai paikalliset niin paljon lennoista suostu maksamaan?

Vierailija
55/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti. Luonto on ihan mieletöntä.

Lissabon, Portugali. Kaunis, edullinen. Hienoja Unescon kohteita.

Andorra. Muutamassa päivässä nähty, mutta erittäin mielenkiintoinen luonto- ja shoppailukohde. Yleinen tunnelma ihana.

Tallinna, rakas entinen kotikaupunkini. Ravintolatarjonta todella hyvä.

New York. Ei tätä voi perustella. New York on New York.

Israel. Luonto, Dead sea ja ruoka.

Vierailija
56/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä on monta.

Kreikka, Rodos. Siellä on tullut käytyä  todella monen monta kertaa. Ekan kerran jo 80- luvulla.  Ainakin kerran vuodessa tulee käytyä. Joskus kolmesti.  Ystävällisyys, ihmiset, ystävät, lämpö, ruoka.

Bulgaria, Sunny Beach.  Monesti käyty.  Lyhyt lento, aurinkovarma tämäkin. Edullinen. Mahtava ranta. Hyvä ruoka täälläkin.

Kreikka, Santorini. Erilainen, hieman muita hinnakkaampi.  Karun kaunis sinivalkoinen.

Teneriffa, Playa de las Americas. Talven kestosuosikki. Lämmin kohde, helppo, hyvä ruoka, monipuolinen

Lanzarote Puerto del Carmen.  Karun kanis kohde. Monesti käyty ja hyvä kohde. Lämmin, mutta ei yhtä aurinkovarma, kuin Teneriffa tuossa yllä kuvattuna. Toisinaan  hieman tuulisempi. Muutoin ok ja on viihdytty lukemattomia kertoja.

Lanzarote Playa Blanca. Karun kaunis, kuten yllä. Pieni alue ja aika pian nähty. Rauhallinen alue.

Gran Canaria, Bahia Feliz. Rauhallinen ja pieni alue. Kaikki lähellä. Helposti pääsee bussissa, taksilla, kävellen tai pyörällä mihin vaan.   Kivikkoinen ranta.

Mallorca, Alcudia. Aivan ihana kohde. Mahtava ranta.  Kahvilat, ravintolat, leipomot.

Reissaamme paljon. On ne muutamat suosikit, joissa tulee käytyä joka vuosi. Tai muuten useasti.  Ja joka vuodelle on pyritty ottamaan yksi uusi kohde.

Vierailija
57/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Canarian Puerto Rico, Teneriffan Puerto de la cruz, Funchal Madeiralla, Visby Gotlannissa, Turun saaristo.

Vierailija
58/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konginkangas. Ihanan rauhallista eikä mikään turistirysä.

Jos mun pitäisi sanoa yksi paikka maailmassa jonne en enää koskaan halua palata, se olisi Konginkangas :D.

Vierailija
59/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluisin kuulla enemmän Grand Canyonista. Tiedän siis kyllä mikä se on ja missä sijaitsee, mutta pääseekö siellä tosiaan rauhassa kävelemään ja tutustumaan alueeseen? Onko alueella muita nähtävyyksiä tai jotain muuta (aktiviteetteja, hotelleja, ravintoloita) joita ehdottomasti suosittelette?

Kanjonin pohjalle tehdään reissuja. Hevosella tai kävellen alas ja teltassa nukutaan. Kanjonista löytyy kallioita, järviä, jokia ja vesiputouksia. Siellä voi kierrellä vaikka viikon eikä näe kaikkea.

Tai voit pysytellä kanjonin reunalla ja telttailla luonnonhelmassa mutta kanjonin ympärysmitta on satoja kilometrejä ja korkealla kaikki näyttää samalta. Pohjalle pitää mennä jotta saa oikean kokemuksen. Suosittelen, todellakin ainutlaatuinen kokemus!

Vierailija
60/87 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän Ranskasta. Pariisin tunnelmaa ei voita mikään! Normandian rannikko on upea ja ne ihanat pikkukylät, samoin Ranskan Riviera.

Mallorca on kiva kaunis saari.

New Yorkissa viihdyin myös hyvin.

Berliinissä kivaa rentoa tunnelmaa.

Pohjois-Italian rannikko miellytti myös.